»» ««

Bálnavadászat a környezetvédők a szemszögéből

Környezetvédelem

Elég nagy nyilvánosságot kapott az utóbbi időben a japán bálnavadászok és a környezetvédők szembenállása az idei antarktiszi konfliktusok kapcsán. Mi most a környezetvédők egyik képviselőjének adtuk meg a lehetőséget arra, hogy felvázolja álláspontját.

A Sea Shepherd hajója, a Farley Mowat 2005. december 6. óta, azaz 40 napja üldözte a japán bálnavadász flotta vadász-és bálnahús-feldolgozógyár- hajóját, valamint akadályozta a térségbe érkezett elszállító jármű (Oriental Bluebird) és a feldolgozó hajó (Nisshin Maru) összecsatlakozását. A 40 nap stratégiailag hatékonynak bizonyult, a japán flotta néhány járműve a rendelkezésükre álló vadászati időszak nagy részét eddig meneküléssel töltötte Paul Watson kapitány elhivatott önkéntesei elől.

Az akciónak köszönhetően a japán bálnavadászok, vélhetően idő hiányában - a tervben szereplő 1000 bálnát - nem fognak tudni megölni ebben a vadászati periódusban, azonban minden elejtett egyeddel felbecsülhetetlen károkat okoznak a déli félteke bálnapopulációjában.

A japán bálnavadászok a kamerák kereszttüzében veszélyeztették 2005. december 25-én a Farley Mowat önkénteseinek életét, de kisebb konfrontációk azóta is mindennaposak a bálnavadászok és üldözőik között. Paul Watson és önkéntesei már nem elégedhettek meg azzal, hogy újabb és újabb felvételekkel szembesítsék a nyilvánosságot a tényekkel. ők megtették azt, amit sokan, a szívünk mélyén reméltünk: ’akadályozó’ stratégiát választottak.

Japán hivatalosan tudományos kutatás céljából ejti el a bálnákat, ám néhány kérdésre továbbra sincs válasz:
-De milyen kutatást lehet végezni a szigonyágyúkkal elejtett, órákon át tartó haláltusában kivérzett, majd feldarabolt és lefagyasztott bálnatetemeken?
-Miért nem látszik egyetlen fotón sem cetkutatónak legalább annak tűnő dolgozó a japán hajókon?
-Miért népszerűsítik Japánban éppen most, a különböző tradicionális és újkeletű bálna produktumokat?

Az Antarktiszi Bálnavédelmi Területen nyilvánvalóan kereskedelmi bálnavadászat zajlik, ami minden törvény szerint illegális, a kérdések pedig sokasodnak:
-Ebben az esetben ki ítélkezhet a bálnák megmentői felett?
-Milyen jogszabály védi az eszközökben egyáltalán nem válogató, illegális bálnavadászatot a környezetvédőkkel szemben?

Miért teszem fel éppen most ezeket a kérdéseket?
Mert 2006. január 16-án, a legfrissebb információk szerint a Farley Mowat, a Sea Shepherd hajója éppen 10 napos utazását kezdte meg az általa legközelebb elérhető üzemanyagtöltő helyre. Mert amíg az illegális japán flotta a közeli Treaty Zone területen lévő tartályhajóról szerzi be a szükséges üzemanyagot, a Farley Mowat nem vásárolhat ebből az üzemanyagból.

Talán ez a fordulat végre rávilágít a nyilvánosság számára, hogy magas szintű gazdasági hatalom, avagy a tudomány irányítja-e a szálakat...

Kristóf Veronika, Sea Shepherd aktivista

Kapcsolódó írás: Újabb összecsapások a bálnavadászat frontján


Merülőhelyek

Safaga Soraya

Egypt, Red Sea

1/1 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 5) könnyű körülmények
max: 12m, látótáv: 10-25m , áramlás

napihajós megközelítészátony merülés scenic, nézelődős merüléskorallos, trópusi élővilág tengeri füves élőhelyegyéb tengeri emlős teknős

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés