»» ««
  fórumok / Hírek fórumai / 2012-09-23 Csökkenő forgalom egyes horvát sztrádákon

Talán a válság miatt spórolnak az autósok a mellékutak előnyben részesítésével.

Tovább a teljes cikk olvasásához.


Hozzászólást csak regisztrált felhasználótól fogadunk el. Regisztrálás/belépés.


 16. hopposztkopp 2012 sze 28. 10:17  
Arra nem is gondoltatok, hogy az idő  egy dolog. A pénz a másik. Viszont akárhányszor mentem még Cavtatba. Mindig részben más utat kerestem. csak hazafelé számítot - ott sem igazán  - a sebesség.
Mert imádok a tengerparton autózni. Dugó és?? Volt hogy tizenöt órát vezettem, de felejthetetlen volt a táj.
Csak példa: mentem Korfura. Végig autóztam Brindisiig a tengerparton. Ott komp. Pedig ha Trieszben szállok kompra, csak 9 euróval lett volna drágább a jegy. Akkor kimarad Manfredónia.
Az autópályát különben is a kamionoknak építették.  
 15. OG-Lee 2012 sze 25. 21:28  
Így is elszálltak náluk az árak, de mi lesz az EUR bevezetése után?  
 14. Káplán 2012 sze 25. 19:11  
Az elmult 5 evben nem tamogattam a horvat autopalya tarsasagot, bar nagyon sok szakaszt hasznaltam. Ossze kellene allitani a nem fizeto szakaszok listyajat es elerhetoseget. csak, hogy nekik is jo legyen.
 13. medve 2012 sze 25. 18:55  
érdekes dógok ezek. idén mi jöttünk fel korcsuláról úgy, hogy csak splitnél mentünk vissza a pályára. keddi napon. soha többé tengerparti út. ráadásul be kellett ugranunk smokvicébe - ami senj felett van -, így ott is volt néhány km-nyi tengerparti út. (a pályáról le senjbe - hát arról inkább ne is beszéljünk...) never ever! ezzel együtt az meg agyrém, hogy akár csak 5 percet is kelljen állni az autópályán, nem még órákat - ilyen is volt. szóval ebben igaza van a Vaneknak: kapják be, ha ennyi pénzért ilyen jó átlagidőt mehet az ember fia...
 12. Vanek 2012 sze 25. 18:02  
Hát mi tavaly araszoltunk, mert úgy jött ki az élet, hogy sajnos mi is hétvégi lökettel tudtunk csak menni. Hát nagy szívás volt.
Idén ismét "normális" (értsd: nemnormális) időben jöttünk. A pályán rendesen lehetett menni. Zágrábnál mi is kártyával fizettünk, így mázlink volt. A pénzesnél minimum egy órát állhattak sorba. És ha egy órával később érünk oda, akkor valószínűleg már ahhoz is sorban állhattunk volna, hogy letérhessünk a kártyás fizetésig. Lévén éppen a lehajtóig állt a sor az érkezésünkkor. És innen jön az előbb vázolt időszámítás. Az ésszel élés meg nem gondolom, hogy azt kell jelentse, hogy csak szerda éjjel szabad autópályán menni, ha nem akarsz döcögni. Úgy tudtam, hogy az autópálya azért van, hogy viszonylag biztonságosan, gyorsan lehessen eljutni A-ból B-be. És azzal nekem nem fér össze az órás (de akár csak 10-20 perces) ácsorgás a kapuknál, se szerdán, se szombaton. Szóval kapják be. :)
Dicső dolog ez az ár nememelés öt éve. Bár ha azt veszem, hogy kb. 200 km egyszeri pályahasználatért kb. annyit fizettem, mint itthon egy havi korlátlan használatért (pedig esseóccsó), akkor azért annyira nem vagyok lenyűgözve.

 11. Bunny 2012 sze 25. 17:44  
Mi a 2. tavaszi körben kommandantéval ketten mentünk az én verdámon, és bizony találtunk olyan autópálya melletti utakat, hogy csak ámultunk. Szép, hosszú egyenes, kiváló minőségű és a kutya nem járt rajta. Persze minden relatív, én azért emlékszem arra, amikor nem volt pálya és bizony nem jók azok az emlékek. Szerpentinen araszolni 30-cal kamion mögött fél órákat igencsak idegőrlő. Azt gondolom bizonyos szakaszaiban simán elkerülhető a pálya, bizonyos szakaszain viszont vétek kihagyni. Mellesleg mi még sosem araszoltunk egy órát fizető kapunál, persze igyekszünk úgy közlekedni, hogy nem a közismerten terhelt napokon. Az is jó trükk, hogy az ember kártyával fizet, mert pl. Zágráb előtt az egy külön rész, és bizony volt hogy több kilométeres sort előztünk be azzal, hogy kimentünk a kártyás sorba.
Szóval ésszel kell élni, ez a nagy helyzet. Mellesleg megvédem a horvátokat, ha jól tudom 5 éve nem emeltek ez buznyákot se a pályadíjon, szóval azért ez valahol elfogadható.
 10. Vanek 2012 sze 25. 17:34  
Azért nem rossz dolog a statisztika (bár isteníteni sem érdemes), csak értelmesen kell hozzányúlni.

Egyébként az útdíj mértékén kívül is megértem, hogy csökken az autópályáik forgalma. A frankó kis fizetőkapus rendszerüknek köszönhetően mi is azt beszéltük a barátainkkal, akikkel együtt utaztunk, hogy legközelebb igencsak meggondoljuk ezt a pályán vagy mellette kérdést. Az ugyanis nagyon fasza, hogy szép és jó pályán lehet haladni (ha eltekintünk a sok nehezen érthető sebességkorlátozástól). Csak haladsz mondjuk 130-al 130 km-t, majd utána ácsorogsz (bocs rosszabb: araszolsz) egy órácskát a fizetőkapunál. És ha előveszed az átlagosító kézikészüléket, akkor rájössz, hogy az átlagsebességed ippeg 65 km/h, amit azért egy alsóbbrendű úton is jó eséllyel elérsz (sőt...), a "száguldás" + tötymörgés kombóban pedig a fogyasztásod is jó szar lesz és még pluszban fizethetsz is az időveszteségért autópálya-díjat.
 9. medve 2012 sze 25. 16:41  
kapisgálod a lényeget. nem baj, makd jön minden útra az úthasználati díj, és akkor majd egyáltalán nem fognak autózni. arccal a vasút felé:))
 8. medve 2012 sze 25. 16:39  
hát ugye gazdaságossági szempontól - a nem unortodox gazdaságelméletek szerint - minden beruházásnak - és ez nem alapinfrastruktúrális beruházások esetén az állami beruházásokra is vonatkozik - illik megállnia a saját lábán. ezt sze előtt tarva vetettem papírra soraimat. a pályaberuházás jegyzőjét kevéssé izgatja, hogy az ő bajával párhuzamosan Joszif tíz adag tintahallal többet süt hetente...
 7. Káplán 2012 sze 24. 23:16  
Nem is erdekel a statisztika. Azt latom, hogy a "mellekutak" is szepen fel vannak ujitva es no forgalom. Majdnem mindenki oromere.
 6. Garfield33 2012 sze 24. 23:00  
Szerintem az emberek nem valamiféle konspiráció mentén mennek vagy nem mennek a sztrádákon.
Egyrészt, kevesebben autóznak, másrészt lehet, hogy nem mindig ugyanoda.  
Harmadrészt a statisztika pont semmire sem való, max idegesíteni másokat.
 5. Káplán 2012 sze 24. 22:55  
Amatorok. Igy a mellekutak melletti ettermek, panziok stb forgalma lassan kezd visszaallni.  Vagyis mashol boven bejon a penz.
 4. Garfield33 2012 sze 24. 22:50  
ő mindent
 3. medve 2012 sze 24. 22:13  
Te tudod...
 2. Káplán 2012 sze 23. 22:33  
Marhasag.
 1. medve 2012 sze 23. 20:50  
a dőlés klasszikus recepteje: csökkenő forgalom mellett emeld az árat. sokáig tart, de tuti bedől...
Fórum v1.104 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Tiran, Gordon Reef

Egypt, Red Sea

3/5 db alapján:érdekes(átlag: 3.6) átlagos nehézségű
max: 23m, látótáv: 10-25m , áramlás , driftes

napihajós megközelítésfal merülés roncs merüléshomokos élőhely nyílt vízi fajok korallos, trópusi élőviláglegalább 1.5m-es hal jelentős halraj nyílt vízben cápa nagy rája

Búvárbazár

5mm-es neoprém ruha

Ár: 25.000 Ft.


Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés