Egy kaszkadőrlány naplója
A búvárkodásról1/3. oldal
Akik kíváncsiak arra, milyen kihívások várnak a szupermozikban dolgozó dublőrökre, Gőgh Szilvi beszámolójából képet kaphatnak róla.
Albumhoz klikk a képre.
|
A mozi szetten való munka eltérő volt mindattól, amit eddig valaha végeztem. A szakszervezetek szabályozzák, hogy ki mihez nyúlhat (például csak "grip" mozgathatja a lámpákat), ki lehet biztosító búvár (csak SAG, azaz Screen Actors Guild tagok vigyázhatnak a színészek épségére), mikor kell enni (minden 6 óránként, különben büntetést kell fizetni a színészeknek az elmaradt kajáért) és meg azt is, hogy mikor kezdhetünk dolgozni (minimum 12 óra pihenés után).
Baromi szerencsés voltam, hogy a szakma legnagyobb neveivel volt szerencsém dolgozni. Mindegyikük segített, hogy az első munkám zökkenőmentes legyen.
1. nap:
Edzésre szánták ezt a napot a számomra a medencében. A medence egy mesterséges tó volt a kőbánya közepén építve barlangi rendszerekkel, sziklafalakkal, stégekkel és hajókkal. A mérete és kinézete alapján simán lehetett volna bármelyik hazai bányató.
Megnyugtató volt, hogy elég sok embert ismertem a szetten a búvárboltban végzett munkámnak köszönhetően. Az egyik jó barátom, Nino Neuboeck, akivel együtt utaztam Fijire és Új Zélandra, volt a kamera operatőr Pete Zuccarinivel (ő filmezte az Into the Blue-t, a Karib-tenger kalózait és rengeteg más vizes filmet). Nino barátom bemutatott a megfelelő embereknek és vigyázott rám amíg Arizonában, a Havasu tónál forgattuk a 3D horrorfilmet.
Tanner Gill és John Rottger (két megbecsült kaszkadőr) tervezte és készítette azt az őrült jó búvárfelszerelést, amit használtunk a produkcióhoz. Képzelj el egy búvárpalackot, aminek mindkét oldalán egy-egy kisebb palack is van, és a legújabb full-face maszkot dupla csöves tömlővel. Mintha mindez nem lenne már magában is tech-diver kinézetű, a maszkot kívül és belül is lámpák világították. A srácok hónapokat töltöttek kutatásokkal és különböző konfigurációk kipróbálásával mire ezt a változatot véglegesítették.
2. nap:
Dina Meyer és dublőre
|
Egy pár próbálkozásba beletelt mire úgy és azt csináltam, amit Pete szeretett volna látni. A másik kaszkadőr srác, Freeze (Kris Jeffrey) jobb munkát végzett mint én, de azért végül mindenki boldog volt a felvétellel- magamat kivéve.
Délután a medencében gyakoroltam Freeze-zel a következő barlangi jelenetet. Követtem őt egy szűk barlangi járaton keresztül, majd amikor kiúsztam a nyílt vízbe, megláttam, hogy őt piranhák rágcsálják mire én őrült tempóban visszahátrálok a barlangba.
Freeze strandőr Malibuban és már a Baywatch óta dolgozik mozifilmekben. Nagy segítségemre volt a filmszerű elhalálozás gyakorlásában. Mike Cameron is ellátott hasznos tippekkel és ő volt az egész forgatás során a biztosító búvárom is. Jó érzés volt őt mindig látni a szemem sarkából. Merülések között mutatott nekünk néhány képet a lélegzetelállító dizájnjai közül. Ez a fickó tuti sosem alszik; az ő agya szült rengeteg kamera konfigurációt a mozitörténelemben. Szintén az ő terveit használták az Abyss és a Titanic filmezésénél is- mellesleg bátyja, James Cameron rendezte ezeket a filmeket.
A színészek is lejöttek gyakorolni. Ricardo Chavira (Desperate Houswives) és Dina Meyer (Starship Troopers, Beverly Hills 90210) is magabiztos búvároknak bizonyultak és szórakoztató volt velük dolgozni. Figyeltük, hogy ők miként úsznak, hogy később mi is ugyanabban a stílusban tudjunk úszni.
Az írás a következő lapon folytatódik!