Bali körutazás 2008

Személyes hangvételű beszámoló az istenek szigetén töltött három hetes körutazásról, érintve a sziget legtöbb nevezetességét - víz alatt és felett.

Bali népszerű úticél a hazai búvárok szemében, oldalunkon is találhatunk két beszámolót is Edka és Pygmy jóvoltából. Ezek után kicsit nehéz dolog nekifogni, hiszen ismételni a nagy elődöket nem túl konstruktív, így megpróbálom egy kicsit személyesre venni a beszámolót, és csak ott hagyatkozni a nyers információkra, amiről még nem olvashattunk.

Indonéziáról sok mindent hallottam, először akkor került látómezőmbe, amikor 2001-ben Ausztráliából hazafelé tartva egy angol pár ült mellettem. Csak azt mondták, nagyon szép, és olcsó- ha spórolni akartak az utazásuk során csak célbavették Thaiföldet vagy Indonézia egyik szimpatikus szigetét. Ezek után az itthoni barátok is azzal kecsegtettek, vedd meg a repjegyet, és az lesz a legnagyobb része az útiköltségnek. Így esett, hogy 7 évvel Ausztrália és sok afrikai illetve európai ország után belevágtunk a Távol-Kelet felfedezésébe. Elsőnek Balit választottam, ez az ország ugyanis elég jól fel van készülve turistából. Ez persze lehet jó meg rossz is, de úgy gondolom első saját szervezésű célpontnak a számomra teljesen ismeretlen távolkeleten talán nem túlzott óvatosság egy kissé jobban "civilizált" országot választani. Nem baj az, ha van kiépült háttér, amire lehet támaszkodni- aztán ha már belerázódtunk a térségbe, lehet bedurvulni később.

Hogy mennyire turistabarát a sziget? Nos, gyakorlatilag az internet segítségével megszerveztem a 3 hetes Bali körütazásunkat. 5 helyszín, szállásokkal, merüléssel, látnivalókkal, sőt még autót is béreltünk (köszönet érte Évinek) ami a reptéren várt. Kissé tartottam az úttól, de végül minden tökéletesen úgy zajlott, ahogy meg volt tervezve: az autó várt, a szállások foglalva, a bázisokról jöttek értünk, még az internetről letöltött ingyenes GPS térkép is aránylag jól szuperált.
Egyszóval úgy gondolom ha valaki azt veszi a fejébe, hogy meglátogatná Balit és nem kíván közvetítőket használni, némi talpraesettséggel és rutinnal nomeg a divecenter.hu-n található infókkal felvértezve nyugodtan belevághat.

Ami a mi utunkban különleges volt másokéhoz képest, hogy a 3 hetes utunk során körbejártuk az egész szigetet, és felkerestük az összes fontos búvártérségeket. A sziget egyébként nem nagy, de a szűk, forgalmas és kacskaringós sőt többször hegyes-völgyes szerpentines utaknak köszönhetően a menetidő elég jól meg tud nyúlni, én magam amikor 40km/h átlaggal számoltam, az volt a reális.

Az írás a következő lapon folytatódik!

1 2 3 4 5 6 7 8

8. Garfield33 2010 jan 19. 22:36
Oké, te vagy az első, de szerkesztők nem kaphatnak belőle.
Így gyövök én!
 7. Kékbálna 2010 jan 19. 22:33
Ha csak gondoltam rá, bögre?
 6. elche 2010 jan 19. 22:33
Akkor én kapom, én jóval korábban olvastam mint ti.:)
 5. Garfield33 2010 jan 19. 22:29
Köszi, küldheted.
(én már napközben említettem, privátban)
 4. Bunny 2010 jan 19. 22:25
Simán.
A további 3 bejegyzés a fórumban olvasható.

Patrol boat PBR-512

Montenegro

2/3 db alapján:érdekes(átlag: 3.7) könnyű körülmények
max: 24m, látótáv: 10-25m

speedboat-os megközelítésroncs merüléshomokos élőhelyjelentős halraj nyílt vízben

A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.