Buborék bázis, 2011

(Hirdetés)

Krk szigeten jártunk, hogy szétnézzünk, mi újság Szarka Géza barátunk horvátországi búvárbázisán.

Az Obelix búvárhajó
Még mindig kicsit váratlanul éri az ember, milyen gyorsan el lehet jutni Magyarországról Krk városba. Persze így is beletelik pár órába, de összességében roppant lendületesen lehet haladni, szinte végig autópályán, a szigetre pedig már híd vezet, szóval nem nagyon vannak buktatói az utazásnak. A délutáni órákban érkeztünk, Gézát pedig munka közben találtuk: csak ilyenkor, előszezonban van idő tenni-venni, utána már nem nagyon van lehetőség az ilyesmire.

Májusban még aránylag kevesebb a vendég, bár már voltak csoportok Krk szigeten búvárkodni ebben az idényben is. A víz még nem meleg, bár a felszín közelében egyre kellemesebb, mi már 19 fokot is mértünk- pár nap, és a bűvös kettes számmal kezdődik a vízhőfok. Mélyen természetesen nyáron sincs kánikula, de legalább a dekómegálló kellemesebb körülmények között zajlik, szóval lassacskán ideje a fázósabbaknak is elkezdeni az adriai utak szervezését.

A kiindulópont nyilván a szállás, mi ebben az évben is az Adrijan apartmanház szolgáltatásait élvezhettük. Szerencsére minden jó dolog megmaradt: a szobák kulturáltan berendezettek, a konyhák minden szükségessel felszereltek, nagy parkoló van a ház előtt, és még az internetkapcsolat is rendelkezésre áll. A tengerpart is elérhető egy rövidke sétával, szóval megkapjuk mindazt, amit elvárunk egy kellemes horvátországi nyaralástól. A közelben van Krk város központja, ahol szép sétákat lehet tenni, illetve autóval rövid idő alatt lehet felkeresni a sziget más érdekes pontjait.

Persze minket elsősorban az érdekelt, mi újság a búvárkodás terén. A víz melegedéséről már szót ejtettünk, a Buborék hajójáról viszont nem- pontosabban hajókat kell mondani. Az utóbbi években használt és a búvárok által megkedvelt Obelix ebben az évben is szelni fogja a habokat, a szokásos módon kényelmes hellyel a készülődésre és öltözésre, platformmal és létrákkal, illetve mellékhelyiséggel. Tucatnyi búvár utazhat rajta komfortosan, tehát akár a távolabbi merülőhelyekre is kényelemben juthatnak el a vendégek. Ezen a nyáron viszont a bázis régi búvárhajója, a kisebb Asterix is csatasorba áll, és a két hajó együttesen még több vendéget tud egy merülőhelyre szállítani. Ám mint megtudtuk, ezt a hajót kisebb csoportok vezetővel együtt kibérelhetik egész napra, nem búvárkirándulásokra, tehát családok, barátok hajózhatnak együtt a sziget környékén, az érdekes helyeken megállva.

A Lina roncsa
A mi első kihajózásunkon pedig egy harmadik hajó, a sokak által ismert Riba T fedélzetén utaztunk egy búvárcsoporttal egészen Cres sziget túlsó oldaláig, a Lina roncsáig. A 70 méter hosszú teherhajó 1914 januárjában ködös időben víz alatti zátonynak ütközött a sziget közelében, majd elsüllyedt. A merülőhely Krk szigettől nagyjából három órás hajózásra van, ám ennek ellenére is népszerű hely. A roncs orra nagyjából 24 méteres mélységben van, innen folyamatos ereszkedés során lehet eljutni az 54 méteren levő hajócsavarig- de természetesen nem kötelező ilyen mélyre menni, a hajó fentebb levő részein is van néznivaló. Az érdekes roncs inkább csak haladó búvárok számára ajánlható, de nekik feltétlenül érdemes egyszer eljönni ide.

A többi merülőhely közül a mostani hétvégén egy falat néztünk meg Cres mellett, illetve búvárkodtunk Mali Plavnik közelében is. A szokásos módon lassan, türelmesen úszva kerestük az aljzaton, üregekben rejtőző érdekességeket a csigáktól a rákokon át a skorpióhalakig- szerencsére most is találtunk olyan dolgokat, amire szívesen emlékszünk vissza. Negyedórán keresztül bújócskáztunk például egy tintahallal a Lina merülése után a sekélyben dekózva.

Az esti órákban Gézával átbeszélgettük az aktuális horvátországi kérdéseket, az eltörölt merülési engedélytől a szezontól várt eredményekig. Természetesen nem látható előre, mi lesz még a nyáron, a Buborék bázis mindenesetre a szokott helyen, a szokott színvonalon, a szokásos árakkal várja a búvárokat Krk szigetre.

Kapcsolódó link: Buborék (Morski Mjehuric) búvárbázis honlapja

Vaageli Faru Thila

Maldives

1/1 db alapján:érdekes(átlag: 4) átlagos nehézségű
max: 28m, látótáv: 10-25m , driftes

napihajós megközelítésfal merülés scenic, nézelődős merüléskorallos, trópusi élővilágcápa nagy rája