fórumok / Hírek fórumai / 2007-11-13 Még mindig a tenger az úr... | |
Az utóbbi napok hírei igazolják, fejlődés ide vagy oda, nincs mit tenni, ha a nagy víz igazán haragos. Tovább a teljes cikk olvasásához. |
23. asc | 2007 nov 13. 23:10 | |
EPIRB - emergency position indicating radio beacon - veszhelyzeti jelado, a tovabfejlesztett valtozata a GPIRB amiben gps jelado van, pontosabb meg hamarabb kozvetiti a poziciot. a b class valtozatai a 121.5 civil vagy a 243.0 Mhz katonainfrekvencian sugaroznak, a class 406 valtozatai COSPAS SARSAT 406Mhz frekvencian sugaroznak - ezeket regisztralni is kell. Aruk olyan 750-1000 Usd.
Szemelyi jeladok ahol a vevo mindjart a hajon van elegge olcsok gyakran hasznaljak oket szeleromuvek vagy olajfurotornyok szemelyzete. Felfujhato mentotutaj 4 szemelyes - kb 800 - 1000 euro, akkora kb mint egy kezikoffer. Tengeri tulelotanfolyam - 500 -1500 euro | ||
22. hopposztkopp | 2007 nov 13. 22:33 | |
Van egy kis könyv: A hajóskapitányok kézikönyve.A navigációt abból is lehetne tanulni, de igazából az lesz a túlélő aki kiúszik a partra. GPS ide-oda nekem csak mutassák meg merre ússzak. Hajó van másik. | ||
21. Vanek | 2007 nov 13. 21:05 | |
Már ezer dollár környékén kapható.
De ez csak az egyik fele, egy mentőtutaj/mentősziget + mellények legalább ilyen fontosak. No és persze egy fedélzeti Vanek. Nem is tudom, hogy hogy lehet nélkülem szafarira menni... | ||
20. Garfield33 | 2007 nov 13. 17:47 | |
Víz alatti működés: ha nem tudod, hol vagy, egy kis ballonnal madzagon felengeded a felszínre a gps-t. Ott beméri magát, oszt visszahúzod és megnézed. Eccerű ez kérem...
| ||
19. elche | 2007 nov 13. 16:35 | |
Víz alatt sajnos ez sem működik.:) Csak a víz felszínén, amikor vészhelyzetben aktiválja valaki a jeladót.
| ||
18. azarabdémon | 2007 nov 13. 16:31 | |
Van víz alatti GPS??? Mármint vanni lehet, de működni hogyan működik?
| ||
17. elche | 2007 nov 13. 15:55 | |
Szerintem pont te nem tudod a koordinátákat, mert azt is a mentőknek továbbítja.:)
| ||
16. Garfield33 | 2007 nov 13. 15:53 | |
Az lehet a legjobb. Meg ugyan nem találnak, de legalább tudom a koordinátákat, hogy hol nyúvadok meg.
| ||
15. elche | 2007 nov 13. 15:42 | |
Van az a verzió, ahol a búvárhajón van egy vevő, és minden búváron van egy vészhelyzeti adó, ami 10 kilométeres körzetben képes érzékelhető jelet adni, de ezt még igen kevesen használják. A másiknak is lehet vevőegysége a hajón, de ott elvileg egy olyan frekvencián sugároz az az adó, ami nemzetközileg elfogadott szabvány, tehát a mentőegységek simán megtalálhatnak. Hogy mondjuk ez mennyire igaz Jemenre például, arról fogalmam sincs. Nyilván ez azért olyan roppant drága, mert a normál merülési tartományban nyomásállónak kell lennie, no meg azért elég erősnek kell lennie a jeleknek is. De van már GPS-sel kombinált verzió is.
| ||
14. Garfield33 | 2007 nov 13. 15:33 | |
Félreértettél. Gondoltam, hogy valami ilyesmi, de tényleg nem tudtam, mi az.
| ||
13. elche | 2007 nov 13. 15:30 | |
Tudom én, hogy neked van otthon egy tucat, de hátha valaki számára tényleg újdonság.:) Én már nézegettem a búvár verziókat, és megállapítottam, hogy drágák.
| ||
12. Garfield33 | 2007 nov 13. 15:21 | |
Magam sem fogalmazhattam volna meg szebben és érthetőbben. köszi.
| ||
11. elche | 2007 nov 13. 15:19 | |
Nem tudod mi az az EPIRB? Hát szép!
Idézek az elsőszámú információforrásból: "Az EPIRB, azaz személyes vészhelyzeti jeladó talán a legjobb eszköz elsodródás esetén, hiszen frekvenciája meghatározott, az alapján keresnek a mentőhajók és -helikopterek. Nyilván nem olcsó eszközről van szó, és akkor a leghasznosabb, ha magán a búvárhajón is van egy vevőrész, a mi általunk gyakran látogatott helyeken viszont nem igazán készültek fel ezek alkalmazására. Ebből is létezik több típus." | ||
10. Garfield33 | 2007 nov 13. 15:15 | |
Már meg sem merem kérdezni: mitököm az az epirb bólya?
(De jól mondtad, utánam a hajón tényleg a kapitány az első :-) ) | ||
9. Vanek | 2007 nov 13. 13:13 | |
Ki beszél vitorláscipőről? Annyit szoktunk kérni, hogy egy világos/nem fogós talpú sportcipő, deckre lépés után a kvicsokat a mintázatból kipiszkálva. Esetleg ajánljuk az ezerforintos kínai tornacsukát, ami tökéletes. Ez ugye egy túra/búvárcucc árához képest nem egy nagy beruházás.
És ne a szélsőségeknél maradj, hogy a tilos helyett kötelező. Én a mindig megengedett, néha kötelező híve vagyok. Mondjuk nyilván nem az a kulcskérdés egy hajó biztonsága szempontjából, csak ez hirtelen megragadott :-)) Bár a tendenciát egy kicsit mutatja, hogy hol és mennyire lehet a fizetővendégnek előírni dolgokat a saját biztonságuk érdekében. Amúgy szerintem ami érdekes lenne, hogy legyen minden hajón elég mentőmellény (mindenkinek elején kiosztva), legyen mentőtutaj/mentősziget (nem a raktárban), no meg epirb bólya. | ||
8. Vanek | 2007 nov 13. 13:08 | |
Na itt kezdődnek egyébként a gondok.
A hajón a kapitány a főnök (szokták úgy is emlegetni, hogy a kapitány a hajón Isten után az első). Ha cipőt ír elő, cipőt veszel fel és nem papucsot. Pont. Szanaszéjjelhagyás? Ez ugye nem gond. Megy a "talált tárgyak osztályára" azaz a kukába. | ||
7. elche | 2007 nov 13. 11:16 | |
Nekem az jutott eszembe arról, hogy megbízunk a legénységben, amikor a szafarihajó elsüllyedéséről tartott előadást SzI, és előtte ugyebár töprengtünk, minek indultak el merülni, hiszen már a merülőfedélzet egy része a szokásoshoz képest fura volt. És elmondta: azt mondta a legénység hogy minden oké, ők pedig elhitték.
Hát tényleg, ki vitatkozna velük? | ||
6. Bunny | 2007 nov 13. 11:11 | |
Nem mellesleg pedig gondolom a vitorláson sem a hótaposóval skeráznak az emberek. A vitorláscipő kötelező viselete, cipeltetése meg eléggé kiverné a biztosítékot szvsz egy hajón. Mondjuk napi hajó Hrg, minden nap más-más sznoris csapat , megoldhatatlan lenne a dolog szvsz.
Tehát a legkisebb rossz a meztéláb, gondolom. | ||
5. Garfield33 | 2007 nov 13. 11:08 | |
A búvárhajón szerintem azért nem szeretik a cipőt (bár a legénység soxor visel valamit), mert a csapat nem cipőt, hanem papucsot viselne (ami maga is csúszik), hol itt, hol ot hagyná szanaszéjjel, csak a macera lenne vele. Cipővel ugyanaz a helyzet; a napozódecken ledobná, aztán ott is csak útban lenne.
| ||
4. Vanek | 2007 nov 13. 10:47 | |
Az túlzás, hogy értek a hajózáshoz, de némi vitorlás tapasztalat összegyűlt az évek során, sőt olyan embereket is ismerek, akik értenek is hozzá.
Én speciel eléggé meglepődtem ezen a decken csak mezítláb hozzáálláson. Mi pontosan mindig azt okítjuk, hogy a hajón a cipő lényegében kötelező, csak szép napozós/pancsolós időben engedhető meg a hiánya. Láttam én már elcsúszni jópár embert mezítláb, sőt elég vad sérülést is ebből. Szintén láttam olyat, hogy egy megcsúszó lábat egy kemény tárgy (pl csörlő) akaszt meg. Az se lett szép. Egy normális cipőben ezek nagyrésze nem történt volna meg, vagy ha mégis, legalább a körme megmaradt volna a delikvensnek. Persze mezitláb kevésbé kopik a szép deck és nem lesz csúnya "féknyomos" egy fogós talpú cipőtől. | ||
3. VasMacska | 2007 nov 13. 09:29 | |
miért érdekel, hogy hány éves a kapitány?:) Engem nem nyugtatna meg az sem, ha maga a főpilótákat oktató vinné is a repülőt. Mint emlékzetes éppen ilyen oktató pilóta okozta minden idők legsúlyosabb balesetét a Kanári szigeteken( már ha jól emlékszem a helyre)
És mit ért a kérdésed, és a tiltakozásod az éjszakai hajózás ellen? Egyébként figyeld csak, nem jobban hangzik?" A hajón meg nem rikta, amikor a kapitány főz...:) Persze, igazad van, de az élethez szerencse is kell.( ld. Edka és a márványasztal-lap esete) | ||
2. Kékbálna | 2007 nov 13. 09:26 | |
Ejnye Nyuszi. A jövú kapitányainak is tanulni kell valamikor. :)
De félre a tréfát. Éjszaka én még csak olyan hajón hajóztam ami ehhez fel volt szerelve. Volt rajta fenék/hal radar. Szóval nem vakon ment a játék. A csillagok szerintem azért kevesek. Ezért alszom én a dekken. :)) | ||
1. Bunny | 2007 nov 13. 08:11 | |
Amikor a túrán megjegyeztem a DM srácnak, hogy nem lelkesedem azért, hogy éjszaka korom sötétben fog indulni a hajó, azt mondta, ne izguljak, a kapitány halász volt, 3 éves kora óta hajózik. Tud navigálni a csillagok, és a fények alapján. Valahogy nem nyugtatott meg - talán mert a hajó orrában volt a szobám a vízvonal alatt :) - , úgyhogy megemlítettem neki a 2 nappal előtte merült szafari hajó roncsát, hogy nyilván az a kapitány is így gondolta.
Erre volt a válasza, ami a lényeg, hogy a szafarihajó roncsok nem navigációs hibából süllyedtek el, hanem általában tűz ütöt ki rajtuk. Tuggyafene, lehet. De az is igaz, hogy írtunk már zátonyon akadt hajóról, sőt magyar csapat hajója is süllyedt el, aztán tűz egyiken sem volt. Az is igaz, nem éjjel robogott neki a zátonynak, így aztán "bátran" lefeküdtem. Néha - na jó, mindig - felmerül bennem is, hogy azt se tudjuk kinek adjuk a kezébe az életünket. Úgy a repcsin, mint a hajón. Régen legalább bemutattták, hogy XYZ a kapitányunk, ennyi repült órával, stb. Mostanság magyarul nem is beszélnek az egyiptomi charter-eken, ki tudja ki vezet. Hajón meg nem ritka, amikor a konyhás legény, vagy épp a 9 éves gyerek viszi a bárkát. | ||
Maldives
1/1 db alapján:(átlag: 4) átlagos nehézségű
max: 26m, látótáv: 10-25m