»» ««

Elkészült a 400 lóerős bionikus delfin

Külföld

Az amerikai feltaláló több ezer megrendelést kapott a bionikus delfinre, mely leginkább egy futurisztikus festményhez hasonlít, ahogyan száguld a vízen

Amikor Thomas "Doc" Rowe harminc évvel ezelőtt azt hangoztatta, hogy meg akar építeni egy bionikus delfint, az emberek azt gondolták, megőrült. A fiatal szörfös egy olyan mechanikus kapszuláról álmodott, mellyel a víz felszíne felett és alatt is úszhat, akár egy delfin. Az 52 éves Doc élete nagy részét a gép megépítésének szentelte.

Az elképzelés nemrégiben szó szerint megrázta a világot, amikor Doc segítője, a Rob Innes építette bionikus delfin megjelent Új-Zélandon egy expón. A Doc által csak a világ első víz alatti repülő gépének titulált víz alatti repülőgép rendesen kivívta a média érdeklődését. A tesztmerülésre Auckland kikötőjében került sor. A hajó az Austin Powers: Aranyszerszám c. filmben is megjelent.

Azóta Docot számtalan kérés árasztotta el olyan emberektől, akik meg szeretnék vele osztani a delfinálmot, és egy-egy saját delfint szeretnének. A kaliforniai feltaláló, aki ma is aktív szörfös elmondta, hogy álma megvalósításához nehéz döntéseket kellett meghoznia, először is el kellett adnia szörfdeszkáját, hogy megépíthesse az eredeti prototípust.

Az első bionikus delfinen - vagy hivatalos nevén a Változtatható Helyzetű Elárasztható Szárnyashajón (VASH) - 1988-ban kezdett el dolgozni, és 1992-ben fejezte be. "Az egész életemet szörfözéssel, búvárkodással és vízisíeléssel töltöttem. Ezen tapasztalatomat és vízszeretetemet felhasználva és repülési tudásommal ötvözve simán ment" - mondta az álmodozó.

Doc már nem rendelkezik az első prototípussal, miután azt átadta egy feltalálónak. Az üzlet aztán kikerült kezei közül és Doc soha nem nyerte vissza a tulajdonjogot. Helyette Innesszel dolgozott, akivel megépítette az Aucklandnél nemrégiben feltűnt delfint. Már készül még két típus is, ezek között van egy kétüléses modell, mely 400 lóerős motorral rendelkezik.


Az eredeti modell üveggyapotból készült, ám az újabb típusok, már keményebb anyagból állnak. A modell igen könnyű, az első 272 kilogramm volt, a dupla üléses ennek duplája.

Innes egy fős modelljét 110 lóerős benzinmotor hajtja és öt vezérlőpanelje van, melyekkel a fordulatokat, az ugrásokat és a merüléseket lehet irányítani. A típus vadászgép-kupolával rendelkezik az utastér felett.

Mindegyik gép megépítése több ezer dollárba kerül. Doc azt tervezi, hogy piacra dob egy készletet, mellyel mindenki megépítheti saját kis delfinjét otthon. A készülék piacra dobását 2007-re tervezik.

[ hirado.hu , CNN ]


Merülőhelyek

Rocky Point (island #7)

Thailand

2/2 db alapján:érdekes(átlag: 4) átlagos nehézségű
max: 33m, látótáv: 25m felett , áramlás

szafaris megközelítészátony merülés scenic, nézelődős merüléskorallos, trópusi élővilágcápa teknős

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés