fórumok / Hírek fórumai / 2008-02-19 Új reptéri kalandokra készülhetünk | |
A közelmúltban az utazásszervezés igazi kulcskérdésévé vált a repülés előtti csomagösszeállítás a szigorodó légitársaságok miatt. Tovább a teljes cikk olvasásához. |
12. elche | 2008 feb 19. 11:41 | |
A gondom ott van, hogy nyilván lehet egyezkedni, de... mi van, ha időnként (netán egyre gyakrabban) nem sikerül? Én a kemény ládával egyelőre még feladom a cuccot, végülis tok van benne meg lámpák, milliós értékről szó sincs, de egy jobb szett bizony érhetne milliókat is. Fogalmam sincs, mit csinálnék.
| ||
11. Jules | 2008 feb 19. 11:38 | |
Eszerint jogosult vagyok felvinni...
| ||
10. Jules | 2008 feb 19. 11:37 | |
20 dollár /kg amit fizetnek. Úgyhogy egy csomag max 400 dollárt ér... Esetleg lehet még ezeket a cuccokat biztosítani külön pénzért. A 4 milliós szöveg eddig bejött nekem is, ha kellett. Amúgy legutóbb nem szóltak, bár legutóbb ugye november középen voltam így Genf-Bp-Tel Aviv-Eilat útvonalon, és ebből nem volt gond. Gond abból volt, hogy a Tel-Aviv-i reptéren a vámos kiszúrta a kamerát, és addig nem engedett tovább ("biztos el akarom adni"), amíg nem terhelte be feltételesen a hitelkártyámat 1000 dollárra. Aztán amikor visszafelé mentem, bemutattam a kamerát, és visszakaptam a terheléses papírt.
| ||
9. elche | 2008 feb 19. 11:32 | |
8. elche | 2008 feb 19. 11:26 | |
A cikkben utalt esetnél a búvárfotósoknak állítólag nem ment olyan simán ez az egyezkedés. Szerintem a légitársaság szabályzatában benne van, mennyit térít a poggyász eltűnése esetén, és lehet annak az értéke sok millió is, ha a limit százezer, nem?
| ||
7. Bunny | 2008 feb 19. 11:07 | |
Ez fura, én eddig úgy tudtam személyi VAGY jogsi (mindkettő esetén az új, plasztikkártyás) elegendő a személyazonosság igazolására külföldön is, ahová nem kell útlevél.
| ||
6. azarabdémon | 2008 feb 19. 11:05 | |
www.hunair.hu :
A Schengeni övezetben közúton és viziúton a tagállamok között szabadon, mindenféle ellenorzés nélkül lehet átjárni. Ugyanakkor a tagállamok területén bármikor ellenorizhetik a helyi rendori szervek a személyazonosságot, amelyet személyi igazolvánnyal vagy útlevéllel lehet igazolni. A magyar jogositvány nem elegendõ Magyarország területén kivül. A Ferihegyi repülõtéren történõ határátlépésnél 2008 március 29-ig továbbra is érvényes útiokmányellenõrzés történik. A repülõtéren 2008. március 29-étol, a nyári menetrend életbe lépésétõl állnak át az új gyakorlatra. Minden terminálon külön kell választani a schengeni övezetbõl érkezõ utasokat a nem schengeni utasoktól. Márciustól a 2A lesz a schengeni, a 2B pedig a nem schengeni terminál. Megszunik tehát az a gyakorlat, hogy a Malév csak a 2A-ra jár; hiszen az elmondottak értelmében a schengeni övezetbol érkezok a 2A-ra, a többi a 2B-re érkezik. Elobbinél csak check-in és utasbiztonsági ellenorzés lesz, utóbbinál marad az útlevél- és határkontroll. Az 1-es terminálon a tranzitterületet egy üvegfallal választják ketté. . 2008 március 29-tol várhatóan a 2 A terminál lesz a schengeni tagállamok járatainak terminálja, és a 2B Terminál az összes többi járaté. A nem Schengeni de EU-tagállamokba továbbra is személyi igazolvánnyal vagy útlevéllel lehet belépni. Svájcba érvényes útlevélre van szükség | ||
5. DUPLA | 2008 feb 19. 10:27 | |
Szoktak szólni. Ilyenkor együttműködően azt célszerű válaszolni, hogy mintegy 4 millió forint értékű motyó van benne, ha gondolják felrakjuk a poggyásztérbe, de ha megsérül/eltűnik sokba fog kerülni a légitársaságnak.
Tapasztalataim szerint 10/8 arányban működik. | ||
4. Zook | 2008 feb 19. 10:23 | |
es nem szoltak, h csak egy "csomagod" lehet?
| ||
3. Jules | 2008 feb 19. 09:48 | |
Én ez utóbbi időben mindig kézben vittem a tokot és benne a kamerát... + volt a hátitáska
| ||
2. Bunny | 2008 feb 19. 09:01 | |
Ja és ne feledjük. 20 kiló a feladott pogyász, és 8 a kézi. Tehát 28 kilóval lehet sakkozni!
| ||
1. Bunny | 2008 feb 19. 08:57 | |
No igen, szóval tegnap este hirtelen felindulásból lemértem pár cuccomat - azóta persze elfejeltettem a pontos számokat :D
Nagy görgős búvártáska 2 vagy 3 kilóval nehezebb (már nem emléxem) mint a sima vállravehető. A mellényem közel 4 kiló, a háttámla benne alig fél, szóval azon nehéz spórolni, de vannak 1.5 kilós utazó jacketek, lehet váltani kéne? D gyűrűket is le lehetne cserélni az acélt műanyagra, csak még nem tudom hogyan. Reduktor is nehéz, de elsősorban az első lépcső. Erről tömlőket leszerelni és berakni sokzsebes mellénybe. Szintén idepakolni az akksikat, töltőket. Persze hülyén fognak az emberre nézni a reptéren, dehát eddig nem volt szabályzova, mit vihet az ember a zsebében. Én pl. simán meglépném, hogy ha nehéz tokom van, belerakom a gépet és úgy viszem vállra akasztva. Ha megkérdezik, bocsi, ez a tokja a fényképezőnek :D Uszonyom 3 kiló, na ez az az extra, amiről nem vagyok hajlandó lemondani. Fényképezőnél már egy éve lecseréltem amit lehetett ultrakönnyű aluminiumra. Kacatos kistáska asszem csak végső esetbe jön, a computer kemény doboz és hasonló egyedi tárolók is itthon maradnak. Lehet még gondolkozni azon, hogy az ember nem visz laptopot, hanem beszerez több memória kártyát (azért többet, hogy egy beázással legalább ne bukjuk be az összes képet a gép mellett). Spórolni lehet a pipere cuccokon. Mindenféle flakonos szarok helyett egy szappan, kis fogkrém, villanyfogkefe helyett sima. | ||
Egypt, Red Sea
1/1 db alapján:(átlag: 4) átlagos nehézségű
max: 35m, látótáv: 10-25m , driftes