»» ««
  fórumok / Hírek fórumai / 2010-11-25 Újabb hírek a Vis szigeti tragédiáról

A nyári Vis szigeten történt palackpakolásos balesettel kapcsolatban újabb, nem hivatalos információt kaptunk.

Tovább a teljes cikk olvasásához.

A Fórum érdeklődés hiányában bezárt, már csak archívumként üzemel.


Első   1 2
 51. raindrop 2010 dec 14. 16:53  
veszélyes tud a palack lenni. egyébként a tesztet végzők svájci tűzoltók, szóval nem egy kókler bandának tűnnek, akik csak úgy játszadoztak a palackokkal.
 50. Garfield33 2010 dec 14. 15:36  
És akkor gondolj bele a csapba, ami könnyebb. Milyen kezdősebességgel repül az...
 49. Bunny 2010 dec 14. 15:17  
Mítoszvadászban igaz hegesztőpalackkal konkrétan falat ütöttek át úgy, hogy mögötte lévő betonfalba is beleütött jókorát. Bárhogy is, akit egy ilyen palack eltalál, az nem ússza meg olcsón.
 48. jokerke86 2010 dec 14. 12:56  
Nekem inkabb a "hulye vagy fiam, nem bator" szolas jutott eszembe.
 47. aron5 2010 dec 14. 12:26  
bátor srácok...
 46. Ugrik 2010 dec 14. 09:42  
http://www.youtube.com/watch?v=tyINNUaXa8Q
 45. kovax 2010 nov 28. 11:07  
"kopaszokkal leleltározod a púpszámát (AOWD-n ugyanez Braille-el)"  ez igen érdekelne. mikor is van a tanfolyam?
 44. Luciferin 2010 nov 26. 07:48  
:-)))
 43. Zook 2010 nov 25. 23:15  
dupla4president!
 42. DUPLA 2010 nov 25. 22:54  
Nem antitalentum vagy, hanem hebrencs. Felesleges sértődösdi helyett tanulj a profiktól: Az OWD menet-gyakorlattal kezdődik, a kopaszokkal leleltározod a kiskúpos, meg a nagykúpos púpszámát (AOWD-n ugyanez Braille-el) utána fejben röppályát számíttatsz a kisköcsögökkel rugalmatlan hajóplafonra, vitorlavászonra, meg napozódekkre, beléjük vered az úti geller-elméletet, végül vetődési gyakorlatokat tartasz fővesztés terhe ellen. Hajóra csak az mehet - a rohadt anyjukat -, akik tudják ezt 0,05 másodperc alatt.
 41. Garfield33 2010 nov 25. 20:16  
Ezé vannak kevesen...
De most véletlenül igazad van.
 40. hopposztkopp 2010 nov 25. 19:31  
Azért első lépcsőt kevesen állítgatnak maguknak ! Mondjuk nekem bárki szívesen... Szerelvényt viszont kizárólag hölgyeknek az elvárható legnagyobb hozzáértéssel, alapossággal és kedvességgel.
 39. Luciferin 2010 nov 25. 19:27  
Most mi van? Mit cseszegettek? Nálam nagyobb műszaki antitalentum nincs. Nem tudok szerelni, nem is szoktam. Ha itthon egy csavarhúzót kell a kezembe venni már hősnek állítom be magam.
Mondjuk az tényleg nehezen lehet megbocsájtani, hogy a rugalmatlan ütközéssel meg a gáz csökkenő nyomásának (kevésbé) gyorsító hatásával nem számolok. Aki szeret így szeret, aki nem szeret így nem szeret :-)))))))))
De fenn tartom ha egy búvárpalack (akár alu akár acél, akár 15 literes akár 12 literes) az ember fejére esik, akkor az nagyon fáj. Bár lehet, hogy ez műszaki probléma és így az én véleményem teljességgel indiferens.
 38. pufók-ufók 2010 nov 25. 19:16  
...hát van itten a fórumon aki,mindíg mindenhez ért...!

csak nem sufni tuning ?!

uff
 37. Luciferin 2010 nov 25. 19:11  
"Igy van ez, amikor mindenki mindenbe beleug..... Például amikor  mérnök a  biológiába, de mondhatnánk forditva is."
Mondhatnánk..
Csak nem volna igaz!!!
 36. seshat 2010 nov 25. 17:13  
en legalabb nem szerelek... mert ugy volt hogy a szervizes kollega muszlim,es amig tartott a ramadan, ez a fazon onkenyesen atvette a helyet es berendezkedett a workshop-ba, hogy miket szerelt ossze egesz nap, ki tudja, de minden reduktor elso lepcsoje szivarog, peldaul.
sok palack szivarog, a csap es a palack csatlakozasanal, vagy ott, ahol kinyitod...

kollega visszajott, es elmagyarazta nekem hogy mit latott, ugy, hogy azert megertsem.

azota persze kijavitottak a hibakat, de azert mert valaki "mindenhez ertek" megjelenesu, nem kene engedni szabadon garazdalkodni (mar elment, szerencsere) plane hogy hallottam a balesetrol, es igy meg ijesztobb, hogy nem vagyok szervizes, nem tudom mikor mi tortenhet

persze emiatt elhataroztam,hogy ideje beletanulni.
 35. Káplán 2010 nov 25. 17:03  
Igy van ez, amikor mindenki mindenbe beleug..... Például amikor  mérnök a biológiába, de mondhatnánk forditva is.
Délután pongyola voltam, ezért pontositanék.  DIN 477 szerint
Palackmenetek:       Kiskúpos  W 19.8 x 1/14 "      Középkúpos  W 28.8 x 1/14 "     Nagykúpos   W 31.3 x 1/14 "
   (Párhuzamos)      Csőmenet   3/4"  x 1/14" BS  Metrikus menet  M25x2              Kis metrikus menet M18x1,5
(Az információk hiányos illetve késői átadásából származó esetleges károkért felelősséget nem vállalok)
Ezeket nem lehet sem véletlenül, sem "izomból" összekeverni. Barkácsolni kell hozzá. Kreativnak kell lenni.:(
 34. seshat 2010 nov 25. 16:44  
barmilyen hihetetlenul hangzik, megprobalta :-o eros ember. nem
csavarozta bele, mert nem fert bele, de ez feltehetoleg art a menetnek, ha eroszakkal probalnak belecsvarozni valamit ami nem passzol. ugy ertem ezek utan lehet, hogy a bele valo kup alaku sem fog tokeletesen illeszkedni. es tudjuk, hogy az illetonel anno egyszer mar plafonig kilott, ne serult meg senki, de....

(olyat lattam, hogy a reduktor elso lepcsobe probalt egy kollega kalapaccsal beleverni egy egyel nagyobb kulcsot.)

ugy latszik minden buvarbazisra jut valaki, aki szerelne, de nem tud. vannak olyan oktatok, akik elernek egy eletkort, 45 ev mondjuk, rajuk jon a "mindenhez ertek mert mar tapasztalt vagyok"-erzes...  es tessek. furcsa, hogy van ilyen. az egyik skot volt, a masik nemet. sajat allitasuk szerint tobb ezer meruleses tapasztalt oktatok :-s




 33. OG-Lee 2010 nov 25. 16:02  
Afrikai, vagy Európai?
 32. Garfield33 2010 nov 25. 15:46  
Te egy állat vagy!
De tecc  :-))
 31. hopposztkopp 2010 nov 25. 15:43  
Hacsak eldől, akkor is "betöri" a fejed. (valójában csak a hajas fejbőr sérült, de vér volt elég, addig a pillanatig amíg azt nem kérdeztem : kinél van egy kis tű meg cérna? - nos a sokk azonnal elállította a vérzést szegény szenvedőn) ☺
 30. Luciferin 2010 nov 25. 15:10  
Neked ilyen sorrendben...
:-)
 29. Luciferin 2010 nov 25. 15:10  
Aha...
Azt hittem örülsz neki.
 28. pygmy 2010 nov 25. 13:30  
Alu vagy acél???
 27. Garfield33 2010 nov 25. 13:18  
Te most itten kötözködsz az egyik legnagyobb ma élő magyar kinematikussal???
 26. Luciferin 2010 nov 25. 13:13  
Ember, hány kiló egy palack? Egy méter magasból ejtsd a fejedre. Aztán válaszolj arra a kérdésre, hogy mekkora gyorsulás kell még neked...
 25. Garfield33 2010 nov 25. 12:59  
Maradj csak.
Szívesen hallgatunk...
 24. Káplán 2010 nov 25. 12:53  
Értem én, de érdemes belevenni a rugalmatlan ütközés tényét, ami kicsit átirja az energiaviszonyokat. És az újragyorsitás már sokkal kisebb nyomású gázzal történik.  De menjünk privibe, mert kapunk az arclemezünkre.:)
 23. jokerke86 2010 nov 25. 12:43  
Ez csak egyszeru fizika / matek es ott is a vektorok osszeadasa resz. Itt csak egy iranyba hat ra ero, az ami tolja elore, igaz az rohadt nagy. Oldaliranyba nem hat ra semmi addig, amig neki nem utodik ferden a hajonak es az elforditja. Sebesseget lehet ha veszit, de tovabbra is jon meg par masodpercig belole a gaz, uh ujra begyorsul.
 22. Káplán 2010 nov 25. 12:30  
Lapozd csak tovább  kinematika könyvet. Nagysebességű, nagy tömegű test nem változtat olyan könnyen irányt. Ha igen, akkor rengeteg  mozgási energiát  veszit.  Miközben a  palacknyomás nagy sebességgel csökken. De félelmetes.
 21. jokerke86 2010 nov 25. 12:22  
Szerintem ha a repulo palack eleje (a talpa) ferden nekiutodik valaminek , akkor konnyen iranyt valtoztat. Es a kiaramlo levego viszi tovabb.
 20. Káplán 2010 nov 25. 12:15  
Ami még szöget ütött a fejembe: "A palack ferdén felfele repült, egyenesen a hajó tetejének ütközött, onnan lecsapódva egy utas fejére". A videó fényében, elég massziv hajó volt.
 19. pufók-ufók 2010 nov 25. 11:54  
mi palack sufnisok tudjuk,bizony-biziony,napi rendszerességgel töltök és szedek szét palackot itt az űrhajón,de télleg sokat kibírnak,még engem is elviselnek....

egyébként a hír felrakásánál megírtam,hogy csapozási problem...

uff
 18. Káplán 2010 nov 25. 11:50  
Félévente? Véletlen: az előirások, szabványok annyira szigorúak, hogy ha azokat betartod, akkor a "véletlen " kizárva. Az emberi tényező az a veszélyes.
 17. jokerke86 2010 nov 25. 11:48  
A kevesbe elcseszett az egy veletlen, amire nem lehetett egyszeruen felkeszulni, es nem olyan ami emberi hiba miatt kovetkezett be. Es egyebkent a jol karbantarott palack is mindenhol mast jelent, van ahol felevente kell a nyomasprobat megcsinalni, van ahol 2 evente. Most melyik a jo es melyik a tulzas?
 16. Káplán 2010 nov 25. 11:30  
Kevésbé elcseszett ? Mi lenne az szerinted? Egy jól karbantartott, jó műszaki állapotú  palack hihetetlen dolgokat bir ki:
jóval 500 bar fölött "nyilik"  ki, 1.2 m magasról  ejtőpróba, stb. Akit érdekel 14/1998. (XI. 27.) GM rendelet
 15. jokerke86 2010 nov 25. 11:20  
Ha igazad van akkor a kis sufnituning es ezzel 20 euro megsporlasa ket ember eletebe kerult. En meg remenykedem, hogy a hivatalos vizsgalat es jelentes valami kevesbe elcseszett okot allapit meg.
 14. Káplán 2010 nov 25. 10:46  
(1) OWD tanfolyam műszaki ismeretek rész: menetcsatlakozás lehet metrikus, "kiskúpos" vagy "nagykúpos". A kúpos szelep nem "O" gyűrűvel tömit.
(11) A menetes csatlakozásnál az első három menet viszel el a terhelés jelentős részét. 5 menet után már sok jelentősége nincs a terhelés átadásnak,
Nos egy M25x2 furatba egy kúpos szelepet "belevarázsolni" nem kis kihivás. Véletlenül elképzelhetetlen összerakni.
Ahhoz már barkácsolni kell. Talán volt egy kúpos szelepük és fel akarták használni  kis sufni tuninggal?
Ha lenne fogadóiroda, 5:1 arányban erre fogadnék. Aztán lehet-e sejteni, ki volt a "valaki", aki ezt művelte ?
 13. Garfield33 2010 nov 25. 10:43  
Ezt kérdeztem én is
 12. Garfield33 2010 nov 25. 10:35  
No de ez nem is úgy néz ki, mint a másikak.
Amúgy nem azt kérdeztem, hogy létezik-e ilyen menet, mert már láttam, csak csapon nem (igaz, kitekerve csapot sem láttam még  :-)   A kérdés arra vonatkozott, hogy szerintem a kúpos menet sokkal sérülékenyebb és szerintem nem is tart olyan jól, mint a normális, tehát mi a francnak használják a palackok egy részénél.
 11. jokerke86 2010 nov 25. 10:30  
Ilyen nincs, ez kamu. Ennyre azert senki nem lehet hulye, hogy megkockaztassa, hogy a 15 menetbol cask 1-2 tarson 200 bar nyomast.
Azonkivul meg minek vannak egyaltalan kupos menetu szelepek?!
 10. seshat 2010 nov 25. 10:13  
nem fordítva kúposra hanem tölcsér alakúra gondoltam :P
 9. seshat 2010 nov 25. 10:12  
én bevallottan nem értek hozzá, hogyan kell palackot javítani, ezért kérdezem.

szóval akkor ez így utólag veszélyes vagy sem?

már Vis-ben is feltöltötték a palackokat és közben nem derült ki semmi... utólag robbant rájuk.
 8. pygmy 2010 nov 25. 09:52  
Hehe, Garfield biztos azt hitte, fordítva kúpos:)
 7. Bunny 2010 nov 25. 09:50  
Just for you, my friend. Innen a polcomról a közoktatás kedvéért frissen fotózva rácsos háttér előtt, hogy lásd a kúposságot.



 6. Garfield33 2010 nov 25. 09:43  
Már bocsi, de létezik kúpos menetű szelep meg palack?
Csak azért kérzedem, mert a kúpos menet eleve fizikai baromság...
 5. Bunny 2010 nov 25. 08:47  
Kúpos menetű palackba nem lehet belehajtani a párhuzamos menetes csapot, ha végig gondolod, mivel a menet a palackban szűkül. Próbálj belerakni egy tölcsérbe egy bögrét. Azt meg tán észreveszi még egy egybites is, ha a csap fél menet után már nem megy tovább bele.
Kúpoos menetű csapot viszont úgy rak bele a normál palackba, hogy utána látszólag benne van rendesen, tehát azt kiszúrni elég nehéz utólag. Ha valami régies csap van egy palackon gyanakodjunk, én úgy tudom már egyáltalán nem gyártanak kúpos csapot sehol.
 4. Zook 2010 nov 25. 08:07  
baszki egy ilyet hogy ved ki az ember??? ha ilyen elofordulhat, akkor tenyleg oroszrulett kategoria a merules... mindenhova csak sajat palackkal? bakker. gáz.
 3. pygmy 2010 nov 25. 07:54  
Remélem, nem csak pénzbüntetést kap(nak)...
 2. seshat 2010 nov 25. 07:48  
vagy az is lehet persze, hogy a kúpos menetű palackba csavarozta bele a párhuzamos szelepet... nem tudom de nem hangzik biztatóan, a hírek tükrében meg pláne nem. 
Első   1 2
Fórum v1.105 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Abington Reef

Sudan

2/4 db alapján:érdekes(átlag: 3) átlagos nehézségű
max: 40m, látótáv: 10-25m , áramlás , driftes

szafaris megközelítészátony merüléskorallos, trópusi élővilágcápa teknős jelentős halraj nyílt vízben nagy rája legalább 1.5m-es hal

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés