Süllyed az Oriskany
KülföldVannak, akik szerint a valamelyest mélyebbre került Oriskany merülése fokozatosan veszélyesebbé válik.
A 135 láb (azaz 41 méter) mélységben levő le- és felszállópálya egy hajszálnyival volt mélyebben a kedvtelési búvárok számára ajánlott maximális mélységnél. Természetesen tapasztalt és felkészült búvárok számára ez még belefér, hiszen jellemzően csak lesüllyedtek, megérintették aztán sekélyebben folytatták a merülést. Ám a Gustav hurrikán átvonulása után a roncs 10 lábbal mélyebbre került, azaz most már 44 méteren van a kérdéses rész. Ez nem tűnik nagy változásnak, de az oktatók szerint már ez a kevés is növelheti a balesetek kockázatát. A repülőgéphordozó igazi különlegessége minden más roncshoz képest ez a repülőfedélzet, ezért ide minden búvár le akar merülni, hogy megérinthesse. Ezen a mélységen már számolni kell a nitrogénnarkózissal is, és azzal is, hogy több nitrogén oldódik a szervezetben. Bár vannak, akik technikai képzettséggel kényelmesen és biztonsággal merülhetnek ilyen mélységbe, ez a legtöbb kedvtelési búvárra nem igaz.
És az Oriskany nagyon sok búvárt vonz. Ez pedig új munkahelyeket teremt, és összességében két millió dollárral növeli éves szinten a körzet bevételeit. A Gustav elvonulása sokakat elriasztott, de aztán újból csörögni kezdtek a telefonok a helyi búvárközpontoknál: az érdeklődők a roncs állapotára voltak kíváncsiak. A helyiek szerint viszont fontos, hogy a vendégek tudjanak arról, megváltozott a mélység, máshogy kell tervezni a merülést. Van, aki szerint éppen így lett a biztonságosabb a roncs merülése, mert most kevesebben fogják erőltetni a fedélzet megérintését, így ritkábbak lesznek a dekompressziós esetek. A helyi oktatók szerint az igazi látványosság úgyis a sekélyebb részeken, a felépítményeknél van, amit igazán benépesít az élővilág.
[ Pensacola News Journal nyomán ]