Változatos élmények Krk szigeten

(Hirdetés)

A 2010-es szezon előtti látogatásunk során a Buborék bázis újdonságai mellett a sziget látványosságaival is ismerkedtünk.

Az Obelix búvárfedélzete
Annak a rugalmasságát még mindig nagyon tudjuk értékelni, hogy nem kell repülőkhöz, súlylimitekhez no meg vulkánkitörésekhez alkalmazkodnunk egy utazásnál, és utunk Krk szigetre ennek megfelelően kényelmes és összességében egész gyors volt. Ennél gyorsabban autóval másfelé nehezen érjük a tengerpartot, a repülős utak viszonylagos gyorsasága pedig csak úgy érvényesül, ha nagyvonalúan nem számoljuk a várakozást előtte és a transzfert a reptértől. Mi most magunkkal szemben voltunk nagyvonalúak, nem kora hajnalban vagy az éjszakában indultunk, és nem is kifacsarva érkeztünk meg az Adriára.

Szarka Géza, a Buborék Búvárközpont (Morski Mjehuric) rutinos tulajdonosa már várt minket, de ezúttal sem csak mi képviseltük a magyarok vendégeket a bázison, régi és új ismerősökkel merülhettünk együtt Krk és Cres partjainál. Kétségtelen, hogy sokan értékelik vendéglátónk sok éves tapasztalatát, no meg az általa nyújtott szolgáltatások színvonalát- Géza és a Buborék például tavaly ősszel a mi adriai versenyünknek is kiváló házigazdája volt. Mint megtudtuk, a cél ebben az évben is az, hogy a színvonalból cseppet sem engedve, sőt, inkább javítva azt álljon helyt az adriai versengésben a búvárbázis.

A Buborék minden elvárható igényt képes kielégíteni, így a búvárkodás terén van hajós és parti merülésekre lehetőség, természetesen lehet tanfolyamot végezni és felszerelést bérelni, nitrox töltése szintén lehetséges. A részletek szintjén mindez azt jelenti, hogy egész napos hajós túrákat lehet tenni két merüléssel a kedvelt Obelix fedélzetén, nagyobb csoportok esetén pedig a Riba T nevű hajó is bevetésre kész. Az Obelix búvárkodásra kialakított fedélzetén kényelmesen a padok alatt ládákban tárolhatóak a felszerelések, van hely szerelésre, készülődésre, könnyű a vízbe lépni majd onnan kijutni.
A nem merülő családtagoknak is jut hely az orrban, ahol kis padra kényelmesen ki lehet ülni napozni.
Idei újítás, hogy a napi kihajózás során akár a napközbeni meleg étel is megrendelhető, Géza a főétel mellé finom desszerttel is kedveskedett a hajó vendégeinek. Szintén idei újítás, hogy a kompresszor és a palackok is a fedélzeten vannak, így jelentősen csökkent a pakolás a hajóra és hajóról.

Cres a víz alatt
Bár bizonyára nem csak merülőhely-adatbázisunkból ismerős a legtöbb elérhető pont neve az Adriát kedvelő búvároknak, azért a víz alatt még a régről ismert helyek is tudnak érdekeset nyújtani.
A hajós merüléseinket ezúttal Cres partjánál hajtottuk végre, két ponton. Az Új barlangnál egy nagyon szép aláhajlást követve jutottunk el 30 méteres mélységig- a sötétbe burkolózó fal színeinek előcsalogatásához a lámpa feltétlenül szükséges! A nevéhez illően még egy méretes barlang is várja a bátrabb és rutinosabb búvárokat itt. A Selzine falánál nagyobb mélységben lila gorgóniák pompáznak, természetesen ezúttal is mesterséges világítás kell a teljes élvezethez. Ami most feltétlenül említendő érdekesség volt, az a néhány igen nagy skorpióhal, de többféle kisebb halból, csigákból is szép számmal találtunk.

A parti merülések terén idén nagyon kényelmes lehetőséget kínál vendégeinek a Buborék. Silo öblében található az a partner búvárbázis, aminek infrastruktúrája (kávézó, nagy tér a felszereléseknek, mosdók) kulturált felszíni szolgáltatásokat kínál. A part a bázistól 20 méter, a vízbe lépcsőn lehet bejutni, a víz alatt pedig több kisebb roncs, és egy 15-17 méteres mélységig merülhető fal van. Tanfolyamozásra, gyakorlómerülésre ideális, az aljzaton kutakodó fotósok pedig mindig találnak valami témát- ha mást nem, a legnagyobb, nagyjából öt méteres roncsot, aminek környékén nagy az élet.

A Krk városban a tengerparthoz közel lévő Adrijan apartmanházban szálltunk meg, ahol a megszokott körülmények vártak: a modern, jól felszerelt apartmanok klimatizáltak, minden tiszta, rendezett, ideális helyszín a nyaralásra. Az apartmanból látható a tenger, ahol néhány percnyi séta után csendes öbölben kiépített strandot találunk.
A szállásunk csendes környezete mellett a belváros nyüzsgő forgataggal várja az utazókat. Az esti séta most is élményszámba ment: ezúttal kézművesek, gazdálkodók kínálták termékeiket borfesztivál keretében, a régi városközpont ódon utcácskáiban pedig igazán hangulatos barangolni. Ha megéhezünk, az Adrijan apartmanházban lakók számára extra kedvezménnyel kedveskednek a háziak a belváros közepén álló finom ételeiről híres "Konoba Andreja" éttermükben. Reggelihez, ebédre a pár percre levő hatalmas áruházakban pedig bármit meg lehet vásárolni az itthoni árakhoz hasonló színvonalon, nagy választékban, akár kártyás fizetéssel is.

Ha valaki egy merülős nap helyett, mellett kirándulna, vagy családtagjainak szeretne egy kellemes programot szervezni, bízvást számíthat Géza tanácsaira, mi Vrbnik kis városát kerestük fel. A hegyoromra épült, ódon utcácskák labirintusából álló település egyik pontjáról nagyszerű kilátás nyílik a tengerre, miközben megkóstolhatjuk a helyi fehér- és vörösbor mellett a remek édeset is. Egy délelőtti parti merülés után indultunk el ide, és nagyon nem bántuk meg a döntésünket. A zölddel gazdagon borított Krk sziget sok szép természeti és épített látványossága arra ébresztett rá minket, hogy hibát követnénk el, ha a lelkes búvárkodás mellett elsiklanánk a többi érték felett. Érdemes akár 1-2 nappal hosszabb túrát tervezni és beiktatni ilyen laza, barangolós napot a Kvarner-öböl eme híres szigetén.

Egy szó mint száz: Krk sziget és a Buborék Búvárközpont 2010-ben is nagy szeretettel fogadja a vendégeket, akik szép merülésekre és izgalmas felszíni látnivalókra egyaránt vágynak!

Buborék Búvárközpont

Sudan

1/1 db alapján:érdekes(átlag: 4) könnyű körülmények
max: 18m, látótáv: 10-25m

szafaris megközelítészátony merüléskorallos, trópusi élővilágteknős