Albumról diavetítés Képtár / Indo-pacifikus régió

Maldív szigetek, Északi Ari atoll, Ellaidhoo
2005 február Ellaidhoo sziget a Maldív-szigeteken. A sziget house reef-jén már a check dive is szuper volt, pláne a többi! Rengeteg trópusi hal, korall kertek, teknősök, ráják, manták, cápák. Egy mese volt, helyesebben a valóság hisz ott voltam. Bár néha én is azt hittem álmodom.
- by Kékbálna -

Maldív-szigetek
Albumról diavetítés
Az album tartalma: 57 kép.
Album képeit 161589 alkalommal nézték.
Tulajdonos: Kékbálna

Nézetek:
Indexkép formátum Ikon szöveggel, lapozós

[ Vissza ]
Indiai gyíkhalak
Malhos thila house reef-jén ültek ezek édes kettesben. Be kell vallanom egyet nem fotóztam volna le, annyi téma volt. Így kettejükün már megakadt a szemem.
Megtekintve: 2338
Malhos thila teteje
Erről írtam az előbb. Ez a reef fantasztikusan épp volt. Sem cunami, sem El-Nino nem fogta. A lágykorallos barlangocskák után csak áltunk és csodálkoztunk. Fantasztikusan szép. Fontos megjegyeznem, hogy ez a hely direktbe, nyílt helyen kapta a cunamit. Összesen 2 db tálca korallt láttam felfordulva itt és több százat a helyén. A cunaminak egyetlen hátránya volt az is csak búvárfotósoknak. Felkavarta a vizet, ezért a látás opálosan volt 30 m. A helyi élővilág viszont élvezte ezt a sok úszó ételt!
Megtekintve: 2558
Egy maldív tengeri csillag
Ez a szépség is csak itt él a szigeteken. Hát nem gyönyürű?
Megtekintve: 2600
Denevér hal a Hohola thilán
Nagyon sok denevér halatt láttam a merülések alatt, de ez a példány minden túl tett. Az egész napos túra utolsó merülőhelye volt visszaúton az atoll közepén a Hohola thila . Szerintem ezt a helyet igen ritkán, kb hetente egyszer merülik. A halak szó szerin az ember szájába másznak. Itt kellett megélnem azt, hogy egy wrassét szó szerint el kellett zavarnom a maszkom elől. Ez a denevér hal meg tízszer rám úszott, hogy fotózzam már. Mondanom sem kell nem ez az egyetlen kép róla.
Megtekintve: 4737
Egy hatalmas békahal a Hohola thilán
Már feladtuk, hogy meg lesz ez a rejtőzködő bajnok amikor a merülős utolsó 10 percében a párom elkezdte döngetni a palackját. A sor végén voltunk a forduló után mikor kiszúrta barátunkat aki épp akkor sétált arrébb. Mákunk volt! 30 centis volt ez a hal, ám olyan mimikrije van, hogyha előtte nem totyog odébb bizony elúszunk mellette. Mondanom se kell lőttem rá egy tucatot. De legközelebb jobban megnézem mivel nem a legjobb szögeket kaptam el. Itt legalább jól megtalálható a szája és szeme.
Megtekintve: 2901
Gekko
Este a lámpák fényére jöttek ezek az apróságok. A fénynél vadásztak a bogarakra.
Megtekintve: 3214
A dhoni személyzete
Le a kalappal előttük! Hozzá kell tennem, hogy egyszer sem kapták le a palackot a hátamról, mint egyiptomban. Speciel ez nekem soha nem is hiányzott. De rengeteget segítettek a bója tekerésében, szerelésnél, uszony kivételnél és mindig mosolyogtak. Pedig húzós az életük, az adott körülményekkel megelégedve tudtak örülni annak, hogy van munkájuk és eltartják családjukat. Tök jó fejek na! :) Ha még nem jöttél rá nyájas olvasó szeretem a maldívokat. Pici, szívós és dolgos nép.
Megtekintve: 2531
Szikla sügér
A sügér igazi háttérhal a Maldív szigeteken. Annyi van belőlük, hogy szinte fel sem tűnik. Néha azért megleptek. Nagyon sok hatalmas - méteres - példányal találkoztam. Persze ők nem engedtek olyan közel, hogy lefotózzam őket. Ez a szépség viszont csak nekem pózolt.
Megtekintve: 3130
Sárga dobozhal
Róla is a szokásos menekülős kép készült. Az idő rövidsége maitt kicsit üldöztem. Itt elég közel sikerült kerülni hozzá. A következő képen ketten vannak, csak ez a kép szerintem jobban sikerült.
Megtekintve: 2613
Fehér uszonyvégű szirti cápa
Ez volt az utolsó merülésünk. Előtte cápa nézőben voltunk. Kapaszkodtunk az áramlásban és jött a sok cápa. De ide is velünk jöttek. Ezen a merülésen hatot láttunk, természetesen egy forgatókönyvnek megfelően időben szépen elosztva. Na jó egyszer volt majdnem három is a látó terembe.
Megtekintve: 3089

Madivaru / Manta Point

Maldives

3/4 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 4.5) átlagos nehézségű
max: 26m, látótáv: 10-25m , driftes , áramlás

napihajós megközelítésfal merülés scenic, nézelődős merüléskorallos, trópusi élővilág sziklás, hasadékos élőhelymantarája jelentős halraj nyílt vízben cápa nagy rája