fórumok / Hírek fórumai / 2008-08-04 Vitatott fejlesztések a Maldív-szigeteken | |
A turisztikai miniszter lemondásával tiltakozott az újabb szigetek nyaralóközponttá alakítása ellen. Tovább a teljes cikk olvasásához. |
14. pygmy | 2008 aug 04. 12:42 | |
hmm, lehet, tényleg jobb lenne, ha tényleg ellepné a viz? kicsit tisztára moshatná? aztán mehetnénk Indiából szafarihajóval:)
az olaj árára tekintve pedig bele kell nyugodnunk, a ciril betűkkel még sok problémánk lesz | ||
13. OG-Lee | 2008 aug 04. 12:29 | |
Ismerős helyzet, mi is elkeveredtünk egy sznob szigetre tavaly. Tele volt angolokkal és minden este más kosztümben jöttek vacsizni a hozzá illő kis táskával. Én a búvármotyó mellé örültem, hogy bepréseltem 3-4 pólót. Viszont összehaverkodtam a bárban dolgozó sráccal (mi valahogy tudtunk mosolyogni) és az étterembe nekünk volt a legjobb helyünk. Aztán a rövidgatyókámba odatotyogtunk az asztalhoz. A sznobok meg majd szét pukkadtak.
| ||
12. Kékbálna | 2008 aug 04. 12:11 | |
Márciusban egy olyan szigeten voltunk - na mos lehet hörögni :) - amit tavaly augusztusba nyílt meg. Egy éve. Következő gondok voltak vele. A vizi bungalók - 2/3 partszakasz - építése közben tönkre vágják a reef tetejét. Mondjuk ezzel mostanában a maldívon nincs gond. Mióta ott járt a kis ded (El Nino) nem igazán van a tető sekély 1-2 méterében élő korall. Valaha alig lehet kigyalogolni (1998). Most ez nem gond.
Viszont a vizi bungik lábának használt csövekből rengeteget láttam márciusban szétszórva a vízben. Beesett, hát bent van alapon. Na ez marhára nem tetszett. Mondjuk a döglött reef miatt nem erőltettük a sznorit. Halak vannak még. Mit esznek? Passz... Nagy gond ezekkel a szigetekkel, hogy a szemete valahová elviszik kukás hajók. Ebben ugye vizes flakon, nejlon zsakó és hasonló fáin olajipari termék is van. Jó esetben egy kuka szigeten ássák el. Rossz esetben... Egy dolog biztos a tekik a nejlon zacsit imádják enni. Azt hiszik a szegények fogtak egy jó kis amőbát. Pedig a szatyorban csak egy express jegy van a túlvilágra. Szerintem a világ legnagyobb bűne a nejlon zacskó. Egyetértek a miniszterrel. A plussz sziget plussz környezeti kár. Erre az új egy éves szigetre is fogdossák a túristákat. Ezért a szuper 5 csillag 3,5 árban volt egy olyan csomaggal ami nekem nem is kellett. De hát benne volt at árban, így volt masszázs, barbeque est, naplemente hajókázás stb... Ez a tömeg turizmust jelenti majd. Így is vannak olyan arcok ott, hogy betojsz. Rég nem a Hans Hass tipusú ürgék helye a maldív. Mást nem mondjak a reptéren annyi a ciril felirat, mint Hurghadában. Szóval ezek mind, mind tönkre teszik azt a csodát, ami még ott van. Mert a szigetek is gyönyürőek. Én kis bungisakat szeretem. Légkondi nem árt. Nyitott tetejű fürdőszoba. De nem kell ez a pazarlás ami itt volt. Két napig betege voltam. 80 nm-es kuckó kettőnknek jacuzzival. Minek? A faszi - buttler / lakáj - majdnem meg lett ütve az érkezés estéjén, mert el kezdte magyarázni a szekrények leosztását. Külön kitért a cipő fényező készletre. Na itt közel volt egy fenyítéshez. Egy cipőm volt az egész útra, meg három zokni. Egy oda, egy vissza útra, egy meg csak úgy. Egyébként MEZÍTLÁB. A következő ütés közeli helyzet az volt, amikor kifejtette jó lenne, ha a vacsorához hosszú gatyába mennék. Mondanom se kell, ügyeltem az izzadt pólóra és foltos rövid gatyára. Direkt vacsira koszoltam egyet. Szóval ennek semmit értelme nincs, ilyet ne építsenek egyet sem. De sajnos csak ilyet fognak építeni, mivel az egész hotel biznicben benne van a luxus mánia, ott is. Így a régi kis bungi, ventillátor esetleg légkondis szigetek ugrottak. Pedig a tengerben minden gyöngyörű! Még most is. Milyen lehetett ez a kisded előtt? De ez csak addig maradna így, amíg búvárok járnak oda. Sajna sokan már úgy mennek oda, hogy be sem mennek a vízbe. Érdekli is őket a víaz. Pedig annó azért lettem búvár. A véletlen úgy hozta, hogy kijutottam a szigetekre. Mikor megtudtam, hogy megyek elhatároztam leteszem végre a vizsgám, odakint. Úgy lett. Szóval a szigetek szépek. A szigetek jók. Hihetelenül jól lehet pihenni ott. Csak a ciril betűs szövegekkel nem akarok megbarátkozni. | ||
11. Kékbálna | 2008 aug 04. 11:47 | |
Bocsánat. A kókusz para exportról elfeledkeztél. A maldív abban nagy hatalom. :)
| ||
10. atengercsendje | 2008 aug 04. 10:31 | |
Már hogyne volna? Kinézitek a hajót, oszt befizettek! Ráadásul a hajó Malén szed fel, onnan indul, tehát nem kell a drága transzfer. Itthonról is találtok egy csomó túrát, de direktbe is szervezhettek magatoknak. Szerintem oda könnyebben vihetsz alkoholt, mint néhány szigorú arab országba. De van bőven a hajón is. Általában nincs nagy hullámzás. No para! :)
| ||
9. pygmy | 2008 aug 04. 10:25 | |
párom sokáig parázott a hajókázástól:(
de túlvagyunk két szuper szafarin, megjött a kedv, elszállt a féleleme eddig csak szállodás turnusok jöhettek volna szóba a Maldivon, azért azok elég húzósak (főleg, hogy már maguk a szervezők is bevallották, egy-két sziget kopottas már egy kicsit) aztán ott a drága transzfer a reptérről...ja, és alkoholt sem lehet bevinni:( egy párnak is van esélye hajóra kerülni? | ||
8. atengercsendje | 2008 aug 04. 10:16 | |
Én még sosem laktam szigeten, csak hajóval voltam. Számomra még a tavalyi ár sem volt irreális, az biztos, hogy hajón olcsóbb merüléssel együtt, mint egy öt csillagos szálloda. Egyébként is szeretem a hajós életmódot. :) És az nem elvitatható, hogy a víz alatti világ gyönyörű és hihetetlenül gazdag! (igaz állítólag már ott sem mindenhol) Szerintem a szigetek is kívülről igazán szépek. A "szálloda szigetek" számomra túl mesterkéltek, ahol helyiek élnek, ott meg nagy a nyomor, a kosz, de ami engem legjobban mellbevágott, nagyon sok a fogyatékos.
| ||
7. pygmy | 2008 aug 04. 09:55 | |
nem a repüléssel van gond, jártunk már messzebb is:)
a helyszini dolgok enyhén túlárazottak... ...bár ezzel a hajókázással bogarat tettél a fülembe egyébként azt hallotam, némi fejlesztés, tatarozás ráfér a már meglévő infrastruktúrára is sokan panaszkodtak "lelakott" szállodákra | ||
6. atengercsendje | 2008 aug 04. 09:35 | |
A szigetek nagyobbik része annyira kicsi, hogy egy Shagra méretű hely el sem férne rajta. Egyébként azt hiszem ott célszerűbb hajóval csalinkázni, mint egyetlen szigetecskén ücsörögni. Bár kinek ízlése szerint. Szerintem nem olyan irreálisan drága, főleg ha beleszámoljuk, hogy több, mint 10 000 km-t kell repülnöd...
| ||
5. pygmy | 2008 aug 04. 09:32 | |
de jó egyeseknek:)
bennünket valahogy elriaszt az árfekvése remélem, a mostani fejlesztéseknél gondolnak erre és barátságos kempingeket telepitenek pár szigetre...pl. Shagrát egy az egyben át lehetne telepiteni:) | ||
4. atengercsendje | 2008 aug 04. 09:28 | |
Igen, tudom, hogy vannak akik ezt állítják. De oly hihetetlen. Nem baj a következő 100 évben még jó sokszor elmegyünk a Maldívra, hogy kiélvezzük, mielőtt elborítja a tenger....
| ||
3. Bunny | 2008 aug 04. 09:10 | |
Főleg, hogy lehet évtizedek múlva nem is lesz országuk ...
/Hirek/163 | ||
2. atengercsendje | 2008 aug 04. 08:45 | |
Egyetértek az előttem szólóval, csak az a baj, hogy az átgondolt, jól megtervezett fejlesztés oly ritka! Különösen egy olyan országban, amely gazdasági nehézségekkel küzd és nincs ideje évtizedeket várnia a bevételre, hanem azonnal kell...
| ||
1. Bunny | 2008 aug 04. 08:31 | |
Nos igen, ez egy nagyon-nagyon soktényezős képlet. Egyfelől ugye védjük a környezetet, amit leginkább az szolgálna ha nem is lenne ember a földön, de legalábbis nem tenné be a lábát az adott térségbe. Másrészről meg ugye Maldív szigetek. Mi a bánatomból éljenek a homokszigetek lakói, ha nem a turizmusból?
Alternatíva még a halászat, ami több kárt okoz a víz alatti élővilágnak, aztán ... hát több nem jut eszembe. Szóval én nagyon meg tudom érteni, hogy ha szarul áll az ország, bevételt növelnének. Inkább arra kéne koncentrálni, hogy a turizmus minél kisebb kárt okozzon, pl. a szennyvíz és szemétkezelés, öko építészet, vagy a búvárhelyek védelme, stb. Hogy minél több mindent helyi anyagokból és munkával, ergó helyi vállalkozások támogatásával készüljön, helyi munkaerő használata, etc szerintem. | ||
Egypt, Red Sea
10/17 db alapján:(átlag: 4.4) nehéz körülmények
max: 31m, látótáv: 10-25m , áramlás