Fekete hónap az egyiptomi vizeken
Vörös-tengerKét újabb egyiptomi búvárhajó katasztrófáról van hír, szomorú hónap ez a Vörös-tengeren.
Június 7-én balesetet szenvedett az M/Y New Dream, korábbi nevén M/Y Orion szafarihajó. A hajó Marsa Alamba tartott, az éjszakai út oka az volt, hogy a fedélzeten tartózkodó egyik búvár állítólag dekompressziós betegség jeleit mutatta. Úgy döntöttek, hogy azonnal Marsa Alamba szállítják kezelésre.
Hajnali 1 óra körül az M/Y New Dream egy zátonyra futott Marsa Alamtól körülbelül 3 órányira. A hajó léket kapott, és perceken belül a felső fedélzet széléig süllyedt. Nem érkezett vészjelzés, és nem lőttek ki jelzőrakétákat sem. A balesetről akkoriban senki sem tudott. Az EPIRB valószínűleg nem volt aktiválva. A búvárok és a legénység felszálltak a New Dream két Zodiákjába, és a roncs közelében várták a segítséget. Kevés személyes holmit tudtak magukkal vinni.
Hajnali 5 óra körül az M/Y Enjoy már úton volt egy új merülőhelyre, hogy a túra utolsó két merülését elvégezze. Távolról SOS fényjelzéseket lehetett érzékelni, amelyeket valószínűleg a sérült búvárok lámpáival küldtek. Miután az Enjoy megközelítette a baleset helyszínét a csónakjaival, látható volt, hogy az összes búvár és a legénység teljes egészében a New Dream zodiákokban ült. Mindenkit az Enjoyra szállítottak.
A kimentett búvárok gyorsan kifejezték azt az óhajukat, hogy visszatérjenek a New Dreamre, hogy visszaszerezzék személyes holmijukat. A legénység tagjai szerint ez részben sikerült is. Az Enjoy legénysége csak mellékesen értesült az állítólagos dekompressziós balesetről, mondván, hogy a tünetek maguktól elmúltak. Úgy tűnik, további kezelésre nem volt szükség. Az Enjoy ezután minden résztvevővel megkezdte a visszaútját Marsa Alamba. Körülbelül 3 óra elteltével elérték Marsa Alam kikötőjét.
A másik szafarihajó balesetről jelenleg annyit tudni, hogy A M/Y Hurricane hajó érintett, a felvételek szerint lángol a fedélzet. A hírek szerint 3 brit túristát nem találnak, a többieknek sikerült egyhagynia a hajót. A szafarihajó tüzek esetében jellemzően elektromos zárlat okozza a katasztrófát.
[ taucher.net ]