»» ««

Búvárok a charter repülőn

Magyarország
1/2. oldal

Egyre sűrűbben kapunk híreket a csomagok körüli herce-hurcáról, megkérdeztük hát a hírbe hozott Egyiptomba utaztató charter céget az előírásaikról.

Manapság nem könnyű a hazai búvár élete. Egyre kevesebb a pénzünk utazásra, és amikor végre eljutunk mondjuk a magyar búvárok körében már-már házitengernek számító egyiptomi Vörös-tengerhez még a reptéren is egyre újabb kellemetlenségek várnak ránk.

Rögtön kezdődik Ferihegyen, aminek ismerjük színvonalát, a szigorított előírásokat és ellenőrzéseket- amiről az EU bukta óta tudjuk, hogy csupán kényelmetlenség, biztonságunkat nem igazán szolgálja. Apropó EU bukta, állítólag azóta még keményebb az ellenőrzés, szó nélkül kivágnak extra ellenőrzésre kézipogyászokat mindenféle értelmes indok nélkül. Ezek a dolgok szinte már megszokottá váltak számunkra, nem élmény repülni 2010-ben, ez a nagy helyzet, ám ezen az állapoton legutóbbi túrám során sikerült tovább rontani.

Beszállás repülőbeA Travel Service járatával utazott baráti társaságunk Hurghadába, kifele nem is volt semmi komoly gond, ám visszafele a csapat javát lehúzták jónéhány tucat euróra. Búváraink már rutinosak voltak, mindenki igyekezett a 20 kilóba beleférni- megtanultuk már, hogy feláldozzunk nagyjából minden mást, hogy a búvár- és fotósfelszerelés utazhasson, Hurghadában mégis fotósaink értékes felszerelése, kézipogyászaink sőt a búvártáska önmagában célponttá vált a vizslató check-inesek szemében.

Felárat kértek, mert búvárfelszerelést szállítunk- akkor is, ha egyébként belefért a 20kg limitbe. Felárat kértek, ha a kézitáska az 5kg-os határ felett volna, ami lássuk be tarthatatlanul kevés. Végül feladatták a drága, milliós értéket képviselő fotós felszerelést is, bár az üzemeltető Travel Service ezt egyértelműen tiltja. A dolog annyira komoly volt, hogy közvetlen a buszra felszállás előtt a sorból is kirángattak utastársakat újabb ellenőrzésre.

Kellemetlen tapasztalatunkon felbuzdulva megkerestem a több utazási iroda (például Neckermann) partnereként repülő Travel Service-t, hogy tisztázzuk a helyzetet. Megkérdeztem a feladható- és kézipogyásszal kapcsolatos szabályozásokat, kitérve a búvárfelszerelésre, illetve az értékes műszaki eszközök szálltására.

Nagyon úgy néz ki, a jövőben oda kell figyelni nem csak arra, melyik hajóval utazunk, vagy melyik bázisra, szállodába megyünk, hanem melyik társasággal repülünk. A Travel Service járatain (járatszám kezdete TVL) olyan szigorításokat léptetett életbe, ami sok tízezer forinttal megnövelheti az amúgy sem olcsó nyaralásunkat.

(Frissítés: A hír megjelenése után kaptunk egy levelet amiben értesítettek, hogy a TS elengedi a kötelező extra díjat, amennyiben a búvárfelszerelésünk és a hagyományos csomagunk együtt egy táskában van)

Kiváncsi vagy a részletekre? Olvass tovább.

Az írás a következő lapon folytatódik!

Első   Visszalép Következő   Utolsó

1 2


 253. Garfield33 2010 okt 04. 15:02  
Hát nem is tudom... csak ezért felvenni a te nevedet?
Az rendben, hogy az alteregódként vihetnék ingyen túlsulyt, de nem tudnék mentálisan megbírkózni az emberek felém áradó szeretetével...  :-)
 252. Bunny 2010 okt 04. 14:58  
á, tényleg. Na sebaj, mostantól mindenki a nevemen utazik, én cserébe bármikor kimehetek a reptérre és felvehetek egy jegyet, hisz úgyis az én nevemre szól :)
 251. pygmy 2010 okt 04. 14:53  
Azt ugye megnézted, hogy az igazolás nem csak a te nevedre szól. :)
 250. Bunny 2010 okt 04. 14:49  
Megjött az igazolás a TS-től, holnapra szerintem összerakok egy cikket a dologról, aztán onnan le lehet tölteni és ki lehet nyomtatni a szerdaiaknak. Gyk. az van benne, hogy nem kérhetnek felárat a csomagra, ha búvármotyó is van benne, illetve hogy a fotós, videós cucc felvihető a fedélzetre. A 20kg feletti súly esetén mindenkinek továbbra is magának kell megküzdenie a pultosokkal, mint ahogy az 5kg feletti kézi esetén is.
 249. Bunny 2010 okt 03. 09:19  
Na, mondom én, hogy autóval kell búvárkodni menni :(
A további 248 bejegyzés a fórumban olvasható.

Merülőhelyek

Pulau Urun, North-East

Indonesia

1/1 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 5) könnyű körülmények
max: 27m, látótáv: 10-25m , driftes

speedboat-os megközelítészátony merülés scenic, nézelődős merüléskorallos, trópusi élővilágcápa csikóhal teknős legalább 1.5m-es hal jelentős halraj nyílt vízben

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés