»» ««
  fórumok / Hírek fórumai / 2010-04-20 Apeks wing visszahívás

A hátlebegtetős kiegyenlítő térfogat hibás példányai folyamatosan ereszthetnek.


Tovább a teljes cikk olvasásához.

A Fórum érdeklődés hiányában bezárt, már csak archívumként üzemel.


Első   1 2
 26. Káplán 2010 ápr 20. 16:50  
"Csak aktív használat közben".  A teszt elméleti esetekre szól csak? Tilos használni?
 25. zwaan 2010 ápr 20. 16:47  
Fuss neki a hsz-nek még 1x.
Az általam közelebbről ismert esetben minden teszt, vizsgálat, ez+az rendben volt. Csak aktív használat közben előjött problémák elértek egy olyan szintet, amikor a visszahívás volt a legjobb döntés. Nem minden termék volt rossz, de meg volt határozva egy tűréshatár.
 24. Káplán 2010 ápr 20. 16:39  
De honnan jöttek rá? Xarok voltak a tesztek, a nyúzópróbák? Vagy addigra már kijózanodott a gyártósori alkesz ?
 23. zwaan 2010 ápr 20. 16:38  
Ereszthet - feltételes mód. Ami az én olvasatomban annyit jelent, hogy a teszteken (külső - belső) átment. De a használat közben meghibásodott cuccok elértek egy kritikus szintet. Volt már ilyen máshol, más termékkel is. Láttam már visszahívást élesben. :-)
 22. vizidino 2010 ápr 20. 16:28  
ejnye. ha sokan viszik vissza ugyanazzal a gonddal, az azért leginkább azért lehet, mert benézte a meó, nem? még mindig valószínűbb mint hogy vmi parajelenség kényszeríti erre a vevőket :)
 21. Káplán 2010 ápr 20. 16:27  
A hátlebegtetős kiegyenlítő térfogat hibás példányai folyamatosan ereszthetnek.
Tessék olvasni. De elnézte és kiengedte.

 20. zwaan 2010 ápr 20. 16:24  
Szerintem nem arról van szó, hogy az Apeks minőségbiztosítása elnézte és kiengedte a termékeket. Hanem én inkább azt tudom elképzelni, hogy rövid időn belül több terméket vittek vissza ugyanazzal a problémával. Ilyenkor a gyártók azért körül szoktak nézni, hogy mi lehet a probléma. Az ő esetükben a visszahívás tűnt a legkevésbé káros megoldásnak. Az önkéntes termékvisszahívás még mindig a jobbik eset. Nem vagyok jogász, de asszem van rá törvényi szabályozás is.
 19. Káplán 2010 ápr 20. 16:15  
Káplán szavaira meg visszatérve, minden gyártósoron lehet valaki másnapos :-), vagy elromolhat valami preciziós kütyü!
Baszki, ez nem egy Zsiguli gyártás a 60-as évekből. Itt (szélsőséges esetben)  azon múlik a zember élete, hogy a melós mennyire rúgott be? Ne már. Hány minőségellenőrzési ponton kellene ezeknek átmenni, mire kikerül a forgalomba? Sok lépcsőn. Mind elnézte, mind együtt bandázott? A gyártógépekkel együtt ? Rendes gyártás és minőségellenőrzés során ennek ki kellett volna szűrödnie. Talán itt a szúrópróbaszerű ellenőrzés nem elég. Bár ócsó.
Szerintem.


 18. Bali 2010 ápr 20. 16:06  
Nem a gari miatt cserélték! Maga a jackethez történő csatlakozás ment úgy szét, hogy javíthatatlan lett a dolog. Elég elszart egy megoldás, volt! Azt mondták neki a 2,5 éves jacketre, hogy próbálja valahogy beragasztani a helyére aztán vagy jó vagy nem, vagy vegyen másikat! Persze lehet ő se vigyázott rá eléggé, de amikor kérésére utánanéztem német fórumokon, hogy mit lehete tenni vele, több helyen találkoztam ezzel a hibával! Neves gyártónak minősül pedig!
A búvárkodás már csak ilyen, nincs helye a hibának, mert ha nem bízol a termékedben ott már nagy a gond! :-))

Káplán szavaira meg visszatérve, minden gyártósoron lehet valaki másnapos :-), vagy elromolhat valami preciziós kütyü! Évek óta gyártják ezt a terméküket is és nem nagyon hallottam felőle panaszt! Amúgy meg ami elromolhat előbb utóbb el is fog! Az inflátor fejet is eleve szervizelni kéne évente! Bevallom, általában elfelejtem! De ilyen téren hívott már vissza terméket a halcyon is, pedig hát az ő cuccaik is a nagyon megbízhatók közé tartoznak! Ott pl. szériahiba volt ha jól emlékszem az inflátorfejjnél! Van ilyen, értesítsenek is róla és cseréljék izibe ha indokolt! Jobb mint a sunnyogás! :-)
 17. hopposztkopp 2010 ápr 20. 15:31  
Nem tudhat mindenki mindent kivállóan. Jók a redói, de talán nem winget kéne gyártaniuk. Mindenki "specialista". Mert hallok egy nevet nem esem extázisba. Mert a szolgáltatásban dolgozom, tudom majd minden éppen huszadrészét sem éri annak, amit  a "kedves vevő" kifizet. Minnél drágább, annál inkább. Viszont elvárható - hamár a nevet is fizetem - a maximimra törekvés. Szerencsére ha egy wing sz*rrá esik merülés közben, még nem a világ vége. Csak a kedvem rontja, mint mikor x- nevű jackettem inflátora is megadta magát merülés közben. Az is jó névnek számított, de soha többet nem vettem belőle semmit. Nagy a piac, van másik.
 16. Káplán 2010 ápr 20. 14:56  
A konstrukciós hiba nem egyenlő a használhatatlannal. Ha igaz amit mondasz, az még súlyosabb. eset Mert akkor szar a gyártás. Ennek a következményeit már nem is merem végiggondolni. A gyártásnak a minőségellenőrzés is a része.Az hol van ilyenkor ?(jön még)
 15. vizidino 2010 ápr 20. 14:37  
"Ismerősömnek pl. jacketet kellett cserélni miatta, javíthatatlan lett"

a garancia miatt kellett cserélni? mert egyébként elég fura lenne az inflátor miatt egy teljes mellényt kivágni...
 14. Bali 2010 ápr 20. 14:27  
Amúgy tényleg nagy b....ság! De hallottunk már pl. Toyota, és egyéb megbizhatóságot vezető cégek ilyen bakijairól is!
 13. Bali 2010 ápr 20. 14:23  
Régebbi jacketem (márkanevet direkt nem írok) inflátorát renszeresen kellett régen cserélni, külföldi fórumok szerint is sokszor problémás volt! Ismerősömnek pl. jacketet kellett cserélni miatta, javíthatatlan lett! Vegyél újjat vagy ha reklamálsz kicserélik jobb esetben! Hát ennél ez jobb hozzáállás aszem!
 12. Bali 2010 ápr 20. 14:17  
Nálam ennek kutya baja, ez nem konstrukciós hanem kiviteli hiba, ezért kell szervizelni! Ezek biztonsági kockázatot csökkentő visszahívások! Reduktort is visszahívták ezelött igen, kicsi százaléknál volt a gyártósoron hiba! Nem hiszem h annyira konstrukciós hibával megáldott redókkal merülnének tech csúcsokat és barlangiakat! Az évek tapasztalata tette azzá a céget ami a búvárok körében! Lehet szeretni, nem szeretni! Inkább nézesse meg mindenki és akkor tuti nem lesz vele gondja! Inkább legyen egy cég körültekintő és 1 hiba miatt vizsgáltassa felül a dolgait mint szarjon bele, mondva elfér a statisztikában! Izlések és pofonok!
 11. zwaan 2010 ápr 20. 10:46  
Mivel egyre szigorodnak a fogyasztóvédelmi törvények, a gyártók nem igazán szoktak belemenni ilyen játékokba, és ha bíróságra kerül az ügy, akkor már kellemetlen, különösen, ha emberéletről van szó.
Ha a belepiszkál a cuccba a vásárló, vagy nem szakszervizzel javíttatja, akkor mentesül a gyártó a felelősség alól.

 10. Káplán 2010 ápr 20. 10:30  
Nem tudja. Ennek a dolognak a neve: KONSTRUKCIÓS HIBA. És mivel emberi életet veszélyeztethet, kicsit más az ügy súlya mint botkormánynak.
 9. Bunny 2010 ápr 20. 10:25  
őszintén, egy nagy gyártó jó ügyvédekkel mikor nem tudja bebizonyítani, hogy karbantartási hiba miatt történt? És gondolom nem tucatjával hullanak szét, volt 1-2 darab, ami becsúszott.
emlékszem régebben vettem egy igen drága botkormányt számítógéphez. Iszonyat sokat szívtam vele, mert nem ment vissza alaphelyzetbe, félrehúzott, stb. Próbáltam javítani, zsírozni, stb. Végül visszavittem, hogy srácok nem tudom miért, de ez nem frankó. Boltban mondták, hogy ja, ez típushiba, és simán visszavették.
Nem lett volna rossz, ha a gyártó közzéteszi a szaksajtóban, hogy XY tipus ezzel és ezzel gyárihibás, nem szívok vele fél évet. Mellesleg utána is egy olyan, már javított típust vettem, mert amúgy egy jó cucc volt, és nem várok el mindenkitől isteni mivoltot, hogy elsőre mindent tökéletesen csináljon. Némi tájékoztatást hiányoltam csak...
 8. vizidino 2010 ápr 20. 10:21  
nem lenne egyébként érdemes a cégnek egy "vészhelyzeti használat utasítást" is kiadni? Gondolom a gomb nyomkodás közben esik szét, azaz amikor olyan testhelyzetben van a dolgozó hogy a bordáscsövön keresztül tud is levegő eltávozni. Persze, így szárazon mindenkinek eszébe jut, hogy testhelyzetváltással benn lehet a mellényben tartani a levegőt (de amekkora túlnyomás egy nem teljesen dudára fújt mellényben van, akár hüvelykujjal is valószínűleg be lehet fogni a nyílást), de ha ezt előre végiggondolja az összes potenciális érintett, a víz alatt kevésbé éri meglepetésszerűen a dolog.
Vagy túlbonyolítom?
 7. zwaan 2010 ápr 20. 10:16  
Azért ez nem ennyire egyszerű. Ha esetleg baleset történik és bizonyíthatóan gyári hiba miatt, akkor az nagyon komoly gondokat (erkölcsi és anyagi) okozhat a gyártónak. (És akkor a szerencsétlenül járt búvárról nem is beszéltünk!!!)
A saját jól felfogott érdekük, hogy megtegyék.
 6. Káplán 2010 ápr 20. 10:16  
Azért egy redó nem annyira egyszerű. Ki mernek állni? Hát már egy kormányszóvivő sem tudná megmagyarázni az állandó szivárgást. Mit mondana? Átvették a S...... megoldását a befagyás elkerülésére? Felsejlik bennem az, hogy vajon a gyártók "csökkentik a minőséggel kapcsolatos elvárásokat"a várható profit optimalizálása érdekében ?
Én inkább azt becsülöm, aki jót csinál. És elsőre.

 5. Bunny 2010 ápr 20. 09:59  
Speciel már, nagy nevü gyártónak is voltak gondjai az inflátor fejjel. Meg aztán őszintén, mi bonyolult egy búvár felszerelésben? Semmi, pár szelep, gombok, még egy reduktor sem bonyolult. Mégis rendszeresek a visszahívások gyártótól függetlenül, volt már nálunk szerintem lassan az összes nagyról visszahívós hír.
Én ezt mindig becsültem, hogy ki mernek állni és szólnak. Megtehetnék, hogy egyszerűen elsumákolják, azt a pár hibás darabot amit visszavisznek meg kijavítják.
 4. Káplán 2010 ápr 20. 09:48  
Ez nagyon égő. Az inflátorfej olyan egyszerű, mint egy faék. Mégis sikerült elqrni. Gratula. Ide vezet egy jó hirű cég "költségoptimalizálása".
 3. pygmy 2010 ápr 20. 07:55  
csinálták volna narancs színben, fényvisszaverő csíkokkal, akkor még lehetne rá mondani, jó lesz az autóhoz, biciklihez...
 2. vizidino 2010 ápr 20. 07:53  
"a mellényből folyamatosan távozik a levegő, így az nem tudja betölteni alapfunckióját."

miilyen finom fogalmazás :)
 1. pygmy 2010 ápr 20. 07:40  
redók után a wingek... ajaj, de legalább Vaneknek erre nem kell kiírni tendert.
Első   1 2
Fórum v1.105 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Abington Reef

Sudan

2/4 db alapján:érdekes(átlag: 3) átlagos nehézségű
max: 40m, látótáv: 10-25m , áramlás , driftes

szafaris megközelítészátony merüléskorallos, trópusi élővilágcápa teknős jelentős halraj nyílt vízben nagy rája legalább 1.5m-es hal

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés