Thistlegorm Wreck
Suez Channel, Egyiptom, Vörös-tenger (Vörös-tenger)
korallos, trópusi, nyílt víz, mesterséges
roncs 15-30 m. mélyen, bemerülhető roncs, teljes roncs
10/17 db alapján:(átlag: 4.4) nehéz körülmények max: 31m, látótáv: 10-25m , áramlás |
Általános: Beutazás útlevéllel, vízum a reptéren vásárolható (15 USD). Pénznem egyiptomi font (LE), de elfogadják a dollárt és az eurót is. Utazási szezon egész évben, a legjobb május-november közt, a legmelegebb nyári időszak kivételével. » Egyiptom, Vörös-tenger részletesen |
||
|
2010-12-28 (pygmy) Értékelés: nehéz körülmények Max mélység: 25 m , Vízhő: 24 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás Iszonyat erős áramlásban nyomtuk az éjszakait. Már lemenni sem volt könnyű, a kötélen cibált bennünket a víz. Hátra húztunk, lekötöttük a hajót, majd szembe a vízzel bujkáltunk az orráig. Felfele még erősebb volt az áramlás, szó szerint alig tudtunk kijönni a vízből, mert sodort le a létráról.
| |
2010-12-28 (pygmy) Értékelés: átlagos nehézségű Max mélység: 22 m , Vízhő: 24 °C , Látótáv: 10-25m Áramlás szinte nincs. Első részek átvizsgálása, behatolás. 2 muréna. 2 krokodilhal. Pánikoló búvár a roncson.
| |
2010-12-28 (pygmy) Értékelés: nehéz körülmények Max mélység: 30 m , Vízhő: 24 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás Brutál áramlásban, ami délről folyt, merültük a hátsó részt. Bujkáltunk az ömlő víz elől. Tank, löveg, lövedékek. Denevérhalak a kékben. Vicces lobogás a kötélen a végén.
| |
2009-09-12 (nembal) Értékelés: nehéz körülmények Max mélység: 30 m , Vízhő: 27 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás Utolsó nap a Vörös Tengeren, mindenki erre tartogatta az energiáját. Kissé hullámos tenger, az áramlás nem vészes. Összesen 3 hajó a roncs felett, aminél lényegesen többre számítottunk.
A roncson pezseg az élet, végre láttam krokodilhalat is. Egészen nagy halrajok keringenek a roncs felett. Az első merülésen körüljártuk a hajót, a második merülésen jött a belső körút. | |
2009-08-02 (pygmy) Értékelés: átlagos nehézségű Max mélység: 31 m , Vízhő: 28 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás Kiemelt állatok: legalább 1.5m-es hal Kora reggel a hajó hátsó, és mélyebben fekvő részeit látogattuk meg. Hajócsavar, bombák, ágyú. Kapitális méretű SÜGÉR. Murénák. Nudicsigák. Tonhalak. Batfish banda.
| |
2009-08-01 (pygmy) Értékelés: átlagos nehézségű Max mélység: 25 m , Vízhő: 28 °C , Látótáv: 10-25m Kiemelt állatok: teknős, jelentős halraj nyílt vízben Éjszakai merülés a roncson! Még mindig egyedül a mi hajónk állt felette. Leúsztunk a második szintre, itt egy karórát találtam, ami járt...
Belül is izgalmas, mert a vaksötétben + lámpafény, valahogy élesebben rajzolódtak ki a dolgok a rakterekben... Kívül orgia! Szép CSIGÁK. SKORPIÓHALAK. SNAKE EEL. MURÉNÁK. BOXFISH rengeteg. HALRAJOK hegyekben. TEKNőS!!! A vicc, hogy beugrás előtt láttuk a felszínen úszni, majd lemerülni. Reméltük látjuk lent. Bejött. Előbb felúszni láttuk, majd akkor is találkoztunk vele, amikor újra leúszott a vackához. Percekig együtt merültünk vele! A Vörösön eddig messze a legjobb éjszakai merülésünk volt!!!! Ajánlom mindenkinek! | |
2009-08-01 (pygmy) Értékelés: nehéz körülmények Max mélység: 24 m , Vízhő: 28 °C , Látótáv: 4-10m , áramlás Rossz látó és erős áramlat késő délután. Csak mi voltunk a roncson. Beúszás, belül legalább nyugi volt. Muréna. Baltahalak. Batfishek a roncs felett.
| |
2008-04-04 (raindrop) Értékelés: átlagos nehézségű Max mélység: 29 m , Vízhő: 22 °C , Látótáv: 10-25m Az erősen hullámzó tengeren a kora hajnali hosszú hajózás után kötél mentén leereszkedés, lent már viszonylagos nyugalom fogadott. Az első merülésen kívülről úsztuk körbe a roncsot, jó látótávolságnál monumentális látvány. Krokodilhal a fedélzeten. Kötél mentén föl.
