Kaland az Adrián

(Hirdetés)

Az Adriadive búvárbázis vendégei nagyszerű körülmények között nyaralhatnak és merülhetnek.

Albumhoz klikk a képre.
A Razanjban található, sokak által ismert és kedvelt bázis, az Adriadive 2012-ben is várja a tenger szerelmeseit. Saját apartman, tengerre néző terasz, gyors hajó, barátságos hangulat- mi más kell még a jó hangulathoz?

Természetesen a jó merülések! Az egész Adriát tekintve is melegnek számít itt a víz, június legelején a felszínen 20, mélyen 15 fok van, egy jó neoprén ruhában kellemes a búvárkodás. Ha nincs saját, természetesen bérelhető az is minden más felszereléssel együtt, mint ahogy tanfolyamozni is lehet.

A rutinos búvárokat a környéken levő, 10-15 perc hajózással elérhető pontokra röpíti a két erős motorral felszerelt csónak, amire szélesebb, a búvárok kiszállását könnyebbé tévő létra került. Először olyan helyen néztünk szét, ahol gyakran merülnek a búvárok, és nem is kellett unatkoznunk, mert 30 méteren egy languszta integetett ki egy üregből, kisebb és nagyobb sziklahalak rejtőzködtek, a biztonsági megállót pedig csigák és polipok megfigyelésével tölhettük. Ebben a mélységben a víz már szinte kifejezetten meleg volt, egyikünk sem sietett ki a hajóra, és bőven elég volt a levegőnk a fotózáshoz is.

Szerettük volna látni, mit tud nyújtani a parti merülés az Adriadive bázisa előtt. ősszel itt olyan is előfordul, hogy egy tucatnyi tengeri nyúl barangol a tenger fenekén, júniusban viszont remeterákok, medverák, tengeri liliom került a szemünk elé. A merülés végén a bázis mólójától karnyújtásnyira pedig egyszer csak egy óriási polip bukkant fel az egyik üregben, a legnagyobb amit a túrán láttunk. Nem kellett messzire vagy mélyre menni egy izgalmas találkozásért... Az élővilág néha váratlan meglepetéseket tartogat, mint ezúttal is a kikötött hajó alatt bújkáló polippal, de az is előfordul, hogy reggel az öbölbe beúszó delfinek látványára ébrednek a vendégek.

Ehhez nem kell sokat sétálni, hiszen a tengerre néző bázisapartmanok teraszáról az egész öböl belátható. A többi szálláshely esetén is elvárás jellemzően a szép kilátás, és az ugyanúgy szempont hogy ne essenek távol a bázistól. A nyugodt nyaraláshoz megvan minden, a bázisapartman ugyanúgy fel van szerelve a szükséges konyhai eszközökkel mint a többi bérelhető szállás. A bázison pedig ott van a grillsütő azok számára, akik csapatukkal egy közös vacsorát szeretnének készíteni helyi finomságokból.

Albumhoz klikk a képre.
A második napon vendéglátóink, Tóth István és Marcsi egészen különleges ajánlattal kedveskedtek búvárkalandra vágyó szívünknek: olyan merülőhelyeket kerestünk fel, ahol korábban még a bázis búvárai nem jártak. Ilyenkor először a hajót vezető Istvánra várt a feladat, hogy a kinézett pont közéleben lassan haladva figyelje a halradart, és a leszakadás térségében lehorgonyozzon. Ez a fajta munka nem csak az átlagbúvár számára érdekes, maga a bázis vezetője is élvezi a kalandot. Az Adria számtalan titkot rejt még manapság is, és soha nem tudhajtuk, mi vár ránk lenn a mélyben. Váratlan mélységi ugrás 18-ról 50 méterre, ez lesz a hely amit kerestünk! Izgatottan készültünk a merülésre, és a szinte függőleges fal nem is okozott csalódást. Színes szivacsok tarkállottak rajta, az aláhajlásokat perceken át vizsgáltuk lámpánk fénykörében, majd két langusztát fedeztünk fel- a második olyan hatalmas volt, hogy mindannyiunknak elég lett volna vacsorára. Ám mi nem vadászni jöttünk, csak fotókat vittünk magunkkal.

A második helyen többször is ráfordultunk merőlegesen a partra, hogy jelentősebb leszakadást találjunk. Igazi fal nem volt, egy kisebb viszont igen, és ennek aljánál került elő egy valaki által rég elvesztett motor. Persze nem csak ilyesmi bújt meg a merülőhelyen, hanem egy muréna, tucatnyi különféle csiga, polip is. Bár a bázison ismernek ennél szebb merülőhelyet is, mégis bizsergető érzés volt olyan ponton merüni, aminek még neve sincs. Az összerozsdált motorra visszatérve, ez ugyanúgy egy hajóról származó maradvány, mint egy amfora lenne. Mi esély volt rá, hogy ez a pár lóerős Tomos pont a mi szemünk elé kerüljön- és ugyanúgy van esély arra, hogy valami más, különlegesebb tárgy heverjen a tengerfenéken. Vagy ha nem emberi kéztől származó látványosság hoz lázba, akkor egy fal, amit teljesen benépesített a tenger élővilága, és ez legalább olyan csoda -ha nem nagyobb-, mint egy rég a tenger mélyére került hajó. Évről évre hasonló módon derítik fel a búvárbázisok a még nem ismert részeket, hogy új gyöngyszemekre akadjanak a mélyben. Ez is azt szolgálja, hogy a visszatérő vendégek ne unjanak rá az adriai búvárkodásra.

Bár sokukat talán nem is ez hozza vissza, hanem a hangulat: a bázis teraszáról pazar kilátás nyílik a tengerre, Rogoznicára, egy pohár borral a kézben, a grillsütő felől jövő isteni illatokat érezve egyszerűen csak jól érzi magát mindenki. A vendégek beszélgetnek vagy csak hallgatják a hullámok halk csobbanását, és tudják, ide még visszatérnek.

Kapcsolódó link: Az Adriadive bázis honlapja

Koh Bida Nok

Thailand

2/2 db alapján:érdekes(átlag: 4) átlagos nehézségű
max: 34m, látótáv: 10-25m , driftes

napihajós megközelítésfal merülés scenic, nézelődős merülésnyílt vízi fajokcápa csikóhal teknős