»» ««

Új kezdeményezés - az Euro-jacket

Felszerelések

Közel 4000 európai búvár vett részt a vezető európai búvármagazinok és a Mares által kezdeményezett "A jövő búvármellénye" szavazáson. A kutatás eredményeként megvalósulhat az álmuk - megszületett az EURO mellény!

Ilyen nagyszabású és reprezentatív jellegű közvélemény-kutatásra a búvársportban még nem volt példa. Az ötlettől a prototípusig vezető úton egymást segítve tevékenykedtek a vezető európai búvármagazinok, a Tauchen, a Mondo, a Sommerso, a Dyk és a Plongers. Kooperációs partnerükké a neves olasz búvárfelszerelés-gyártót, a MARES-t választották. Az olasz cég négy, egymást követő évben nyerte el búvármellény kategóriában a "Tauchen-Award" közönségdíjat. 

Az "EURO-jacket 2004" projektben 4000 európai búvár 22 szempontja, vagyis 88.000(!) szempont alapján állították össze az álom-jacket paramétereit. A szempontok között sok egyéb mellett szerepelt a rendszer (hagyományos stabilizáló, hátlebegtetős esetleg hibrid) , az építési mód (egy- vagy kétrétegű felfújható rész), a térfogat, az ár, de olyan apróságok is, mint a kívánt szín, vagy a D-gyűrűk és zsebek száma. A felmérés három hónapon át, 2004. augusztusától októberig tartott. 

A szavazás alapján elkészült mellény prototípusát a 2005-ös Boot kiállításon mutatták be. A szériagyártásba kerülő modell minden valószínűség szerint kétrétegű, ADV/hibrid felépítésű MRS súlyintegrált mellény lesz, L-es méretben 20l térfogattal, és a jó öreg inflátorcsővel.
"Hogyhogy nem Airtrim?" - kérdezhetnénk. Nos, ezen a ponton erősen megoszlott a szavazótábor: 56% szeretne inflátorcsövet, 44% viszont előnyben részesíti a tömlő nélküli rendszert, mint amilyen például az Airtrim. Ez az eredmény egyértelműen jelzi, hogy az inflátorcső nélküli mellények sikersorozata tovább folytatódik, bár az alulvezérelt is komoly rajongó tábort hódított meg.
A közvélemény-kutatás során nem minden esetben alakult ki szoros eredmény. A szavazók egybehangzóan nyilatkoztak többek között az alábbi kérdésekben: legyen mellkaspánt, testre szabott háttámla, állítható deréköv, variálható vállpántok, fix súlytáskák, szelepbiztosító-pánt, mellény-fogantyú, valamint a dupla palackrögzítés lehetősége. Ezenkívül legalább 6 fémből készült D-gyűrűt, cipzárral zárható zsebeket és legkevesebb 2 gyorsleeresztő szelepet szeretnének Európa búvárjai. 
A szimpla palackrögzítő pántot 51% találta elegendőnek. A szavazótábor 35%-a előnyben részesíti a sárga színt, 24% a kékre voksolt, míg 25% a piros színt választaná. Végül, de nem utolsó sorban, a javasolt ár is terítékre került. A tesztben résztvevők többsége 500 Eurót is hajlandó lenne fizetni az EURO-mellényért. 

Ezek után már csak az a kérdés merül fel, vajon mikor történik meg a mellény piaci bevezetése, azaz mikor kerül a boltokba? Ehhez még számos laboratóriumi és nyíltvízi teszten kell átesnie. Ezt követi az termék EU normatíva (CE) szerinti vizsgálata, majd a gyártósor programozása következik, és indulhat a gyártás. Az első modellek elõreláthatóan 2005 őszén tűnnek majd fel az üzletek polcain. 

A mellény leírása pdf formátumban (németül).

[ Az actionby-mares cikke nyomán ]


Merülőhelyek

Fanous Reef

Egypt, Red Sea

5/9 db alapján:átlagosan érdekes(átlag: 2.9) átlagos nehézségű
max: 16m, látótáv: 10-25m

napihajós megközelítészátony merüléshomokos élőhely korallos, trópusi élővilágteknős delfin

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés