»» ««
  fórumok / Szakmai fórumok / Búvárbalesetek -események és tanulságok

Ebbe az erősen tematizált* fórumba várjuk azokat a történeteket, amelyek búvárbalesetekkel kapcsolatosak, veled estek meg vagy ott voltál. Nem feltétel, hogy baleset legyen, ha csak meleg pillanat volt, aminek a vége jól sült el, de magában hordozta a baleset esélyét, akkor is itt a helye.
A történeteket emeljük ki a sima hozzászólások körül azzal, hogy az elején egy sort, mondatot vagy bekezdést vastagon írunk.
* Ez arra vonatkozik, hogy kizárólag a témával kapcsolatos hozzászólásokat várjuk, általános csevegésnek a fórum használhatósága, későbbi áttekinthetősége miatt itt nincs helye.


Hozzászólást csak regisztrált felhasználótól fogadunk el. Regisztrálás/belépés.


Első   1 . . . 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 . . . 105
 3975. Gustyi 2009 aug 28. 12:05  
Talán azért, mert a haladó mutatványos képes leakasztani, lekötni a palackot és magával vinni egy kicsit. Aztán a plusz 2-3 méter liftezés kicsit veszélyesebb O2-vel mint EAN50-el.   Mindemelett CNS% O2-nél 6 méteren szalad. Az EAN50 mellett is elég gyors a nitrogén kiáramlás, rekreációs merülseknél az időkülömbség minimális (60méter 20 perces merülésnél kb 13 perc a különbség, ha mind a kettőt csak 6 méteren szívod, ami már ugye rég nem rekreációs)
 3974. Garfield33 2009 aug 27. 15:46  
Ne tetézd, csöppló, ne tetézd!!!!
 3973. pygmy 2009 aug 27. 14:56  
így van. lásd nme és 6ás:)
 3972. aron5 2009 aug 27. 14:49  
hát ha ezt víz alatt teszi, akkor tényleg laza csávó :)))
 3971. Káplán 2009 aug 27. 14:40  
Nem merev ő. Nagyon is laza. Csak a biztonságot mindenekfölött elvet vallja. és rengeteg gyakorlati trükköt tud.  Néha gitározik, énekel a bandának.
 3970. Garfield33 2009 aug 27. 14:29  
De nem volt hollandus.

Mellesleg - hogy legyen balesetes vonatkozása is a dolognak - egy nagyon merev főnök is lehet oka annak, hogy pár búvár marhaságot csinál. A csakazértis elv alapján...
 3969. Garfield33 2009 aug 27. 14:27  
Pont azért.
Eljönne a kezem alá utasnak, ott aztán merevkedhetne, mint a beton  .-)
 3968. pygmy 2009 aug 27. 14:27  
áááá, az semmi. velünk is 8000 merüléses búvár a túrán, láttad volna őt:)
 3967. Káplán 2009 aug 27. 14:24  
Nem ajánlom. A figura "elég" nagydarab, qrva erős, van vagy 8000 merülése, minden szabályt betart és qrva éles a szeme. Még el sem követted a hibát, már látja, mit fogsz elszúrnil. :) Szóval lenne ott rend. :)
 3966. pygmy 2009 aug 27. 14:20  
jaj, ne!
 3965. Garfield33 2009 aug 27. 14:20  
Egyszer a holandus eljöhetne velünk Szudánba.
Ott láthatna 2 hétig rendes mélymerüléseket, és nem napi 2-t
 3964. Káplán 2009 aug 27. 14:14  
2 hét napi 2 mélymerülése után a hollandus letiltott 24 órára a merülésről (no nem a m unkáról) . Akkor már a NITROX tartott ébren viz alatt.
A hollandus szokott mélymerülés után 50 % NITROX-on lógni, mondván, hogy "tiszta utána a feje." Tudjuk mi azt, csak amit szabad a tulajnak, azt nem szabad.....
 3963. Garfield33 2009 aug 27. 14:08  
Stikában szívj egy kis 50-es nitroxot - az is lazít  .-)
 3962. Káplán 2009 aug 27. 13:59  
Köszi. Már alig várom a szombatot egy kis Ásókára. :)
Vasárnap pedig megyek vissza a hollandushoz.
 3961. Garfield33 2009 aug 27. 13:57  
Lassan rádférne egy kis lazítás... egye fene, ásd fel Dorogot, ha az segít  :-)
 3960. Káplán 2009 aug 27. 13:48  
Oxigéntiszta palackban van a drága. Jogosultságra válaszoltam: VÉSZHELYZET esetére van lehelyezve (kvázi mentés). Vagyis nem bárki. A hollandus DAN O2 instructor, meg fogom érdeklődni nála pontosan, hogy miért 50 % O2. Vagy ha van valaki itt DAN O2 Instructor, szivesen venném, ha segitene. Szerintem 6 m-en  a 100 % O2 már kicst rázós mutatvány. :) A fedélzeten természetesen van O2 szett.
1958 Ja, ezt én is tudom. Azt hittem, valakinek a polcán ott heverészik a könyv és én elorozhatom azonnal. :)
 3959. békabúvár 2009 aug 27. 13:26  
Köszönöm a választ, a biztonsági intézkedés helyénvaló, néhány kérdés motoszkál még... A hobby nitrox EAN 40-ig jogosít, 6 M-en viszont nyugodtan lehetne safetyként szívni 100%-os oxigént is, így az EAN 50-et csak a Nitrox II. (v. haladó nitrox) vizsgával rendelkezők szívhatják biztonságosan a víz alatt, mert hogy ők vannak ilyen gáz használatára úgymond jogosítva. Avagy ha ezen kritérium figyelmen kívül hagyásával bárki használhatja, akkor viszont miért nem 100% mert az még biztonságosabb:) Az EAN 50-et meg amúgy is csak oxigéntiszta palackba lehet betölteni...innentől nem értem a szabályokat:)
 3958. elche 2009 aug 26. 23:11  
Itt van például, a postázás sem drága.
 3957. Káplán 2009 aug 26. 21:09  
Nem tom, de a föld alól is keritek egyet :) Persze, lehet hogy egyszerűbb rendelni egyet a ködös Albionból.
 3956. Garfield33 2009 aug 26. 21:07  
Mééé?
Szerinted a föld alatt van a könyved????
 3955. Káplán 2009 aug 26. 21:05  
Vigyázz Bundás, átkapcsolok Ásóka üzemmódba.:)
 3954. Garfield33 2009 aug 26. 21:03  
Méééé?
Hát tettem én keresztbe akár egy szalmaszálat is...???
 3953. Káplán 2009 aug 26. 20:59  
Gonosz Bundás. :)
 3952. Garfield33 2009 aug 26. 20:54  
Keresd csak, mi nem akadályozunk...
Szívesen  :-)
 3951. Káplán 2009 aug 26. 20:13  
Keresem az alábbi könyvet:
ISBN 1-905492-0703      DECO FOR DIVERS (by Mark Powell)
Ekőre is köszönöm a segítséget.

