»» ««
  fórumok / Szakmai fórumok / Búvárbalesetek -események és tanulságok

Ebbe az erősen tematizált* fórumba várjuk azokat a történeteket, amelyek búvárbalesetekkel kapcsolatosak, veled estek meg vagy ott voltál. Nem feltétel, hogy baleset legyen, ha csak meleg pillanat volt, aminek a vége jól sült el, de magában hordozta a baleset esélyét, akkor is itt a helye.
A történeteket emeljük ki a sima hozzászólások körül azzal, hogy az elején egy sort, mondatot vagy bekezdést vastagon írunk.
* Ez arra vonatkozik, hogy kizárólag a témával kapcsolatos hozzászólásokat várjuk, általános csevegésnek a fórum használhatósága, későbbi áttekinthetősége miatt itt nincs helye.


Hozzászólást csak regisztrált felhasználótól fogadunk el. Regisztrálás/belépés.


Első   1 . . . 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 . . . 105
 3075. bekabela 2009 máj 26. 14:03  
Ez a manyus egyszerűen hülye volt...
 3074. pygmy 2009 máj 26. 13:43  
a legutóbbi túrán mesélte valaki, így legalább láttam is...valami véresebbre számítottam
ha belegondolok, hogy ennél nagyobb murénákat is simogattunk már...
északon, a Small Passage nevű helyen van (biztos másutt is) egy hatalmas muréna, horoggal a szájában
korábban még elgondolkoztam egy horogeltávolító kommandó akción...most már nem:)
 3073. Ugrik 2009 máj 26. 13:29  
Nem tudom, volt e már: http://www.youtube.com/watch?v=PrZsuSHXJLk . Rendkivül tanulságos.
 3072. Tigger 2009 máj 22. 10:40  
Kamikaze akció, tetszik!:-)
 3071. Garfield33 2009 máj 22. 10:09  
Nekem ismerőseim sodródtak el Gili Tepekongnál. 3 óra múltával eldobták a szerkót és kiúsztak az utolsó kiszögellésre, Amed mellett. Centiken múlott...
 3070. aron5 2009 máj 22. 07:52  
kicsit urban legend szagú, de aranyos :)
 3069. BoGyesz 2009 máj 22. 01:09  
Amikor a Bali melletti Lembongan szigetnél merültem akkor olvastam, hogy ugyan azon a helyen évekkel előtte volt egy elsodródás. Azon a helyen a legerősebb az áramlás Indonéziában, mert iszonyat menyiségű víz áramlik át a két sziget között. Amikor mi merültünk akkor is olyan három csomós áramlat volt. Ezen a helyen történt, hogy egy japán idősebb fazon elsodródott  a többiektől és nem találták meg egymást, a szigetre az erős áramlás miatt meg lehetetlen vissza úszni, úgyhogy hagyta magát sodródni. Bali van legközelebb, olyan 15 km-re kb. :-) Itt reggel amikor a szállodák nyitották a strandot meg a büfét látták, hogy valaki patra szállt teljes búvár felszerelésben. Az öreg átúszott Balira és szerencséjére az ő szállodája is ezen a keleti partszakaszon volt így pont előtte ért partot. Felsétált a partról, leült a parti bárhoz és amikor a divemasterek körül vették és örültek neki, hogy él, ő elnézést kért, mert elhagyta az egyik uszonyt az éjszaka folyamán. :-)))) Classic! :-D
 3068. Kékbálna 2009 máj 21. 21:32  
Ja ja és shisában volt nyomkövető. Ha elveszne. :)
 3067. Tigger 2009 máj 21. 17:04  
Jager? Nem ollan túra volt ez, tán nem véletlen, hogy mind túlélte! Látod, Garf kihagyta az éjszakaiakat, így még el sem sodródhatott, jeladó ide vagy oda, a shisaszoba volt a törzshelye, ott meg lehetett találni, imígyen szólt a fáma...
 3066. Bunny 2009 máj 21. 16:49  
Mi hasonlóan jártunk, merülés eleje, úszok kb. 5 méteren a zátony felé de csak nem akar közeledni. Nézem, lent Balage meg aránylag nyugodtan húz a zátonyhoz, na mondom ennek fele sem tréfa, nem olyan stramm gyerek ő, lementem a mélységére, és csodák-csodája alig volt áramlás.
A Ruminál lehetett, hogy a plató megfogta a szelet, ezért nem volt 40m-nél olyan heves mint a plató felett, de nekem egy rohadt felszínig érő zátonyfalam volt, hogy ott mitől volt fent áramlás lentebb 10 méterrel meg alig-alig?
 3065. PDIC 2009 máj 21. 15:38  
Brothersen egy másik hajóról a helyi szakember nem tudta bevenni a zátony sarkánál a kanyart. Fél kilóméterrel arrébb halászták ki őket.
 3064. pygmy 2009 máj 21. 15:29  
csekkoltam már az első este a megérkezéskor a felső fedélzeten, én tuti elfértem volna a zöldségek között:)
 3063. Garfield33 2009 máj 21. 15:24  
Nem tűnhet el, mindenkin volt jeladó.
Hidd el, bele a nagy hűtőládába, max szaftosabb lesz a marhahús a hét végére...
 3062. OG-Lee 2009 máj 21. 15:20  
és hova teszitek a Jager-t?
Nem egyszerűbb, ha utsó nap eltűnik?
Cápaetetés POWA?
 3061. Garfield33 2009 máj 21. 15:18  
Nem tudom, mi volt, de mi megbeszéltük: ha valaki megnyúvad, megy a nagy mélyhűtők egyikébe és majd 2 hét után kiolvasztjuk és azt mondjuk: most dobta fel a talpát.

 3060. Garfield33 2009 máj 21. 15:15  
No, majd visszaolvasok.

 3059. Tigger 2009 máj 21. 14:54  
De még mekkora! Az első napon felfüggeszthették volna a szafarit!:-P
 3058. Mirci 2009 máj 21. 14:51  
Csak egy volt, de azt jól kiveséztük ;-)))
Látod, milyen szerencse, hogy végül nem mentünk Szudánba veletek ;-)))
 3057. Garfield33 2009 máj 21. 14:23  
Bakker, 400 hsz... ennyi baleset volt itt az utóbbi időben?

No egy friss. Nem baleset, csak tanulságos.
Szudánban a Shaab Rumi déli platóján voltunk. Szokás szerint kiúsztunk a kékbe egy kicsit, a reef látótávolságba, pörölyt nézni. Amikor elindultunk visszafelé, érdekes dolog történt. Akik 40 m körül haladtak a zátony irányába, azoknak nagyjából símán ment az enyhe elleáramban, de akik följebb emelkedtek, kezdett egyre durvább lenni az "ellenszél". Néhányan rájöttünk erre, és visszamentünk lejjebb, továbbá próbáltuk mutatni a többieknek, hogy le-le-le. Persze egy, az "életéért" küzdő, nyelve-kilóg búvárt nem tudsz rávenni, hogy mélyebbre merüljön. Két csoport volt egymás közelében. Mindkettőből voltak, akik távolodtak a magasban. Ezért aztán, miután a többiek látszott, hogy elérték rendben a platót, megfordultam az asszonyért, akin láttam, nem képes tartani magát. A másik giude is visszament a 3 emberéért. Végül is 50 m különbséggel a felszínre emelkedtünk, ahol a nagy hullámzás ellenére szerencsére kiszúrt a zodiac. Végül is kiderült: a feszínen akkora volt az áramlás, hogy kb 5 percig vitt vissza bennünket a zodi a plató fölé...

Annyira azért nem volt gáz, főleg, mert a hajón adtak mindenkinek egy ki kütyüt, valami EPIRB a neve, és azzal 5 mérföld távolságig símán betájolható a hajóról egy elveszett búvár - ha bekapcsolja. Akkora, mint egy cigisdoboz, símán magadra akaszthatod vagy berakhatod a jacket zsebébe. Nekünk most szerencsére nem volt rá szükség, de hallottunk már elég elsodródásos balesetről - na ezzel ilyen nem lehetséges.

Tanulság: bizony, néha nem logikusan működik az áramlás. Nagyjából nyílt vizen is van, és néha lent nagyobb, néha viszont fent.

 3056. Tigger 2009 máj 21. 14:18  
ja, meg működő oldalak is, nem?:-D
 3055. áááááávadász 2009 máj 21. 14:15  
nyilván, akkor dc reklám lenne rajta. hihi
 3054. Tigger 2009 máj 21. 13:52  
A Szakszövetség vagy nem működik, vagy nem Bunny és Elche az üzemeltetője a honlapjuknak!
Ennyi.
 3053. Káplán 2009 máj 21. 13:47  
Ez be van "égetve" a rendszerbe. :9

 3052. Bunny 2009 máj 21. 13:36  
Még mindig az uszonyreklám van fent? Már hónapokkal ezelőtt háborogtam nekik ezen ...
 3051. Káplán 2009 máj 21. 13:23  
Bölcset mondott Elche 3049
 3050. Gabi 2009 máj 21. 13:21  
Ezek után most megnéztem, hogy tájékozódjak, hátha találok anyagokat a balesetekkel kapcsolatban az mbsz honlapján. Az eredmény elszomorító: a Magyar Búvár Szakszövetség, kizárólagosan egy reklámot hozott fel nevezett xxyy gumiuszony hatékonyságáról (CMAS reklám), ezt viszont majdnem 5 hónapja tették fel a honlapra. Ergo: vagy nem nézi senki ezt a honlapot, vagy annyira nem érdekli a vezetőséget, hogy kisebb dolguk is nagyobb annál, hogy helyrepofozzák.
Azon kívül a Magyar Búvár Szakszövetség láthatólag CMAS-os behatás alatt áll, tehát semmiképpen sem egy, a magyar búvárokat összefogó szervezet, aki tudna a biztonságos merülésről, a szervezetek különbségéről, a balesetekről, a merülőhelyekről írni, a búvárkodás népszerűsitéséért tenni.
Sajnos...
 3049. elche 2009 máj 21. 13:10  
Szerintem lépjünk túl az MBSZ ügyein. Ha változik valami, változik, ha nem, nem.
 3048. Káplán 2009 máj 21. 12:47  
Inkább azt értettem, bár valamit nem ismersz(mondhatnánk tájékozatlan vagy), de bátran kritizálsz. Nincs is ezzel baj, miindaddig amíg a kritika nem alaptalan és nem sértő.
 3047. Gabi 2009 máj 21. 12:45  
Látom megértetted a mondandóm lényegét... tudod gugöl, kattintási gyakoriság...
 3046. Káplán 2009 máj 21. 12:29  
Talán úgy kellene keresni, hogy Magyar Búvár Szakszövetség.  Kicsit több infóval kicsit kevésbé tévednél el.
Érdekes, akkor első helyen jött fel a kuglival. Érdekes értékelési rendszert használsz. A minősítésed pedig.....
 3045. Gabi 2009 máj 21. 11:59  
Na most már kíváncsi lettem milyen (só)hivatal az MBSZ. Rákerestem a gugölön, beirtam mbsz...
a találatok:
1. Magyar Bevásárlóközpontok Szövetsége
2. Magyar Bridzs Szövetség
3. Magyar Biotechnikai Szövetség
4. Magyar Biliárd Szövetség
5. IGEN. itt van. magyarbúvárszövetség

a fényes ötödik helyen megtaláltam az ominózus hivatalt a nagykaliberű top4 szövetségek mögött...
Hagyjuk a baleseti jegyzőkönyveket, erre vannak a megfelelő szervek

(a BSAC a második helyen jön fel..)
 3044. medve 2009 máj 20. 10:53  
namostan mivel nincs rá precedens - illetve én nem tudok róla, h lenne - én meg merném kockáztatni, hogy az okulni vágyó jobban jár, ha az itten eszmefuttatásokat olvassa végig, átlagolja, és a következtetéseket a maga számára levonja, mintsem várna az MBSZ hivatalos elemzésére. látot már valaki egyáltalán bármi ilyesmit az MBSZ-től? mármint hivatalos, nyilvános anyagot?
 3043. medve 2009 máj 20. 10:48  
no, ennek azé' örülök. de a Nyúl 3035-ös beszólását tiszteletben tartva (lefety-lefety) a témát - ha úgy alakul - majd az általánosban feszegetm, oxigén?
 3042. Káplán 2009 máj 20. 09:54  
Miért, az MBSZ-be kik vannak? Szakácsok? Ott aztán vannak oktatók "dögivel" :)
 3041. Mirci 2009 máj 19. 23:21  
Most, hogy így emlegetitek a témát, rémlik valami a kezdő tanfolyamról, hogy baleseti jkv-t kell küldeni az MBSZ-be. Nekem pl. magamtól nem jutna eszembe. És ezzel biztosan még sokan így vannak. Itt is csak most, 2 hét után merült fel a kérdés...

A "profi" túraszervezőket pedig nem érintette meg a dolog, sztem a mai napig nem ismerik a részleteket, nem lett baj belőle, az ügy nem érdekelte tovább őket...
 3040. elche 2009 máj 19. 22:03  
Talán azért, mert ha ide felteszi a történetet, megbeszéljük, kielemezzük. Komoly kedvtelési búvárok, profi oktatók mondják el a véleményüket. Meglehet, úgy vannak vele, hogy ha az MBSZ-be küldik, akkor annyi erővel az űrbe is lőhetnék?:)))
 3039. Káplán 2009 máj 19. 21:51  
Kötelező leadni a baleseti jegyzőkönyvet. Ismerve a magyarok törvénytiszteletét .......
Amúgy  az "érintettek" ugyan  itt megszólaltak. A kérdés az, hogy vajon miért nem töltöttek ki egy baleseti jegyzőkönyvet és küldték be az MBSZ-be?  MAIL is működik. Tudja valaki a választ?

 3038. elche 2009 máj 19. 21:47  
Csak abból tudok kiindulni, amit én tapasztalok. Itt van ez a fórum, sok esetleírással, sok véleménnyel. Tehát a hajlandóság megvan a dologra. Egyszerűen az hiányzik, hogy a) olyan erős legyen a közösségi része a dolognak, mint Angliában, ahol a jelentések leadása része a búvárkultúrának b) annyira erős legyen a nyomás jogi oldalról mint az USA-ban, hogy mindenki dokumentálni próbál minket. Szimpatikusabb lenne az a) verzió magyar meghonosítása- talán majd egyszer.
 3037. Káplán 2009 máj 19. 21:41  
Nem kell azt hiányolni. Ez az MBSZ. Ha lenne elég vér a pucánkban és mindig leadnánk a baleseti jegyzőkönyvet (mint a sokat emlegettt BSAC/Anglia) akkor ez még akár működhetne is. De mi. búvárok szabotáljuk el. Aztán sírunk...
 3036. Káplán 2009 máj 19. 21:39  
A főszerkentyűk egyike jelezte, hogy az Úr majd szólni kiván az ügyben. Na azóta várom.
 3035. Bunny 2009 máj 19. 19:59  
Minden esetre én a hajó komfort problémáinak kitárgyalását -ha még úgy érzed van mit, bár szerintem eléggé kitárgyaltuk azt is- nem a balesetes fórumon kérném folytatni.
 3034. kovax 2009 máj 19. 17:28  
nem egyre gondolunk. én ebben a hónapban olvastam,de majd rájövök hol.
 3033. elche 2009 máj 19. 17:13  
Ez volt az az írás, ha egyre gondolunk.
 3032. kovax 2009 máj 19. 17:10  
az mikor volt?

 3031. elche 2009 máj 19. 17:07  
A divecenter.hu-n, legjobb tudomásom szerint.
 3030. kovax 2009 máj 19. 17:02  
volt részletes esetleírás, olvastam is de nem emlékszem rá hogy hol :-(
 3029. kovax 2009 máj 19. 17:01  
lehet hogy nem tudja hogy az ő véleményét is várják itt?
 3028. elche 2009 máj 19. 16:07  
Igen, megvan időnként a haszna az utazási tapasztalatok megosztásának. Nyilván csak az okozott kavarodást, hogy itt elsősorban a balesetekről esik szó.
Szóval Attila is kifogásolta, miért nincs olyan szervezet, ami ezeket a vészhelyzetes információkat kezeli, közreadja. Mindegy; bár mégsem ugyanaz, de azért ez a fórum is egy lépés talán ebben az irányba. Persze alapvetően örülök, hogy az utóbbi két hétből nekem nincs itt megosztható sztorim.
 3027. Káplán 2009 máj 19. 15:53  
Akárhogy is nézzük, az ügy "magyar módra" zárult. Az egyik érintett nem nyilatkozott, viszont vígan szervezi tovább az utakat. :(
 3026. Vanek 2009 máj 19. 15:41  
Nem értettelek félre.
Első   1 . . . 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 . . . 105
Fórum v1.104 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Sha´ab Sheer West

Egypt, Red Sea

1/3 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 3.3) átlagos nehézségű
max: 20m, látótáv: 10-25m , áramlás

napihajós megközelítészátony merülés scenic, nézelődős merüléskorallos, trópusi élővilágteknős

Búvárbazár

5mm-es neoprém ruha

Ár: 25.000 Ft.


Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés