»» ««

Búvárok a charter repülőn II.

Magyarország

Nagy port kavart és hatásos első cikkünk után a folytatásban tisztázzuk az új felállást, és kaptok egy hasznos igazolást is angolul!

Emlékeztetőül: cikkünk első részében arról számoltunk be, hogy az egyik Magyarországról Egyiptomba repülő charter üzemeltető cég, a Travel Service meglehetősen sarcolja a búvárokat. A legfájóbb pont egyértelműen az volt, hogy ha búvárfelszerelést viszünk magunkkal, hiába férünk bele a szűkös súlykeretbe, mindenképpen sportfelszerelésre vonatkozó extra költséget kell fizetni, ami oda-vissza 80 eurós vagy 25.000 forintos extra kiadás.

A cikkünket megelőzte egy elég komoly levélváltás a Travel Service-szel, és amint a fórumból kiderült ezt mások is megtették. A közös fellépésnek meg is lett az eredménye, ahogy megjelent a cikk, még aznap délután kaptunk egy hivatalos levelet, ez egyébként itt megtekinthető. Innentől folytatódik a történet.

A levélben a Travel Service ügyvezető igazgatója, Farkas Attila arról tájékoztatott minket, hogy a megkeresések hatására átértékelték a szabályozásukat, és azokban az esetekben, amikor az utas a 20kg súlykeretet nem lépi át, és a feladott pogyásza személyes tárgyak mellett búvárfelszerelést is tartalmaz, a légitársaság a sportfelár megfizettetésétől eltekint.

Az örvendetes hír után sajnálatos módon több búvárcsapat továbbra is arról számolt be, hogy Egyiptomban nem akarnak tudni a változásról, és továbbra is sarcolják a búvárokat. Igaz, abban az esetben, ha az okos búvár kért papírt a plusz díjról a Travel Service itthon visszatérítette, de ez attól még kellemetlenség kint és itthon is, hiszen utána kell járnunk, hogy visszakapjuk a jogtalanul beszedett díjat. Már az első levél után is kértünk egy angol nyelvű igazolást, ismerve az egyiptomi sajátosságokat, de ez elmaradt, viszont a búvárcsapatok szomorú tapasztalatára hivatkozva most végül sikerült rávenni a céget, hogy készítsék el ezt számunkra. Megjegyzem, a mai napig a légitársaság weboldalán a régi szabályzat olvasható!

Nézzük hát meg, hogy jelenleg 2010. október 5-én hogy néz ki a búvár utazása a Travel Service charterén.

A "feladós" pogyász maximális súlya 20kg. Ezt elég keményen nézik, és a túlsúlyt fizettetik, kiváltképp Egyiptomból hazafele! Többen jelezték, hogy a reptéri mérleg csalt, illetve a checkin-es trükközött a súllyal, például rajtahagyta az előző csomag sarkát a mérlegen, így megdobva a csomag súlyát. Javasoljuk, hogy mindenki mérje le otthon a csomagot és legyen körültekintő a méréskor, figyelje a mérleget - ha nagy az eltérés időben reagáljon! Persze ne feledjük, az otthoni mérleg nem patikamérleg, ne centizzünk.
Búvárfelszerelést sportfelár nélkül szállíthatunk abban az esetben, ha
- egyetlen csomagunk van, amely tartalmazza a személyes tárgyakat és a búvárfelszerelést is
- a súlya nem haladja meg a megengedett 20kg határt

Amennyiben túlsúlyunk van, választhatunk, vagy fizetünk kilónként (8 euró /kg), vagy megvesszük a sportcsomagot, amely irányonként 40 euró vagy 12.500Ft.
A sportcsomagra vonatkozó korlátozások:
- a csomagban egyetlen szett búvárfelszerelés lehet
- súlykorlátozása a minden csomagra vonatkozó 32kg

Kézipogyász maximális súlya 5kg. Időnként ezt is lemérik, és fizettetnek, sőt ha túlysúlyos előfordulhat, hogy fel kell adni, ami komoly gond lehet, ha érték is van benne- márpedig hol lenne, ha nem itt? Javasoljuk kihasználni a további kézipogyász lehetőségeket (az utas választása szerint három további személyes használati tárgyat vihet a fedélzetre: kabát vagy takaró, esernyő vagy sétabot, kisméretű fényképezőgép, videokamera vagy látcső, hordozható számítógép, mobiltelefon, úti olvasmány, úti élelem.)

Amennyiben értékes fotós vagy videós felszerelést szállítanánk, és az nem fér bele a kézipogyász lehetőségeibe (5kg súlyhatár + lásd fent), a Travel Service lehetőséget ad arra, hogy túlsúly megfizetése árán ugyan, de kézipogyászként a fedélzetre vihessük, nem kell feladni csomagként az esetenként milliós értékű felszerelést. Ez esetben azt kérik, hogy előre jelezzük az ilyen igényünket a társaság felé.

Mivel az egyiptomi személyzet a tapasztalatok szerint ezekről az új, módosult szabályozásokról nem tud (vagy nem akar tudni), a légitársaság rendelkezésünkre bocsátott egy igazolást, amelyben angol nyelven ezeket leírja. Ezt az igazolást itt bárki letöltheti, javasoljuk is, és vigye magával aki mostanában a légitársasággal utazik. Bízzunk benne, hogy a kinti reptéri személyzet gyorsan átlátja a helyzetet, és a későbbiekben már nem lesz rá szükség.
Kapcsolódó írásaink:



 117. áááááávadász 2010 nov 08. 20:29  
én mostanság elég gyakran repkedek velük (+BA), és teljesen korrekt.
ellentétbe a fapadosokkal nem nagyon van csúszás.
 116. Tigger 2010 nov 08. 10:50  
Felháborító!
A héten még nem utaztam délre, és ez így is marad egy darab ideig (arcüreg-gyulladással nem is ajánlatos állítólag:-)
vagyis :-(
 115. elche 2010 nov 08. 10:48  
Ciprus. (És a Zenobia...)
 114. Tigger 2010 nov 08. 10:26  
Igen, ez az igazán felháborító, valóban!
Milyen desztináció lesz hamarost?
 113. elche 2010 nov 08. 10:23  
Van abban valami, hogy a tízezer forintos fapados repjegyeknél (volt párszor szerencsém ilyenhez) az ember elvárásai nincsenek az egekben. De amikor felmerült a lehetősége annak, hogy 80-ért úgy fizettessenek különdíjat, hogy beleférek a súlykeretbe, háááát... No mindegy. Hamarosan Malévet tesztelünk majd.
A további 112 bejegyzés a fórumban olvasható.

Merülőhelyek

John Gilmor wreck

Croatia (Hrvatska)

1/1 db alapján:érdekes(átlag: 4) átlagos nehézségű
max: 38m, látótáv: 4-10m , áramlás

napihajós megközelítésroncs merüléshomokos élőhely nyílt vízi fajokcápa jelentős halraj nyílt vízben

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés