»» ««
  fórumok / Hírek fórumai / 2009-01-07 Miből lesz a búvárautó?

Bár léteznek "gyalogbúvárok", a legtöbbünk számára autó nélkül nehezen elképzelhető a hazai vagy adriai merülés.


Tovább a teljes cikk olvasásához.


Hozzászólást csak regisztrált felhasználótól fogadunk el. Regisztrálás/belépés.


 34. áááááávadász 2009 jan 08. 08:15  
vizileg ja.

 33. Kékbálna 2009 jan 07. 23:12  
Szólítsd csak Freddynek. Csak vigyáz amikor porszívót lát énekelni akar. Majd most össze melegedtek. :)
 32. Kékbálna 2009 jan 07. 23:10  
Ebbe avass be! Hogy lehe ennyi mindent egyszerre elütni? Vagy a második disznó csak bánatában kente fel magát a hűtőre?
 31. Garfield33 2009 jan 07. 22:01  
Velem hideg vízben nem mész semmire.
Hozd csak a sört.
 30. OG-Lee 2009 jan 07. 21:58  
Én a hideg vízre gondoltam.
 29. Garfield33 2009 jan 07. 21:49  
Nem.
Ez igaz szerelem volt.

Te ilyenen ne is törd a fejedet: minimum két sör, hogy a takaróm alá engedjelek.
 28. OG-Lee 2009 jan 07. 21:47  
Remélem, védekeztetek.
 27. Garfield33 2009 jan 07. 21:31  
Ha kevesebb bort ittál volna indulás előtt, akkor az országúton autózol, és nem vágtál volna át a Kanizsa Vadasparkon...
 26. OG-Lee 2009 jan 07. 21:30  
Te gyilkos!
 25. Garfield33 2009 jan 07. 21:29  
Szóval miattam lettél meleg????
 24. hopposztkopp 2009 jan 07. 20:28  
Ha őszinte is lehetek, majdnem mindegy mivel, csak valamivel, valahová eljussak. Ami számít: az idő és némi apró. A jobb első ülés legyen akár ágynak is kényelmes. Amíg vezetek, addig had aludjon. Volt hogy röpke tizenhét óra alatt lenn voltunk valahol délen.... Meg a veséje se legyen problémás, mert négyszáz kilométerenként egyszer állok meg tankolni. Jobb ha alszik.
 23. aron5 2009 jan 07. 19:17  
Remélem a hátulját azért megtartottátok! :)
 22. azarabdémon 2009 jan 07. 18:46  
Nekem régebben egy Daewoo Lanos-om volt. Az autó hátulja tökéletesen alkalmas volt búvárautónak: komplett cuccok fértek bele.
Az autó eleje kevésbé volt alkalmas búvárautónak: a Nagykanizsa előtti erdős részen először egy vaddisznó, utána még egy vaddisznó, majd egy nagyobbacska róka gondoskodott arról, hogy soha érjünk le a tengerre....
 21. áááááávadász 2009 jan 07. 17:38  
én még kezdő és lelekes búvár voltam amikor megvettem a mostani kocsit, és pont azért váltottam kis gyorsakról (205gti, xr2 fiesta) nagy bálnára (mondeo kombi 2 lityós), hogy beférjen a cucc. gondoltam az adriai túrákra és a honi tavi merülésekre.
aztán eccer elmentem Stefivel szafarizni, és azóta elmúlt a lelkesedés a hidegvizek iránt.

így van egy nagy és kényelmes autóm, amibe bármi belefér, de búvárcucc 5 év alatt kétszervolt benne.
viszonylag igénytelen, bár sokat eszik, de ezt a korábbi kocsiknál már megszoktam.

 20. pygmy 2009 jan 07. 15:09  
4 fő, kis polski, tetőcsomagtartóval és utánfutóval, mi így jártunk Ausztriában
még a traktorok is leelőztek:)
 19. Káplán 2009 jan 07. 14:38  
Nem rossz ötlet.
Bár a megbizhatóság kritériumának nem felel meg maradéktalanul  ::)))
Sem az alacsony fogyasztásnak ...... (bár a vele való utazás fogyaszt)
Régi szép idők:  Trabant kombi 4-en 2 hétre, Bulgária, kamping, Románián át.
Hazafelé adriai látogatás.
Az elől ülők 2 m körüliek voltak ::)))
Az eltört ülést nekünk kellett meghegeszteni ......
Ahhoz képest bármi luxus ........
 18. Bunny 2009 jan 07. 14:21  
Wartburg kombi? :D
 17. Káplán 2009 jan 07. 13:38  
Milyen a jó búvárautó?

