fórumok / Hírek fórumai / 2009-02-09 Tragikus baleset Szlovákiában | |
A múlt héten Szlovákiában két búvároktató ipari munka közben életét vesztette. Tovább a teljes cikk olvasásához. |
19. elche | 2009 feb 09. 11:18 | |
Nézd, ha egy ilyen jellegű berendezést üzemeltetsz, és semmilyen előírással nem vagy tisztában, az baj. Ha te vagy én esetleg nem tudjuk, merre hány méter az ipari búvárkodás, ez elfogadható, de akinek a mindennapi működéshez van szüksége ilyen szakemberre, csak illenék tudnia.
Persze ahogy mondani szoktam: "egy tökéletes világban..." | ||
18. Káplán | 2009 feb 09. 11:17 | |
Ha már hirdetésből hiv valakit, már tett egy fontos lépést.
Hol máshol keresse, ha csak 10 évente van ilyen meló ? És akkor már révben van... | ||
17. Vanek | 2009 feb 09. 11:14 | |
Azt hiszem valami hasonlót gondolunk...
| ||
16. Vanek | 2009 feb 09. 11:13 | |
Igen, ezt Te tudod. Meg még néhányan tudják. Sajnos egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy mindenki tudja, akinek véletlenül 10 évben egyszer szüksége van egy "egyszerű" búvármunkára.
És az alant felvetett diskurzusban az a "szép", hogy még csak azzal sem lenne vádolható a munkaadó, hogy ne érdeklődött volna utána a megfelelő búvárképesítésnek. Mint ahogy gondolom számtalan ember, aki kihívja a gázszerelőt, hogy javítsa meg az épp bedöglött gázkészülékét, gőze sincs róla, hogy milyen végzettség/engedély kell ahhoz, csak felcsapja a hirdetési újságot az első gázszerelőnél és kihívja a szakembert, a bizonyítványát meg végképp nem ellenőrzi. Pedig egy kóklerkedés esetén ott nem is a szaki, hanem a saját élete a tét. Pocsék dolog ez. | ||
15. Bunny | 2009 feb 09. 11:07 | |
Nézd, baromi egyszerű, olyan papírt íratnak alá az alávállalkozóval, hogy övé a felelősség. Innentől a mukaadó felteszi a kezét, én kérem megbíztam XYZ céget, hogy végezze el, hogy ők ezt miként oldják meg, semmi közöm. Jó szerződéssel valószínűleg jogilag fedezve vannak, emberileg meg nyilván sajnálják.
Gondolom én. | ||
14. pygmy | 2009 feb 09. 11:06 | |
ööö, nem nagyon kellett élezni. ez az élet:(
1. gyenge a képzés - alig jut idő és pénz gyakorlatra, vezetésre 2. sokan megszerzik, aztán elteszik a jogsit...évek múlva, hirtelen ötlettől vezérelve kitalálják, hogy holnaptól vezetnek, hisz a papírjuk megvan...gyakorlat semmi, vagy nagyon kevés 3. a tesztvezetés pont a fentiek miatt kötelező (drága a sofőr élete ésa másoké is, valamint a 24 tonnás játékszer és a rajta lévő motyó is elég szép érték) mintha a búvárkodásról lenne szó, nem?:) | ||
13. Káplán | 2009 feb 09. 11:05 | |
Az ipari búvárokat nem oktathatja "sima" ...... Oktató .
| ||
12. Vanek | 2009 feb 09. 11:00 | |
Annyi különbséggel, hogy a kamionra való jogsi, meg a B-kat. jogsi közötti különbség jobban közismert, mint az ipari búvár szakmunkás végzettség és a CMAS/PADI/NAUI... "nagy nemzetközi búvárminősítő intézmények" búvároktatói "bizonyítványa" között. Sőt, ugye nem is "csak szakmunkás", hanem OKTATÓ, akik oktathatja a szakmunkást.
Amúgy nyilván a spórolás, ez amúgy nem kérdés. És hidd el, simán megúsznák a nem megfelelő végzettségű emberek alkalmazását, erről sajnos közeli tapasztalatom van, igaz nem búvárkodás terén. | ||
11. medve | 2009 feb 09. 10:52 | |
nyéken történt az eset asszem '91-ben. négy búvár halt meg. tipikus légharang történet.
| ||
10. Káplán | 2009 feb 09. 10:50 | |
Amúgy őszintén sajnálom a szerencsétlenül jártakat.
| ||
9. Káplán | 2009 feb 09. 10:40 | |
Kicsit kiélezted. De való igaz, sok papír van forgalomban....)
Amúgy, ha lenne kamionom és mielőtt odaadnám valakinek, megkérném hogy menjen egy kört sőt ÉS megkérdezném, hogy hol vezetett eddig és mennyit? 7: Hát ez az. Az ipari búvár felszerelése kicsit más, mint a miénk. Tömlős légzőkészülék, full face maszk, rádió, kamera, stb.. Azt pedig meg kell fizetni. Valaki spórolni akart. Elég vaskos lett a számla. 2 emberélet. A "normális" munkakadó, mint búvármunkában amatőr, felmegy az internetre: kugli : búvármunkák. Ott vannak a cégek, engedéllyel, felszereléssel, rutinnal | ||
8. pygmy | 2009 feb 09. 10:24 | |
hehe, mi elkérjük a jogsijukat, azok szépen bemutatják...
aztán mutatunk nekik kamiont (ekkor jön a csodálkozás: "vazze, ez ilyen kib...ott nagy, létrán kell felmászni????") és megkérjük őket, ugyan vezessenek már egy tanpályán pár percet ("jaj, hol is kell elindítani?", "juj, ez automataváltós?") nos, még szerencse, hogy az udvar üres és csak műanyag akadályokat kell kerülgetni, mi rettentően fogyóeszköz lett hirtelen:) bakke, vezetni nem tudnak! némelyiknék gyorsabban parkírozok hátramenetben én is a B kategóriámmal:) a példa sajnos nagyon is ül:( | ||
7. Bunny | 2009 feb 09. 10:22 | |
Az is fura, egy méter átmérőjű tehát nem túl nagy zárt csőben egyáltalán hogy jut bárki eszébe kivenni a redót?
Egyébként gondolom valami ilyesmi lehetett: MMMM-hhh-mm! Hmmmhmé? MM-MMM-HHHMMM! HMMMHMMM? Mondom nézd meg ezt a ré... Mit mondt ...? Nyilván sima mezei búvárcucc, nem fullface maszk esetleg rádióval, hogy tudjanak kommunikálni, stb. | ||
6. Káplán | 2009 feb 09. 10:15 | |
Ez kicsit olyan, mintha kamionos állásra jelentkezőtől csak a "B" kategóriás jogosítványt kérnék,
azt is bemondásra. A "munkaadó" max. akkor csinál ilyet, ha "spórolni" akar. Ha baleset van, akkor a munkaadó nem tudja megúszni .... | ||
5. Vanek | 2009 feb 09. 09:54 | |
-Jónapot kívánok. XY vagyok és én elvállalnám azt a remek búvármunkát.
-Van Önnek búvárképesítése? -Természetesen, nagy nemzetközi, hazánkban is elismert búvárszervezet adta ki a búvároktatói engedélyemet. -Köszönöm, akkor Öné a munka... Szóval szerintem ha a munkaadót még érdekli is, hogy van-e megfelelő képesítése a meló elvégzésére, akkor is simán "megtévesztheti" a munkát elvállalni kívánó. Ráadásul afelől sincs nagy kétségem, hogy nem sok munkaadót érdekelnek a különböző képesítések, csak nagyon rázós esetekben, akkor is csak a saját seggük védelme érdekében... Bár szerintem a fent vázolt esetben még mindig lenne esélye a munkaadónak megúszni a balhét. | ||
4. Káplán | 2009 feb 09. 09:49 | |
Kötelező bizony az előképzettség. Amúgy zárttéri merülésnél az esetlegesen talált "gázlencsék" belégzése szigorúan tilos. Alaptanfolyamon így hangzik el: az automatát akkor se vedd ki a szádból, ha találsz levegős részt.
Szomorú péda volt is erre Mo-n, amikor egy felborult uszány alá beúsztak a búvárok és az ott talált levegőt próbálták belélegezni. Ha emlékeim nem csalnak, 2 vagy 4 ember veszett oda értelmetlenül A levegő oxigéntartalma 8 % volt. IPARI BÚVÁR KÉPZÉS/ "Közlekedési és vízépítő búvár: Az a személy, aki a közlekedési és vízépítési búvár szakképesítéssel rendelkezik, továbbá feladatát folyadék felszíne alatt, és/vagy természetes légzésre alkalmatlan térben végzi. A képzés a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium által jóváhagyott képzési terv alapján történik. A képzés OKJ száma: 33 5842 06 Közlekedési és vízépítési búvár | ||
3. pygmy | 2009 feb 09. 09:41 | |
hát ez az, ilyen ismerős van nálam is...
igazi jó szakmunkás és búvárkodik is (divemaster) de ebből automatikusan következik, hogy ilyen munkát elvállalhat (megbízhatják)? vagy valaki elvállalja, aki teheti, ő meg megcsinálja helyette... | ||
2. Bunny | 2009 feb 09. 09:19 | |
Hát ez egy jó kérdés. Én azt gondolom ez kizárólag megállapodás kérdése, tekintve hogy nekem is van olyan barátom, aki mondta hogy búvármunkát csinált (nem csőben mászkált, de víz alatt dolgozott), pedig csak advanced.
Amúgy van ilyen szakmunkás képzés, de hogy kérik-e azt nem hiszem, max nagyobb cégek esetén lehet. | ||
1. pygmy | 2009 feb 09. 09:13 | |
szomorú.
az jutott eszembe, milyen végzettség, képesítés vagy engedély kell ahhoz, hogy valaki ilyen munkát végezhessen, pl. Magyarországon? | ||
Australia
1/2 db alapján:(átlag: 2) könnyű körülmények
max: 16m, látótáv: 4-10m , áramlás