»» ««
  fórumok / Hírek fórumai / 2010-10-05 Búvárok a charter repülőn II.

Nagy port kavart és hatásos első cikkünk után a folytatásban tisztázzuk az új felállást, és kaptok egy hasznos igazolást is angolul!

Tovább a teljes cikk olvasásához.

A Fórum érdeklődés hiányában bezárt, már csak archívumként üzemel.


Első   1 2 3
 117. áááááávadász 2010 nov 08. 20:29  
én mostanság elég gyakran repkedek velük (+BA), és teljesen korrekt.
ellentétbe a fapadosokkal nem nagyon van csúszás.
 116. Tigger 2010 nov 08. 10:50  
Felháborító!
A héten még nem utaztam délre, és ez így is marad egy darab ideig (arcüreg-gyulladással nem is ajánlatos állítólag:-)
vagyis :-(
 115. elche 2010 nov 08. 10:48  
Ciprus. (És a Zenobia...)
 114. Tigger 2010 nov 08. 10:26  
Igen, ez az igazán felháborító, valóban!
Milyen desztináció lesz hamarost?
 113. elche 2010 nov 08. 10:23  
Van abban valami, hogy a tízezer forintos fapados repjegyeknél (volt párszor szerencsém ilyenhez) az ember elvárásai nincsenek az egekben. De amikor felmerült a lehetősége annak, hogy 80-ért úgy fizettessenek különdíjat, hogy beleférek a súlykeretbe, háááát... No mindegy. Hamarosan Malévet tesztelünk majd.
 112. Bunny 2010 nov 08. 09:57  
Hát ez sajnos így van, ha nincs választás az ember nyel, ez a monopol helyzettel való visszaélés, nem. Bár Bécs, Pozsony nincs annyira messze mint amennyivel többet szívunk, ha fecódombot választjuk.
 111. Tigger 2010 nov 08. 09:49  
Jól jönnek még az eleddig méltán alábecsült egyjurósok a belepottyantós vécénél sorba állva!
(magyaroknak öcá'ér árulom majd, sőt, lehet, én leszek a vécés néni és légiseriff egy az egyben?:-)

Jó, tudom, marsall, de az ollan kis fellengzős lenne!
a néni helyett a megnevezés pedig anyagcsere-elősegítő szagreferens:-P
 110. Tigger 2010 nov 08. 09:45  
Ez kereslet-kínálati piac!
Sajnos egyeduralom van a chartereknek mainapság arrafelé, nincs ippeg 10 rugóért Kairó repjegy odavissza jelenleg a Magyar Nemzeti Légitársaságnál!:-(
 109. Bunny 2010 nov 08. 09:41  
Ja, démon cikkéhez azért hozzátenném, hogy a pletykák szerint azért egy USA kelet-nyugat repjegy erősen fapados áron van, nem 80 rugóért, mint egy egyiptomi charter jegy. Ha majd 20-30e-ért adják a repjegyet, akkor szabják meg, hogy feláras a csomag, a kaja, a WC. És én kérek elnézést, hogy számomra az a normális elvárás, ha nem szívóznak a checkin-nél velem.
 108. Káplán 2010 nov 08. 09:40  
Pottyantós budi? :)
 107. Bunny 2010 nov 08. 09:38  
Hát igen, eljutunk odáig, hogy tényleg sajnálni fogjuk azt, aki repül valami helyre búvárkodni. Európán belül pedig ismét előtérbe fog kerülni a vonat, ami kényelmes -na nem MÁV-ról beszélünk-, (még) nem szívatnak rajta biztonsági és súlylimittel, és mellesleg ha az ember mindent beleszámol még akár időben is versenytársa lehet a repülőnek bizonyos távolságokra, főleg ha terjednének a gyorsvasutak.
 106. Garfield33 2010 nov 08. 09:29  
És az még benne sincs a cikkben, hogy a klotyóért is fizettetni akarnak.
Már előre látom az utasokat, akik spórolási célzattal szépen lekuporodnak a hátsó sor mögöt...
 105. azarabdémon 2010 nov 08. 00:05  
Igen, de nekem az lenne a legjobb, ha NEM őK adnék a pótszéket, hanem a nagymamám (örökölt) sámliját ÉN vihetném magammal. Fiamnak pedig vinnék egy libikókát ("afféle átmenet a sámli és a nyereg között", ISO szerint!) Elférnénk szinte bárhol. Előtte természetesen fogyókúráznék (léböjtkúrára gondolok, ... sok rozéhosszúlépéssel), így csak háromnegyedárat fizetnék. A Beluga-kaviáros szendvicsemet magam készíteném, és szinte azt hihetném, platinakártyásügyfélvagyok-demégsem.

 104. DUPLA 2010 nov 07. 23:37  
Szuper! Addig fapadosoztuk őket, hogy komolyan vették.
 103. azarabdémon 2010 nov 07. 23:16  
Mindenért fizetni kell a légitársaságoknál
MTI

2010. november 7., vasárnap 17:25

A válságból épphogy kiemelkedő légitársaságok igyekeznek szaporítani, ugyanakkor fizetőssé tenni eddig ingyenes szolgáltatásaikat.
Az amerikai légitársaságok már díjat szednek minden poggyász után, beleértve a kabinba felvihető csomagokért, táskákért is. Ezek elszállítása - bizonyos súlyhatárig - korábban mindig benne volt a jegy árában, de most 20-90 dollár közötti összeget kérnek értük.
Pénzt kérnek újabban az étkezésért, az italért, a fülhallgatóért, a takaróért, a filmvetítésért. Most már nem érkezési sorrendben juthat az utas az első sorban lévő vagy ajtó melletti üléshez - ahol jobban kinyújthatja a lábát -, hanem ezekért a székekért felárat kell fizetni.
Néhány légitársaság, például a United Airlines és a SouthWest Airlines felárat kér a kövér utasoktól is, egyes esetekben két menetjegy megvásárlását is előírja számukra.
 hirdetés
A utasok kizsebelésének irányzata tért nyerhet Európában is. A legnagyobb európai olcsó jegyes társaságnál, az ír Ryanairnél például fontolóra vették, hogy pótszékeket - gyakorlatilag zsámolyokat - állítanak be az utasszám, kihasználtság növelése végett. Ezekre le- és felszálláskor ülnek majd az utasok, különben meg állhatnak, hogy ne legyenek útban.
A repülőgépek berendezésével foglalkozó Avion Interiors vállalat egy őszi szakmai vásáron már bemutatta rövidebb repülőutakra kialakított, Skyrider fantázianevű ülőalkalmatosságát, amely afféle átmenet a sámli és a nyereg között, de ezt a hatóságok még nem szabványosították.
Szakmai szervezetek túlzásnak, nem túl valószínűnek tartják az állóhelyek vagy az "aligülő" helyek bevezetését, de úgy vélik, a többi szolgáltatás fizetőssé tétele jelentékenyen növelheti a bevételt, csökkentheti a költségeket. A repülőjegyhez járó szolgáltatásokat kezdetben megszüntető, majd külön díjazás ellenében többé-kevésbé visszaállító úgynevezett fapados légitársaságok közül a Ryanair és brit Flybe jelenleg a bevétele majdnem 20 százalékát szerzi a kiegészítő szolgáltatásokból. A hagyományos légitársaságok közül a nagy amerikaiaknál, a United Airlinesnál vagy a Deltánál ez az arány még csak hét százalékos.
 102. Tigger 2010 nov 07. 20:28  
Van az a pénz, de ki fizeti meg?:-P
Mármint az elvárásaidra..
 101. Tigger 2010 nov 07. 20:27  
Miután én álltam mögöttetek és felemeltem a szemöldököm, kár lett volna minden szóért! És még Lüszi nem is volt ott...
 100. zwaan 2010 nov 07. 17:59  
Megadta az alaphangulatot a pöfe felfálláfhoz. Jujj, de rosszak voltunk.
 99. Vanek 2010 nov 07. 15:41  
Szerintem +10 kilót is szívesen adnának "ingyen", sőt kényelmesebb üléseket, nagyobb lábteret is adnak. Na bumm, legfeljebb 50 %-al drágább lesz a repjegy...
 98. nedori 2010 nov 07. 14:40  
Ez a véletlenül se segítek, had kínlódjanak a lányok visszafelé volt Hurghadán. De röhögésbe fulladt a történet, mert kínunkba már magyarul üvöltöttük, hogy nyomjad már a gombot te b.rom. Hát ezt most vagy megértette, vagy nem, de végül feltuszkoltuk a csomagokat.
 97. Garfield33 2010 nov 07. 13:37  
Rá is baktak. Én ültem mögöttük.
A hátulról fojtogatás volt az előétel...
 96. zwaan 2010 nov 07. 13:34  
Tőlünk csak annyit kérdezett hány csomagunk van. Hogy melyik a sportcsomag, abszolút nem érdekelte. Viszont előttünk csekkoló leleményes búvártársak lecsaptak a vészkijárati ülőhelyekre.
 95. Garfield33 2010 nov 07. 12:34  
Ha szigorúan vesszük, a szabályt akarta betartani.
Így tonképpen a többiek lehetnek hálásak neki, hogy velük nem szarozott.
Én a két hét után olyan elégedett voltam, mint egy jóllakott macska, még csak nem is tudtam boszankodni miatta. Persze nem hagytuk magunkat, mert ez meg a sport része...
 94. Bunny 2010 nov 07. 08:24  
Na jó, de így nektek is. Nem tudom, engem zavar, ha feltartanak és szívatnak a checkin-nél, függetlenül hogy rossz napja van a csávónak vagy kötelessége. Nekem az a normális, ha odamegyek, szó nélkül felveszi a csomagokat és ha esetleg ad vészkijárati sorba helyet, akkor igazán szép és kerek a világ :)
Wazz, nézzed rám meg rád (na jó, te már hízol de én még szép vagyok), egy-egy kiló per fő túlsúlyért mégis mit akar? Nem 30-cal futottatok neki!
 93. Garfield33 2010 nov 07. 07:51  
Szerintem senki massal nem szaroztak, csak velunk. A sor vegen voltunk, es epp elottunk orditott rettenetesen a meroemberrel egy fonok. Gondolom, rajtunk akart bosszut allni. Pechje volt...
 92. Bunny 2010 nov 06. 23:55  
1-1 kiló plusz, basszus. Menjenek a fenébe, de komolyan.
 91. OG-Lee 2010 nov 06. 21:36  
Nekem feladós 23kg simán,  Kézit (12kg) és az apró fotós táskát (4kg) nem figyelték.
 90. Garfield33 2010 nov 06. 19:20  
Kifele semmi, hazafele a dekára pontos kézimérleggel 40.7 kilóra mért 2 db csomagounk náluk a pulton 42.7 lett. 3 kiló pluszot akartak kérni.
Levettem az egyiket, aztán a másikat, külön-külön csak 41 volt. Mikor visszaraktuk együtt a kettőt, aa változatosság kedvéért 42.1
Erre lemérették a két kézit, ami nekünk 11 felett volt, náluk 10. Ezután felajánlottam a rakodónak 5 eurót, hogy kussoljon. Nem kussolt, mutatta, 2 kiló plusz. Végül addig pakolgattam, míg a pultos megúnta és közölte, hogy menjünk a francba. Erre jött a rakodós, hogy jó lesz mégis az 5 euró. Be kellett érnie egy mosollyal és egy 10 bar jelzéssel...
 89. DUPLA 2010 nov 06. 18:17  
Nálunk sima volt oda-vissza. Illetve, nekem kifelé menet volt egy fél órás asszóm egy egysejtűvel, aki tömegpusztító fegyvernek minsőítette a defibrillátoromat, de azon kívül semmi extra.
 88. zwaan 2010 nov 06. 11:43  
Mi páran dobtunk össze sportcsomagot. Onnatól kezdve, hogy a pultos kezébe nyomtuk a befizetési bizonylatot, kicsit se érdekelte, hogy mi hány kilo. Ellenben marha jól szórakoztak azon, hogy 3 lány kínlódik a bazi nehéz táskákkal, és az egyik pasi még oda is állt, hogy útban legyen.
 87. pygmy 2010 nov 06. 08:14  
Hmm, ez biztos pszichológia:) Ki a fene gondolná, hogy akkora súlyt cipel valaki a vállán...
Mondjuk a hátizsákom és a korábbi kézitáskám üres súlya közt van 2,5 kg, amit nem gondoltam volna, mert annyira pillekönnyűnek tűnt a kerekes kistáska. De nem. Lassan már üresen sem vihetném fel a fedélzetre, oda jutunk:)
 86. Zook 2010 nov 06. 07:49  
nu ez a topic most aludt kicsit. helyzetjelentes par nappal ezelottrol: ferihegy sima liba, se szo se kerdes. es visszafele is, igaz, hogy a ket buvartaskank 19,9 kg volt a repteri merleg szerint :D de a csajom es magam hatan logo egyenkent 12 kg-s hatozsakra egy szot sem szoltak. peli is volt a csapatban, ugy tudom, gond nelkul atjott.

apro erdekesseg, a gate-nel megint osszefutottam azzal a taggal, aki kiszedett a sorbol julius vegen. hááát probaltam nagyon lapjaval allni, de szerencsemre mar nem emlekezett az affairunkre :)
 85. Káplán 2010 okt 19. 10:46  
Akkor sok(k) ternéket unalmasnak találhatsz. :)
 84. hopposztkopp 2010 okt 18. 20:29  
Most ez VICC v. komoly? Mert viccnek nagyon durva volna.
 83. hopposztkopp 2010 okt 18. 20:26  
1995-ben vettem ilyet. Most meg erre mondják újdonság??? Ilyen rövid a memó, vagy hosszú a kábel ?
 
 
Jó a scubapro, de ma már olcsóbbat vennék. Mert jó ez az "élethosszig garancia", de unalmas is.
 82. PDIC 2010 okt 18. 18:13  
Azért a nagyteljesítményű kiegyensúlyozott inflátort meg kell fizetni. :-)
 81. elche 2010 okt 18. 14:03  
A Scubapróval semmi bajom, meg szerintem másnak se, nekem szimplán egy kicsit drágák a cuccaik. Egy egyszerű, nem súlyintegrált mellény, még ha könnyű is, lehetőleg ne kerüljön sokba. De ettől még bizonyára ez is jó, meg repüléshez is praktikus, ezt nem vitatom.
 80. Garfield33 2010 okt 18. 13:57  
Gondolom nem nekem mondtad ezt, pedig egy véleményen vagyok a nyúllal.
 79. Káplán 2010 okt 18. 13:51  
Értem én, hogy bizonyos szempontoknak megfelelően kell itt reflektálni. :( Én használtam mindkettőt. Nem ugyanazt tudják. De kinek a pap, kinek a papsajt.
 78. Bunny 2010 okt 18. 13:41  
Sosem vennék nem integrált mellényt. Főleg, hogy van integrált, szuperkönnyű mellénye másnak és még árban is hasonló.
 77. Garfield33 2010 okt 18. 13:40  
Shortyban is kell az átlagnak 4kiló, esetleg több. Övet meg vegyen fel az, akinek 3 anyja van. Ergo: nem köll ilyen mellény.
 76. elche 2010 okt 18. 13:30  
A totális csúcs egy pár éve forgalmazott aprócska mellény volt, azon volt a pár heveder, a lufi, az inflátor, kész. Na az könnyű is volt, meg gyanítom, épp csak az alapcéloknak megfelelő. A gyártó azzal reklámozta, hogy döntsd el, akarsz egy primitív, de saját cuccot, vagy egy egyszerű, agyonhasznált bérlőset. Az árt is ehhez lőtték be, volt vagy kemény 100 dolcsi. Akkor persze megmosolyogták a tesztekben, most meg már nem is gyártó, aki a repülős utazások kedvéért ne dobna be valami hiperkönnyű, hiperegyszerű mellényt. Alkalmazkodni kell a légitársaságokhoz... (Néha meg, mint a TVL-ügy jelzi, kicsit ők is alkalmazkodnak hozzánk.)
 75. Káplán 2010 okt 18. 13:29  
Van akinek nem is ez a főszempont, amikor vékony shortyban merül.
 74. Garfield33 2010 okt 18. 13:26  
Ez nagyon frankó megoldás, csak azt az egyet nem nagyon forszírozzák, hogy NEM súlyintegrált.
 73. Káplán 2010 okt 18. 13:21  
Csitulj macska.
A súlykönnyitésre van újabb megoldás és elérhető is.
 72. Garfield33 2010 okt 18. 13:04  
GH - GH !!!

Te könnyen megbarátkozol Lucival. Neki nehezebb dolga lesz.
 71. PDIC 2010 okt 18. 12:28  
Ja. Remélem megfagynak. :-)
 70. Tigger 2010 okt 18. 12:28  
Brr...a 26 fok ippeg elmegy, ha kint az lég 40 körül van!:-)
 69. PDIC 2010 okt 18. 12:24  
Miért? Csak...
Odaértek, már túl vannak az első merülésen. "26 fokos víz, k..va meleg van"
 68. Tigger 2010 okt 18. 12:08  
Erika Eleniak-nak én is!
Lenne új kajüt-társam. Addig is Lucival bartzkozom (meg)!:-D
Első   1 2 3
Fórum v1.105 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Abu Nuhas, Carnatic Wreck

Egypt, Red Sea

4/7 db alapján:érdekes(átlag: 4.4) átlagos nehézségű
max: 26m, látótáv: 10-25m

napihajós megközelítésroncs merüléskorallos, trópusi élővilág nyílt vízi fajok mesterséges élőhelymantarája teknős jelentős halraj nyílt vízben nagy rája

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés