Merülés Los Gigantes sziklái alatt

Az újrafelfedezés élményét élheti át az ember, ha immár búvárként látogat vissza egy régebben máshogy megszeretett helyre.

Albumhoz klikk a képre.
Lassan pont tíz éve, hogy felejthetetlen két hetet töltöttünk Tenerifén, szinte teljesen bejárva a sziget minden szegletét. Akkor még nem búvárkodtunk, de így is jutott minden napra egy-egy szuper kirándulás, valami jó program a sok napozás és fürdőzés mellett. Úgy jöttünk el, ha oda nem is, de a Kanári-szigetek más szigeteire még visszanézünk, mert nagyon színvonalas és tartalmas szórakozást, sok látnivalót kínál mind a hét.

Aztán beleszerettünk a merülésekbe, távolabbi és melegebb vizek felé utazgattunk, és szinte teljesen elfeledkeztünk a szigetcsoportról. Talán nem is került volna újra szóba, de úgy másfél éve minden megváltozott, kis családunk létszáma eggyel megnőtt... Mivel hobbinkról nem szerettünk volna lemondani, és azt is eldöntöttük, hogy gyerkőccel megyünk mindenhova, a távolabbi és hajós úticélokról lemondva ismét látótérbe kerültek a parti merülések, és a viszonylag gyorsan elérhető régiók, akár autóval, akár repülővel. Az év eleji egyiptomi mizéria pedig csak még jobban ráerősített arra, hogy ismét az Adria, a Földközi-tenger, vagy éppen a Kanári-szigetek felé nézzünk el újra. Így esett választásunk ismét Tenerifére.

A DC-t többek között azért szeretem, mert rengeteg anyagot találni, ami segít az úticél kiválasztásában, vagy magának az útnak a megtervezésében, leszervezésében. A Kanári-szigetekről pedig bőven van anyag, hála a szerkesztő úrnak, aki már számtalanszor járt arra. Ezt kiegészítve a saját tapasztalatainkkal, és némi internetes nyomozgatással, gyorsan ki is alakult a terv. Hosszabb családi nyaralás még a főszezon előtt, június elején. Az első harmadában sok búvárkodás, aztán lazulás a tengerparton, vagy a medencénél, és rengeteg kirándulás, felkeresve a legszebb helyeket újra.

Az utazás elég egyszerű. Bécsből kell repülni, ez nem kérdés. Közvetlen Airberlin, vagy Niki járatok indulnak; vagy átszállással Madridon keresztül az Iberiával. A jegy ára, ha jó időben foglalunk, nem több, mint egy egyiptomi úté, bár ide azért majdnem 5 óra az út. Otthonunktól a szigeten lévő szállásig pont kb. 10,5 óra volt így az menetidő... Autóbérlés szinte kötelező. Olcsó, akár a benzin az 1 eurós árával, és ingyenes a parkolás szinte mindenütt. Praktikus, egyszerű. Szállások tömegével, mi önellátással egy apartmanban húztuk meg magunkat. Négy felnőtt és a csemete, 70 négyzetméter plusz egy nagy balkon, két háló, két fürdő, mindennel felszerelt és gépesített konyha, medence és külön gyerkőcmedence, közel a beach, tengerre a kilátás... 10 euro éjszakánként egy főre. Bevásárlás a bérelt kocsival hipermarketekben, az árak, mint itthon, választék és a minőség, mint nyugaton. Helyben a sziget egyébként inkább tűnik angolnak, mint spanyolnak, rengetegen jönnek ugyanis a szigetországból nyaralni, vagy itt élni. Az angollal tehát jól lehet boldogulni mindenütt.

A szállásunk Puerto Santiago városkában volt, kb. 2 kilométerre Los Gigantes pici üdülőfalutól és kikötőtől, és a híres Los Gigantes szikláktól. Aki járt már Tenerifén tudja, hogy a számtalan látnivaló közül van néhány igazán kiemelkedő. Ezek egyike a Los Gigantes sziklafal, a 600-800 méteres barna, fekete vulkanikus bazalttömbök szinte függőleges zuhannak alá a tengerbe a sziget észak-nyugati partjainál, pazar látványt nyújtva a tengeren hajózónknak, vagy parton délről érkező utazóknak.

Az írás a következő lapon folytatódik!

1 2 3 4

6. VasMacska 2011 jún 24. 23:02
De jó volt egy kicsit megint Tenerifén lenni! Tetszett a cikk.:)
 5. elche 2011 jún 24. 14:30
Amikor én voltam, már akkor is szürke zónában ment ez a bálnás program, pedig szerintem messze nem olyan stresszelős a sznoris túra, mint a kirándulóhajók. A sznorisokkal a hajó motorját a bálnák közelében leállítják, nem nyomul a hangos zenés nagy hajó mögöttük, szóval nekem megint van olyan érzésem, hogy nem pont az az ártalmas, amit annak kiáltottak ki... Kár, hogy már nincs ilyen program, egy szó mint száz.
 4. pygmy 2011 jún 24. 13:29
Köszi.
Bálnales. Nos, érdeklődtünk előzetesen is a németeknél (Barracuda Center), meg ennél a bázisnál is. Már nincs (nekem azt mondták, nincs). Le lett állítva, mert a sznorisok zavarták, stresszelték őket. Ami marad, az a napi kirándulóhajók (pl. Los Gigantesből), mert ők kifuthatnak hozzájuk, de a vízbe nem mehetsz be, csak a fedélzetről csodálhatod őket. Kis családunk két tagja is élt ezzel a lehetőséggel. Láttak sok delfint, a bálnákat, és még ebédet is kaptak a hajón:)
 3. Garfield33 2011 jún 24. 12:01
Ez pöpec...
Épp a napokban kérdezte valaki, hogy milyen Tenerife.
Hát most belinkelem neki...
 2. OG-Lee 2011 jún 24. 11:30
Frankó kis beszámoló! Jó volt olvasni. Köszönjük Pyg!
A további 1 bejegyzés a fórumban olvasható.

Sha´ab Sheer West

Egypt, Red Sea

1/3 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 3.3) átlagos nehézségű
max: 20m, látótáv: 10-25m , áramlás

napihajós megközelítészátony merülés scenic, nézelődős merüléskorallos, trópusi élővilágteknős

A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.