»» ««
  fórumok / Hírek fórumai / 2016-02-06 Az ártatlanok büntetése

Két szabályosan merülő búvárt gázoltak el Thaiföldön, ezek után a búvárkodási szabályokat szigorítanák.

Tovább a teljes cikk olvasásához.

A Fórum érdeklődés hiányában bezárt, már csak archívumként üzemel.


 21. Bárónő 2016 feb 17. 20:25  
A nyéki tavon ha kirakják a bójákat a vitorlásoknak be sem megyek.
 20. Káplán 2016 feb 17. 20:24  
Igaz, minek :)
 19. Bárónő 2016 feb 17. 20:23  
Legyen 5 , de lejjebb nem megyek.☺
 18. Káplán 2016 feb 17. 20:18  
Nincs idő becsokizásra. A vitorlás csendes, nagyon csendes. Egyszercsak ott van :)
Hullámzásnál meg a 3 m nem mindig 3 m. Nem dekózunk 3 méteren. Beszari módon marad 6 m-re. :)
 17. Bárónő 2016 feb 17. 20:06  
Szóval ha három méteren akarok dekózni, akkor még barna is lehet a víz körülöttem. Jobbik esetben.
 16. Káplán 2016 feb 17. 20:01  
Nemcsak a hajócsavara gáz. Hanem egy vitorlás tőkesúlya. Dönget Veled szemben 2-2.5 mélyen 10-12 csomóval, mint egy torpedó. Na az gáz.
 15. Bárónő 2016 feb 17. 19:51  
Ú! Most néztem néhány hajócsavaros túlélőről néhyány képet. Boka, hát -  ilyesmik. Biztos nem vagyok 100-as.
 14. Garfield33 2016 feb 15. 21:50  
Az az egyetlen, amit ha feldobsz, többet nem látod...
 13. Káplán 2016 feb 15. 20:32  
EZ azért ott van. Kézikönyvbe is beillik. Mármint a Darwin dijasba. :)
"Fenn vagy és zaj, akkor rögtön talpad az égnek. "
 12. Bárónő 2016 feb 15. 20:26  
Nem gondolkodni.  Az már késő. Zaj van -  fel se jönni. Fenn vagy és zaj, akkor rögtön talpad az égnek.

Választhatunk biztonság és szabadság között.  Mert a búvárkodás szabadsággal jár, hát kevésbé biztonságos. Minél nagyobb szabadsággal, annál kevésbé biztonsággal.

(érthetően: mint a szex. - v. bármi más. A biztonságos szex otthon már nem jár nagy szabadsággal. A szabadsággal járóról meg nem gondolhatjuk komolyan, hogy biztonságos. Így lobb?) ☺
 11. Káplán 2016 feb 15. 18:23  
Ez kényelmes, de biztonságot nem adó "megoldás".
A felszini biztosítás meg demagóg állítás ilyen esetekben. Bár jól hangzik.
 10. Bunny 2016 feb 15. 18:20  
Sok okosságot tényleg nem lehet tenni, mint vigyázni, meg az se árt, ha a hajóban marad valaki aki sűrű anyázás közepette integet a közeledő hajóknak, hogy takarodjanak el a környékről. Ha meg az ember felszíni biztosítás nélkül merül, hát ugye nem árt, ha hisz valami istenben :)
 9. Thomasbuvar 2016 feb 15. 17:15  
Neked van jobb alternatívád?...
 8. kovax 2016 feb 15. 15:28  
szóval szemkontaktus egy speedboattal...aztán lemerülni ?  tuti ?
 7. Káplán 2016 feb 15. 11:24  
Ez OWD anyag: A hajós nem fog vigyázni rád
Mesélhetnék arról, hogy hajóról merülés során cca 12 vitorlás döngetett el mellettünk 10-12 méterre a HAJÓTÓL, ami bőven felvolt lobogózva és a vizen úszott még egy jelzőbólya, amit pár hajó majdnem elsodort.
Aznap sok nyelven való anyázást hallottam és próbáltam elsajátítani.
 6. Bárónő 2016 feb 12. 21:45  
Nos Glavotoknál egy bójánk bánta a pezsgőző hajósokat.  Megtanultam: vagy vigyázok magamra, vagy nagyon szerencsésnek kell lennem.  A szerencse nem a barátom. ( és tsai: a kása nem étel, a medve nem játék, stb...)

Így elmondhatom, hogy láttam egy nagy hajót pont felettem három (!) hajócsavarral elhúzni ezerrel. Mint a példa is mutatja magát: könnyebb a bajt kerülni, mint gyógyítani.

Tehát búvárok: ha nem akarjátok, hogy orvosok emlékezetből rakjanak össze - több kevesebb sikerrel - akkor pucoljon ki merre lát. ☺
 5. Garfield33 2016 feb 12. 19:54  
Vanektol elkerhetned az orvosa cimet.
Radfer
 4. Bárónő 2016 feb 12. 14:41  
Elég logikusnak hangzik. (mint az indiai kressz) Szóval ki sérült? A búvár. Ki állt a hajó elé? A búvár. Mi miatt mehet börtönbe egy ember ? A búvár miatt.  Röviden: nincs búvár, nincs gond.
Mert: egy búvártól elvárható hogy vigyázzon magára, képezze magát, bár hajócsavarra edzeni olyan mint állcsúcsra.

Komolyan: a hajónak hangja van. Igaz a franc se tudja honnan jön, de hallatszik. Talán ha a búvárok egymással szemben emelkednek fel, akkor valamelyikük megláthatja a hajót. A balesetet csak a búvár tudja elkerülni. Arra várni, hogy kikerül egy hajó.... reménytelen.

A hajócsavar egyik ellenfele a szikla, a másik a kötél. Harminckilós sziklával a fején kevés búvár emelkedik. Marad a kötél.  Mi módon? A lasszóvetés kicsit macerás lenne.☺
 3. Bunny 2016 feb 09. 13:07  
Gondolom nagyon komoly jogosítványra van szükség egy ilyen motoros járgány vezetéséhez. sarcazm off :)
 2. Garfield33 2016 feb 09. 11:10  
Egyszer a Togeanon a part menti sekélyben merültünk. A sekély az 1.5 m volt ott épp. A motorcsónakoknak megvolt a kijelölt sáv, ahol a partra mehettek,ott i csak lépésben, pont azért mer sok búvár merült a sekély házizátonyon.
Nos, az egyik fiatal vadbarom csutka gázon levágra a kanyart. Én csak azt hallottam, hogy jön valami (azt nem tudtam, hogy mennyire gyorsan), mondom jelzem neki, hogy itt van néhány búvár. Még csak észre sem vett, ahogy 1 m-re elhúzott mellettem.

Szerencséjére utólag sem derült ki, ki volt az. Széttéptem volna
 1. Káplán 2016 feb 06. 14:39  
Lehet, hogy  vétlenek voltak. De nem "szabályosak".
Fórum v1.105 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Sanganeb North

Sudan

1/4 db alapján:átlagosan érdekes(átlag: 3.3) átlagos nehézségű
max: 46m, látótáv: 25m felett , driftes

szafaris megközelítészátony merüléshomokos élőhely korallos, trópusi élővilágcápa teknős legalább 1.5m-es hal mantarája jelentős halraj nyílt vízben

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés