fórumok / Szakmai fórumok / Búvárbalesetek -események és tanulságok | |
Ebbe az erősen tematizált* fórumba várjuk azokat a történeteket, amelyek búvárbalesetekkel kapcsolatosak, veled estek meg vagy ott voltál. Nem feltétel, hogy baleset legyen, ha csak meleg pillanat volt, aminek a vége jól sült el, de magában hordozta a baleset esélyét, akkor is itt a helye. A történeteket emeljük ki a sima hozzászólások körül azzal, hogy az elején egy sort, mondatot vagy bekezdést vastagon írunk. * Ez arra vonatkozik, hogy kizárólag a témával kapcsolatos hozzászólásokat várjuk, általános csevegésnek a fórum használhatósága, későbbi áttekinthetősége miatt itt nincs helye. |
3075. bekabela | 2009 máj 26. 14:03 | |
Ez a manyus egyszerűen hülye volt...
| ||
3074. pygmy | 2009 máj 26. 13:43 | |
a legutóbbi túrán mesélte valaki, így legalább láttam is...valami véresebbre számítottam
ha belegondolok, hogy ennél nagyobb murénákat is simogattunk már... északon, a Small Passage nevű helyen van (biztos másutt is) egy hatalmas muréna, horoggal a szájában korábban még elgondolkoztam egy horogeltávolító kommandó akción...most már nem:) | ||
3073. Ugrik | 2009 máj 26. 13:29 | |
Nem tudom, volt e már: http://www.youtube.com/watch?v=PrZsuSHXJLk . Rendkivül tanulságos.
| ||
3072. Tigger | 2009 máj 22. 10:40 | |
Kamikaze akció, tetszik!:-)
| ||
3071. Garfield33 | 2009 máj 22. 10:09 | |
Nekem ismerőseim sodródtak el Gili Tepekongnál. 3 óra múltával eldobták a szerkót és kiúsztak az utolsó kiszögellésre, Amed mellett. Centiken múlott...
| ||
3070. aron5 | 2009 máj 22. 07:52 | |
kicsit urban legend szagú, de aranyos :)
| ||
3069. BoGyesz | 2009 máj 22. 01:09 | |
Amikor a Bali melletti Lembongan szigetnél merültem akkor olvastam, hogy ugyan azon a helyen évekkel előtte volt egy elsodródás. Azon a helyen a legerősebb az áramlás Indonéziában, mert iszonyat menyiségű víz áramlik át a két sziget között. Amikor mi merültünk akkor is olyan három csomós áramlat volt. Ezen a helyen történt, hogy egy japán idősebb fazon elsodródott a többiektől és nem találták meg egymást, a szigetre az erős áramlás miatt meg lehetetlen vissza úszni, úgyhogy hagyta magát sodródni. Bali van legközelebb, olyan 15 km-re kb. :-) Itt reggel amikor a szállodák nyitották a strandot meg a büfét látták, hogy valaki patra szállt teljes búvár felszerelésben. Az öreg átúszott Balira és szerencséjére az ő szállodája is ezen a keleti partszakaszon volt így pont előtte ért partot. Felsétált a partról, leült a parti bárhoz és amikor a divemasterek körül vették és örültek neki, hogy él, ő elnézést kért, mert elhagyta az egyik uszonyt az éjszaka folyamán. :-)))) Classic! :-D
| ||
3068. Kékbálna | 2009 máj 21. 21:32 | |
Ja ja és shisában volt nyomkövető. Ha elveszne. :)
| ||
3067. Tigger | 2009 máj 21. 17:04 | |
Jager? Nem ollan túra volt ez, tán nem véletlen, hogy mind túlélte! Látod, Garf kihagyta az éjszakaiakat, így még el sem sodródhatott, jeladó ide vagy oda, a shisaszoba volt a törzshelye, ott meg lehetett találni, imígyen szólt a fáma...
| ||
3066. Bunny | 2009 máj 21. 16:49 | |
Mi hasonlóan jártunk, merülés eleje, úszok kb. 5 méteren a zátony felé de csak nem akar közeledni. Nézem, lent Balage meg aránylag nyugodtan húz a zátonyhoz, na mondom ennek fele sem tréfa, nem olyan stramm gyerek ő, lementem a mélységére, és csodák-csodája alig volt áramlás.
A Ruminál lehetett, hogy a plató megfogta a szelet, ezért nem volt 40m-nél olyan heves mint a plató felett, de nekem egy rohadt felszínig érő zátonyfalam volt, hogy ott mitől volt fent áramlás lentebb 10 méterrel meg alig-alig? | ||
3065. PDIC | 2009 máj 21. 15:38 | |
Brothersen egy másik hajóról a helyi szakember nem tudta bevenni a zátony sarkánál a kanyart. Fél kilóméterrel arrébb halászták ki őket.
| ||
3064. pygmy | 2009 máj 21. 15:29 | |
csekkoltam már az első este a megérkezéskor a felső fedélzeten, én tuti elfértem volna a zöldségek között:)
| ||
3063. Garfield33 | 2009 máj 21. 15:24 | |
Nem tűnhet el, mindenkin volt jeladó.
Hidd el, bele a nagy hűtőládába, max szaftosabb lesz a marhahús a hét végére... | ||
3062. OG-Lee | 2009 máj 21. 15:20 | |
és hova teszitek a Jager-t?
Nem egyszerűbb, ha utsó nap eltűnik? Cápaetetés POWA? | ||
3061. Garfield33 | 2009 máj 21. 15:18 | |
Nem tudom, mi volt, de mi megbeszéltük: ha valaki megnyúvad, megy a nagy mélyhűtők egyikébe és majd 2 hét után kiolvasztjuk és azt mondjuk: most dobta fel a talpát.
| ||
3060. Garfield33 | 2009 máj 21. 15:15 | |
No, majd visszaolvasok.
| ||
3059. Tigger | 2009 máj 21. 14:54 | |
De még mekkora! Az első napon felfüggeszthették volna a szafarit!:-P
| ||
3058. Mirci | 2009 máj 21. 14:51 | |
Csak egy volt, de azt jól kiveséztük ;-)))
Látod, milyen szerencse, hogy végül nem mentünk Szudánba veletek ;-))) | ||
3057. Garfield33 | 2009 máj 21. 14:23 | |
Bakker, 400 hsz... ennyi baleset volt itt az utóbbi időben?
No egy friss. Nem baleset, csak tanulságos. Szudánban a Shaab Rumi déli platóján voltunk. Szokás szerint kiúsztunk a kékbe egy kicsit, a reef látótávolságba, pörölyt nézni. Amikor elindultunk visszafelé, érdekes dolog történt. Akik 40 m körül haladtak a zátony irányába, azoknak nagyjából símán ment az enyhe elleáramban, de akik följebb emelkedtek, kezdett egyre durvább lenni az "ellenszél". Néhányan rájöttünk erre, és visszamentünk lejjebb, továbbá próbáltuk mutatni a többieknek, hogy le-le-le. Persze egy, az "életéért" küzdő, nyelve-kilóg búvárt nem tudsz rávenni, hogy mélyebbre merüljön. Két csoport volt egymás közelében. Mindkettőből voltak, akik távolodtak a magasban. Ezért aztán, miután a többiek látszott, hogy elérték rendben a platót, megfordultam az asszonyért, akin láttam, nem képes tartani magát. A másik giude is visszament a 3 emberéért. Végül is 50 m különbséggel a felszínre emelkedtünk, ahol a nagy hullámzás ellenére szerencsére kiszúrt a zodiac. Végül is kiderült: a feszínen akkora volt az áramlás, hogy kb 5 percig vitt vissza bennünket a zodi a plató fölé... Annyira azért nem volt gáz, főleg, mert a hajón adtak mindenkinek egy ki kütyüt, valami EPIRB a neve, és azzal 5 mérföld távolságig símán betájolható a hajóról egy elveszett búvár - ha bekapcsolja. Akkora, mint egy cigisdoboz, símán magadra akaszthatod vagy berakhatod a jacket zsebébe. Nekünk most szerencsére nem volt rá szükség, de hallottunk már elég elsodródásos balesetről - na ezzel ilyen nem lehetséges. Tanulság: bizony, néha nem logikusan működik az áramlás. Nagyjából nyílt vizen is van, és néha lent nagyobb, néha viszont fent. | ||
3056. Tigger | 2009 máj 21. 14:18 | |
ja, meg működő oldalak is, nem?:-D
| ||
3055. áááááávadász | 2009 máj 21. 14:15 | |
nyilván, akkor dc reklám lenne rajta. hihi
| ||
3054. Tigger | 2009 máj 21. 13:52 | |
A Szakszövetség vagy nem működik, vagy nem Bunny és Elche az üzemeltetője a honlapjuknak!
Ennyi. | ||
3053. Káplán | 2009 máj 21. 13:47 | |
Ez be van "égetve" a rendszerbe. :9
| ||
3052. Bunny | 2009 máj 21. 13:36 | |
Még mindig az uszonyreklám van fent? Már hónapokkal ezelőtt háborogtam nekik ezen ...
| ||
3051. Káplán | 2009 máj 21. 13:23 | |
Bölcset mondott Elche 3049
| ||
3050. Gabi | 2009 máj 21. 13:21 | |
Ezek után most megnéztem, hogy tájékozódjak, hátha találok anyagokat a balesetekkel kapcsolatban az mbsz honlapján. Az eredmény elszomorító: a Magyar Búvár Szakszövetség, kizárólagosan egy reklámot hozott fel nevezett xxyy gumiuszony hatékonyságáról (CMAS reklám), ezt viszont majdnem 5 hónapja tették fel a honlapra. Ergo: vagy nem nézi senki ezt a honlapot, vagy annyira nem érdekli a vezetőséget, hogy kisebb dolguk is nagyobb annál, hogy helyrepofozzák.
Azon kívül a Magyar Búvár Szakszövetség láthatólag CMAS-os behatás alatt áll, tehát semmiképpen sem egy, a magyar búvárokat összefogó szervezet, aki tudna a biztonságos merülésről, a szervezetek különbségéről, a balesetekről, a merülőhelyekről írni, a búvárkodás népszerűsitéséért tenni. Sajnos... | ||
3049. elche | 2009 máj 21. 13:10 | |
Szerintem lépjünk túl az MBSZ ügyein. Ha változik valami, változik, ha nem, nem.
| ||
3048. Káplán | 2009 máj 21. 12:47 | |
Inkább azt értettem, bár valamit nem ismersz(mondhatnánk tájékozatlan vagy), de bátran kritizálsz. Nincs is ezzel baj, miindaddig amíg a kritika nem alaptalan és nem sértő.
| ||
3047. Gabi | 2009 máj 21. 12:45 | |
Látom megértetted a mondandóm lényegét... tudod gugöl, kattintási gyakoriság...
| ||
3046. Káplán | 2009 máj 21. 12:29 | |
Talán úgy kellene keresni, hogy Magyar Búvár Szakszövetség. Kicsit több infóval kicsit kevésbé tévednél el.
Érdekes, akkor első helyen jött fel a kuglival. Érdekes értékelési rendszert használsz. A minősítésed pedig..... | ||
3045. Gabi | 2009 máj 21. 11:59 | |
Na most már kíváncsi lettem milyen (só)hivatal az MBSZ. Rákerestem a gugölön, beirtam mbsz...
a találatok: 1. Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége 2. Magyar Bridzs Szövetség 3. Magyar Biotechnikai Szövetség 4. Magyar Biliárd Szövetség 5. IGEN. itt van. magyarbúvárszövetség a fényes ötödik helyen megtaláltam az ominózus hivatalt a nagykaliberű top4 szövetségek mögött... Hagyjuk a baleseti jegyzőkönyveket, erre vannak a megfelelő szervek (a BSAC a második helyen jön fel..) | ||
3044. medve | 2009 máj 20. 10:53 | |
namostan mivel nincs rá precedens - illetve én nem tudok róla, h lenne - én meg merném kockáztatni, hogy az okulni vágyó jobban jár, ha az itten eszmefuttatásokat olvassa végig, átlagolja, és a következtetéseket a maga számára levonja, mintsem várna az MBSZ hivatalos elemzésére. látot már valaki egyáltalán bármi ilyesmit az MBSZ-től? mármint hivatalos, nyilvános anyagot?
| ||
3043. medve | 2009 máj 20. 10:48 | |
no, ennek azé' örülök. de a Nyúl 3035-ös beszólását tiszteletben tartva (lefety-lefety) a témát - ha úgy alakul - majd az általánosban feszegetm, oxigén?
| ||
3042. Káplán | 2009 máj 20. 09:54 | |
Miért, az MBSZ-be kik vannak? Szakácsok? Ott aztán vannak oktatók "dögivel" :)
| ||
3041. Mirci | 2009 máj 19. 23:21 | |
Most, hogy így emlegetitek a témát, rémlik valami a kezdő tanfolyamról, hogy baleseti jkv-t kell küldeni az MBSZ-be. Nekem pl. magamtól nem jutna eszembe. És ezzel biztosan még sokan így vannak. Itt is csak most, 2 hét után merült fel a kérdés...
A "profi" túraszervezőket pedig nem érintette meg a dolog, sztem a mai napig nem ismerik a részleteket, nem lett baj belőle, az ügy nem érdekelte tovább őket... | ||
3040. elche | 2009 máj 19. 22:03 | |
Talán azért, mert ha ide felteszi a történetet, megbeszéljük, kielemezzük. Komoly kedvtelési búvárok, profi oktatók mondják el a véleményüket. Meglehet, úgy vannak vele, hogy ha az MBSZ-be küldik, akkor annyi erővel az űrbe is lőhetnék?:)))
| ||
3039. Káplán | 2009 máj 19. 21:51 | |
Kötelező leadni a baleseti jegyzőkönyvet. Ismerve a magyarok törvénytiszteletét .......
Amúgy az "érintettek" ugyan itt megszólaltak. A kérdés az, hogy vajon miért nem töltöttek ki egy baleseti jegyzőkönyvet és küldték be az MBSZ-be? MAIL is működik. Tudja valaki a választ? | ||
3038. elche | 2009 máj 19. 21:47 | |
Csak abból tudok kiindulni, amit én tapasztalok. Itt van ez a fórum, sok esetleírással, sok véleménnyel. Tehát a hajlandóság megvan a dologra. Egyszerűen az hiányzik, hogy a) olyan erős legyen a közösségi része a dolognak, mint Angliában, ahol a jelentések leadása része a búvárkultúrának b) annyira erős legyen a nyomás jogi oldalról mint az USA-ban, hogy mindenki dokumentálni próbál minket. Szimpatikusabb lenne az a) verzió magyar meghonosítása- talán majd egyszer.
| ||
3037. Káplán | 2009 máj 19. 21:41 | |
Nem kell azt hiányolni. Ez az MBSZ. Ha lenne elég vér a pucánkban és mindig leadnánk a baleseti jegyzőkönyvet (mint a sokat emlegettt BSAC/Anglia) akkor ez még akár működhetne is. De mi. búvárok szabotáljuk el. Aztán sírunk...
| ||
3036. Káplán | 2009 máj 19. 21:39 | |
A főszerkentyűk egyike jelezte, hogy az Úr majd szólni kiván az ügyben. Na azóta várom.
| ||
3035. Bunny | 2009 máj 19. 19:59 | |
Minden esetre én a hajó komfort problémáinak kitárgyalását -ha még úgy érzed van mit, bár szerintem eléggé kitárgyaltuk azt is- nem a balesetes fórumon kérném folytatni.
| ||
3034. kovax | 2009 máj 19. 17:28 | |
nem egyre gondolunk. én ebben a hónapban olvastam,de majd rájövök hol.
| ||
3033. elche | 2009 máj 19. 17:13 | |
Ez volt az az írás, ha egyre gondolunk.
| ||
3032. kovax | 2009 máj 19. 17:10 | |
az mikor volt?
| ||
3031. elche | 2009 máj 19. 17:07 | |
A divecenter.hu-n, legjobb tudomásom szerint.
| ||
3030. kovax | 2009 máj 19. 17:02 | |
volt részletes esetleírás, olvastam is de nem emlékszem rá hogy hol :-(
| ||
3029. kovax | 2009 máj 19. 17:01 | |
lehet hogy nem tudja hogy az ő véleményét is várják itt?
| ||
3028. elche | 2009 máj 19. 16:07 | |
Igen, megvan időnként a haszna az utazási tapasztalatok megosztásának. Nyilván csak az okozott kavarodást, hogy itt elsősorban a balesetekről esik szó.
Szóval Attila is kifogásolta, miért nincs olyan szervezet, ami ezeket a vészhelyzetes információkat kezeli, közreadja. Mindegy; bár mégsem ugyanaz, de azért ez a fórum is egy lépés talán ebben az irányba. Persze alapvetően örülök, hogy az utóbbi két hétből nekem nincs itt megosztható sztorim. | ||
3027. Káplán | 2009 máj 19. 15:53 | |
Akárhogy is nézzük, az ügy "magyar módra" zárult. Az egyik érintett nem nyilatkozott, viszont vígan szervezi tovább az utakat. :(
| ||
3026. Vanek | 2009 máj 19. 15:41 | |
Nem értettelek félre.
| ||
Sudan
11/15 db alapján:(átlag: 4.7) átlagos nehézségű
max: 48m, látótáv: 10-25m , áramlás