Tűz a bálnavadász-hajón
KörnyezetvédelemA flotta legnagyobb hajója, a Nisshin Maru került bajba.
Az utóbbi napokban a japánokat követő Sea Shepherd hajók már nincsenek a közelben, mert üzemanyaguk fogytán visszatérnek Ausztráliába. Paul Watson kapitány ezzel cáfolta, hogy bármi közük lenne a tűzhöz. A Sea Shepherd egyébként, harciasságuk ellenére deklaráltan soha nem hajt végre olyan akciót, ami emberéleteket veszélyeztet. Elindulásuk előtt még elküldték a japánok utolsó általuk ismert helyzetét a Greenpeace hajójának. Az Esperanza már egész közel van a japán flottához, és felajánlották segítségüket a Nisshin Maru elvontatásához a természetvédelmi övezetből.
Az új-zélandi környezetvédelmi miniszter, aki kiemelte, hogy a japán tengerészek biztonsága a legfontosabb, amiatt aggódik, hogy rendkívül sok üzemanyaggal megtankolt Nisshin Maru balesete esetleg környezeti katasztrófát okoz. Paul Watson ennek kapcsán azt szorgalmazza, hogy minden kereskedelmi jellegű hajózást tiltsanak a térségben (ez egyben a bálnavadászat végét jelentené), mellesleg pedig bízik abban, hogy egy japán hajós sem sérült meg, de a vadászatnak erre az évre vége. (Érkeztek már ennek ellentmondó hírek.)
A Greenpeace, Valentin-napi tiltakozóakciója után beszámol a csonka IWC találkozóról, ahol szokás szerint Japán a bálnavadászat mellett érvelt. A találkozón elhangzottak szerint a jobb működés kulcsát abban látják, ha kizárják a nyilvánosságot a találkozóról. Egy európai politikust is idéztek, aki állítólag azt mondta, "25 évet dolgoztam európai ügyekben, 13 évet a miniszterek tanácsában, és minden nagyon jól ment, hiszen a sajtó és a civil szervezetek ki voltak zárva"...
[ Sea Shepherd , Greenpeace ]