»» ««
  fórumok / Hírek fórumai / 2007-12-13 Thistlegorm- halad a munka

Lassan vége a híres roncs lezárásának, és a hírek szerint a búvárok a tervek szerint haladnak.

Tovább a teljes cikk olvasásához.

A Fórum érdeklődés hiányában bezárt, már csak archívumként üzemel.


 10. Bunny 2008 jan 18. 09:40  
Hmm, mondjuk ez egy ésszerű magyarázat ...
 9. Jules 2008 jan 18. 09:39  
Szerintem ennyi harmincpárméter hosszú kötél az áramlásban hamar egy csomóba állna össze ha a felszínre vezetnék a végüket.
 8. Bunny 2008 jan 18. 09:34  
Egyébként jött egy hírlevél, amit végülis nem raktunk be, mert nem annyira hírérték, de a lényeg, hogy ha jól értem a lekötők a víz alatt vannak továbbra is. Elég furi megoldás, én úgy gondoltam a felszínen ott a bója, becsáklyázza oszt jólvan.
 
HEPCA would like to thank all diving operators and divers for your support of the ‘Saving the Red Sea Wrecks’ Campaign and our recent efforts to
establish a mooring system on the SS Thistlegorm.We are delighted that so many of you are using the new system and that this action is directly contributing to prolonging the life of this wreck.
However, we are disappointed by reports that some safari boats and dive guides continue to moor on the wreck itself. Following the installation of the new
mooring system, mooring on the wreck is strictly forbidden and violators will be prosecuted.After a considerable consultation period with diving operators, boat captains, divers and other specialists, the current mooring system was chosen as the
only viable solution. It is not possible at this location for the mooring ropes to reach any further to the surface without compromising safety. Any dive
guides who cannot tie a rope at 22m should not be working as a dive guide. Any diver who cannot swim 5m from the rope to the wreck in a current should not
be diving on this wreck. There cannot be any compromise. HEPCA strongly opposed a wreck management plan suggested by the Government as it would have meant a substantial increase in fees and dramatic limitations
on diver numbers. We trusted in the conscience and commitment of all Red Sea stakeholders to support our mooring plans as the only acceptable solution to
sustaining the wreck of the SS Thistlegorm and our ability to continue diving her.We urge all diving operators, safari boats and divers to comply with the new regulations for diving the wreck of the SS Thistlegorm and use the mooring
system installed. In total there are 32 mooring lines installed in pairs on each side of the wreck. Sadly some of the new mooring lines have already been cut and damaged
due to misuse. The HEPCA team will revisit the SS Thistlegorm next week to attach new shorter lines to prevent skippers dragging the lines to the other
side of the wreck. A diagram can be seen at:http://www.hepca.com/thistlegorm-mooring-system.aspxAny previous violations are being considered as due to a lack of awareness and knowledge. Following HEPCA’s distribution of this email, this will no
longer be considered a credible excuse.From 1st February 2008, in coordination with the Chamber of Diving and Watersports, the SSDM and other partners, HEPCA will report all violations and
take legal action against all violators.The next stage of the ‘Saving the Red Sea Wrecks’ Campaign is the installation of a mooring system on the Rosalie Moller, which is scheduled to take
place in February 2008. HEPCA remains tolerant, as we understand that this is a long process of public awareness and education. We are constantly
assessing both our current work and our future plans and any necessary developments will be undertaken as appropriate.
 7. Garfield33 2008 jan 18. 09:25  
Felteszem, a HEPCA nem igazán tudná megfizetni a profi norvég fúrómunkásokat :-)
 6. bm777 2008 jan 17. 20:31  
Hát a kérdés az, hogy biztos jó ötlet volt-e arabokra bízni ezt a munkát,mert hát azt mindenki tudja hogy nem mindig a precizitásról híresek:>Reméljük ezúttal rácáfolnak erre a tényre.
 5. Bunny 2007 dec 13. 10:30  
Le is van fotózva .
 4. elche 2007 dec 13. 10:24  
Emlékszel, amikor ott merültünk, és láttuk azt a hajókötelet, ami az egyik nagyobb, mozgó vasalkatrészhez volt kikötve? Hát, ha a jövőben ilyesmi nem lesz, akkor nem csak az első pár nap lesz minőségi ugrás.:)
 3. Bunny 2007 dec 13. 10:09  
Az tuti, a legjobb thistlegormos képeket lehetne most lőni. Bár gyanítom a nyitás utáni közvetlen napok  is jó időszak lenne.
 2. Darth-Digilog 2007 dec 13. 09:41  
Tudnék most kényelmesen fotózni! Kánaán lenne egy hét néhány modellel!
 1. Bunny 2007 dec 13. 08:34  
Biztos tök jó élet lehet most a roncsnál, a kutya nem jár arra csak a pár HEPCA-s ember. Igaz ők elég hangosak :D
Fórum v1.105 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Tiran, Woodhouse Reef

Egypt, Red Sea

1/2 db alapján:érdekes(átlag: 2.5) nehéz körülmények
max: 24m, látótáv: 10-25m , áramlás , driftes

napihajós megközelítésfal merülésnyílt vízi fajok korallos, trópusi élővilágteknős jelentős halraj nyílt vízben

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés