»» ««

Csökkenő forgalom egyes horvát sztrádákon

Adria

Talán a válság miatt spórolnak az autósok a mellékutak előnyben részesítésével.

Kevesebben autóztak az idén a Zágráb-Rijeka, illetve a Zágráb-Split-Vrgorac autópályán, mint tavaly; ugyanakkor a júniusi áremelés következtében nőtt a pályadíjakból származó bevétel - írta keddi kiadásában a Jutarnji list napilap.

Az autópálya-hálózat kiépítése óta az idén először könyvelt el kisebb forgalmat a sztrádákat üzemeltető Autocesta Rijeka Zagreb, valamint a Hrvatske autoceste vállalat. Ezért a júniusi 15 százalékos áremelés az év első nyolc hónapjában összességben csupán egy százalékos bevételnövekedést eredményezett tavalyhoz képest.

A horvát fővárost Dalmáciával összekötő Zágráb-Split-Vrgorac sztrádán az év első félévben 5,7, július-augusztusban 4 százalékos volt a forgalomcsökkenés 2011-hez képest. Ezen a szakaszon a tavalyi 218,8 millió kunával szemben az idén július-augusztusban 217,2 millió kuna pályadíjat fizettek be az autósok, ami 0,75 százalékos visszaesés. A Hrvatske autoceste kezelésében álló valamennyi, összesen 865 kilométer hosszú autópályán 720 ezerrel volt kevesebb a gépjárművek száma, mint egy évvel korábban. Nyolchónapos időszakot tekintve a Rijekát Zágrábbal, illetve a másik irányban a Kvarner-öbölt a szlovén határral összekötő autópálya-szakaszokon a bevétel 3,2 százalékkal nőtt, a forgalom 2,2 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest.

A horvát autósokhoz hasonlóan a külföldi turisták többsége az országhatártól Károlyvárosig (Karlovac) autópályán érkezett, így ezeken a szakaszokon nem volt forgalomcsökkenés. Innen Dalmácia irányába azonban a sztráda helyett sokan inkább a Plitvicei-tavak mellett vezető főutat választották. Ezért az idén a tengerpart felé vezető, úgynevezett régi úton hat-hét éve nem tapasztalt kocsisorok is kialakultak. Az autópálya-vállalatoknak az idén és jövőre 7,1 milliárd kuna hiteladósságot kell törleszteni, ezért a horvát kormány az autópályák koncesszióba adását fontolgatja - írta a horvát napilap.

[ MTI ]



 16. hopposztkopp 2012 sze 28. 10:17  
Arra nem is gondoltatok, hogy az idő  egy dolog. A pénz a másik. Viszont akárhányszor mentem még Cavtatba. Mindig részben más utat kerestem. csak hazafelé számítot - ott sem igazán  - a sebesség.
Mert imádok a tengerparton autózni. Dugó és?? Volt hogy tizenöt órát vezettem, de felejthetetlen volt a táj.
Csak példa: mentem Korfura. Végig autóztam Brindisiig a tengerparton. Ott komp. Pedig ha Trieszben szállok kompra, csak 9 euróval lett volna drágább a jegy. Akkor kimarad Manfredónia.
Az autópályát különben is a kamionoknak építették.  
 15. OG-Lee 2012 sze 25. 21:28  
Így is elszálltak náluk az árak, de mi lesz az EUR bevezetése után?  
 14. Káplán 2012 sze 25. 19:11  
Az elmult 5 evben nem tamogattam a horvat autopalya tarsasagot, bar nagyon sok szakaszt hasznaltam. Ossze kellene allitani a nem fizeto szakaszok listyajat es elerhetoseget. csak, hogy nekik is jo legyen.
 13. medve 2012 sze 25. 18:55  
érdekes dógok ezek. idén mi jöttünk fel korcsuláról úgy, hogy csak splitnél mentünk vissza a pályára. keddi napon. soha többé tengerparti út. ráadásul be kellett ugranunk smokvicébe - ami senj felett van -, így ott is volt néhány km-nyi tengerparti út. (a pályáról le senjbe - hát arról inkább ne is beszéljünk...) never ever! ezzel együtt az meg agyrém, hogy akár csak 5 percet is kelljen állni az autópályán, nem még órákat - ilyen is volt. szóval ebben igaza van a Vaneknak: kapják be, ha ennyi pénzért ilyen jó átlagidőt mehet az ember fia...
 12. Vanek 2012 sze 25. 18:02  
Hát mi tavaly araszoltunk, mert úgy jött ki az élet, hogy sajnos mi is hétvégi lökettel tudtunk csak menni. Hát nagy szívás volt.
Idén ismét "normális" (értsd: nemnormális) időben jöttünk. A pályán rendesen lehetett menni. Zágrábnál mi is kártyával fizettünk, így mázlink volt. A pénzesnél minimum egy órát állhattak sorba. És ha egy órával később érünk oda, akkor valószínűleg már ahhoz is sorban állhattunk volna, hogy letérhessünk a kártyás fizetésig. Lévén éppen a lehajtóig állt a sor az érkezésünkkor. És innen jön az előbb vázolt időszámítás. Az ésszel élés meg nem gondolom, hogy azt kell jelentse, hogy csak szerda éjjel szabad autópályán menni, ha nem akarsz döcögni. Úgy tudtam, hogy az autópálya azért van, hogy viszonylag biztonságosan, gyorsan lehessen eljutni A-ból B-be. És azzal nekem nem fér össze az órás (de akár csak 10-20 perces) ácsorgás a kapuknál, se szerdán, se szombaton. Szóval kapják be. :)
Dicső dolog ez az ár nememelés öt éve. Bár ha azt veszem, hogy kb. 200 km egyszeri pályahasználatért kb. annyit fizettem, mint itthon egy havi korlátlan használatért (pedig esseóccsó), akkor azért annyira nem vagyok lenyűgözve.

A további 11 bejegyzés a fórumban olvasható.

Merülőhelyek

Abu Nuhas, Giannis D Wreck

Egypt, Red Sea

8/10 db alapján:érdekes(átlag: 4.2) átlagos nehézségű
max: 24m, látótáv: 10-25m

napihajós megközelítésroncs merüléskorallos, trópusi élővilág nyílt vízi fajok mesterséges élőhelyjelentős halraj nyílt vízben

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés