Adriavizit 2006: Krk, Octopussy

(Hirdetés)

Ismét kezdődik a búvárszezon, kiváncsiak voltunk mit kaphatunk a magyar tulajdonú bázisokon idén, ha az Adriát tűzzük ki uticélul. Most az Octopussy búvárbázist látogattuk meg, Punatban, Krk szigetén.

Látogatásunkkal a célunk az volt, hogy képet kapjunk a búvárbázis szolgáltatásairól, emellett megvizsgáltuk az un. bázisszállást és a merülési lehetőségeket is, sőt a környék érdekességeit is, hogy teljes képet adjunk az oda készülő búvároknak.

Lejutás, általános ismertető
A Krk szigeten található magyar bázisok talán a legközelebbiek a hazai búvár számára. Lejutásunk szinte végig autópályán történik, a szigetet fizetős hídon lehet megközelíteni. A szigeten több, történelmileg is érdekes település, hangulatos mediterrán érzést keltő falucska található. Punat hangulatos kisváros, egy védett öböl népszerű kikötőhelye, ide települt a Volner Miklós és András által üzemeltetett Octopussy. A parti sétányon éttermek, boltok de alapvetően a kevésbé nyüzsgő településekhez tartozik.

A bázisszállás a bázis felett található két saját fürdőszobás, felszerelt konyhás, francia ágyas apartman, amiket akár négy éjszakánál rövidebb időre is igénybe lehet venni, a Krk szigeti apartmanoknál ilyenkor szokásos 30% felár nélkül. Az apartmanok és a bázis közvetlen a tengerparti sétányon található, tengerparti kilátással is rendelkező hatalmas terasz áll az itt lakók rendelkezésére. Természetesen az egész település területén igény szerinti apartmanokat is foglal a bázis számunkra.

A búvárbázis közvetlen a tengerparti sétányon található a bázisszállás alatt. A felszerelés tárolására hatalmas szoba, ott nagyméretű műanyag ládák állnak rendelkezésre. A ruhákat fogason tudjuk tárolni, hátul a kertben édes vízzel mindent el tudunk mosni. A bázison PADI rendszerű oktatás folyik, és nitrox töltést is végeznek a 12 literes palackokba. A merülések ára töltött palackot, és az ólmokat is magába foglalja.

A merülésekre hajós esetben a közeli mólótól indulhatunk, ahová a felszerelést a bázis pickup -jával szállítják. A Supetarska nevü halászhajó 12 búvár számára nyújt kényelmes elhelyezést. A hajón lévő háló segítségével akár fish pikniket is átélhetjük, amikor a helyben kifogott halat a hajó "matrózai" elkészítik és feltálalják az éhes búvárok számára. A hajón wc, ponyvával fedett öltöző-tér, illetve egy társalgó is a rendelkezésünkre áll. A hajó orrában és a tetején 8 fő napozhat kényelmesen.

A merülőhelyek hajós merüléskor a szemközti Cres és Plavnik sziget partjai körül helyezkednek el, de a a silói Peltastis roncsot, és több parti merülési lehetőséget is választhatunk. Az élővilág és merülő helyek adriai szinten változatosak, üregek, barlangok, - személyes kedvencem a Love Cave-, gorgónia és szivacsmezők és az ismert adriai élővilág vár ránk, sőt a tavalyi látogatáskor delfineket is láttunk.

Az Octopussy bázis előnyös lehet azoknak, akik gyorsan szeretnének eljutni egy tengerparti magyar bázishoz, hiszen Krk sziget talán a legközelebbi ilyen hely hazánkhoz. Közelsége miatt akár egy hosszú hétvégére is érdemes meglátogatni, de hosszabb időre is elegendő érdekességet fogunk találni. A bázis fiatal vezetése nem csak búvárprogramokkal várja a vendégeit, kérésre fish pikniket, lakatlan szigeti sütögetés vagy akár paintball csatát is szerveznek nekünk, szárazföldön maradt családtagjainknak.

A bázis weblapja.
Kapcsolódó cikk: Hosszú hétvége Punatban

Ha a cikkünk segített a bázis kiválasztásában, akkor kérjük, tégy erről említést a bázison, így segíthetsz nekünk abban, hogy visszajelzést kapjunk munkánkról. Köszönjük!

Tobia Hamra

Egypt, Red Sea

1/1 db alapján:érdekes(átlag: 4) átlagos nehézségű
max: 35m, látótáv: 10-25m , driftes

napihajós megközelítészátony merülés scenic, nézelődős merüléskorallos, trópusi élővilágnagy rája teknős legalább 1.5m-es hal