Búvárút a világ végére

Egy hely, ami még az Indonéziát ismerő utazók többsége számára is egzotikus és vágyott: Wakatobi.

Wakatobi korallKét évvel ezelőtt lefoglaltam a Wakatobira tíz bungalót egy csoportnak, akiket 2007 novemberében vittem két hetes búvárútra Indonéziába. Muszáj ennyire előre terveznie annak, aki erre a búvárok körében oly kedvelt, ám eldugott, még el nem "turistásodott" helyre vágyik

Ne is próbáld Wakatobit a térképeken megkeresni, mert nincs rajta! Wakatobi egy mozaikszó, a környező szigetek (Wangi, Kaledupa, Tomea és Binogki) nevéből összerakva. A szigetlánc az indonéziai Sulawesi sziget délkeleti részén helyezkedik el. Az egyetlen módja a szigetek megközelítésének a hetente egyszer járó privát repülő Baliból.

A repülőút Baliba nagyon kényelmes volt. A Singapore Airlines nem véletlenül nyerte el 19-szer az elmúlt 20 évben a legjobb légitársaság címet. Az ülések viszonylag nagyok voltak sok lábhellyel, mindenkinek saját tv-je volt számtalan filmből álló választékkal. A stewardesseknek végig mosoly ült az arcukon a 20 órás út alatt és az igényes utasok minden óhaja parancs volt számukra. Egy tipp az utazóknak: én vegetáriánus ételt szoktam rendelni repüléskor, mert a különleges kéréseket mindig előbb szolgálják fel, mint a többit...

Indonéziába való érkezésünkkor a Wakatobi személyzete várt minket a reptéren. Összeszedték mindenki útlevelét, majd pár perc elteltével bepecsételt vízumokkal visszahozták, csoportunk pedig már úton is volt a hotel felé.

Úgy szerveztem az utat, hogy Balin töltsünk két napot Ázsiába való belépésünk után, esélyt biztosítva a helyi ritmusra való átállásra. Meglátogattunk néhány templomot, fafaragó műhelyt, masszázs szalont és egy neves ékszergyárat, ahol megnéztük hogyan készítik a USA-ban oly nagyon kedvelt arany és ezüst ékszereket.

Wakatobi karácsonyfaféregA harmadik napon végre felpakoltuk cuccainkat és Wakatobi felé vettük az irányt. Három órányi repülés majd egy rövid minibuszos út után egy falun keresztül megérkeztünk a kikötőbe, ahonnan hajókkal szállítottak bennünket az üdülőhelyre. Lélegzetelállító látvány fogadott minket! A türkizkék tenger, a fehér homok, a zöld pálmafák és a bambusztetős kis házikók a parton mindannyiunknak a Corona reklámokat juttatta eszébe. Partraszállás után egyből a bárba vitt az utunk, ahol hideg koktélok mellett ünnepeltük, hogy a hely tényleg úgy nézett ki, mint amiről a katalógusban látott képek alapján már hónapok óta fantáziáltunk.

A bőséges reggeli után csak fel kellett sétálnunk a hajóra, az összes felszerelés már össze volt készítve a helyi merülésvezetőknek köszönhetően. Legnagyobb meglepetésemre a személyzet már az első nap tudta mindenki nevét és merülési szintjét. Reggelente két merülést hajtottunk végre a hajóról, majd visszatértünk a szigetre ebédelni. Délutánonként ismét lehetőség volt a hajóról merülni egyet, amit bárki helyettesíthetett egy “house reef" merüléssel a házak előtti korall zátonyon, vagy akár egy könnyű kajakozással a sziget mentén.

A merülések átlagosan 60 percesek voltak és viszonylag mélyen kezdődtek, 18-30 méter között. A jelentős nitrogén felhalmozódás miatt csoportunk nagy része nitrox-szal való merülés mellett döntött, biztonsági okokból.

Az írás a következő lapon folytatódik!

1 2

84. sziszi 2008 feb 12. 19:06
lehet korabbra is foglalni, nem mindig kell 2 evet varni... a csoport nagysagatol es az idoponttol fugg. foglalot minden utnal le kell tenni. altalaban 10-20%. tipp: foglald le kevesebb emberre, mindig tudsz extrat hozza adni!
 83. Bunny 2008 feb 12. 08:30
Elég beszédes emailcím :D
 82. Jules 2008 feb 12. 08:01
Sajna ezeknél az utaknál ez így megy... Elsőre 20%, aztán később 40-50% majd három-négy hónappal korábban a vége...
 81. mobydick 2008 feb 12. 07:41
Szeretnénk elmenni egy csoporttal mi is, de két évre előre hogyan lehet 15 embertől beszedni a pénzt ? Vagy esetleg adtak némi fizetési haladékot ?
Köszi:

Karlo
 80. sziszi 2008 feb 12. 01:45
aki Wakatobira keszul es  meg nem foglalta le az utat, vagy kerdesei vannak, az nyugodtan irjon ‎"‎Richard Woulfe‎"‎ <richtravels@cox.net> baratomnak. en rajta keresztul foglaltam.

persze ne magyarul! :) es ird meg, hogy rajtam keresztul ismered, akkor tuti kedves lesz veled!
A további 79 bejegyzés a fórumban olvasható.

Patrol boat PBR-512

Montenegro

2/3 db alapján:érdekes(átlag: 3.7) könnyű körülmények
max: 24m, látótáv: 10-25m

speedboat-os megközelítésroncs merüléshomokos élőhelyjelentős halraj nyílt vízben

A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.