»» ««
  fórumok / Hírek fórumai / 2007-11-16 Az újdonságok bűvöletében

Úgy fest, tendenciává válik a meglehetősen bonyolult felszerelések fejlesztése. A jövő kérdése, mennyire állják az idő próbáját.

Tovább a teljes cikk olvasásához.

A Fórum érdeklődés hiányában bezárt, már csak archívumként üzemel.


 17. Bunny 2007 dec 12. 08:53  
No drága barátaim, akik tegnap az újhegyiben jártak, láthatták ismét uszonyokat próbálgattam, most egyedül. Kaptunk a divextől egy slingshot-ot, ez az aqualung uszony amiről a cikkben is írunk.
Na, hát a régi igazság itt is érvényes, minden szentnek (meg nem szentnek) maga felé hajlik a keze. A vége nálam is az lett, hogy a V12 a király :)

Nade a lényeg, mit tud az aqualung slingshot uszony: anyagában és kialakításában egy hagyományos uszony, tehát úszásellenállása azokhoz hasonló. A lapát független a lábrésztől, pontosabban oldalt kapcsolódik, ami jó dolog, mert nem feszíti/ terheli a lábfejet. A sebességváltás egyszerű, lentebb hanyi hosszászólásában a képen megnézhető a dolog. A piros bigyó egy erős gumi, ezért hívják slingshot (magyarul csúzni)-nak. Ezt a gumit meghúzva lehet beakasztani három vájatba, minél távolabbiba kerül, annál feszesebb lesz.
Az uszony pedig mivel ez a gumi tartja és adja át az erőt úgy működik, hogy ha a gumi lazább, könnyebben hajlik a csapokon, tehát lágyabbnak érzed, ha pedig a gumi feszül, nehezebben enged az uszony keményebbként működik.

Szóval a sebváltó működik, azt kell hogy mondjam. Amiért én mégsem váltanék rá, amellett hogy nekem a leglágyabb állapotban is túl kemény volt a V12-höz képest (mondjuk ahoz nagyjából minden keménynek számít, tehát ez nem mérvadó) az az, hogy a vájatok nem tudom mennyire bírják az állandó állítgatásból adódó várható kopást. Az is igaz, hogy mondjuk a Mares ABS csatjánál is azt vártam, szétkopik aztán mégsem, tehát ez lehet simán pesszimizmus a részemről.
Egyébként meg aki hagyományos uszonyban gondolkozik, és nyitott az új dolgokra, érdemes megnéznie, mert nem akkora hülyeség mint aminek elsőre látszott.

A sebváltó gumi egyébként a forgalmazó szerint cserélhető, és pár száz forint, az uszony is egész jó bevezető áron van. Nem mondom mennyi, mert ez nem reklámcikk, csak tapasztalat megosztás :D
 16. Garfield33 2007 nov 18. 18:44  
És miért kérdezték ezt az ártatlan dedek?
Jaaa? Merhogy olyan a modorod, mint egy olajbányásznak?
 15. azarabdémon 2007 nov 18. 12:41  
Nekem is van scooter-em, a buli kedvéért nyáron lecipeltük a Balatonpartra. A bámészkodó tinédzserek legbátrabbika megkérdezte: Tessék mondani, olajat találtak a Balatonban és most fúrják?
 14. zsolo 2007 nov 17. 19:18  

Ez azért komolyabb! :)
 13. hanyi 2007 nov 17. 19:09  
Nahááát !
Én meg nyáron azt hittem, hogy valaki egy fűnyíróval rohangászik a víz alatt.
:-)
 12. Zook 2007 nov 17. 19:03  
"Már csak az kell, hogy valaki kitaláljon valami motoros, propelleres izét, ami magával vonszol a víz alatt!"

ime...

:)
 11. elche 2007 nov 17. 16:05  
Igazad van. De te már 85 óta merülsz, és vannak azok, akik még csak ezután vágnak bele. ők ezeket a varázscuccokat esetleg a többi között látják a polcon, és meg sem fordul a fejükben, hogy ez a hosszú távon még nem kipróbált felszerelés messze nem éri meg az árát. Szóval nem árt írni pár szót, és felhívni a figyelmet pár dologra. Szerencsés esetben persze az oktató segít minden kérdés esetén.
 10. hanyi 2007 nov 17. 14:38  


Mi a   st.sz@r  jön még?
Már csak az kell, hogy valaki kitaláljon valami motoros, propelleres izét, ami magával vonszol a víz alatt!


 9. buborek 2007 nov 17. 14:35  
Búvárok! Vajon merülni is szoktak ezekkel a csodakütyükkel, vagy megvásárlás után, mutogatják erősen a búvárhajón, közben ecsetelve az aznapi, rettenetes fülfájást, mely természetesen az esti kocsmázásra, elmúlik, s akkor már a legnagyobb, legveszélyesebb kalandok hősei lesznek. Jómagam 1985 óta igen sok uszonyt használtam, s mindegyikkel igazán jól lehet merülni, amelyik nem túl kicsi v nagy a csizmára. Szerintem, aki nem búvárúszással, vagy szabad tüdős merülésekkel, esetleg vadászattal foglalkozik, az inkább maradjon a régi uszonyánál, s merülje el az új csodakütyü árát! Jobban jár. A szárazruháról meg annyit, mindegyik jó, amit könnyű fel és le-venni, szépen lebegsz benne, s főként nem fázol. Ezt meg már kitalálták. Van többféle jó is. Csak drága. Üdv a tengerpartról.
 8. Garfield33 2007 nov 17. 11:27  
Ha jól láttam, a sebváltó az a piros bizbasz. Gondolom, egyre jobban ferdíti az uszony-részt.
 7. elche 2007 nov 16. 20:52  
Én azt nem tudtam teljesen kivenni, hogy hol is van a sebváltó. Mintha a talp felőli oldalon lenne, és szerintük simán váltható akár kesztyűben is. Ha a talp oldalán van, mi van, ha a fedélzeten állva valamibe beakad? Törik vagy elesik miatta a búvár? A víz alatt magzati pózba húzom magam össze és elkezdek váltani, lehetőleg mind a kettőt abba az irányba, amibe én akarom (szóval egyezőbe)? Vagy pedig valóban mutogatni kezdek a lábam felé, sebváltót imitálva, csak azt hogyan mutatom, hogy fel meg le?
 6. hopposztkopp 2007 nov 16. 20:35  
Kitalálhat bárki bármit, ha görcsöl a vádlim mássképpen lapátolok. Amíg én vagyok a motor.... Addig mindez csak lada wrc turbó-special.
 5. azarabdémon 2007 nov 16. 19:25  
Nincs automata sebváltós verzió?
Pancserek.
 4. VasMacska 2007 nov 16. 10:44  
Ebben is lesz sebváltó olaj, meg szűrő? És mi van a kötelező szervíz idejével? hány km. után kell majd ? És persze akkor kell km számláló is....
Sztem (és Murphy szerint is) : ami elromolhat, el is romlik.  Maradok a jól bevált klaszzikus usznyomnál. Nyílván nem véletlenül az eddig túrűáim során a legtöbb DM olyan uszonyt használt, mint én. ( Kivéve talán Grand Canáriáén Dave, mert ő hasítottal szelte a habokat)
 3. elche 2007 nov 16. 10:43  
Szerintem valamilyen rugó feszesebbre állításával. A honlapon ennyi van:
Gear Shift
-3-speed Gear Shift customizes your speed to effort ratio to fit the specific conditions of your dive
-Three different settings are available
-Easy to shift during the dive, even with gloves
 2. DUPLA 2007 nov 16. 10:13  
Szerintem tiptronic. Ha akarod automata, de van kézi váltási lehetőséged is. Nyilván fejlesztik az előzésnél használt speed fokozatot is, és már előre látom hamarosan jön az ABS-es uszony, mert ilyen sebességnél majd meg is kell állni valahogy:-)))
 1. fects 2007 nov 16. 10:04  
Arról van valami infó, hogy ezt a sebességváltást mivel is akarják elérni, mitől lesz keményebb az uszony?
Fórum v1.105 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Boonsung Wreck

Thailand

2/2 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 5) átlagos nehézségű
max: 21m, látótáv: 10-25m , áramlás

szafaris megközelítésroncs merüléshomokos élőhely korallos, trópusi élővilágjelentős halraj nyílt vízben

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés