fórumok / Hírek fórumai / 2009-01-07 Miből lesz a búvárautó? | |
Bár léteznek "gyalogbúvárok", a legtöbbünk számára autó nélkül nehezen elképzelhető a hazai vagy adriai merülés. Tovább a teljes cikk olvasásához. |
34. áááááávadász | 2009 jan 08. 08:15 | |
vizileg ja.
| ||
33. Kékbálna | 2009 jan 07. 23:12 | |
Szólítsd csak Freddynek. Csak vigyáz amikor porszívót lát énekelni akar. Majd most össze melegedtek. :)
| ||
32. Kékbálna | 2009 jan 07. 23:10 | |
Ebbe avass be! Hogy lehe ennyi mindent egyszerre elütni? Vagy a második disznó csak bánatában kente fel magát a hűtőre?
| ||
31. Garfield33 | 2009 jan 07. 22:01 | |
Velem hideg vízben nem mész semmire.
Hozd csak a sört. | ||
30. OG-Lee | 2009 jan 07. 21:58 | |
Én a hideg vízre gondoltam.
| ||
29. Garfield33 | 2009 jan 07. 21:49 | |
Nem.
Ez igaz szerelem volt. Te ilyenen ne is törd a fejedet: minimum két sör, hogy a takaróm alá engedjelek. | ||
28. OG-Lee | 2009 jan 07. 21:47 | |
Remélem, védekeztetek.
| ||
27. Garfield33 | 2009 jan 07. 21:31 | |
Ha kevesebb bort ittál volna indulás előtt, akkor az országúton autózol, és nem vágtál volna át a Kanizsa Vadasparkon...
| ||
26. OG-Lee | 2009 jan 07. 21:30 | |
Te gyilkos!
| ||
25. Garfield33 | 2009 jan 07. 21:29 | |
Szóval miattam lettél meleg????
| ||
24. hopposztkopp | 2009 jan 07. 20:28 | |
Ha őszinte is lehetek, majdnem mindegy mivel, csak valamivel, valahová eljussak. Ami számít: az idő és némi apró. A jobb első ülés legyen akár ágynak is kényelmes. Amíg vezetek, addig had aludjon. Volt hogy röpke tizenhét óra alatt lenn voltunk valahol délen.... Meg a veséje se legyen problémás, mert négyszáz kilométerenként egyszer állok meg tankolni. Jobb ha alszik.
| ||
23. aron5 | 2009 jan 07. 19:17 | |
Remélem a hátulját azért megtartottátok! :)
| ||
22. azarabdémon | 2009 jan 07. 18:46 | |
Nekem régebben egy Daewoo Lanos-om volt. Az autó hátulja tökéletesen alkalmas volt búvárautónak: komplett cuccok fértek bele.
Az autó eleje kevésbé volt alkalmas búvárautónak: a Nagykanizsa előtti erdős részen először egy vaddisznó, utána még egy vaddisznó, majd egy nagyobbacska róka gondoskodott arról, hogy soha érjünk le a tengerre.... | ||
21. áááááávadász | 2009 jan 07. 17:38 | |
én még kezdő és lelekes búvár voltam amikor megvettem a mostani kocsit, és pont azért váltottam kis gyorsakról (205gti, xr2 fiesta) nagy bálnára (mondeo kombi 2 lityós), hogy beférjen a cucc. gondoltam az adriai túrákra és a honi tavi merülésekre.
aztán eccer elmentem Stefivel szafarizni, és azóta elmúlt a lelkesedés a hidegvizek iránt. így van egy nagy és kényelmes autóm, amibe bármi belefér, de búvárcucc 5 év alatt kétszervolt benne. viszonylag igénytelen, bár sokat eszik, de ezt a korábbi kocsiknál már megszoktam. | ||
20. pygmy | 2009 jan 07. 15:09 | |
4 fő, kis polski, tetőcsomagtartóval és utánfutóval, mi így jártunk Ausztriában
még a traktorok is leelőztek:) | ||
19. Káplán | 2009 jan 07. 14:38 | |
Nem rossz ötlet.
Bár a megbizhatóság kritériumának nem felel meg maradéktalanul ::))) Sem az alacsony fogyasztásnak ...... (bár a vele való utazás fogyaszt) Régi szép idők: Trabant kombi 4-en 2 hétre, Bulgária, kamping, Románián át. Hazafelé adriai látogatás. Az elől ülők 2 m körüliek voltak ::))) Az eltört ülést nekünk kellett meghegeszteni ...... Ahhoz képest bármi luxus ........ | ||
18. Bunny | 2009 jan 07. 14:21 | |
Wartburg kombi? :D
| ||
17. Káplán | 2009 jan 07. 13:38 | |
Milyen a jó búvárautó?
- feltünésmentes (kollégám a BMW-vel nem mer kijönni külföldre, félve a tolvajoktól) - megbizható (ez jó kérdés) - jól karbantartott (ez rajtunk áll) - sok helyen legyen szervize (ha mégis becsúszna valami) - alacsony legyen a szervizigénye ( volt olyan hónap, hogy közel 10.000 km-et mentem külföldön) - egyszerű legyen a motorja (egy elszakaddt ékszij miatt ne kelljen az Assistance-t kihivni) - tágas, jól pakolható, bazi nagy csomagtatóval - alacsony fogyasztású - kényelmes ... és még sorolhatnám ::)))) | ||
16. vizidino | 2009 jan 07. 13:37 | |
Nekünk asszonnyal elég rendszeres a 2 ember + 2 búvárcucc (palack nélkül, más minden) + egy heti ruha, mindez egy AfricaTwin -re felpókolva... a tanktáskába még kaja is szokott férni.
| ||
15. Kékbálna | 2009 jan 07. 12:50 | |
Érett kamasz volt. :)
| ||
14. Káplán | 2009 jan 07. 12:43 | |
Ha a váltó még 4 sebességes volt, akkor az a FORD már igencsak veteránautó lehetett. ..:))))
| ||
13. Bunny | 2009 jan 07. 12:41 | |
Hehe, autós sztori legalább annyi van, mint katona (már aki volt). Nagybátyámék az átkosban 1200-as ladával nyomták a kempingezést, sima szedánnal. Tetejére meg fel volt szerelve egy sátor, hátrafele a csomagtató felől létrával lehetett bemászni, így járták meg bulgáriát, romániát (mi mást). Kár hogy nincs róla fotó, de gyerekként iszonyúan irigyeltem őket érte :D
Megpakolt autóról mindjárt keresek egy képet, az említett scenic. Az eleje és a hátulja között van némi padlólemezmagasság különbség, pedig ketten nem is ülnek benne (fotós és a vigyori :) ) | ||
12. Káplán | 2009 jan 07. 12:29 | |
Szóval kollegám eléggé felkészitette Land Roverét kampinges búvárautónak:
(GZL rendszáma és mérete miatt az autót GODZILLának becézzük) - hátsó ajtó kinyit, csomagtartó átalakit : - dexion salgó elemekből készitett ágy egyik része a csomagtartóban, fele fémlábbal alátámásztva kilóg a kocsiból - az ágy kilógó része fölé sörsátor feszitve, mennyezetvilágitással - ágy alatti részben élelem, kampingfőző, elektromos hűtőláda, kampingszék, kampingasztal ........ | ||
11. Kékbálna | 2009 jan 07. 12:28 | |
Ha már storizunk.
Korculai egy hetes túra szépen konvojban indultunk este 10-kor Budapestről. Splitig volt kész az autópálya és mikor lejöttünk róla ez egyik csapat öreg Fordjának megadta magát a váltója. 2-es és 4-es volt csak. Nagy nehezen elvánszorogtunk az első hegyi autójavítóig. Szegény tulaj legnagyobb bánatára ott hagytuk a kocsit. Három ember cuccát meg bezsúfoltok 3 autóba a három emberrel együtt. Na azok úgy megvoltak rakva, hogy egy doboz gyufa nem fért be a kocsikba. A három kocsi - ha már autó fórum - Peugeot 208, 307 Break és egy Golf IV volt. A 307-es Break így nézett ki. Kicsit Forma 1-es volt a padlólap magassága. :) Aztán a történet Happy End-el végződött. A hegyi szervíz Splittől 25 percnyi busz útra volt. A kollégát feltettük Korculán a gyorsan a hajóra a hét egyik napján és aznap vissza is jött a kocsival. A busz állomás a kikötőben volt. Az egész váltó csere 320 Euroból meg volt, ami mint kiderült korrekt árnak számít. Az új váltó 5 sebességes volt. Így haza felé kevesebbet evett a kocsi. Bár a csere árát koránt sem hozta be. Ha jól tudom ezután a család előre hozta a járműcserét. :) | ||
10. Káplán | 2009 jan 07. 11:32 | |
Hát a komfort annyi volt, hogy senkinek az ölében nem volt semmi és lehetett jobbra-balra mozogni 5-5 cm-t.
De talán még mindig jobb volt, mint a bennünket követő motorosnak .......... | ||
9. Kékbálna | 2009 jan 07. 11:28 | |
Öreg hiba. Én mindig a nagy családra fogom. Hát most, hogy a nagy fiamnak 47-es lába van és 190 cm. Nagyon nagy kezd lenni ez a család és igen kicsi még a busz is. :)
| ||
8. elche | 2009 jan 07. 11:27 | |
Mi meg egyszer négyen szorongtunk egy Fiat Puntóban Krk-ig. Bár palackot nem vittünk, de egy siklóernyőt azért még betuszkolt egy srác...
| ||
7. pygmy | 2009 jan 07. 11:25 | |
elcsesztem, nem kombit kértem:(
| ||
6. Bunny | 2009 jan 07. 11:24 | |
Önnek uram mint mindig, megint igaza van :D
| ||
5. Kékbálna | 2009 jan 07. 11:23 | |
Az igazi búvár autó egy cégautó külföldi benzin használattal. Ez a tény önmagában minden más komfort és pakolási kérdést megold. :)
| ||
4. Bunny | 2009 jan 07. 11:21 | |
Hmm, gyanítom az utaskomfort nem volt túl magas sem elől sem hátul :) Egyébként mi anno egy renault megane scenic-kel (tetőcsomagtartóval igaz) négyen mentünk le úgy egy hét adriára, hogy mind a négyünk komplett felszerelése palackostól, egy 100l/perces kompresszor, egy hétre való ruha, élelem, több karton dühítő, ásványvíz, stb. is velünk utazott. Ja, és tök kényelmes volt mind a négyünknek! Tervezem is, hogy elkérem az új scenicet, megnézzük jó irányba fejlődött-e a cég :)
| ||
3. Káplán | 2009 jan 07. 11:17 | |
"Klasszikus" búvárautó (?) : (FORD ESCORT) 3 teljes búvár felszerelés (palack, ólomöv is) 2 heti élelem 1 vezető 2 utas Pontosan ma sem értjük, hogyan tömtük bele ezt a rengeteg cuccot, de belefért.. Indulás : Budapest Végcél : Korcula, Prizba Távolság: 940 km Átlagfogyasztás: 7,2 l/100 km Nem autópályán mentünk, 80-100 km/h sebességgel (rendőrtől fűggően) Igaz, 6 éve volt, de a "bádogszekér" - felújitva - , azóta is rója az utakat | ||
2. Bunny | 2009 jan 07. 10:32 | |
Alapvetően inkább új de legalábbis újként forgalmazott autóban gondolkozunk, de nem tartom lehetetlennek, hogy előveszünk egy-két igazi klasszikus búvárautót, ha úgy alakul. Nemsokára olvashatod az első tesztet, és persze nyitottak vagyunk az ötletekre ahogy írtuk is, nekünk is új még a dolog hát biztos vagyok benne, fog ez még változni.
Mivel nem szeretnénk autósújsággá válni, ezért nem heti rendszerességel tervezzük a teszteket, ezért igyekszünk megválogatni az alanyokat. De pl. nem elképzelhetetlen, hogy egy-egy tipus mostani verzióját tesztelve megemlítsük a régieket, ha tényleg klasszikusok (pl. ford mondeo kombi) akár a cikkben, és persze a cikkek fóruma is kiválóan alkalmas az ilyesmire, örömmel vesszük a támába vágó hozzászólásokat. | ||
1. vizidino | 2009 jan 07. 10:07 | |
Csak új autókat terveztek bemutatni, vagy ti (esetleg más tapasztalt fórumozó) is fog írni egy-egy sokat látott búvármobilról? Pl kedvenc oktatómnál láttam egy négy búvárral és tekintélyes mennyiségű palackkal megpakolt ősrégi renault 4 -est :)
| ||
Egypt, Red Sea
4/5 db alapján:(átlag: 3.2) átlagos nehézségű
max: 24m, látótáv: 10-25m