Újabb hírek a Vis szigeti tragédiáról
AdriaA nyári Vis szigeten történt palackpakolásos balesettel kapcsolatban újabb, nem hivatalos információt kaptunk.
Szarka Géza barátunktól kaptuk nem hivatalos forrásból származó információkat.
"Hétvégén, rijekai roncs merülésünk során mesélte az ottani hajó kapitánya, hogy az egyik ismerőse árulja az összes búvárbázisos felszerelését. Ez az úr dolgozott a hajójával, bérhajósként nyáron Vis szigetén, az ő hajóján történt a baleset. Mivel csak bérhajóként dolgozott az ottani bázis részére, így egy kisebb pénzbüntetést kapott, formális hiba miatt, de megállapították, ő nem felelős a történtekért. Az eset viszont annyira sokkolta, hogy végleg befejezi a búvárkodást, s kompresszor szervizeléssel fog foglalkozni.
Nos a történtek:
A parton kikészített (szabályosan fekvő) palackokat rámolták be a hajóba. Az egyik palackból éppen mikor beadták, kiszakadt a szelep. A kilőtt szelep elrepült a nyomástól, a palack pedig a másik irányba. A palack ferdén felfele repült, egyenesen a hajó tetejének ütközött, onnan lecsapódva egy utas fejére. Az eredmény elképzelhető. Egy halott, több sérült, vér mindenhol.
A vizsgálat során, a következő számomra elképzelhetetlen dolgot állapították meg: a normál kivitelű (levegővel töltött), párhuzamos menetű palackba egy kúpos menetű szelepet hajtott be valaki. Ezt egészen minimális műszaki érzékkel megáldott ember sem teszi meg, szemmel láthatóan nem illik össze a két darab. A kúpos menetből ez esetben egy menet tarthat, ha nagyon beszorítják, másfél vagy kettő... Elképzelhetetlen.
A palack a bázis tulajdonát képezte, így a felelősségre vonás nem kétséges, már a bíróságon van az ügy.
A fent leírt információk nem hivatalos forrásból származnak, így hitelességükért felelősséget én sem vállalok."
A csatolt képen piros vonallal jelöltük hogyan néz ki a kúpos csap a párhuzamos menettel ellátott palackban, láthatóan csoda, hogy a töltést kibírta - szerk.