 3950. Káplán 2009 aug 25. 17:48  
És még én szégyelltem magam, mert fénykarddal merültem.
 3949. Káplán 2009 aug 25. 16:54  
Ean 50. Minden 10 m mélyebb merülés esetén 6 m mélységben le van helyezve egy trapézra. Azért ennyi, mert a DAN ennyit engedélyez. Csak veszély esetén használható. A Hollandus DAN Instructor (is). BIZTONSÁGI/SAFETY tank a hivatalos megnevezése. Horgony le. motor állj, safety tank le, létra le, bólya ki. Ez az alapfelkészülés a merülésre a hajó részéről. Vannak cifrább esetek is.
 3948. békabúvár 2009 aug 25. 16:20  
Nem kötözködésből kérdezem, a Hollandus fedélzeten lévő 50% biztonsági Nitrox palack a Nítrox palackok 50%-os többletét jelenti, vagy EAN 50-et, és mire használják a fedélzeten, nem tán vizes....-ra készülnek:) mert ha dekógáznak szánják akkor 100% kéne és a víz alatt...egyébként max belógatott kidekózás gyorsítónak jó.
 3947. PDIC 2009 aug 25. 13:37  
Lehetett volna balesetes, ha mégsem sikerül túlélni a merülést ebben a cuccban.
 3946. PDIC 2009 aug 25. 13:32  
Láttad volna, amikor még nem áztak le a műszempilláim a maszkról, és a hátamon volt a rózsaszínre festett palack. Nagyon "tekkes" volt. :-)
 3945. pygmy 2009 aug 25. 13:31  
jó helyen van. balesetes. neked teljesen elmentek otthonról:)
 3944. Garfield33 2009 aug 25. 13:28  
Elég sok ocsmány dolgot láttam életemben, de ez....  .-)
 3943. PDIC 2009 aug 25. 13:26  
A kis hableány amúgy sem lop disznót.  
 3942. Garfield33 2009 aug 25. 12:57  
Épp azért volt nagy dolog...!
 3941. PDIC 2009 aug 25. 12:52  
Aha.. Még jó, hogy nem a vörösön vizsgáztam, ott aránylag nehéz disznót lopni. :-))
 3940. Zook 2009 aug 24. 21:54  
haaat ja. ugyanaz a dahabi merules amikor kotelen vegeztuk. olyan aramlasba vitt minket a guideunk hogy hejj. aljzatba kapaszkodva jutas egyrol a kettore (se)...
 3939. Káplán 2009 aug 24. 21:29  
A hollandusnál számit. A gujdók oktatók, akik vizságznak előtte a meülőhelyekből. Nem tréfál a manus. :)
 3938. Bunny 2009 aug 24. 20:54  
Ó, az semmit nem jelent, guide nem egyenlő biztonsággal, néha ő viszi be a népet a hülyeségbe. Volt már rá példa!
 3937. Káplán 2009 aug 24. 20:46  
Elfelejtettem emliteni: mindig gujdoval merülnek a vendégek a hollandusnál.
 3936. Káplán 2009 aug 24. 20:26  
Nincs, de a "megfigyelési háló" nagyon szoros.
 3935. Bunny 2009 aug 24. 20:23  
EPIRB van? Hamár komolyan veszik ...
 3934. Káplán 2009 aug 24. 17:41  
Elkezdtem összeirni, mi mindent vinnék magammal egy hajóra. Hosszú lett a lista. Sokan spórolnak rajta. A holland hajó, amire most ismét megyek,  mindent visz magával, ami a listán szerepel. A hollandus nem tréfál. Még a tartalék palackok számát is meghatározza. Min 4 teli palack a hajón a napi szükségleten kivül. Rengeteg fajta kötél, segédhorgony, láncos- csigás főhorgony, biztonsági 50 % NITROX palack, hatalmas szerszámoskészlet, elsősegélykészletek, mobiltelefon, kifüggesztett telefonszámok, stb stb.

 3933. PDIC 2009 aug 24. 17:10  
Volt már rá szükség, (Thistlegorm, egy ügyes angol búvárnéni elengedte a kötelet emelkedés közben. Nem kellett volna.)  Ha valaki a hajótól 100-200 m-re küzd az áramlattal (és nincs ott egy db. zodiak sem) valami nagyon el lett baltázva...
 3932. Káplán 2009 aug 24. 16:25  
Na mi is igy használjuk. Csak akkor van kinn, amikor kell és csak addig amig kell. Nem áztatjuk egész nap.
 3931. Zook 2009 aug 24. 16:23  
egyszer dahabban fejeztem igy be merulest, hogy aramlas volt, nem is kicsi es nem kotott le a hajo, hanem hosszu kotelet dobott es abba kellett belekapaszkodni. egyszeru volt, kezemben egy meretes fotocuccal (nagylatora voltam szerelve, hosszu karok, domeport), azt hittem kiszakad a karom...ááá
 3930. pygmy 2009 aug 24. 16:23  
nos, valóban nagy a forgalom...zodiakok a hajókról, meg a partról...napihajók, pár szafari hajó. egész búvárfesztivál. és kötél kötél hátán:) inkább a sunset lehetett volna necces, mikor egyedül voltunk a reef-en, de egy erős kézzel vezetett merülés nem hagyott lehetőséget a hibákra:)
egyébként volt csapat, akik a déli csücsök mögött kb. 200 méterrel jött fel, de így tervezhették, mert a zodiak ott kolbászolt a közelben...
 3929. Káplán 2009 aug 24. 16:18  
Hm. Tényleg nem használtátok még sosem a köteles módszert ?  Kb 10 percig van a vizben, amig felszedjük az áramlással küzdő búvárokat .
 3928. Zook 2009 aug 24. 16:15  
na ezaz, h ha ejszaka felfuggesztik, akkor miert is jo a strobi? miert fuggesztik fel ejszaka? monnyanak le!
 3927. PDIC 2009 aug 24. 16:14  
"Üdv a bázisnak. Van még tanulnivalójuk" Idézet Tőled... :-))))  Erre a zátonyra egyébként kimászkálnak gumicsónakokkal is a partról, ők is örülnének egy ilyen, a hullámzásban jól látszó kötélnek....
 3926. elche 2009 aug 24. 16:04  
És az eltérő mélységben más irányú-erősségű áramlás problémáját még ez sem oldja meg. Egyébként én nem vagyok híve az esztelen küzdésnek, legutóbb az Adrián is belefutottunk egy baromi erős szembeáramlásba. Lehetett volna küzdeni ellene, csak már nem erőltetem az ilyet, ha még csak nem is ígér a hely valami eszementül nagy látványosságot.
Első   1 . . . 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 . . . 105
Fórum v1.104 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Coriolanus wreck

Croatia (Hrvatska)

1/2 db alapján:átlagosan érdekes(átlag: 3.5) nehéz körülmények
max: 27m, látótáv: 0-4m , áramlás

speedboat-os megközelítésroncs merüléshomokos élőhelyjelentős halraj nyílt vízben

Búvárbazár

5mm-es neoprém ruha

Ár: 25.000 Ft.


Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés