»» ««

Horvát sztrádagondok

Adria

Horvát szakértők: csődeljárás szélén az autópályákat kezelő vállalatok.

Horvát gazdasági szakemberek szerint a horvát autópályákat kezelő vállalatok fizetésképtelenek, és a csődeljárás szélén állnak - írta a Jutarnji List horvát napilap pénteken.

A lap arról cikkezett, hogy az állam kedvezőtlen, rövid távú hiteleket vett fel magas kamattal, és most nem tudja fizetni azokat. Három év alatt 2,2 milliárd eurónak megfelelő összeget kellene törlesztenie.

A szakemberek által összeállított tanulmányból kiderül, hogy a horvát autópálya-vállalat (HAC) és a Rijeka-Zágráb autópályát üzemeltető cég (ARZ) nem tudja rendezni adósságát újabb hitelfelvétel nélkül, ezért a kormánynak folytatnia kell a vállalatok átszervezését.

A lap úgy véli, bárhogy is döntsön a kabinet, ebben az évben nem tudja megoldani az autópályák ügyét.

A tengerészeti, közlekedési és infrastrukturális minisztérium úgy véli, az autópályák koncesszióba adása jó döntés volt, mivel így csökkenteni lehet ez államadóságot. A tárca emlékeztetett: az üzemeltetésre 2014. november 28-áig lehet beadni a pályázatokat, és 2015 elejére lezárulhat a koncessziós tender.

A lap összesítése szerint, olyan infrastruktúrát épített ki az ország az elmúlt években, amelynek költségei meghaladják pénzügyi lehetőségeit.

"A horvát autóutak a legjobbak közé tartoznak Európában, ezért is volt olyan drága a megépítésük. Még akkor is, ha kivonjuk belőle azt a sarcot, amelyet a szervezett bűnözőknek és más "érdekeltségi köröknek" kifizettünk. Vigasz, hogy az utak maradnak. Ha sikerül kivenni azokat az állami költségvetéstől, először végzünk jó munkát" - írta a lap.

[ MTI ]




 13. hopposztkopp 2014 nov 28. 20:16  
Az a 11 óra Miskolcról pont Delnicéig volt elég 95-ben - és onnan még egy óra volt Krk, most úgy Dubrovnik magasságáig. No, de őszintén. Aki csak merülni menne annak az Adria nem elég. Igaz én szeretem a partot végigjárni le és fel is. Az egycsillagos kempingek fílingje meg elmondhatatlan.  Példa. aug 17-én amikor a jezevacban egy szöget nem lehett leejteni annyi hely sem volt, akkor egy kanyar után:


másnak ez meg dögunalom. ☺
 12. Bunny 2014 nov 28. 14:43  
De még költözhetünk oda :)
 11. PDIC 2014 nov 28. 14:29  
Vasárnap Dahabból háztól-házig 11 óra. De megérte, ott még nagyon nyár volt. :)
 10. elche 2014 nov 28. 14:24  
Persze, tény, némi ciprusi meg kanári rálátással nyugodtan mondhatom, egy nap az utazásra oda is, vissza is elmegy. Így jár aki nem menő tengerparti országba születik...
 9. Bunny 2014 nov 28. 12:55  
Azért megoldható az úgy is, hogy jó legyen. Kényelmesen reggel felkelünk, reggeli, pakolás, laza indulás 10 körül, 3 óránként megálló a megszokott helyeken, kényelmes érkezés késő délutáni órákban (kivéve ha az utasok 50 percet vásárolnak :P) utána vacsi-pacsi és másnap merülés. Nincs ezzel gond szerintem. Persze elmegy vele egy teljes nap de ha összeszámolja az ember kevés olyan hely van, ahol ez nincs így. Mondjuk egyiptom, kevesen vannak akik 20 percre laknak a reptértől mint mondjuk én. Szóval 1-2 óra amíg eljut oda, 2 órával az indulás előtt ez már helyből 3-4 óra. Aztán repülőút, majd a helyszínen kb. 1 órás vízum+csomagszarakodás után fakultatív programként mázlival fél óra kikötő pechesebb esetben további 5 órás buszút Hamatáig.
De nem jobb a helyzet szerintem Máltán, Kanárin, Cipruson stb. hogy a népszerű közeli célpontokat nézzük. Bárhogy is veszem egy napot mindig rá kell szánni az utazásra még a legközelebbi helyeket nézve is. Ausztriát se úszod meg rövidebben innen Bp-ről. Jó, egy kőbányai merülés (nekem) valóban csak 20perc :D
A további 8 bejegyzés a fórumban olvasható.

Merülőhelyek

Shark Point

Thailand

2/2 db alapján:érdekes(átlag: 4) átlagos nehézségű
max: 25m, látótáv: 10-25m , áramlás

napihajós megközelítészátony merülés scenic, nézelődős merüléskorallos, trópusi élővilágcápa csikóhal

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés