»» ««
  fórumok / Hírek fórumai / 2008-09-23 Búvárhajó süllyedt el Thaiföldön

Nem ez az első eset az országban, hogy turistáknak kellett menekülni a bajba került hajóról.

Tovább a teljes cikk olvasásához.

A Fórum érdeklődés hiányában bezárt, már csak archívumként üzemel.


 28. Bunny 2008 sze 24. 13:24  
Hát ezt mi itten nem tudhatjuk :) Én mondjuk ha a kapitány ezt próbálná eljátszani velem, valószínűleg keresnék egy másikat, akiben megbízok. Persze ha mind ilyen az gáz.
 27. VMiki 2008 sze 24. 13:11  
Alapvetően igazad van Bunny, bár, mint tudjuk ez érmének mindíg két oldalavan és nincs olyan ügy sem, amiben a dolgok feketék, vagy fehérek. Összesen 6 hónapot dolgoztam már Koh Tao-n és az általános tapasztalatom az, hogy az ottani bázisok meglehetősen ragaszodnak a nemzetközi biztonsági standardokhoz.
Kapitányból is láttam ott sokfélét. Többségében egyszerű halászok, akik csak a thait beszélik, így a kommunikáció sem könnyű velük és a legkisebb szellőre is azonnal rávágják, hogy veszélyes, mert kényelmesebb a kikötőtől 5 percre lévő öbölbe átrotyogni és hamarabb letenni a műszakot. Sok ilyen vitát végignéztem már és többségében nem a kapitányoknak volt igazuk. Ilyen körülmények között nehéz megítélni, hogy mikor van valós fenyegetettség, főleg, ha közben egy csomó búvár már befizetett az útra és az ő hozzáállásuk sokszor ennyi: mindegy hogy oldjátok meg, de a pénzemér én ma ott akarok merülni! Ez elég komoly lelki terhet ró egy szervezőre. Azt persze szintén láttam már többször, hogyan fordul át ez a hozzáállás egyik pillanatról a másikra ilyedséggé, amikor az összes felelősség egyszeriben visszaszáll az üzemeltetőkre.

Szóval nem védem én őket, sőt Punaton teljes mértékben megbízom a hajósaim döntéseiben, de ők soha nem kiáltanak farkast lustaságból. Egy ilyen történet esetében érdemes tisztázni az összes körülményt és nem ítélkezni azonnal.
 26. Garfield33 2008 sze 23. 15:29  
Ha ül és bika, akkor Sitting Bull
 25. Garfield33 2008 sze 23. 15:23  
Én elvből nem megyek 5*-os bázisra. Egyrészt drága, másrészt jobban szeretek mindenhol a helyiekkel menni.

Padangbai pont az a hely, ahol minden bázist ismerek egy kicsit (van vagy 6). Nem láttam egyiknél sem komolyabb gondot - ránézésre. Persze nem is csinálnak 5 napos túrákat; szerintem alig van szafarihajó Balin.
 24. Hexen 2008 sze 23. 14:54  
a bütyök az Isten. nekem a bal térdem fáj, ha eső lesz.. :)
 23. Vanek 2008 sze 23. 14:45  
Dehogy a csónakkal. Valakinek éppen szívmasszázst ad. És közben lélegezteti.
 22. Kékbálna 2008 sze 23. 14:43  
Ül? Szerintem ez a bika valami mást csinál a csónakkal. Attól el fog süllyedni, ha sikerül neki.
 21. Kékbálna 2008 sze 23. 14:42  
Nekem is ez a tapasztalatom. A kapitány a góré, mi kérünk.
 20. Bunny 2008 sze 23. 14:42  
Persze, hiszen ez a karitatív életmentő boci, ami siet segíteni :)
 19. Vanek 2008 sze 23. 14:38  
Majdnem jó, de ez a boci ül a csónakban című kép. :-) Javítsd úgy, hogy a boci a csónak és abban ül a szomorúságerődítmény.
 18. Bunny 2008 sze 23. 14:36  
Én ragaszkodom a saját elképzelésemhez, ha más nem legalább vicces :) Csináltam is gyorsan egy képet szerintem hogy is néznek ki...

 17. Vanek 2008 sze 23. 14:34  
Mindig is tudtam, hogy Te egy igen bölcs forradalmár vagy. :-)
 16. elche 2008 sze 23. 14:29  
Csak egyiptomi tapasztalataimra tudok hivatkozni. A merülésvezető közvetít, ő kér, de a kapitány dönt. Ezt normális ember elfogadja. És igen, van olyan, hogy a hajó 1-2 nap késéssel indul a nyílt tengeri zátonyokhoz, ha rossz az idő. Az emberélet drágább, mint pár merülés. Én nem is szívesen szállnék fel olyan búvárhajóra, amit azzal reklámoznak, hogy a kapitánya mindent bevállal...
 15. Vanek 2008 sze 23. 14:24  
Hát igen a biztonság fenntartása szinte minden esetben kisebb-nagyobb anyagi veszteséggel jár, akár remélhetőleg sosem használt biztonsági felszerelések beszerzéséről van szó, akár csak egy elmaradó kihajózás elmaradó hasznáról.

Amúgy szerintem a búvárok (úgy általában és nem a konkrét esetben), vagyis a megrendelők is hosszú távon pont a veszélyes irányba tolják el a dolgokat. Van egy hetes túra, 5-(6) merülési nap, abba sokmindennek bele kell férnie, program szerint. Még akkor is ha az idő még éppen csak használható merülésre...

No és őszintén, a szafarikon, ahol részt vesztek, kit tartotok a legnagyobb "főnöknek"? A kapitányt, vagy a merülésekért felelős vezetőt? Azaz vajon deklarálva van-e a túra elején, hogy a kapitány bármikor azt mondhatja a merülésvezetőnek, hogy márpedig merülés lefújva, mert úgy érzi a bal lába bütykén, hogy 5 óra múlva vihar lesz? És ráadásul úgy, hogy ilyen döntés esetén szóba se kerülhet kártérítés/visszafizetés, még akkor sem, ha tévesen jelzett a bütyök és kitűnő merülőidő lett volna?
 14. Vanek 2008 sze 23. 14:16  
Azokból inkább mentőtutaj/mentősziget lesz és nem csónak. A lényegen mondjuk nem változtat. De bocinak akkor is a csónakot szokták hívni, szerintem.
 13. Kékbálna 2008 sze 23. 14:14  
Elég ha egyszer mész és nyitott füllel jársz. Tündériek a balinézek, de ha az utcán mész bármelyiknek van búvár ismerőse vagy látott már búvárt. Ergo akkor ő tud neked merülést szervezni. Na itt lehet fura dolgokkal összekerülni. Persze ha valaki a honlapokat levadássza - mint egyes alapos (lefety) túra szervezők - azok mögött általában elfogadható bázisok állnak. De ha a helyszínen állsz neki vadászni bázist vannak kimondottan érdekes próbálkozások és persze korrektek is. Egyébként elég Padang Bai-ben végig menni a strandon. Néha ott is igen fura hajókkal visznek merülni egy gyors vonat sebességű, soha meg nem álló áramlásban. Ráadásul ott sok helyen azt sem látod hol, mivel töltik a palackot - ami erősen bizalmi kérdéssé teszi a helyzetet. Szóval hidd el Balin nem csak five star palm resortok vannak, mégha közülük jó pár rendben van. De van jó pár erősen házi próbálkozás is.

Ellenben a maldívon egy resort - egy bázis ipari turizmus van. Na ott van ám katonás, németes fegyelem. Eddig minden bázis ragyogott. Persze ezért aztán jól le is vesznek. Valamit valamiért. Minőségileg rossz maldív bázis nincs. Néha viszont idegbetegek a bezártságtól a DM-ek, bázis vezetők. Eggyel találkoztam eddig, na azt majdnem fejbe vágtam az ólomövemmel. Ellenben Balin mindenki tündéri, csak néha életveszélyes a csapat aki segítségedre siet.

Egyébként megfigyelted, hogy a balinéz guide-ok mennyire utálják a mélységet. Nem szívesen jönnek le már 30-ra sem. Úgy vettem észre némileg félnek a mélyben lakó istenektől.
 12. Garfield33 2008 sze 23. 14:00  
Te Bálna?
Mikor tanulmányoztad te ilyen behatóan Bali bázisait (a TT-t leszámítva)? Többször is voltál ott és ezt én nem tudom??????
 11. Garfield33 2008 sze 23. 13:59  
Van egy-két kapszula a hajót tetején (már ha van) amiből mentőcsónak lesz. Na az a boci.
Meg te.
 10. Bunny 2008 sze 23. 13:53  
Perze, ez így a normális, de gondolom ha ott a tulajdonos a hajó, és azt mondja, öreg mész vagy ki vagy rúgva, megvonja a vállát a kapitány, és közelebb húzza a mentőmellényt :) Az az ember, aki a biztonság elé helyezi a bevételt simán bezsarolja a szerencsétlen helyi erőt, aki bár jobban ismeri a tengert anyagilag ki van szolgáltatva.
 9. Hexen 2008 sze 23. 13:48  
nekem is ez jutott az eszembe..
 8. Kékbálna 2008 sze 23. 11:29  
Kho Tao a keleti oldalán van a maláj félszigetnek. Ott elvileg a nyár a jó és a tél a monszunos. Korábban jött ott is az ősz. :)
 7. Kékbálna 2008 sze 23. 11:28  
Szerintem nem. Meg ritkább is az ilyen időjárás. Az ottani túrizmus jobban szervezett, minden helyi kis vállalkozás egy nagy cég mögé dolgozik be, aminek szakmai elvárásai vannak vele szemben. Többek között biztonsági elvárások. Ezek a helyi bázisok Thaiföldön szerintem, mindent bevállalnak, akár Balin. Ott is van egy-két életveszélyes csapat.
 6. Vanek 2008 sze 23. 10:50  
Idehaza a hajók után húzott kis evezős csónakot szokták bocinak nevezni.
 5. Vanek 2008 sze 23. 10:48  
Hm, na pont ezért van az a mondás (vagyis szabály) a hajókon, hogy a hajón a Kapitány az Isten után az első...
És hajózáskor a demokrácia a parton marad...
 4. Bunny 2008 sze 23. 09:32  
Mentőboci? Ez mi, karitatív szent tehén?
 3. Garfield33 2008 sze 23. 09:24  
Meg aztán mi a francot keresnek ott ilyenkor a túristák. Nem igazán nyerő az idő a nyár vége felé.
 2. Garfield33 2008 sze 23. 09:22  
Én meg azon csodálkozom, hogy volt rajta csónak, mert én Thaiföldön még nem láttam zodiacot. Persze lehet, hogy mentőbocik voltak
 1. Bunny 2008 sze 23. 09:03  
Kiváncsi vagyok, vajon Maldívon is így viszonyulnak az időjáráshoz a safari hajót üzemeltetők?
Fórum v1.105 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Vaageli Faru Thila

Maldives

1/1 db alapján:érdekes(átlag: 4) átlagos nehézségű
max: 28m, látótáv: 10-25m , driftes

napihajós megközelítésfal merülés scenic, nézelődős merüléskorallos, trópusi élővilágcápa nagy rája

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés