Egy kézben a Seemann Sub és a Scubapro
FelszerelésekAz iparág koncentrálódásának a jele, hogy a Johnson Outdoors felvásárolta a német felszerelésgyártót.
A koncentrálódás természetesnek nevezhető. Egyrészt a folyamatos fejlesztések nagy befektetést igényelnek, és a nagyobb tőkeerő révén több pénz jut az új termékekre. Manapság a versenyben ez elengedhetetlennek látszik. Az azonos gyökerű, de különböző márkajelzésű termékeket más és más szegmensbe lehet pozicionálni, így a presztízsmárkák megmaradhatnak a leginkább fizetőképes vevők számára, a kísérőmárka pedig lehet a legnagyobb réteget kitevő átlagbúvár számára megfizethető választás. Így a boltok számára a nagykereskedő valamennyi vásárlócsoportnak megfelelő terméket tud kínálni a különböző, egy csoportba tartozó márkákból. Arról nem is beszélve, hogy a közös háttér miatt gyártást végző üzemből illetve javítóközpontból kevesebb kell, így a termelés sokkal gazdaságosabb. Persze aki az ilyen koncentráció következményeként veszti el állását, aligha boldog ettől.
A Seemann Sub felvásárlása is bezárásokkal jár, elsősorban a Scubapro franciaországi üzemei vannak veszélyben. Az új tulajdonos, a Johnson Outdoors a világ egyik legnagyobb kalandsport-felszerelés konszernje, ami a búvárkodásban is vezető szerepet tölt be a Scubapro és Uwatec márkák tulajdonosaként. Helen Johnson-Leipold, a Johnson Outdoors elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a legfontosabb európai piac, Németország meghódítása volt a cél a konkurrens gyártó megvásárlásával. Emellett azonban a Scubapro nagyobb, egész világra kiterjedő terjesztői hálózatában fogják kínálni a Seemann termékeit is, újabb piacokat szerezve annak.
A cél pedig mi más lehetne, mint a Johnson Outdoors búvárüzletágát még nyereségesebbé tenni. Azt majd a jövő dönti el, hogy a vásárlók is profitálnak-e az egyesülésből.