Suunto elismerte a gyártási hibát
FelszerelésekSok Suunto búvárcomputer tulajdonosa belefutott már a nyomásszezon hibájába. A gyártó végre elismeri a hibát.
A Suunto ellen a búvárok csoportos pert indítottak az Egyesült Államokban, mivel véleményük szerint a gyártó hibát termékeket adott el. A perelő felhasználók megnyerték a pert!
A gyártó elismerte, hogy a 2006 január 1 és 2018 augusztus 10 között gyártott alábbi típusú búvárcomputerek gyártási hibásak: Cobra, Cobra 2, Cobra 3, Cobra 3 Black, Vyper, Vyper Novo, Vyper 2, Vyper Air, HelO2, Gekko, Vytec, Vytec DS, Zoop, Zoop Novo, Mosquito, D4, D6, D9, D4i, D6i, D4i Novo, D6i Novo, D9tx, és DX.
A per során megállapítást nyert, hogy a búvárcomputerek mélységméréséhez használt nyomásmérő szenzor gyárihibás, ami hibás mélységadatot szolgáltatott. Emiatt olyan hibákat is tapasztaltak a tulajdonosok a téves mélység információ mellett, mint a folyamatosan merülő állapot, vagy épp az ellenkezője, hogy nem indult el a merülés.
A bíróság kötelezi a gyártót, hogy az általa vagy az Aqualung által továbbértékesített termékeket ingyen javítsák meg. Amennyiben a megadott időszakon belül gyártott műszer első tulajdonosai vagyunk, és azt az USA területén vásároltuk és problémát tapasztaltunk a mélységméréssel, a búvárcomputert ingyen bevizsgálják és javítják vagy cserélik.
Igen, sajnos a dolog szépséghibája, hogy a bíróság döntése csak USA-ra vonatkozik, bár egyes tapasztalatok szerint az Egyesült Államok területén kívül is történt már ingyenes javítás. Minden esetre akinek ilyen hibás computere van, egy próbát megérhet megkérdezni a boltot, mi a helyzet az ingyenes javítással.
[ deeperblue.com ]