»» ««

Nagy a baj a Nagy korallzátonynál

Környezetvédelem

A megfeneklett olajtankert elvontatták ugyan, de a híres zátonyrendszer komoly sebet kapott.

A hír április elején járta be a világsajtót, miszerint egy kínai olajtanker megfeneklett a Nagy korallzátonynál és léket kapott, ami nem is csoda, hiszen teljes sebességgel haladt a balesetkor. A 230 méter hosszú Shen Neng nevű hajó 65 ezer tonna szenet és jelentős mennyiségű nehézolajat szállított, így a szivárgó olaj miatt azonnal mozgásba lendültek a hatóságok. Próbálták megállítani a szivárgást, oldószert engedtek ki a folt szétoszlatásának érdekében, majd hamarosan elkezdődött a nehézolaj kiszivattyúzása a hajóból. A Douglas homokpadnál mefeneklett hajó helyzetét is stabilizálni kellett, és az ausztrál hatóságok arról beszéltek, a mentés akár hetekig is eltarthat.

Április 13-án aztán sikerült a kínai hajót kiszabadítani majd elvontatni a helyszínről. A vontatóhajók a dagályt is kihasználták a mentés során, ezután kezdődhetett meg a hajótörzs alapos vizsgálata, hogy kiderüljön, hová lehet a roncsot elvinni. A queenslandi hatóságok egyelőre csak azzal tudtak reagálni, hogy felemelték a károkozó hajók büntetését, a társaságok akár 10 millió ausztrál dollárt is fizethetnek, és a felelős személyeket is pénzbírsággal sújtják. Az erősődő szigort jelzi, hogy a kínai hajó balesete után egy nappal egy másik hajó legénységének három tagját tartóztatták le, mert engedély nélkül hajóztak be a Nagy korallzátony területére.

Miután a hajót sikerült elvontatni, hírt adtak arról is, milyen károkat szenvedett a híres zátony. Nos, három kilométer hosszúságú és 320 méter széles területet érintett súlyosan a baleset, becslések szerint 20 év lehet szükséges a regenerálódáshoz. Állítólag óriási mértékű a pusztítás, nagy területen pusztul el az élővilág és gyakorlatilag a korallok is szétmorzsolódtak. Sőt, a hírek szerint a hajótestet fedő festék is a zátonyra került, és ezzel kapcsolatban fennáll a gyanú, hogy mérgező anyagokat tartalmaz. Ha olyan az összetétele, akkor hosszú ideig meg is gátolhatja az élőlények újbóli megtelepedését.

A kínai hajó kapitányát és első tisztjét egyébként már bíróság elé is állították. A hajót irányító első tiszt az első vizsgálatok szerint gyermekded navigációs hibát vétett, semmi keresnivalója nem volt azon a helyen. A hírek szerint a baleset idején már 37 órája szolgálatban volt, miközben több részletben alig 2,5 órát aludt, tehát nagyon fáradt volt. Így egyszerűen későn vette észre, hogy letért a hajózási útvonalról, de korrigálni már nem volt ideje. A tárgyalás június elején folytatódik majd.
Kapcsolódó írásaink:



 10. Káplán 2010 ápr 19. 12:32  
fizikai képtelenség embereket állomásoztatni kint. Hmm. Nem lehetne a szomálai kalózokkal bótolni, hogy aki arra téved(?) , az szabad préda? Csak egy ötlet.
 9. Overlander 2010 ápr 19. 00:38  
A nyamvadt Kínaiak már többször próbára tették a Queensland-i partiőrség türelmét. A fő probléma az, hogy a terület hatalmas kiterjedésű és fizikai képtelenség embereket állomásoztatni kint a reefen akik elzargatnák a haszonleső hajósokat (az egész a pénzről szólt -lerövidíteni az utat és ezzel pénzt takarítani meg-, a "fáradság történet" csak porhintés). Különösen most amikor a parti őrség és a határőrség nagyobb fregattjai mind fent északon vannak, hogy feltartóztassák a Sri Lankából illegálisan bevándorlók tömegét akik lélekvesztőkön próbálnak eljutni álmaik földjére.
 8. áááááávadász 2010 ápr 17. 06:31  
oké, majd diktál a nyúl, ha megjött.
így lesz igazi diktá(l)tor
 7. istvanv 2010 ápr 16. 19:44  
" navigációs hibát vétett"
Bár elvétette volna :((
 6. elche 2010 ápr 16. 11:38  
Engem érdekel a téma. Sőt, annyira fontosnak tartom, hogy szívesen írnám is ezt a sorozatot.:)
A további 5 bejegyzés a fórumban olvasható.

Merülőhelyek

Ras Abu Soma

Egypt, Red Sea

2/4 db alapján:érdekes(átlag: 3.5) átlagos nehézségű
max: 40m, látótáv: 10-25m , driftes

napihajós megközelítészátony merülés scenic, nézelődős merüléskorallos, trópusi élővilágteknős legalább 1.5m-es hal nagy rája

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés