fórumok / Hírek fórumai / 2008-02-19 Új reptéri kalandokra készülhetünk | |
A közelmúltban az utazásszervezés igazi kulcskérdésévé vált a repülés előtti csomagösszeállítás a szigorodó légitársaságok miatt. Tovább a teljes cikk olvasásához. |
113. seshat | 2008 már 17. 14:07 | |
en ugy tudom nemetorszagban a buvarcucc meg a sicucc ingyenes.
amikor mentünk frankfurtbol volt összesen vagy 30 kilo tulsulyunk (szalami stb), a kezipoggyasz is 15 kg volt, nalam 2 kezipoggyasz... mondtuk hogy buvarcucc (volt egy nehez kameratok) van benne, erre elengedtek a tulsuly fizetest. aztan becsekkoltattuk a 15 kilos "kezipoggyaszt" ingyen a böröndökön felül (hogy ne foglkalja a helyet a gepen) :-)) rendesek voltak ha szivoznak az meg gaz, most mondjam azt hogy ha en 50kg vagyok miert ne vihetnek 50kg böröndöt, ha a mellettem ülö ember mondjuk 80kg, es 20kg-s a cucca...ugyanott vagyunk.... ez a folyadekso cucc meg gaz. igazi terrorista azt csempesz fel amit akar amugyis, de biztos nem 0.5-ös kokakola vagy nivea krem formajaban... kairoban meg le se tojtak, bevittem egy nagy vizet meg egy felig üres 0.33as kolat mindenhova, a gepre is. | ||
112. Jules | 2008 már 13. 19:53 | |
Levezetőnek:
A repülőtéren néhány utas elhelyezte csomagjait a 35. kapunál, és várták, hogy bejelentsék a Delta 570-es járat indulását. Hamarosan megszólalt a hangosbemondó: - Elnézést kérünk kedves utasainktól, de a Delta Airlines 570-es járatára a felszállás a 41-es kapunál történik. Az utasok erre felszedelőzködtek, és átköltöztették csomagjaikat a 41-es kapuhoz. Hamarosan azonban ismét megszólalt a hangosbemondó: - Elnézést kérünk, de a Delta Airlines 570-es járatára a 35. kapunál lehet majd felszállni. Az utasok visszacihelődtek eredeti helyükre. Rövid idő múlva azonban megszólalt megint az ismerős hang: - Kedves utasaink. Köszönjük, hogy résztvettek a Delta Airlines fittness programján... | ||
110. Darth-Digilog | 2008 feb 22. 10:17 | |
Akkor csak szidjuk itt tovább őket. Lehet nincs értelme, de sudi jóóóó! :-)
| ||
109. áááááávadász | 2008 feb 22. 07:10 | |
attól tartok, amíg az emberek jó része kizárólag ár alapján választ repjegyet, üdülést, és szinte mindent, amit vesz, addig sok vátozásra nem lehete számítani.
egyetlen megoldásnak a bevétel kiesést látnám, amihez kevesen vagyunk búvárok. | ||
108. elche | 2008 feb 21. 22:26 | |
Fogalmam sincs, mi változik meg attól, hogy "sztrájkolok", de nekem egyre kevesebb a kedvem a repülős utakhoz, ez tény. Meg az is tény, hogy a hazai utazási irodákhoz egyre ritkábban fordulok. Gondolom, az is érezhető bizonyos helyeken, ha mondjuk testületileg fordít hátat egy réteg, mint például az Adriától vett örök búcsút sok búvár.
| ||
107. Darth-Digilog | 2008 feb 21. 20:59 | |
Általában a világban azért volt fejlődés és változás, mert először néhányan morogtak, majd többen majd még többen. Aztán elindultak a tettek is. Miért csak a reptéri emberek sztrájkolhatnak? Egyszer nekünk utasoknak is kellene! Meg jó érzés kidühöngenie magát az embernek, talán késöbb kapok infarktust.
| ||
106. Bunny | 2008 feb 21. 20:40 | |
Jó, hogy elmondtad a véleményed, hiszen amit írsz az jogos, és egy igaz nézőpont. Csak persze más mint amit mi képviselünk, de ettől még vélemény! Tőled meg egyébként is azt várjuk, hogy más nézőpontból mutass dolgokat ;-)
| ||
105. áááááávadász | 2008 feb 21. 19:42 | |
hol olvastad tőlem, hogy korrekt szolgáltatásnak tartom?
annyit mondtam, hogy szolgáltatás, és nem kötelező igénybe venni. ha van jobb, akkor azt kell választani. ha nincs, akkor örülni kell, hogy legalább ilyen van, hamarosan úgyis rosszabb lesz. de nem vitázok, mert sok értelme nincs, nem akarjátok megérteni az én álláspontom. attól nyilván minden megoldódik, hogy itt morogtok. az élet annyi területén lehetne még puffogni, hogy az ember teljesen megkeseredne. amerika: hát igen, én biztos nem fogok arrafele járni egy darabig. nem fűlik a fogam a szabályaikhoz. szerencsére van alternatívája | ||
104. DUPLA | 2008 feb 21. 16:39 | |
ááááávadásszal szólva: ha nem tetszik, nem kell odamenni. Annyi más ország van még amit választhat az ember és ahol nem kurkásznak:-)
| ||
103. Bunny | 2008 feb 21. 16:19 | |
102. Jules | 2008 feb 21. 15:58 | |
Múlt csütörtökön, Moszkvába elvileg 8.45-kor indult a gép... Valójában kb 11.15-kor. Miért? GÉPHIÁNY volt... Nem tudják számon tartani, hogy merre jár a 27 Malév-gép?! A müncheni járatot törölték, meg a másnap reggeli genfit is... Túlfoglalták saját magukat :-)
| ||
101. Bunny | 2008 feb 21. 15:31 | |
Hát igen, én ezt -még- nem éltem át eddig. Sőt, legutóbb elég szeles időben száltunk le, az más kérdés, hogy egy órát ültünk a repcsiben, mert nem tudták odatolni a lépcsőt, hogy kiszáljunk.
| ||
100. Jules | 2008 feb 21. 15:06 | |
kivételesen nem túlsúly:
http://travelline.hu/hirek-szines/20080220_idojaras_jarattorles.aspx?s=rss | ||
99. Garfield33 | 2008 feb 21. 11:41 | |
Ne fenyegesd. Kétszer akkora, mint te.
Amúgy meg igaza van: tényleg 18 éven felüli volt a bál... | ||
98. Darth-Digilog | 2008 feb 21. 11:38 | |
Már figyellek egy ideje! Nem lesz így jó vége!
| ||
97. DUPLA | 2008 feb 21. 11:16 | |
Felmerült bennem, hogy illusztrációként felrakok egy-két képet a bálról, de a Kovi csomagban megvette az egészet.:-)
| ||
96. Garfield33 | 2008 feb 21. 11:14 | |
... vagy ha mégis, akkor ne ilyen nemecseki dehonesztáló módon, kisbetűvel!
| ||
95. Darth-Digilog | 2008 feb 21. 11:10 | |
Olvasom csak nem szólok hozzá. Felülemelkedtem! :-)
| ||
94. DUPLA | 2008 feb 21. 11:09 | |
Már bocsánat, de személyiségjogi érdekből kérném tisztelettel, hogy a negatív példákban ne használjuk a dupla szót, illetve annak jelzős és határozós szerkezeteit.
| ||
93. elche | 2008 feb 21. 11:03 | |
Megjegyzem, a korrekt és kiszámítható árak nálunk az utazásszervezésben sem mindig érvényesülnek. Mindig felhúzom magam a "Zanzibár 169,900 Ft!!!" akciókon, ami mögött kisbetűvel illeték 39,900, foglalás díj 10,000, vízumügyintézés 10,000, kötelező félpanziós ellátás 7,900 Ft/éj szerepel, gyorsan felnyomva duplájára az eredeti árat.
| ||
92. Zook | 2008 feb 21. 10:58 | |
hat ezaz, mar megtalalta... :D
| ||
91. Garfield33 | 2008 feb 21. 10:58 | |
Nincs olyan nő a világon, akiért indokolt lenne ennyi ideig mellőzni a FÓRUM-ot.
| ||
90. DUPLA | 2008 feb 21. 10:56 | |
Cherchez la femme.:-)
| ||
89. Jules | 2008 feb 21. 10:50 | |
Egyetértek...
| ||
88. Mirci | 2008 feb 21. 10:40 | |
Sztem a repülés már régen nem luxus...
Én erre akkor döbbentem rá, mikor közel 10 éve egy USA belföldi járaton az volt a teljes "kiszolgálás", hogy a gépbe befele menet egy nagy konténerből, mint a napközisek vettük fel libasorban az uzsonnás csomagokat... Az tény, hogy egyre jobban bekeményítenek és találnak ki minden újat, hogy pénzt szedjenek. Mivel az alap jegyárat már nem nagyon lehet emelni... Sztem ezt az egész repülés bizniszt újra kéne gondolni, nem véletlen jöttek létre a fapadosok... Nagyon sok (sokszor értelmetlen és felesleges) külső szolgáltatás rakódott rá az idők során a repültetésre, és mindegyik jól akar élni belőle... De ez mindennel így van. Gondolj bele, mit jelentett 20 éve egy autót fenntartani (tankoltad meg a haverok megbütykölték ha valami baja lett) és most (súlyadó, kötelező biztosítás, kötelező szervíz, csak nagy egységekben cserélhető, méregdrága alkatrészek, stb...) Hát valahogy a repüléssel is ez van. A kényelem és biztonság fokozása címén hét bőrt húznak le rólad... És már nem is élvezed az egészet... Ami pedig a biztonsági dolgokat illeti, nálam a tudatos hisztériakeltés kategória. És persze jó sok pézt lehet költeni a berendezésekre... | ||
87. Garfield33 | 2008 feb 21. 10:40 | |
Biztos valami nagy dobásra készül.
| ||
86. Zook | 2008 feb 21. 10:32 | |
visszatert, es megmondta! imadom ezt a tagot, miert bujkal?
| ||
85. Darth-Digilog | 2008 feb 21. 10:18 | |
Nekem a szolgáltatás ott kezdődik,hogy van egy árlista,én kiválasztom mit szeretnék és azt ,megveszem.Ez itt nem nagyon teljesül,mert előre túlsúlyt venni nem egyszerű. Korrekt lenne ha így lenne:
-repjegy 20kg csomaggal 100.000Ft -repjegy 30kg csomaggal 110.000Ft stb... Ez egyértelmű lenne és így venném meg. De szerintem neked az is korekt szolgáltatás,hogy a reptéri illeték 10.000Ft-tól 50.000 Ft-ig van,mert olcsóbbnak tűnik a repjegy ha ebbe rakják bele. És szolgáltatás az,hogy drága jegyeddel lehet, hogy mezitláb kell átmenned az ellenőrzőkapun,mert sajnálják a pénzt egy eldobható nylon zacskó-papucsra. Szerintem felháborító ami megy ellenőrzés címén,és megy harácsolásként inkorrektűl a jegyeladásnál. Elvileg a repülés luxus kategóriás termék (kivéve a fapados) és régen megbecsülték az ügyfeleket. Ma már jobb bánásmódot kapok a CBA-ban is talán. És ott még a lábam is elfér,mert kis Polski méretű helyet kapsz a sok pénzedért! Tényleg szolgáltatás! Igazad van! | ||
84. áááááávadász | 2008 feb 21. 09:02 | |
embörök.
ez egy szolgáltatás, amit NEM kötelező igénybe venni. utazzatok olyan légitársasággal, aki ad kedvezményt. én nem vagyok közgazdász, de valami olyat hallottam, hogy a kereslet befolyásolja a kínálatot. még mindig a nekem ez jár hozzáállást érzem a hozzászólok többségén. de úgy látszik én vagyok másképp bekötve, mint az átlag. | ||
83. Bunny | 2008 feb 21. 08:18 | |
Aki abba nem fér bele, az már tényleg picit túlzásba esett :D Vagy nagyon nagy ember nagyon nagy és drága felszerelésekkel, de annak úgyis a natgeo fizet mindent.
| ||
82. Jules | 2008 feb 21. 04:11 | |
Ja, igen, egy pozitív példa: amikor Bunnyval mentünk Hurghadára, immáron két éve, de rég is volt, a Travel Service 10 000 ft-ért adott +50! kilót búvároknak. Nem volt ingyen, de arányban volt a költségekkel, ez a hozzáállás nekem megfelelne.
| ||
81. Jules | 2008 feb 21. 04:08 | |
Így van!
| ||
80. Jules | 2008 feb 21. 04:07 | |
Épp elmondta, hogy a fogyasztáson nem érződik különösebben, bezzeg, ha ellenszél van, az igen...
| ||
79. Garfield33 | 2008 feb 20. 23:42 | |
Tetszettem dolgozni, mert van olyan, aki fizeti az útját, nem a vigaszági sorsoláson nyeri.
Holnap kereshetsz. Salam. | ||
78. Zook | 2008 feb 20. 23:32 | |
ó, azok a mesés kétéltűek! nem is rossz ötlet :) holnap beszéljünk ezügyben. ma is kerestelek, de off voltál.
aloha | ||
77. Garfield33 | 2008 feb 20. 23:27 | |
Esetleg hagyd itthon azt a nagy ormótlan tokot. Majd fotózod Wakatobin a békákat meg a madarakat.
| ||
76. Zook | 2008 feb 20. 22:57 | |
ja, chinaval nem is lenne gond. a malev meg a fokkere, azzal vannak a gondok. meg h mit csinalok a +10 kilommal frankfurtig :D de nem lesz gond, beleferunk a sulyba majd. nem akarom en megzavarni a nagy legitarsasagokat :)
| ||
75. PDIC | 2008 feb 20. 22:53 | |
Az OTP Travel (charter) +5000 Ft-ot kért egy surf szállításáért Sharmba. Darabra ment, nem súlyra... Visszafelé nem kérdezték, akarok-e fizetni, én sem, hogy kell-e... :-)
| ||
74. Garfield33 | 2008 feb 20. 22:40 | |
Dehát van ilyen. Pl a China, akivel most Zook megy, aszongya: tessék fizetni 50 Eurót, akkor van 10 kilód. Előre.
| ||
73. Garfield33 | 2008 feb 20. 22:39 | |
Tudomásom szerint (akikkel eddig utaztam) a legtöbb légitársaság, aki ad sportcuccra pluszt, az ad a búvárkodásra is. Súlyemelőket pl nem hallottam sose.
| ||
72. PDIC | 2008 feb 20. 22:27 | |
Jé, eddig én úgy tudtam, hogy csak akkor engedik ki az üzemanyagot, ha nem sokkal a felszállás után vészhelyzetben kell leszállni....
| ||
71. Bunny | 2008 feb 20. 21:27 | |
Azt kéne. Egyik haverom mondta, kéne egy autómentes nap mintájára repülőmentes napot tartani. Minden olyan légitársaság járatait egy napig kerülni, aki nem ad + súly.
A hasonlatod azért sántít, mert nem egy légitársaság (air malta, air berlin, stb) simán ad + kilót ha búvár vagy. Ez szimplán hozzáállás kérdése, köze nincs az anyagiakhoz. Az az üzemanyag mennyiség amit a plusz súly jelent pont semmi, és ezzel nem is lehet sakkozni. Vagy szerinted azt is nézik, ha amcsi túristacsoport van a gépen automatikusan +40 kiló emberenként? Nem gondolod komolyan, hogy ki van centizve a kerozin, és ahogy Dupla is írja, biztonsági okokból a felesleget ígyis-úgyis kiengedik. Felesleg nélkül meg nem indulnak. Magyarul ha azt mondják búvárnak +10 kiló pont ugyanannyi kerozint fognak tankolni, mint ha nem adnak. | ||
70. elche | 2008 feb 20. 21:02 | |
Azért szerintem nem ennyire fekete-fehér a téma. Mondom, engem nem önmagában a túlsúlydolog zavar, hanem inkább hogy nincsenek a kezelésére egységes szabályok. Vannak azért búvárbarát légitársaságok már most is, de ehhez hasonló témák a nálunk jóval több búvárral büszkélkedő Egyesült Királyságban is vannak, petíciók meg hasonlók formájában tiltakoznak időnként.
| ||
69. DUPLA | 2008 feb 20. 21:01 | |
Tényleg van összefüggés egyébként a kettő között, de az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy ha a kevés súly miatt üzemanyagot spórol a gép, azt leszállás előtt biztonsági okokból jól kiengedi a levegőbe, tehát talajt így is úgy is nagyjából ugyanannyi kerozinnal fog.
Amúgy egyetértek veled, szerintem is ki kell fizetni a szolgáltatást, ha az. De az nem életképes szolgáltatás, hogy a csomagom kis túlzással drágábban utazik, mint én. És az sem tisztességes szolgáltatás, hogy utazási irodák búvárutakat adnak el 20 kg-os súlyhatárú charterjegyekkel. Ez vagy dilettantizmus, vagy átqrás. Legyen előre ismert díja a plusz súlynak, lehessen kalkulálni és dönteni, hogy akarom-e, és amit ír elche könnyen fizetni, elintézni. Ja, és ha már csoportot fizettem, szerveztem (értsd ügyintétem helyettük) akkor lehessen az is, hogy az egész csoportom átlagából számoljuk a 20 kg-ot, és ne az hogy a 17 kg-on "spórolt" 3 kg-ot benyelik, a huszonhármat viszont leverik rajtunk. És akkor a csoportvezetők nem a tartalék második lépcsóket, meg, tarcsi jacketek, meg a defibrillátort osztogatnék szét a csapatban, hanem h mégis szükséges, a csapattagokra eső kollektív plusz súly díjköltségét. Mert én pl nem azért málházom magam, mert ez a mániám, hanem mert a fentiekre is szükség van egy több tucatos túrán. | ||
68. áááááávadász | 2008 feb 20. 20:58 | |
ha nem tetszik a rendszer csinálj forradalmat. vagy légitársaságot. air dc, ami csak búvároknak ad kedvezményt.
ha bevezetitek, hogy csak emelt díjas smssel lehet fórumozni, oké. jogotok van hozzá, aztán a szolgáltatást vagy megvszik az emberek vagy nem. | ||
67. Bunny | 2008 feb 20. 20:49 | |
Még egy dolog, elég sok sportág képviselőinek jár túlsúly azért, mert felszerelést visz. A búvárnak viszont a legtöbb társaságnál nem.
| ||
66. áááááávadász | 2008 feb 20. 20:48 | |
ezt se megerősíteni, se cáfolni nem tudom.:-)
szívtam már én is légitársaság faszsága miatt, csak úgy látszik engem az élet más területe már megedzett/közönyössé tett annyira, hogy nem szívom fel magam miatta. ez van ezt kell szeretni. | ||
65. áááááávadász | 2008 feb 20. 20:40 | |
nem tisztem védeni a légitársaságokat, de gondolom azt is elmondta a kapitány, hogy a súly és a fogyasztás közt van valami kapcsolat. és hogy a kerozint pénzért mérik.
lehet, hogy a lányod ugyannnyiért utazik, mint te, de te már így is cirka 20-25 kilóval túl vagy az átlag súlyon. utazhatna olcsóbban is, csak akkor a túlsúlyosak fizetnének többet. mókás lenne, ahogy mindeki ráállna a mérlegre a check in pultnál. | ||
64. elche | 2008 feb 20. 20:06 | |
Én önmagától nem a szigortól vagyok kiakadva, inkább arról szól a téma, készüljünk rá, mert nagyon kellemetlen lehet a reptéren rájönni, hogy most már más világ lesz. Egyébként amikor ott volt a tizenöt rugós brüsszeli repjegy, nyilván ezért a pénzért vicces lett volna, ha már én pattogok.
Hogy mi drága, mi nem drága, mikor lehetne szigor és milyen helyzetekben lehetne megengedőbb a társaság? Hát ezen el lehet töprengeni, de végülis ezeket a szabályokat nem mi hozzuk. Viszont amikor minden interneten megy, kb. biztos vagyok benne, hogy az emberek túlnyomó része simán kifizetné azt a plusz X összeget, amivel biztos belefér minden keretbe, ha a foglalásához kapcsolódóan, interneten, bankkártyával tehetné. Amikor amúgyis tele a fejed az utazásszervezéssel, még azt nézegetni, hogy kinek kell írni az ügyfélszolgálaton, és mikor és hogy reagálnak rá teljesen kétséges, hááááát... Mellesleg ez is csak egy elem a repülős bohóckodásokban, az átvilágítósdi komolyodása, a cipőlevétel, a folyadékelkobzás, a súlyhatározás, stb, stb, ez így együtt teszi kellemetlenné az élményt. | ||
63. Jules | 2008 feb 20. 20:03 | |
Van egy másik videós is. A honlapján ez szerepel: a klipek ára ennyi meg ennyi, de légitársaságoknak 500% felár :-)
| ||
Thailand
2/2 db alapján:(átlag: 5) átlagos nehézségű
max: 21m, látótáv: 10-25m , áramlás