fórumok / Hírek fórumai / 2010-05-12 Végzetes pánik | |
Egy mély tóban bekövetkezett halálesetet vizsgáltak ki Angliában. Tovább a teljes cikk olvasásához. |
60. bálnabá | 2010 jún 20. 16:14 | |
Garfield!
Ez nem ér. Nem mondtam olyat, hogy Én fitnessz legény vagyok. Sőt mondhatni egy öregedő dagadt dög! Ám tisztában vagyok a képességeimmel. Ezért nem cipelek 6-8 palackot és nem merülök 200-300 méterekre. :-) A mai napig törekszem egyre mélyebben megismerni magam. Rajtam kívül azért vannak így pár százan még búvárok és ez így van jól. EZt különben bárki megteheti. Mint ahogy a merülés végén gyakorolni illik a 4.000.- merülés után is a lebegőképességet. Nagyon szívesen akár órákat beszélgetnék a CNS-ről, M értékekről, grádiens faktorról, UPTD és OTU-ról de itt ez nem az a hely. Viszont mindenkinek nagyon hasznos lenne ha kicsit többet tudna a nitrogén narkózisról. Ez is az alapokhoz tartozik, és életmentő lehet a széles spekrtumú tudás. Lemerem fogadni, hogy mindenki nagyjából annyit tud róla, hogy 30 méter körül jelentkezik és ha érzed az eufóriát emelkedj feljebb 5-10 métert és azonnal elmúlik. Ez a téma szinte valamennyi oktatási rendszernél tabu. Nincs rá tananyag, nincsenek publikált írások, elméletek, empírikus tapasztalatok. Igen ám, de mi van akkor ha az illető aki narkózisba esett, nem tud vagy nem akar feljebb jönni? Jól sejtitek. Ha képzett akkor megoldja, ha nem, akkor süllyed tovább, egyre mélyebbre, mindíg új mélységeket kitűzve maga elé amíg ott nem marad. Mégis mi lehet a megoldás? Már 30 méteres tartományban 20% körüli reakcióvesztést mértek us navy búvárokon! (figyelem átlag feletti erőnléti kondíció!) 50 méter körül élesebbé válnak a hangok, minden megszépül, könnyednek és szabadnak érzi magát a búvár, itt kezdődnek a felelőtlenségek, felfokozódik az önbizalom, téves döntések születhetnek, ami már végzetes lehet.. 6.5 ATA (55m) értéket meghaladó mélységben gyakorlatilag nem bízhatunk az emberi szervezet hatékony cselekvőképeségében. Mégis voltak, vannak búvárok akik jelentős egyéni eltéréseket mutatnak az átlaghoz képest. Kezelik a narkózist, uralják cselekedeteiket és 90-100-120-150 méteres mélységet is merültek károsodás, baleset, halál mentesen. FELFOGHATATLAN: Ez ugye már bőven a vakmerőség az eretnekség kategória? Pedig ezek a búvárok tudatosan készültek ezekre a merülésekre. Évekig speciális gyakorlatokon tólták ki egyéni nitrogén toleranciájukat. Természetesen az idő nem forog visszafelé és nem buzdítok senkit felelőtlenségre, de létezik olyan technika, amely hasznos lehet kritikus helyzetek túlélésére. Mindenki saját felelősségére merül! Ne okozzon kellemetlenséget társainak. Nagyobb mélységekben a búvár hibákat vét motorikus mozgás bizonytalanná válik. A mélység és a terhelési idő további növelésével a búvárt levertté válik gondolkodási folyamatok súlyosan lelassulnak. Romlik a neuromuszkuláris koordináció. A jóleső zsibbadás után kb. (7.6 ATA-66 m alatt) gyorsul a zsibbadás, tompa eufórikus állapot önti el az egész testet. Nincs fájdalomérzet, nincs hidegérzet, minden érzékelés beszűkül, jóleső elégedettség lesz úrrá rajtunk, csak a mélység vonzása van, ez viszont egyre erősebben! A CNS egyre magasabb, jön az oxigéngörcs- game over! Ez a központi idegrendszer hibájából ered- AZ ÉBERSÉG DRASZTIKUS CSÖKKENÉSÉBőL ! Mintha elálmosodnál és szépen bealszol. A mélymerüléseknél létezik a lelassulós módszer, mely a hibák kiküszöbölésére, koordinálására szolgál. A képzetlen egyének túl gyorsan mozognak, dolgonak, cselekednek a víz alatt és hajlamosak a túlzott kockázatvállalásra. (lehet kapkodásnak is nevezni) Amennyiben ezek a személyek megtanulják hogyan lassuljanak le tudatosan a hibák , hibázási lehetőségek kiküszöbölődnek. A képzés során a búvárok megtanulják a feladatok fontossági sorrendbe állítását, magukon és társukon is. Munka és időhatékonység, biztonsági szint növelése mellett! Képességek fejlesztése egy úgynevezett túltanulási fázis szintig. Sokszoros és motoros ismétlések a gyakorlatok során. És ez megy heteken hónapokon keresztül.. ELméleti és gyakorlati feladatokra vállalkozó érdeklődők magánba írhatnak további kérdéseket. Nagylevegőt! | ||
59. kovax | 2010 jún 20. 12:18 | |
mert ő tanitotta. de te....?
| ||
58. Garfield33 | 2010 jún 20. 11:51 | |
Wurfli Egon ota tudjuk, hogy a ketto osszetartozik...
| ||
57. pygmy | 2010 jún 20. 11:41 | |
A tánc az ok, de az illem hogy jött ide, te rühes bolhafészek?
| ||
56. Garfield33 | 2010 jún 20. 08:26 | |
Nem hiszem. Bálnabá ugyanis tényleg ért a szakmához, és van egy olyan érzésem, hogy Mo-n ő tud legtöbbet az újralégzőkről, én meg ténylegesen elég keveset, pontosabban az újralégzőkről ugyibár semmit.
Ha pedig azon hozzászólásait nézzük, amelyekben a búvárok Schobert Norbijaként deklarálja magát és az ideális testtömeg-indexről beszél, az legalább olyan vicces, mintha a Nyúl testépítőknek szóló könyyvet írna, pygmy tánc- és illemórákat tartana, vagy én jelöltetném magam az Alkoholellenes Liga elnökségébe... | ||
55. aron5 | 2010 jún 19. 20:22 | |
pedig ez akár értelmes párbeszéd is lehetett volna...
| ||
54. Garfield33 | 2010 jún 19. 13:38 | |
Tényleg nem egyszerű velünk...
Sebaj, Bálnabá, most legalább sejtheted, mit érez az orvos nap mint nap a diliházban. | ||
53. bálnabá | 2010 jún 18. 22:13 | |
:-) no comment. feladom. reménytelen, jóéjt. | ||
52. Garfield33 | 2010 jún 18. 20:57 | |
Minden tiszteletem a merüléstervező algoritmusoké. Csodálatos, hogy mit ki nem lehet számolni.
De. A számításod szerint agentnek 7x-esen kellett volna meghalni a CNS miatt, és félidőben megfulladni a tervezett levegő alapján. Attól még nem mondom, hogy ne tartsuk magunkat a számoláshoz (már aki olyat merül, amihez számolni kell), de hadd állapítassék meg, hogy ezexerint az élet, és azon belül a tenger nem papírból és algoritmusból van... Én mindenben a computeremre hagyatkozom, és már nekem is volt felelőtlen mély és hosszú merülésem (bár nem olyan, mint agentté,de azért eléggé mély). A computerem 35% CNS-t mutatott maximumban... | ||
51. bálnabá | 2010 jún 18. 19:45 | |
PAZ!
Van, de ne untassuk a többieket. Gyere magánba, este skypon megoldjuk. Tisztelet a kíváncsiságodért. | ||
50. paz | 2010 jún 18. 19:41 | |
Bálnabá!
Nincs esetleg valami megoldásod az előző bejegyzésemmel kapcsolatban? | ||
49. bálnabá | 2010 jún 18. 19:23 | |
Garfield kedves!
