»» ««
Nyomtatás
Thistlegorm Wreck
korallos, trópusi, nyílt víz, mesterséges
roncs 15-30 m. mélyen, bemerülhető roncs, teljes roncs
Pontos kordináta: N27° 48' 50.7", E33° 55' 12.78"
Google maps / Google Earth
napihajós megközelítéskorallos, trópusi élővilág nyílt vízi fajok mesterséges élőhelyroncs merülésjelentős halraj nyílt vízben legalább 1.5m-es hal teknős
10/17 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 4.4) nehéz körülmények
max: 31m, látótáv: 10-25m , áramlás
Merülőhely térképe

Általános: Beutazás útlevéllel, vízum a reptéren vásárolható (15 USD). Pénznem egyiptomi font (LE), de elfogadják a dollárt és az eurót is. Utazási szezon egész évben, a legjobb május-november közt, a legmelegebb nyári időszak kivételével.
Dekompressziós kamrák: Dahab, Sharm El Sheikh, El Gouna, Hurghada, Safaga, Marsa Alam. Vészhelyzeti telefonszám: 123


» Egyiptom, Vörös-tenger részletesen
Módosítási javaslat   Rögzítette: Bunny
Új merülés  
2010-12-28 (pygmy) Értékelés: nehéz körülmények átlagosan érdekes
Max mélység: 25 m , Vízhő: 24 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás
Iszonyat erős áramlásban nyomtuk az éjszakait. Már lemenni sem volt könnyű, a kötélen cibált bennünket a víz. Hátra húztunk, lekötöttük a hajót, majd szembe a vízzel bujkáltunk az orráig. Felfele még erősebb volt az áramlás, szó szerint alig tudtunk kijönni a vízből, mert sodort le a létráról.
2010-12-28 (pygmy) Értékelés: átlagos nehézségű érdekes
Max mélység: 22 m , Vízhő: 24 °C , Látótáv: 10-25m
Áramlás szinte nincs. Első részek átvizsgálása, behatolás. 2 muréna. 2 krokodilhal. Pánikoló búvár a roncson.
2010-12-28 (pygmy) Értékelés: nehéz körülmények átlagosan érdekes
Max mélység: 30 m , Vízhő: 24 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás
Brutál áramlásban, ami délről folyt, merültük a hátsó részt. Bujkáltunk az ömlő víz elől. Tank, löveg, lövedékek. Denevérhalak a kékben. Vicces lobogás a kötélen a végén.
2009-09-12 (nembal) Értékelés: nehéz körülmények kimagaslóan érdekes
Max mélység: 30 m , Vízhő: 27 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás
Utolsó nap a Vörös Tengeren, mindenki erre tartogatta az energiáját. Kissé hullámos tenger, az áramlás nem vészes. Összesen 3 hajó a roncs felett, aminél lényegesen többre számítottunk.
A roncson pezseg az élet, végre láttam krokodilhalat is. Egészen nagy halrajok keringenek a roncs felett. Az első merülésen körüljártuk a hajót, a második merülésen jött a belső körút.
2009-08-02 (pygmy) Értékelés: átlagos nehézségű érdekes
Max mélység: 31 m , Vízhő: 28 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás
Kiemelt állatok: legalább 1.5m-es hal
Kora reggel a hajó hátsó, és mélyebben fekvő részeit látogattuk meg. Hajócsavar, bombák, ágyú. Kapitális méretű SÜGÉR. Murénák. Nudicsigák. Tonhalak. Batfish banda.
2009-08-01 (pygmy) Értékelés: átlagos nehézségű kimagaslóan érdekes
Max mélység: 25 m , Vízhő: 28 °C , Látótáv: 10-25m
Kiemelt állatok: teknős, jelentős halraj nyílt vízben
Éjszakai merülés a roncson! Még mindig egyedül a mi hajónk állt felette. Leúsztunk a második szintre, itt egy karórát találtam, ami járt...
Belül is izgalmas, mert a vaksötétben + lámpafény, valahogy élesebben rajzolódtak ki a dolgok a rakterekben...
Kívül orgia! Szép CSIGÁK. SKORPIÓHALAK. SNAKE EEL. MURÉNÁK. BOXFISH rengeteg. HALRAJOK hegyekben. TEKNőS!!!
A vicc, hogy beugrás előtt láttuk a felszínen úszni, majd lemerülni. Reméltük látjuk lent. Bejött. Előbb felúszni láttuk, majd akkor is találkoztunk vele, amikor újra leúszott a vackához. Percekig együtt merültünk vele!
A Vörösön eddig messze a legjobb éjszakai merülésünk volt!!!! Ajánlom mindenkinek!
2009-08-01 (pygmy) Értékelés: nehéz körülmények átlagosan érdekes
Max mélység: 24 m , Vízhő: 28 °C , Látótáv: 4-10m , áramlás
Rossz látó és erős áramlat késő délután. Csak mi voltunk a roncson. Beúszás, belül legalább nyugi volt. Muréna. Baltahalak. Batfishek a roncs felett.
2008-04-04 (raindrop) Értékelés: átlagos nehézségű kimagaslóan érdekes
Max mélység: 29 m , Vízhő: 22 °C , Látótáv: 10-25m
Az erősen hullámzó tengeren a kora hajnali hosszú hajózás után kötél mentén leereszkedés, lent már viszonylagos nyugalom fogadott. Az első merülésen kívülről úsztuk körbe a roncsot, jó látótávolságnál monumentális látvány. Krokodilhal a fedélzeten. Kötél mentén föl.

Második merülés
Roncsolt résznél beúsztunk a belsejébe, teherautók, vagonok, csizmák, motorok. Állítólag néhány éve még a motorok gumijaiban is volt nyomás, most már leeresztettek. Konyha, kapitányi kabin, fürdőkád, lőszerek, bombák épségben. A helyi guide mutatott néhány üreget, ahol a búvárok buborékjai összegyűltek, néhány helyen annyi, hogy akár lehetett volna lélegezni, ´beszélgetni´ 20-22 m mélyen. (de ki tudja, milyen az összetétele?)
2008-03-25 (pygmy) Értékelés: nehéz körülmények érdekes
Max mélység: 25 m , Vízhő: 23 °C , Látótáv: 4-10m , áramlás
Kiemelt állatok: jelentős halraj nyílt vízben
A felszin szinte nyugodt volt, de alatta brutál áramlás fogadott bennünket. A kötélen húztuk le magunkat a roncsig. Behatolás, rakomány-nézegetés. Denevérhalak vártak a roncs felett.
Nitroxos merülés volt...kellett:)
Thistlegorm Wreck
2007-08-08 (adamax) Értékelés: nehéz körülmények kimagaslóan érdekes
Max mélység: 25 m , Vízhő: 27 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás
Kiemelt állatok: legalább 1.5m-es hal, jelentős halraj nyílt vízben
A hajó elülső részének megtekintése. A rakterekben (középső- és alsó) beúszás (motorbiciklik, teherautók, dzsipek), hajóoor, ágyúk. Fantasztikus halrajok a biztonsági megálló alatt, ilyet még nem láttam...
Részlet a halrajból a Thistlegorm környékén...
2007-08-08 (adamax) Értékelés: nehéz körülmények kimagaslóan érdekes
Max mélység: 28 m , Vízhő: 27 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás
Kiemelt állatok: legalább 1.5m-es hal, jelentős halraj nyílt vízben
A roncs hátsó felének körbeúszása, a kapitányi hídba beúszás. A külső lokomotív roncshoz eszméletlen szembeáramlással kellett mennünk.
A Thistlegorm kabalája - ágyúgolyó, amit elvileg minden búvár megsimogat :) Kilátás a kapitányi hídból
2007-03-13 (pygmy) Értékelés: nehéz körülmények kimagaslóan érdekes
Max mélység: 25 m , Vízhő: 21 °C , Látótáv: 4-10m , áramlás
Kiemelt állatok: legalább 1.5m-es hal, jelentős halraj nyílt vízben
Másodikra behatoltunk és a "szokásos" roncstúrát végigcsináltuk...
bújócska az autók, motorok, vasúti kocsik, fegyverek, stb. között...
Hatalmas murénát kergettünk és újra megcsodáltuk a denevérhalakat...EANX36%...
2007-03-13 (pygmy) Értékelés: nehéz körülmények kimagaslóan érdekes
Max mélység: 28 m , Vízhő: 21 °C , Látótáv: 4-10m , áramlás
Kiemelt állatok: jelentős halraj nyílt vízben
Első merülésünk, EANX32%, a roncsot úsztuk körbe és néha betekingettünk.
A diszkoszhalak fantasztikusak voltak, a roncs impozáns...
2005-04-23 (Kékbálna) Értékelés: átlagos nehézségű érdekes
Max mélység: 28 m , Vízhő: 22 °C , Látótáv: 10-25m
Első merülés

A roncs hátsó részét úsztuk körbe. A tat korlátján egy hosszú orrú koralőrhal ült. Jól megnéztük a tankokat és a légvédelmi ütegeket. Kiúsztunk a mozdonyhoz is. Hát, már csak a kazán maradt meg. Ez elég halovány. A fedélzeten lévő kocsik viszont szuperek. Egész az orrig elúsztunk.

Második merülés

Behatolás a roncsba a felrobbant résznél. A raktárben kötöttünk ki, majd végig úsztuk a legénységi szállás kabinjait. Majd az első raktér részbe is beúsztunk felülről. Jót bujkáltunk, miközben számba vettük a motorokat, teherautókat és gumicsizmákat :). A végén a középső raktér felett egy hatalmas tonhallal találkoztunk.

A víz mindkét alkalommal állt. De a levegő is. Így egy "nagyszerű" ötlettől vezérelve a roncshoz kötve éjszakáztunk. Nyomunk itt egy éjszkait is. Aha. Estére gyorsvonat sebességű áramlás lett. Éjszakai ugrott. Aztán éjfélkor megjött az északi szél, hajót át is fordították szélirányba. Reggel 5-6 méteres hullámok voltak a csatornában mikor átkeltünk. Brutális volt az átkelés, a 30+ méteres hajó kétszer puffant teljes hassal a hullám völgybe.

Tanulság: ne aludj Thisletgorm-on és éjszakait se akarj ott merülni, bármilyen jónak is tűnik az idő.
2004-05-01 (Kékbálna) Értékelés: nehéz körülmények kimagaslóan érdekes
Max mélység: 24 m , Vízhő: 23 °C , Látótáv: 10-25m
A robbanás helyénél kötöttünk le és ott is mentünk be a hajó belsejébe. Kis bujkálás után a raktérben kötöttünk ki. Végül az orrban lévő rakodó nyíláson jöttünk ki.

Másodszor a tatot merültük. Szétszóródott lőszerek és járművek mindenütt. Megkerültük a tatot, megnéztük a hajócsavart és visszaúsztunk a vasuti kocsihoz.
2003-02-26 (Bunny) Értékelés: nehéz körülmények kimagaslóan érdekes
Max mélység: 25 m , Vízhő: 20 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás
A roncs belülről bejárása. Rakterek végignézése, teherautók, motorok, repülőgép szárny, csizmák, stb. Szűk átjárók mint pl. egy 3 tengelyes lecsúszott tgk alatt. A végén ´színház´ (halrajok) újra a hajó orrában.
Thistlegorm Wreck Thistlegorm Wreck Horgonyzóhelyes ábra 2008
2003-02-26 (Bunny) Értékelés: nehéz körülmények kimagaslóan érdekes
Max mélység: 25 m , Vízhő: 20 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás
Kiemelt állatok: jelentős halraj nyílt vízben
A 126m hosszú hajóroncs 30m mélyen fekszik. 1941 okt 6-án bombázták szét a Royal Navy hajót. 1956-ban Cousteau találta meg a Sha´ab Ali zátony öblében heverő roncsot.
Szállítmánya tank, teherautó, motor, repülőgép alkatrészek, egyenruhák, fegyver és lőszer.
en.wikipedia.org/wiki/SS_Thistlegorm
www.youtube.com/watch?v=RPBwwOzP3sA
A roncs kívülről körbeúszása, lefelé kötél mentén ereszkedés. Először a hátsó rész a töréstől, aztán az eleje. Lánctalpas, légvédelmi gépágyú, hajócsavar a végében, visszaúszás a jobb oldali folyosón. A hajó orrában ´színház´, az erős áramlásban rengeteg hal állt.
Kapitányi fülke -wc, kád, radiátor-. Hatalmas hajócsavar, nudibranch. Durva áramlás.
Thistlegorm térkép Thistlegorm Wreck Thistlegorm Wreck
Kezdőlap   Ország merülőhelyei   Vörös-tenger merülőhelyei  

Divesite 0.72 © 2008-2012 Bunny

Merülőhelyek

Abu Nuhas, Giannis D Wreck

Egypt, Red Sea

8/10 db alapján:érdekes(átlag: 4.2) átlagos nehézségű
max: 24m, látótáv: 10-25m

napihajós megközelítésroncs merüléskorallos, trópusi élővilág nyílt vízi fajok mesterséges élőhelyjelentős halraj nyílt vízben

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés