Sri Lanka, az Indiai-óceán gyöngyszeme

Vannak olyan úticélok, amelyekről többen hallottak, mint ahányan a valóságban jártak ott- ilyenről szól ez a beszámoló is.

Sri LankaA hat órás csatlakozási idő a zürichi repülőtéren kicsit fárasztónak bizonyult, de aztán eljött a beszállás ideje az Air Lanka járatára és a szingaléz népviseletbe öltözött stewardessek kedvessége és gondoskodása feledtette velünk a hosszú várakozás kellemetlenségeit.

Másnap reggel, közel tíz óra repülés után álmosan és kicsit nyúzottan, gyönyörű látvány tárult elénk, mikor kinéztünk a gép ablakán: ahogy a csepp alakú sziget kiemelkedett a tengerből trópusi erdőkkel borított hatalmas hegyeivel, fehér hullámok ostromolta partjaival, az álom garantáltan elszállt mindenki szeméből. A következő negyedórában zökkenőmentesen leszálltunk Colombóban, mely Sri Lanka jelenlegi fővárosa. Szikrázó napsütés, nyolcvan százalék körüli páratartalom, igazi trópusi klíma várt ránk a repülőtérről kilépve. Néhány perc múlva elénk gördült a klimatizált busz, amellyel közel négy órás utunkat megtettük dél felé. Útcélunk Beruwala volt, mely a sziget délnyugati részén fekszik, mint a legtöbb tengerparti nyaralóhely Ceylonban. Utunk az egyetlen dél felé tartó főúton tartott, amelyet még az angol gyarmati időkben építettek, ahogy a sziget teljes úthálózatát is.

Az első félórában két meglepő dologgal kellett szembesülnünk: a közlekedéssel és az emberekkel. A közlekedési szabályok, mármint ha vannak ilyenek Sri Lankán, egy európainak eléggé kaotikusnak és félelmetesnek tűnhetnek, főleg ha az utas a busz elejében foglal helyet és mindent lát a forgalomból. A sebességünk 50-60 km/h volt, de még ez is túl gyorsnak tűnt néha, figyelembe véve a váratlan helyzeteket. Az első egyértelműen pozitív meglepetést az itt élő emberek viselkedése, gondolkodása, felfogása okozta. Nyugodtan állíthatom, csak mosolygós, jókedvű, határozottan boldognak látszó emberekkel találkoztunk. Úgy tűnik, a stresszes életmód ebben az országban ismeretlen fogalom. A következő kellemes meglepetés a szálláshelyünkre érkezéskor ért bennünket. Óriási, tengerre néző terasz a szobák előtt, kókusz- és banánfákkal beültetett park a fákon folyamatosan ugráló mókusokkal és húsz méterre az Indiai-óceán fehér tajtékos hullámai, ahogy kifutnak a partra és visszahúzódnak. Ez egy igazi édenkert! - állapította meg mindenki.

Sri Lanka búvárkodásAz elfogyasztott sok-sok narancs- és ananászlé segítségével, amit a pincérek folyamatosan hordtak nekünk, összeszedtük magunkat a kialakult euforikus hangulatból- irány a búvárbázis. Csak néhány méter a parkban és már folyt is a bejelentkezés. Közben összebarátkoztunk a három szingaléz merülésvezetővel, akik büszkén mutatták meg a bázis előtt horgonyzó búvárhajót is.

Az első merülési napon a rendkívül gazdag reggeli elfogyasztása után, ami a felbátorodott mókusok társaságában történt, bepakoltunk a hajóra és irány az első merülőhely. A kapitány most is, mint a többi merülési napon, lehorgonyzott egy jelöletlen helyen kint a nyílt vízen és közölte, megérkeztünk (természetesen sem GPS, sem más műszer nem volt a hajón). Részletes eligazítás után három csoportban megkezdtük a merülést a kristálytiszta, 28 fokos vízben. A zátonyok általában vulkanikus eredetű, lekerekített sziklaformációk voltak, tele hasadékokkal, kanyonokkal, mintha egy óriás a hatalmas fejszéjével felszeletelte volna. Gyönyörű, színes lágykorall-telepek fedték a magasabban fekvő, fényben gazdag részeket, közöttük hatalmas rajokban különböző mintázatú vitorlás halak úsztak, néhány óriás íjhal is megmutatta magát, a széles hasadékok alján rendszeresen találkoztunk nagyobb bőröndhallal és nem ritka esetben 40 cm-es languszták bajszai látszottak ki a repedésekből, időnként óriás barrakudák húztak el mellettünk, mintha egyméteres ezüstszínű torpedók előznének be minket. A merülések alatt több esetben a vezetőnk derékig eltűnt egy hasadékban, majd előmászott hogy mutasson egy-egy érdekesebb élőlényt. Természetesen fényképezés után minden élőlény visszakerült eredeti helyére.

Az írás a következő lapon folytatódik!

1 2

6. Garfield33 2009 aug 27. 13:33
Nem ideges embereknek való...
 5. DUPLA 2009 aug 27. 13:31
Azért ez sem akármi! :-)
 4. pygmy 2009 aug 27. 08:40
hmm, ha búvárélményekre vágysz, nem lenne jobb Maldívra menni. utána esetleg kirándulni itt...
 3. Garfield33 2009 aug 26. 20:52
Majd azért a Colombói reptéren húzd be a nyakad  :-)
 2. badzsi 2009 aug 26. 19:06
Szia Attila

Mi is tervezünk egy sri lankai utazást. Ti melyik hónapban voltatok? Milyenek az árak(merülések stb.)? Mi október végén mennénk. Ha tudnál bázis meg szállás címeket, azt is megköszönném. Üdv.

A további 1 bejegyzés a fórumban olvasható.

Vidonjica 1.

Croatia (Hrvatska)

3/6 db alapján:átlagosan érdekes(átlag: 3.7) átlagos nehézségű
max: 50m, látótáv: 10-25m

speedboat-os megközelítésfal merüléssziklás, hasadékos élőhelyjelentős halraj nyílt vízben

A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.