Szerinted ez hiába marhaság, ez így vagyon! Egyébként elnézést amiért figyelmetlen voltam. Én a 85 méteres pottyra gondoltam. -agent 192- Na látod ezért ne merülj mélyeket, mert a merüléstervező algoritmusokat hülyeségnek tartani vagy nagyfokú tudatlanság, vagy vakmerőség. AMit a terevző program kiadott, kifejezetten jó levegőfogyasztású 18 liter/perc értékkel számolt tapasztalt búvárra vonatkozott. Aki nem stresszelt, nem volt pánikban. A 11 literes (80 cuftos) palackhoz pedig minimum 400 bar nyomás kell, hogy a merülés kivitelezhető legyen. Esetleg kettő kell belőle 200 bar-on Nyilván kevesebbel is meg lehet csinálni. Szerinted mennyi decoval? Milyen mélységből kezdve. Mekkora lesz a kockázat? Mekkora lesz a szerencse? A szofware használatot minden advanced nitrox tanfolyamon tanítják. Bárki letölthet verziókat 160-260 USD között vannak az árak. A komoly búvárok kizárólag merüléstervező szoftware alapján merülnek. A komputer inkább biztonsági kontroll szerepet tölt be. Segít a gyorsabb döntésban ha jön a B, C, vagy D terv. Az M érték, CNS, OTU optimalizálás csoportos munka szokott lenni! Általkában. Biztostó búvárok, víz alatt víz felett! Oxigén a hajón! Nem kevés! Képzett segítők! stb.. Egyébként nem dorgáltam senkit. Már rég nem teszem... Mindössze szubjektív ténymegállapítás volt. A reagálásokból pedig lejött, hogy a többségnek gőze sincs a dolgokról. Félszeműek mutatják a vakoknak mi merre mennyi. Tisztelet a kivételnek. Nem szégyen ha valamit nem tudunk. Mindenki érdeklődése szerint tájékozódjon az illetékes szakembernél akiben megbízik. Senkinek nem hullott a tudás születéskor az ölébe. Az emberek nem így születnek. Képzik magukat. Nincsen 40 méteren bebetonozva a víz. Amennyiben mélyebbre mennél készülj fel tisztességgel, elméletben és gyakorlatban! A fizika törvényeit halandó ember nem veheti félvállról. Életünk csak egy van. Vigyázzunk rá. | ||
48. paz | 2010 jún 18. 19:18 | |
Sajnos nekem se tiszta ez a CNS dolog.(őszintén szólva nem vagyok egy nagy szaki) Mindenesetre kiszámoltam a decoplanner által számolt 200%-os részig az általam tanult módszerrel. De nekem nem 200, hanem 2% jött ki. Kérem javítson ki egy hozzáértő! Biztos elrontottam valamit. Az általam végzett számítás:
Süllyedéskor középértékkel számolva: (1+9,5) / 2 = 5,25 5,25 x 0,21 = 1,1 1,1 PO2-n 240 perc, ezért az általam vett 5 perces idővel 5/240 = 0,0208 azaz elvileg 2%. Lassabb süllyedésnél pl 10 percnél is csak 4%. Az is igaz mondjuk, hogy a CNS mérgezési határok drasztikusan lecsökkennek magas PO2-nél. 1,5nél még 120 perc, 1,6nál már csak 45. E fölötti PO2-nél nekem nincs felírva. Lehet nem véletlenül nem tanították. Szóval passz. De most már kíváncsi vagyok a válaszra. | ||
47. Luciferin | 2010 jún 18. 17:44 | |
Pánikot...
| ||
46. vizidino | 2010 jún 18. 17:33 | |
Nem tudod véletlen hogyan számolja? Ami leírást én eddig láttam a CNS számításról, ott csak a PO2 < 1.6 Bar esetekre adtak meg algoritmust. Mit csinál a szoftver e fölött?
| ||
45. paz | 2010 jún 18. 17:23 | |
Deco planner 3.1.3. szerint CNS 611 %. A fenéken még "csak" 200 %, de már az első megállónál felmegy 600 fölé.
| ||
44. Garfield33 | 2010 jún 18. 12:15 | |
Okés, csak zwaan kérdezte, hogy bálnabá mire reagált, mert hogy nem nyomja sosem a válasz gombot.
De az adatokból, meg a személyes (egyébként jogos) dorgálásból arra következtettem, hogy agent192-nek. Ettől függetlenül a 608% CNS-t marhaságnak tartom, és mint az ábra mutatja nem 400 bar kell egy ilyen merüléshez, hanem 140. (persze ehhez kell egy olyan jól fogyasztó valaki is, mint agent) | ||
43. elche | 2010 jún 18. 12:10 | |
Nem néztem pontosan melyik merüléshez stimmel az adat (a ppo nekem is feltűnt), csak úgy értettem, hogy ilyen mély merüléshez igenis ilyesféle módon kellene szabályosan tervezni.
| ||
42. Garfield33 | 2010 jún 18. 12:07 | |
No ebben nincs igazad.
Hol van a tervezett 60 m-ben 2.0 PO2 Szerintem inkább agentnek szólt. | ||
41. elche | 2010 jún 18. 12:05 | |
Gondolj utána. Levegőszámítás, dekótervezés, nem touch&go merülést feltételezve. Ez pont erről a merülésről szól.
| ||
40. zwaan | 2010 jún 18. 12:02 | |
Megkérdezhetem, hogy kinek címezted? Nekem a cikkel, sajnos, nem sikerült teljesen összehoznom. Köszi.
| ||
39. bálnabá | 2010 jún 18. 11:41 | |
Csak kíváncsiságból megterveztem hogy nézhetett ki ez a merülés.
Katasztrófa. Ezt hogyan lehetetttúlélni? Valaki tervezze meg ezt a merülést előre! Gázszükséglet 400 bar 80 cuftos palackból ! (pont a fele sem volt) CNS szint a konkrét esetben 608% ra jön ki 85% maximum helyett! Oxigén parciális nyomás 2.00! Ideális ilyen esetben 1.3 lenne. (Itt már az átlag ember el szokott ájulni.) Tervezett merülési idő 79 perc. Ebből tényleges leereszkedés, koppanás, felemelkedés megkezdése 7 perc. A többi az emelkedés és deco. Megér ennyit pár perc zuhanás? Deco idő 67 perc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Deep stop kezdete 45 méter, de 50-től 3 méterenként nyugodtan tólható lett volna!!! Három méterenként! A lemerülés megkezdésétől a 30. percben már 6 méteren kellett volna decoznod a 79.-percig. Lehet hogy pár mikrobuborék már kóborol benned.?! Csak idő kérdése mikor áll meg a szívedben, vagy jut az agyba, esetleg indul meg a vérrögképződés. Én csináltatnék egy dopleres vizsgálatot biztos ami biztos, és vadul tanulmányoznám az oxigénes mentést, valamint a mélymerülési eljárásokat! Nézze meg bárki akár VPM, akár GAP, akár ZHL 16 C modellt használva. Megdöbbentő felelőtlenség! | ||
38. hopposztkopp | 2010 máj 14. 21:46 | |
Nem. Ezt tanították. Mikor azt mondják biztonságos. Az ugyanez. Innen indul. Feltételezzük a hibátlan technikát és a felkészült pilótát (búvárt). Aztán ha mégis (mindig belegumizik a kiskutya a levesbe), akkor jön ,hogy az élet minden elméletet felülír. Nem lehet egy képzést úgy kezdeni, hogy ha itt v.mi elb.ik akkor húzd be a lábad mert kockakoporsót kapsz. Jelen helyzetben egy kicsit idegesebb vagy már véged is. Ami biztonságos az nagy valószínűséggel - elméletben biztosan - kivitelezhető. Nem jelenti automatikusan hogy tízből tízszer tizes. Tehát elméletben mindannyian kivállóan képzett búvárok vagyunk. Aztán már visszasem tudjuk folytani a röhögésünket és a vízig sem jutunk el, mikor szembesülünk azzal, hogy úristen milyen béna banda verődött itt össze. Tíz perc alatt produkálunk komédiát és drámát vérmérséklettől függően. Gondolom ilyen lalások a focisták, a modellezők, a pecások,.....röviden mind.
| ||
37. áááááávadász | 2010 máj 14. 17:48 | |
én is sok mindent megtettem fiatal koromban, a szombathely-m1 rekordomat talán mai napig nem döntötte meg oszkár házaspár, de nem mondom azt, hogy egy 2x1 sávos helyenként kanyargós főúton 160-180nal előzgetni nem egy balfaszság.
neked nem állna fel a szőr a hátadon, ha így yilatkoznék: aláírom felelőtlenségnek tűnhet ezzel játszani, de ha tisztában vagy magaddal, ismered a határaid, ne adj isten valakinek szüksége lesz majd segítségre (150-160-170 kilóméter/h), akkor nem kell gondolkozz meg tudod e csinálni vagy sem!! ja és ezt persze egy 1.4-es corsával csinálod (mono palack), és nem egy erre kitalált és felkészített kocsival (dupla palack, független kör) | ||
36. vizidino | 2010 máj 14. 17:31 | |
"vitorlázó repülőgéppel elméletben lehetetlen lezuhanni"
nem tévesztett meg valaki? | ||
35. pygmy | 2010 máj 14. 17:30 | |
Van, aki a sebességet szereti, van, aki a hullámvasutat, van aki szerencsejátékot űz asztal mellett, van aki mélyet dob monopalackkal...
Szerintem többen kipróbálták már, mint ahányan bevallják... Az első alkalommal, mikor olyan kocsihoz jutottam, ami tudott kétszázat, azonnal kipróbáltam (autópályán). Aztán még párszor. Ma már nem érdekel, jobb technikával és kicsit kisebb sebességgel közlekedem:) Ez sokakban benne van, ezért kár puffogni. Mondjuk a 90m az túlzás, elég lett volna 60 vagy 70:) | ||
34. hopposztkopp | 2010 máj 14. 15:58 | |
Csupán ismétlem önmagam: vitorlázó repülőgéppel elméletben lehetetlen lezuhanni. Igaz ez a biztonságos merülésekre is.:-)
| ||
33. Thomasbuvar | 2010 máj 14. 13:44 | |
Vizidinó jelezte nekem magánban, hogy egyes gondolataimban csak féligazságokat közöltem, ezért két kiegészítést az előző szösszenethez:
Az első, hogy nitrogén mindenkire hat, de természetesen nem egyformán. Függ az egyéni érzékenységtől, a pillanatnyi fizikai és lelki állapottól, a víz hőfokától... A hozzáértők szerint tudatosan fejleszthető is ez a dolog, speciális technikákkal, a szervezet nitrogénmámorral szembeni tűrőképességét lehet növelni is. A másik kiegészítés pedig az lenne, hogy le lehet merülni sűrített levegővel viszonylag nagy mélységbe is, anélkül, hogy ebbe bele kéne pusztulni. De ha valakit érdekelnek a mélymerülések, akkor képezze, képeztesse tovább magát, szerezzen mélymerülő képesítést, tanulja meg hogyan kell megtervezni és végrehajtani biztonságosan ezeket a merüléseket. Ehhez használjon olyan felszerelést, ami biztosítja az adott merülés biztonságos végrehajtását. Na és persze merüljön olyan társsal, aki minimum hasonló tudás birtokában van. Ha még ez sem elég, menjen el a technikai búvárkodás irányába, végezzen el pár további tanfolyamot és merüljön még mélyebbre, de itt már nem sűrített levegő lesz a palackjaiban... | ||
32. Edka | 2010 máj 14. 11:18 | |
Ezt a kis szösszenetedet úgy átlag hetente be kéne tenni, mert igen megszívlelendő. :-) De havonta biztos, mert az ember hajlamos elfelejteni...
| ||
31. Thomasbuvar | 2010 máj 14. 09:45 | |
Megjegyzem, ez a most következő pár sor nem elsősorban Neked szól, hanem azoknak az olvasóknak, akik esetleg a Te példádból meríte(né)nek.
Alapvetően mindenki ott sz@rja el az életét, ahol akarja. Persze nem árt mérlegelni, hogy van-e olyan hozzánk közeli személy, aki esetleg visszavár (szülők, testvérek, házastárs, gyerekek...). Az sem elhanyagolható szempont, hogy egy esetleges baleset esetén, más is bizonyosan bajba kerül: nyilván ennek a merülésnek is volt szervezője, felelőse, talán volt merülésvezető is, aki megtartotta az eligazítást és felelt a búvárokért. Talán kaptál magad mellé eredetileg merülőpárt is, akinek tönkrement az aznapi merülése azzal, hogy Te leborítottál. Vajon ő aggódott, stresszelt, vagy hidegen hagyta a társ eltűnése a mélyben... ők mind felelősek voltak érted, de természetesen Te is felelős vagy értük... Azon kívül, hogy a saját életedet viszed a vásárra, bizony az előzőekben felsoroltak életével, sorsával, egzisztenciájával is játszol... Sokan azt gondolják, hogy rájuk nem hat a nitrogén, de az bizony nem válogat és végzi a dolgát. Ha valakinek módjában állt már részt venni dekompressziókamrás szárazmerülésen, az ellenőrzött körülmények között megtapasztalhatta magán és társain a nitrogén hatását, a nitrogén narkózis tüneteit. (Nekem sokat segített, hogy átértékeljem a korábban alkotott véleményemet...) Ezeket a dolgokat talán mindenkinek érdemes átgondolnia, mérlegelnie és csak ezt követően "dobni egy nyolcvanast" mono palackkal, levegővel, vagy merülgetni biztonságosan a végzettségének megfelelő-, előírt mélységi határok betartásával... | ||
30. Garfield33 | 2010 máj 14. 09:01 | |
Jogos. Amikor még buta voltam és mélyen jártam, én sem éreztem semmit. Aztán volt olyan, mikor kb a fele mélységben egyszercsak jött az "ejdevidámezavilág" feeling, és mutattam is a többieknek, hogy most csak ennyi, megyek följebb...
| ||
29. elche | 2010 máj 14. 08:57 | |
Ebben én is bízom, csak nem örülnék neki, ha bárki kezdőben örök igazságként rögzülne a "simán észnél lehet még lenni ezeknél a mélységeknél" félmondat. Tehát hogy vagyunk gyávák (többségben), akik ezzel így nem értünk egyet, mert volna pár peremfeltétele.
| ||
28. Garfield33 | 2010 máj 14. 08:41 | |
Illetve legyen lebegős a súlyozása. Mármint a fotós cuccnak...
Amúgy ne bántsátok agentet, szerintem azért írta ide, amit, mert most talán tanult a dologból. Még időben. | ||
27. Bunny | 2010 máj 14. 08:39 | |
Én ilyenkor csak azt szoktam kérni, ne vigye a fényképezőt/videót/drága lámpát, és hagyományozza rám. Kizárólag barátilag persze, de ha már megnyúvad legalább valami haszon legyen belőle :)
| ||
26. Garfield33 | 2010 máj 14. 08:37 | |
Viszont azóta ezeknek az embereknek egyszer sem volt rossz napjuk.
| ||
25. elche | 2010 máj 14. 08:13 | |
Persze, teljesen simán észnél lehet lenni. Az a pár ember akinek nem jött be a levegős mélymerülés, aznap nyilván épp rossz passzban volt...
| ||
24. agent192 | 2010 máj 14. 00:33 | |
jaaa a részletekr sosem figyelek,,,,,, kis perverz
| ||
23. Garfield33 | 2010 máj 14. 00:33 | |
Elhiszem.
Mi is jártunk "elég" mélyen, de egyedül nem tenném. 3-4 rutinos társ ilyenkor felér egy életbiztosítással. | ||
22. agent192 | 2010 máj 14. 00:30 | |
meg is.. nem mentem tovább, mikor a kis őrangyalom visszafordított.. amúgy simán észnél lehet még lenni ezeknél s mélységeknél
| ||
21. Garfield33 | 2010 máj 14. 00:27 | |
A "toyota" a Blue Bell.
Rossz vagy, de majd legközelebb elfenekellek!!!! | ||
20. agent192 | 2010 máj 14. 00:25 | |
teee nem izguhattál, mert nem is láttál:)) de nem a toyotanal volt?.... valamiért nem emlékszem pontosanezekre helyekr :)
| ||
19. Garfield33 | 2010 máj 14. 00:24 | |
Nekem aszontad, megjavultál, te piszok!
| ||
18. agent192 | 2010 máj 14. 00:21 | |
kb 2hete, balin, levegővel. azért ez nem az első, csak most nem adta olyan jól. aláírom felelőtlenségnek tűnhet ezzel játszani, de ha tisztában vagy magaddal, ismered a határaid, ne adj isten valakinek szüksége lesz majd segítségre 50-60-70 méteren, akkor nem kell gondolkozz meg tudod e csinálni vagy sem!!
| ||
17. Garfield33 | 2010 máj 14. 00:12 | |
Te hol élsz???
Én már izgultam agentért, pedig akkor csak 80 körül járt a Blue Bell csavarjánál... | ||
16. hopposztkopp | 2010 máj 13. 21:05 | |
Amikor azt hallotta az ember hogy elsőre még Kubában hatvanra mentek a "tanulók" - még senki sem háborodott fel. Ez volt a természetes. Meg hogy sport a búvárkodás tehát sportemberek kellenek hozzá. Akkor fordult a dolog amikor a sport átment kocamerülésbe. Mindenféle és fajta ember aki v.mit is látott benne merülni kezdett. Leginkább csordában a buli kedvéért. Belefért. Aki ettől többre vágyott az tanult és képezte magát, felnőtt a használható technikához és alkalmazta azokat. Mai szemmel egy nyolvanas kékmerülés istenkáromlásnak tűnik (aerral) - és az is. Nem ismerjük az embereket, nincsenek "tesztelve". Sem erőnlét, sem képesség, sem képesítés szerint sem. Jószántamból éppésszel már nem mennék hatvan alá sem. (Ismerek embereket akik akár hetente és a nyolcvan...ez az ő döntésük.) Itt van vagy háromféle búvár : a víz szerelmese, az oktató meg az öreg. Akinek kell az a nyolcvan meg a száz az technk-ezzen. Lelke rajta. Szerintem a legjobb a tengerben ahol még színes a világ. Amikor még melegíti a nap a hátamat - no attól nincs is jobb. A kisördög ott bujkál mindannyiunkban - van hogy győz. Aki úgy érzi hogy nem sokáig kell élni, hanem jól, azt nem tudjuk megállítani. Sem csodálni sem sajnálni nem fogjuk. Csak az otthon maradottakat.
| ||
15. paz | 2010 máj 13. 20:05 | |
ez nekem inkább egy nagyon szerencsés kimenetelű monopalackos sűrített levegős merülésnek tűnik. és csatlakozom. nem kommentálom inkább. én alapból nem szeretek monoval merülni. 10 méterre sem. ha nincs dupla, akkor legalább egy stage legyen nálam.
| ||
14. Thomasbuvar | 2010 máj 13. 18:49 | |
Ez mikor történt? Trimix volt a légzőgáz?... :(
| ||
13. Bunny | 2010 máj 13. 18:47 | |
no comment.
| ||
12. agent192 | 2010 máj 13. 18:38 | |
6.nap kb 20 merülés után ruha és súly nélkül, gondoltam kalandozok egy kicsit. külön merültem, nem szoktak indonéziában foglalkozni az emberrel. elkezdtem esni lefelé, ami sokkal lassabb volt, mint számítottam rá.(8kg-)
és úgy számoltam mire visszaérek a csoport valahol felettem lesz. hát nem így volt. igazándiból 90 volt a cél, de jobbnak láttam 85-nél fordulni, 180ra volt csak töltve a palack és túl sokat adott a stinger. ha jól emlékszem 15re adta az első megállót aztán az utolsó 25 perc volt 5 méteren. lassan értem le, és hát felfelé se tudsz onnan olyan gyorsan jönni. a csoport persze nem volt meg mert mire visszaértem 1-2 méteres hullámok, szakadó eső, rossz látó, stb. nemlétező társ sehol, levegő megcsappanva, kontroll!!! leállni egy szélvédett helyen, minimális fogyasztás, dekó. végül 40 bar még maradt is. kb 30 méterrel vétettem el a csoportot, de hát az pont elég volt, hogy ne tudjam melyik irányba induljak. vicces volt a vége, kijövetelkor majdnem összepréselt a két hajó a hullámok miatt... de akkor ennek ott már örültem:)) | ||
11. Garfield33 | 2010 máj 13. 10:21 | |
Nem ösmerem a történetet, de ha jól veszem ki, direkt volt az...
| ||
Egypt, Red Sea
16/23 db alapján:(átlag: 4.7) nehéz körülmények
max: 43m, látótáv: 10-25m , driftes , áramlás