»» ««
  fórumok / Hírek fórumai / 2008-02-19 Új reptéri kalandokra készülhetünk

A közelmúltban az utazásszervezés igazi kulcskérdésévé vált a repülés előtti csomagösszeállítás a szigorodó légitársaságok miatt.

Tovább a teljes cikk olvasásához.

A Fórum érdeklődés hiányában bezárt, már csak archívumként üzemel.


Első   1 2 3
 62. Jules 2008 feb 20. 20:00  
A szolgáltatás része OK, a pénzlenyúlás nem OK. Van egy videós barát, főállásban utasszállító-kapitány. ő mondta, hogy egy normál gép max felszállósúlyától messze elmaradnak a gépek, még telepakolva is.

S ahogy már elhangzott: ez a súlyra való hivatkozás messziről bűzlik. Ugyanannyit fzteke én, közel 100 kilóval a jegyemért, mint az 5 éves kislányom a 17 kilójával. S aztán mindketten max 20 kilót vihetünk magunkkal, díjmentesen. S ezek után túlsúlydíjra hivatkoznak?!
 61. áááááávadász 2008 feb 20. 19:54  
nézd, van egy szolgáltatás, aminek ez az ára. ráadásul publikus, hogy mit kapsz érte. az, hogy eddig ezt nem vették szigorúan az mondjuk úgy, hogy az ő jófejségük volt.
ha többet szeretnél, akkor az többe kerül. ha pedig nem megfelelő számodra, akkor nem kell igénybe venni.

persze kalkulálhatnának több súllyal, és felemelhetnék a jegyek árát, és a nem búvárok csengethetnének feleslegesen. csak akkor minenki a konkurenciával utazna, ahol te szintén felárat fizetsz.

ki tudok akadni ettől a nekem jár mentalitástól, és az most nem neked szólt személy szerint.

tudod, mikor kocsit veszel, és akarsz bele még ezt azt, akkor azt mondják, hogy kérem az alapárban ennyi volt. lehet még, de az ennyi meg ennyi felár.

persze lehet,hogy én látom rosszul a dolgokat.
 60. Jules 2008 feb 20. 19:42  
hát ez nem egy jól sikerült hozzászólás lett... Miért sír? mert 6-10 dollár egy kiló túlsúly... És nem egy kilót kell rádobni... És ha már kifizetek nem kevés pénzt, miért akarnak még jobban lehúzni?
 59. Zook 2008 feb 20. 19:35  
oké koszi, hogy is nem jutott eszembe...oregszem.
 58. áááááávadász 2008 feb 20. 19:31  
azé nem igazán értem, hogy aki sokszázezerért elmegy a messzire, miért sír, hogy a túlsúlyért fizetnie kell pluszba?
egyébként is menjetek egypt airrel 30+8 kg-t enged.
 57. Luciferin 2008 feb 20. 11:43  
Én ha reptéri kekec ember lennékhalálra röhögném magamat ezeket olvasva. Neki az a munkája, ő azt unja. Néha kekeckedik ha olyanja van (közel a főnök) különben meg nem törődik vele, csak röhög a kidagadt izmú látszólag könnyed testtartású sérv közeli állapotban lévő mosolygó (vicsorgó) embereken. :)
 56. Garfield33 2008 feb 20. 11:30  
China-n a kilókkal szaroztak. Mi vettünk +10 kg-ot, úgy nem szóltak a 33-ért sem.
A kézit viszont nem nézték, én is símán vittem a kis 18 kilós cuccomat (egy újjal természetesen)
 55. elche 2008 feb 20. 10:31  
Végülis mi bajod lehet?
1, iszonyú pótdíjat fizettetnek
2, fel sem engednek a gépre
3, kiszedetik a masinádat a zsákból, de megígérik, hogy majd hazaküldik neked Pestre
4, semmi bajod nem lesz, de az átizgult utazás miatt végig remegni fog a kezed fotózás közben

Szóval csekélység ez, a kalandos dahabi hazautazásodhoz képest.:)
 54. Zook 2008 feb 20. 10:27  
igen, ez mukodott eddig egyiptomba mindig vittem a pelit, de china-n nemtom mi a helyzet. megpakolt hatizsakok lesznek oszt szevaszm nem idegeskedem rajta tobbet.

nem.

dehogy...

en?

soha.

nem leszek ideges. NEM!

:)
 53. DUPLA 2008 feb 20. 10:25  
A Malév nem méri a kézipoggyászt, csak ha roskadozol alatta, és extrém méretű.
Tapasztalatból mondom, hogy egy 30 kilós hátizsákkal is simán felmész a gépre, ha
1.) Gyakorolod a tükör előtt a fél lábon várakozó ásítozó testtartást, vagyis demonstráld a pillekönnyű a hátimotyót,
2.) Kizárod a lehetőségét, hogy a röntgengépbe pakolásnál segítsenek neked a személyzetből (ezáltal megúszod a pert is, ha sérvet kap)
3.) Nincs a cuccban súlyzó formájú tárgy.
 52. Jules 2008 feb 20. 09:40  
Akaszd a gépet a nyakadba, tokkal együtt...
 51. Zook 2008 feb 20. 09:23  
grrr...
 50. Bunny 2008 feb 20. 08:47  
Egész jó kiskompakt gépeket lehet manapság már kapni ;-)
 49. Zook 2008 feb 20. 08:44  
lemertem egy hatizsakot ami tenyleg semmi anyagu, benne a fotostaskam szivacsos elvalasztoi, benne a gep meg obik es ez onmagaban 6,5 kg. elmennek az anyjukba a 8 kilojukkal...
 48. Kriszta 2008 feb 20. 05:12  
Tenegerentuli jaratok altalaban kellemes sulyhatarokat adnak meg igy ott igen kicsi a valoszinusege annak, hogy az ember tullepje. Pl Martinair, Arke stb. En most szenvedek mert orszagon belul kell repulnom es 23 kilo a maximum...azon felul, hogy a felszerelesem mar kb 17 kg es a kezitaskam tele van, meg az is neheziti a dolgot, hogy a buvaros taskaba alig fer meg valami, hiba lenne meg ott 6 kilonyi lehetosegem.
 47. Aladár 2008 feb 19. 23:52  
Rühellem ezeket a szabályokat, már ami a bevezetett biztonsági előírásokat illeti. Engem mindig terroristának néznek. Macera az egész, a prágai gép mindig késik miatta, legutóbb 45 percet. Nem tudom, búváros, EU-n kívüli úticéloknál mekkora a szívatás, mert utoljára augusztusban merültem Egyiptomban, de a kölni és prágai járatoknál válogatott genyaságokkal növelik rendszeresen az adrenalin szintemet.

A plussz súly téma hálistennek nem érint, a hobbit alkat miatt eddig elnézték a plussz kilókat) vagy csak eddig nézték el?) A kézi poggyászomat nem mérték le legutóbb sem a prágai gépnél, de kaptam rá kis cetlit a becsekkolásnál, h ellenőrzött kézipoggyász, vagy mi.

A biztonsági előírások monnyanak le!
 46. Kékbálna 2008 feb 19. 23:13  
Azért tudsz te hízelegni. :)
 45. Garfield33 2008 feb 19. 23:05  
Gondoltam, hogy neked fájni fog az ötlet. Mi a francot csinálnál mínusz 30 kiló poggyásszal...
 44. Garfield33 2008 feb 19. 23:04  
Én akkorát szoktam csuklani, mint Aladár.
 43. azarabdémon 2008 feb 19. 22:59  
Én annyi centivel születtem, amekkora Aladár...   :)
(Aladár megbocsát Démonnak, ugye?)
 42. DUPLA 2008 feb 19. 21:52  
Negyven kiló? Ne má', én annyival születtem! Te sörétólmokkal merülsz?:-)
 41. Kékbálna 2008 feb 19. 20:35  
Te macsek! Tudod mit. Ne vihess fel a kézi poggyászodba csak egy zsemlét. Még hogy túlsúly 100 kiló felett. Bocsi a cuccommal én utazom a leghatékonyabban, már ha a fuvarozott tömeg egységnyi kiló árát számolom. A soványság luxus!


Szállj el gyorsan! :)
 40. Garfield33 2008 feb 19. 17:14  
Szeretné... de modell alkatú búvár kevés van.
Nem baj, Ali jöhet, 50 kiló pluszsúly is jól jön.
 39. Aladár 2008 feb 19. 16:27  
Ali simán tud pár nap alatt 40 kiló lenni, bár 6ásvadász szerint olyankor halálfej arca van. Garfield csak a zörgős csontú utastársakat szereti?
 38. Garfield33 2008 feb 19. 16:01  
Aladár duci. Valami büfé manökent, 40 kilóval.
 37. azarabdémon 2008 feb 19. 15:58  
Ha lenne ilyen törvény, hogy cuccal együtt lehetsz 100 kiló, akkor mindenki Aladárt akarná szafariztatni... :-))
 36. Garfield33 2008 feb 19. 14:53  
Az mindennap esik egy kicsit. meg lehet szokni. Cserébe nem égsz le első nap. vagy mégis.
 35. Zook 2008 feb 19. 14:52  
okidoki. majd ird, h esik e meg az eso :D
 34. Garfield33 2008 feb 19. 14:50  
Malév állítólag most átment gecibe. Még a kézit is mérik.
 33. Jules 2008 feb 19. 14:48  
Malévnál meg lehet kérvényezni a túlsúlyt, általában +10 kilót adnak, legalábbis nekünk egyszer adtak... Egy próbált megér. A claims-re kell írni és megadni a foglalás adatait...
 32. Garfield33 2008 feb 19. 14:47  
Okos ember nem utazik el a messzi Pestig. Bécsből megy és végig Qatarral (Jakartáig). Onnan Lion-Air, a helyi potyogós járat...
A taipei járattal az a baj, hogy néha lusták a stuwik és elspórolják a piát. Meg kicsk a helyek. 
Ti miért Frankfurtból indultok? 

Ja, majd írd meg priviben a telefonszámodat, hogy írhassak pimasz sms-eket lembehből.
 31. Zook 2008 feb 19. 14:42  
figy, qatarral hogy mentek? ferihegyrol indul qa? mert ha malevval kezditek akkor ba..hatjatok a tulsulyt (esetunkben ez a helyzet...)
 30. Jules 2008 feb 19. 14:40  
Támogatom, de legyen inkább 130-150... Gondoljunk az idő előrehaladtára....
 29. Garfield33 2008 feb 19. 14:37  
Muszály engem itt stresszelni? Miután hosszas munkával megvariáltam a lámpáimat, most ugyanabba a sülyba még belefér két tartalék akksi is. És bár a Qutar az +10kg-ot búvárnak, a kézipoggyászom akkor is 16 kiló, meg a zasszonyé sem sokkal kevesebb.

Különben is, már tényleg kezd telelenni a púpom az összes getnya légitársasággal. Miért nem a 130 kilós utasokkal fizettetnek túlsúlyt? Mondjuk hozhatnának egy olyan szabályt, hogy csomaggal együtt lehetne bárki 100 kiló...
 28. Mirci 2008 feb 19. 14:32  
Az 51-esen Bp-Baja viszonylatban kb. 10 km-ként vannak sírhelyek... (Más útvonalakat nem ismerek ennyire.)
De tényleg kaland lenne...
 27. Zook 2008 feb 19. 14:07  
wetpixelen javasolta egy tag, h utazzunk ugy, ahogy o szokott: fedex-el feladja a cuccat, mire odaer szep nyugiban, nehez kezitaskak nelkul a lada mar oda is ert, nincs macera, biztositva van, stb, stb...csak egy szepseghibaja van a tortenetnek, persze gyorsan megneztem az arakat: 130e lenne kikuldenem a pelit elore...hehehe pedig milyen jol hangzott. komolyan, ha mondjuk 50e-ig megoldhato lenne, meg lehet h gondolkoznek is rajta. mert tenyleg qrvanagy macera.

most keresek eppen megfelelo hatizsakot, amiben vedve is vannak a cuccok (csak a tok+portok meg vakuk,stb, a gep es tarsai a parom hatan levo b hatizsakban utaznak majd) es nem ordit rola, h fotostaska vagyok... lowepro fotostaska belso szivacstagoloi belefernek egy kozepes hatizsakba, igy a gep ok. tok es tarsaihoz meg egy crumpler pretty boy backpack xl-t vadaszok. laptop is belemegy, fotos resze is van, es tok atlagos cuccnak nez ki. kiveve az ara :(
 26. elche 2008 feb 19. 13:10  
Jaja, azt nevezem én normál úticélnak, ahova jellemzően egy hétre megy az ember. Ehhez képest igazán kellemes volt 22 nap, 3 sziget, de csak oda és vissza egy repülőút. De autóval is, sose lehet tudni. El lehet menni Korfura, például, vagy ha már olyan szép videókat tesznek fel román búvárbarátaink a 170 méteres roncsokról, akár oda.:)))
 25. Jules 2008 feb 19. 13:02  
Csak nem a Kanári-szigetekre gondoltál? :-) Amúgy Földközi-ről szólva, azt hiszem idén nyáron Korzika, Szardínia vagy Spanyolország felé veszem az irányt, lényeg, hogy kocsival megközelíthető legyen... No súlyhatár...
 24. elche 2008 feb 19. 12:54  
Még a normál úticélokra is inkább 2-3 hétre utazni... Olyan helyekre menni, ahol nincs nagy forgalom a reptereken, kevesebb a tolongás... Vagy újra célba venni a Földközi-tengert, autóval.:)
 23. azarabdémon 2008 feb 19. 12:42  
Kényelmesen, saját autóval?.... csak nehogy one-way legyen belőle.... Kairo és Dahab közt az út (út??) mellett jó szemmel felfedezhetők sírhelyek tucatjai is. Gondolj az éjjel-lámpa-nélkül-közlekedem policy-től egészen az igazoltató marcona feketeruhásokig. Kalandni kaland, de rizikós.
 22. Mirci 2008 feb 19. 12:33  
:-DDD
Azon már én is elgondolkoztam, milyen lenne mondjuk Olaszországból átkompozni Egyiptomba! :-))) És akkor nem az UpperEgypt nevezetes buszain kellene bejárnunk az országot, hanem kényelmesen, saját autóval... Filléres benzinárak mellett...
 21. Jules 2008 feb 19. 12:24  
Na ja, Londont legjobb elkerülni... Inkább szálljon át az ember máshol...
 20. azarabdémon 2008 feb 19. 12:22  
.. és akkor még nem is álltál sorban a Heathrow-n ujjlenyomatért....
 19. Bunny 2008 feb 19. 12:13  
Gyerekként borzalmasan irigyeltem azokat, akik sokat repültek. Eleve a repülés mint csodálatos dolog, a csinos sztyuvik, a kaják, a világlátás, meg minden. Nincs 10 éve, hogy ténylegesen használom az utasszállító repülőket (nem kimondottam gazdag családból származom :)), de még így is volt 1-2 év amikor volt szerencsém élvezni a repülést.
Mostanság már inkább a hátam közepére kívánom az egészet, és ha lehet autóval mennék egyiptomba is. A reptéri tortúra, a szűk hely a gépen, a várakozás ... útálom az egészet, de tényleg.
 18. Mirci 2008 feb 19. 12:07  
Kösz...
Egész megnyugodtam... :-)))
 17. Jules 2008 feb 19. 12:00  
Igen, mert "amennyiben mégis" akkor ők ezért nem felelnek... Sajnos az én nagy ldádám üresen 11 kiló, cuccal együtt már bőven 20 fölött van, és akkor a búvárcucc még nincs sehol. A horgászmellényes megoldás jó ötlet. Legfeljebb úgy nézünk majd ki, mint egy igazi terrorista, a zsebeink teletömve akkukkal stb. Én régen szerettem repülni, de már nagyon tele a hócipőm... tegnap este is ferihegyen közel egy órát álltam sorba a biztonsági átvizsgláshoz, mert a lökött német tulajdonos annyira érzékenyre programozta a kaput, hogy cipőtől elkezdve mindent le kell vetni - s persze a két kapuból csak egy működött... Végül észbe kaptak, hogy 17.40-kor talán valahogy megoldást kéne arra találni, hogy a 18.00-s gépeket azért elérjék az emberek....
 16. DUPLA 2008 feb 19. 11:58  
Nem mondtam, hogy 100%-os módszer, de megpróbálni érdemes.

Nem gondolnám, hogy van (különösen ilyen alasony) limit, de annyira nem vagyok tisztában a légitársaságok és az utasok közötti kártérítési-polgárjogi viszonyrendszerben, hogy erről kellő határozottsággal tudjak állást foglalni.
A javasolt módszer egyébként éppen arra apellál, hogy általában a chekin-csajok, meg a security skacok sem, tehát egyszerűbb elnézőnek lenni, mint utánanézni:-)
 15. elche 2008 feb 19. 11:55  
Igen, az üzletszabályzat is két részre bontja a nem fuvarozható cuccokat, tehát van amit tilos, és van, ami nem fuvarozható, de ha mégis bevállalod, a saját felelősségedre teszed.
 14. Bunny 2008 feb 19. 11:51  
Igen, ezt feltettem én is anno ElChenek, aztán értelmeztük a mondatokat. Felelősséget nem vállalnak ezekért a cuccokért, azért még benne lehet a csomagban.
 13. Mirci 2008 feb 19. 11:43  
Azért ez érdekes...

Ha folyadékot nem adhatsz fel és nem lehet a kézipoggyászban sem, akkor most mi van???
Én eddig feladtam a pipere cuccokat (úgy látszik hibáztam...) Igaz, hogy lehet már kapni kis kiszerelésű (fél, egy dl) sampont, tusfürdőt, stb., de nem mindent! És persze annyiba kerül, mint egy szokásos 2 decis...

És mindig hoztam Egyiptomból pár liter mangólét... Ezért most már akasztani fognak?
Első   1 2 3
Fórum v1.105 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Middle Reef

Egypt, Red Sea

3/7 db alapján:érdekes(átlag: 2.9) átlagos nehézségű
max: 27m, látótáv: 10-25m , áramlás , driftes

napihajós megközelítészátony merülés scenic, nézelődős merüléssziklás, hasadékos élőhely nyílt vízi fajoknagy rája teknős

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés