fórumok / Hírek fórumai / 2011-10-25 Bizarr tragédia | |
Egy szaturációs búvárokat kiszolgáló hajó süllyedt el, a fedélzetén levő dekókamrában rekedt búvárokkal együtt. Tovább a teljes cikk olvasásához. |
8. Bevi | 2011 okt 25. 19:03 | |
kb 3 eve kerestek buvarokat Irani vizekre feltetel volt hogy nem lehet Brit vagy Amerikai nemzetisegu, egy haverom volt is kint egy turan a kovetkezore mar nem kellettek mert hoztak indiaiakat akik olcsobban dolgoztak es nem nyugatiak. Valo igaz az indiaiakon kivul senki nem nagyon akar dolgozni indiai cegnek eppen a biztonsag es fizetesi feltetelek miatt.
Altalaban ha ilyen helyzet fordul elo - sullyedo hajo - akkor a buvarok atmennek a HRC-be (hyperbaric rescue chamber) amit aztan vizre bocsatanak a rendszer onellato par napig. Modern hajokon mentohajok is vannak ilyenek. Lehet meg magat a harangot is hasznalni HRCnek bar abba tobbnyire 6 ember nem nagyon fer bele. Abban lehetett meg remenykedni hogy az LST (Life Support Technician) meg le tudta fujni a kamrat a vizmelysegnel melyebre - itt irtak is hogy ezek a rendszerek belso nyomas elviselesere vannak epitve. Maga a kamra meg ki is birna ennyit csak az ajtok befele nyilnak tobbnyire es ott mar lehet szivargas ha kinn nagyobb a nyomas. A buvarok kibirtak volna par oraig ugynevezett Lung Powered Scrubbereken, ami egy cso sodalime - val toltve es azon at kell lelegezni hogy csokkenjen a Co2 kibocsatas.De itt annyira gyorsan tortent minden hogy semmire sem volt ido, azonnal elvesztettek a belso nyomast. | ||
7. Bunny | 2011 okt 25. 15:27 | |
Külső-belső nyomás ... ugyebár az segíthet.
Bevi: Hát igen, van pár ilyen szép dolog az életben, sajna ez simán elképzelhető. Talán nem véletlen, hogy nem svéd, norvég, német stb. búvárok haltak meg, valószínű épeszű ember oda nem megy dolgozni ilyen cuccokkal, körülményekkel. | ||
6. Bevi | 2011 okt 25. 12:07 | |
Amit tudni lehet a fedelzeten levo cement keszonok csusztak meg rossz idoben rossz rogzites miatt, allitolag a hajo is tul volt terhelve, es az elso amit elsodortak a merulesvezerlo volt, 60 meter koruli nyomas volt a dekokamraban a vizmelyseg szinten akkoruli. A mentohajo par oraval kesobb ert oda mindenki remelte hogy meg eletben lehetnek, a dekokamrakat le lehet zarni belulrol is. Sajnos ugy latszik semmire se volt ido az elso jelentesek szerint leszakadt a harang ami a rendszerhez volt kapcsolva, olyan gyorsan tortent, szinte azonnal meghaltak. Sajnos nem az elso ilyen eset. Amit leselejteznek az Eszaki Tengeren azt atviszik a Mexikoi obolbe amikor meg mar ocskavas akkor megveszik az indiaiak es dolgoznak vele.
| ||
5. Káplán | 2011 okt 25. 11:38 | |
A FMEA azért arrafelé sem ismeretlen. Spóroltak.
| ||
4. jokerke86 | 2011 okt 25. 10:44 | |
Azért durva, hogyha ki is bírná a dekókamra lent a nyomást, egy mentőakciót amíg megszerveznek és kiviteleznek, arra valószínűleg rég elfogy a levegőjük.
| ||
3. Káplán | 2011 okt 25. 10:35 | |
A dekókamra nem külső túlnyomásra van méretezve, hanem belsőre. Ha kegyes volt hozzájuk a sors, akkor gyorsan jött a vég ...
| ||
2. Bunny | 2011 okt 25. 10:00 | |
Uh, azért ez elég durva. Eleve kemény lehetett a bezárt dekókamrában átélni a vihart, de utána a veszélyes merülés után biztonságosnak gondolt kamrában megfulladni a mélyben megint ...
| ||
1. Káplán | 2011 okt 25. 09:57 | |
Modern (búvár)rabszolgák :(
| ||
Indonesia
2/2 db alapján:(átlag: 5) könnyű körülmények
max: 9m, látótáv: 4-10m , driftes