Második merülés Roncsolt résznél beúsztunk a belsejébe, teherautók, vagonok, csizmák, motorok. Állítólag néhány éve még a motorok gumijaiban is volt nyomás, most már leeresztettek. Konyha, kapitányi kabin, fürdőkád, lőszerek, bombák épségben. A helyi guide mutatott néhány üreget, ahol a búvárok buborékjai összegyűltek, néhány helyen annyi, hogy akár lehetett volna lélegezni, ´beszélgetni´ 20-22 m mélyen. (de ki tudja, milyen az összetétele?) | |
2007-03-13 (pygmy) Értékelés: nehéz körülmények Max mélység: 25 m , Vízhő: 21 °C , Látótáv: 4-10m , áramlás Kiemelt állatok: legalább 1.5m-es hal, jelentős halraj nyílt vízben Másodikra behatoltunk és a "szokásos" roncstúrát végigcsináltuk...
bújócska az autók, motorok, vasúti kocsik, fegyverek, stb. között... Hatalmas murénát kergettünk és újra megcsodáltuk a denevérhalakat...EANX36%... | |
2007-03-13 (pygmy) Értékelés: nehéz körülmények Max mélység: 28 m , Vízhő: 21 °C , Látótáv: 4-10m , áramlás Kiemelt állatok: jelentős halraj nyílt vízben Első merülésünk, EANX32%, a roncsot úsztuk körbe és néha betekingettünk.
A diszkoszhalak fantasztikusak voltak, a roncs impozáns... | |
2005-04-23 (Kékbálna) Értékelés: átlagos nehézségű Max mélység: 28 m , Vízhő: 22 °C , Látótáv: 10-25m Első merülés
A roncs hátsó részét úsztuk körbe. A tat korlátján egy hosszú orrú koralőrhal ült. Jól megnéztük a tankokat és a légvédelmi ütegeket. Kiúsztunk a mozdonyhoz is. Hát, már csak a kazán maradt meg. Ez elég halovány. A fedélzeten lévő kocsik viszont szuperek. Egész az orrig elúsztunk. Második merülés Behatolás a roncsba a felrobbant résznél. A raktárben kötöttünk ki, majd végig úsztuk a legénységi szállás kabinjait. Majd az első raktér részbe is beúsztunk felülről. Jót bujkáltunk, miközben számba vettük a motorokat, teherautókat és gumicsizmákat :). A végén a középső raktér felett egy hatalmas tonhallal találkoztunk. A víz mindkét alkalommal állt. De a levegő is. Így egy "nagyszerű" ötlettől vezérelve a roncshoz kötve éjszakáztunk. Nyomunk itt egy éjszkait is. Aha. Estére gyorsvonat sebességű áramlás lett. Éjszakai ugrott. Aztán éjfélkor megjött az északi szél, hajót át is fordították szélirányba. Reggel 5-6 méteres hullámok voltak a csatornában mikor átkeltünk. Brutális volt az átkelés, a 30+ méteres hajó kétszer puffant teljes hassal a hullám völgybe. Tanulság: ne aludj Thisletgorm-on és éjszakait se akarj ott merülni, bármilyen jónak is tűnik az idő. | |
2004-05-01 (Kékbálna) Értékelés: nehéz körülmények Max mélység: 24 m , Vízhő: 23 °C , Látótáv: 10-25m A robbanás helyénél kötöttünk le és ott is mentünk be a hajó belsejébe. Kis bujkálás után a raktérben kötöttünk ki. Végül az orrban lévő rakodó nyíláson jöttünk ki.
Másodszor a tatot merültük. Szétszóródott lőszerek és járművek mindenütt. Megkerültük a tatot, megnéztük a hajócsavart és visszaúsztunk a vasuti kocsihoz. | |
2003-02-26 (Bunny) Értékelés: nehéz körülmények Max mélység: 25 m , Vízhő: 20 °C , Látótáv: 10-25m , áramlás Kiemelt állatok: jelentős halraj nyílt vízben A 126m hosszú hajóroncs 30m mélyen fekszik. 1941 okt 6-án bombázták szét a Royal Navy hajót. 1956-ban Cousteau találta meg a Sha´ab Ali zátony öblében heverő roncsot.
Szállítmánya tank, teherautó, motor, repülőgép alkatrészek, egyenruhák, fegyver és lőszer. en.wikipedia.org/wiki/SS_Thistlegorm www.youtube.com/watch?v=RPBwwOzP3sA A roncs kívülről körbeúszása, lefelé kötél mentén ereszkedés. Először a hátsó rész a töréstől, aztán az eleje. Lánctalpas, légvédelmi gépágyú, hajócsavar a végében, visszaúszás a jobb oldali folyosón. A hajó orrában ´színház´, az erős áramlásban rengeteg hal állt. Kapitányi fülke -wc, kád, radiátor-. Hatalmas hajócsavar, nudibranch. Durva áramlás. | |
Egypt, Red Sea
8/10 db alapján:(átlag: 4.2) átlagos nehézségű
max: 24m, látótáv: 10-25m