- feltünésmentes (kollégám a BMW-vel nem mer kijönni külföldre, félve a tolvajoktól)
- megbizható  (ez jó kérdés)
- jól karbantartott (ez rajtunk áll)
- sok helyen legyen szervize (ha mégis becsúszna valami)
- alacsony legyen a szervizigénye ( volt olyan hónap, hogy közel 10.000 km-et mentem külföldön)
- egyszerű legyen a motorja (egy elszakaddt ékszij miatt ne kelljen az  Assistance-t kihivni)
- tágas, jól pakolható, bazi nagy csomagtatóval
- alacsony fogyasztású
- kényelmes
...
és még sorolhatnám ::))))

 16. vizidino 2009 jan 07. 13:37  
Nekünk asszonnyal elég rendszeres a 2 ember + 2 búvárcucc (palack nélkül, más minden) + egy heti ruha, mindez egy AfricaTwin -re felpókolva... a tanktáskába még kaja is szokott férni.
 15. Kékbálna 2009 jan 07. 12:50  
Érett kamasz volt. :)
 14. Káplán 2009 jan 07. 12:43  
Ha a  váltó még 4 sebességes volt, akkor az a FORD már igencsak veteránautó lehetett. ..:))))






 13. Bunny 2009 jan 07. 12:41  
Hehe, autós sztori legalább annyi van, mint katona (már aki volt).  Nagybátyámék az átkosban 1200-as ladával nyomták a kempingezést, sima szedánnal. Tetejére meg fel volt szerelve egy sátor, hátrafele a csomagtató felől létrával lehetett bemászni, így járták meg bulgáriát, romániát (mi mást). Kár hogy nincs róla fotó, de gyerekként iszonyúan irigyeltem őket érte :D

Megpakolt autóról mindjárt keresek egy képet, az említett scenic. Az eleje és a hátulja között van némi padlólemezmagasság különbség, pedig ketten nem is ülnek benne (fotós és a vigyori :) )

 12. Káplán 2009 jan 07. 12:29  
Szóval kollegám eléggé felkészitette Land Roverét kampinges búvárautónak:
(GZL rendszáma és mérete miatt az autót GODZILLának becézzük)

- hátsó ajtó kinyit, csomagtartó átalakit :
- dexion salgó elemekből  készitett ágy egyik része a csomagtartóban, fele fémlábbal alátámásztva kilóg a kocsiból
- az ágy kilógó része fölé sörsátor feszitve, mennyezetvilágitással
- ágy alatti részben   élelem, kampingfőző, elektromos hűtőláda, kampingszék, kampingasztal
........

 11. Kékbálna 2009 jan 07. 12:28  
Ha már storizunk.

Korculai egy hetes túra szépen konvojban indultunk este 10-kor Budapestről. Splitig volt kész az autópálya és mikor lejöttünk róla ez egyik csapat öreg Fordjának megadta magát a váltója. 2-es és 4-es volt csak. Nagy nehezen elvánszorogtunk az első hegyi autójavítóig. Szegény tulaj legnagyobb bánatára ott hagytuk a kocsit. Három ember cuccát meg bezsúfoltok 3 autóba a három emberrel együtt. Na azok úgy megvoltak rakva, hogy egy doboz gyufa nem fért be a kocsikba. A három kocsi - ha már autó fórum - Peugeot 208, 307 Break és egy Golf IV volt. A 307-es Break így nézett ki.













Kicsit Forma 1-es volt a padlólap magassága. :)

Aztán a történet Happy End-el végződött. A hegyi szervíz Splittől 25 percnyi busz útra volt. A kollégát feltettük Korculán a gyorsan a hajóra a hét egyik napján és aznap vissza is jött a kocsival. A busz állomás a kikötőben volt. Az egész váltó csere 320 Euroból meg volt, ami mint kiderült korrekt árnak számít. Az új váltó 5 sebességes volt. Így haza felé kevesebbet evett a kocsi. Bár a csere árát koránt sem hozta be. Ha jól tudom ezután a család előre hozta a járműcserét. :)
 10. Káplán 2009 jan 07. 11:32  
Hát a komfort annyi volt, hogy senkinek az ölében nem volt semmi és lehetett jobbra-balra mozogni 5-5 cm-t.

De talán még mindig jobb volt, mint a bennünket követő motorosnak ..........
 9. Kékbálna 2009 jan 07. 11:28  
Öreg hiba. Én mindig a nagy családra fogom. Hát most, hogy a nagy fiamnak 47-es lába van és 190 cm. Nagyon nagy kezd lenni ez a család és igen kicsi még a busz is. :)
 8. elche 2009 jan 07. 11:27  
Mi meg egyszer négyen szorongtunk egy Fiat Puntóban Krk-ig. Bár palackot nem vittünk, de egy siklóernyőt azért még betuszkolt egy srác...
 7. pygmy 2009 jan 07. 11:25  
elcsesztem, nem kombit kértem:(
 6. Bunny 2009 jan 07. 11:24  
Önnek uram mint mindig, megint igaza van :D
 5. Kékbálna 2009 jan 07. 11:23  
Az igazi búvár autó egy cégautó külföldi benzin használattal. Ez a tény önmagában minden más komfort és pakolási kérdést megold. :)
 4. Bunny 2009 jan 07. 11:21  
Hmm, gyanítom az utaskomfort nem volt túl magas sem elől sem hátul :) Egyébként mi anno egy renault megane scenic-kel (tetőcsomagtartóval igaz) négyen mentünk le úgy egy hét adriára, hogy mind a négyünk komplett felszerelése palackostól, egy 100l/perces kompresszor, egy hétre való ruha, élelem, több karton dühítő, ásványvíz, stb. is velünk utazott. Ja, és tök kényelmes volt mind a négyünknek! Tervezem is, hogy elkérem az új scenicet, megnézzük jó irányba fejlődött-e a cég :)
 3. Káplán 2009 jan 07. 11:17  


"Klasszikus" búvárautó (?) :

(FORD ESCORT)

3 teljes búvár felszerelés (palack, ólomöv is)
2 heti élelem
1 vezető
2 utas

Pontosan ma sem értjük, hogyan tömtük bele ezt a rengeteg cuccot, de belefért..


Indulás : Budapest
Végcél  : Korcula, Prizba
Távolság: 940 km
Átlagfogyasztás: 7,2 l/100 km
Nem autópályán mentünk, 80-100 km/h sebességgel (rendőrtől fűggően)

Igaz, 6 éve volt, de a "bádogszekér"  - felújitva  - , azóta is rója az utakat









 2. Bunny 2009 jan 07. 10:32  
Alapvetően inkább új de legalábbis újként forgalmazott autóban gondolkozunk, de nem tartom lehetetlennek, hogy előveszünk egy-két igazi klasszikus búvárautót, ha úgy alakul. Nemsokára olvashatod az első tesztet, és persze nyitottak vagyunk az ötletekre ahogy írtuk is, nekünk is új még a dolog hát biztos vagyok benne, fog ez még változni.
Mivel nem szeretnénk autósújsággá válni, ezért nem heti rendszerességel tervezzük a teszteket, ezért igyekszünk megválogatni az alanyokat. De pl. nem elképzelhetetlen, hogy egy-egy tipus mostani verzióját tesztelve megemlítsük a régieket, ha tényleg klasszikusok (pl. ford mondeo kombi) akár a cikkben, és persze a cikkek fóruma is kiválóan alkalmas az ilyesmire, örömmel vesszük a támába vágó hozzászólásokat.

 1. vizidino 2009 jan 07. 10:07  
Csak új autókat terveztek bemutatni, vagy ti (esetleg más tapasztalt fórumozó) is fog írni egy-egy sokat látott búvármobilról? Pl kedvenc oktatómnál láttam egy négy búvárral és tekintélyes mennyiségű palackkal megpakolt ősrégi renault 4 -est :)

Fórum v1.104 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Tuna farm

Malta

1/1 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 5) nehéz körülmények
max: 30m, látótáv: 10-25m , áramlás

napihajós megközelítésroncs merülésnyílt vízi fajoklegalább 1.5m-es hal jelentős halraj nyílt vízben

Búvárbazár

5mm-es neoprém ruha

Ár: 25.000 Ft.


Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés