fórumok / Közösségi fórumok / Általános napi beszélgetés | |
Itt lehet beszélgetni bármiről ami kicsit komolyabb téma, de nem szakmai beszélgetés, mondjuk úgy a DC-s baráti kör (ami nem zártkörű, bárki csatlakozhat!) komolyabb témáihoz. Az öncélú ökörködést ésszerűbb a Gumiszobába címezni. Sehol nem engedélyezett az üzleti jellegű, öncélú politikai vagy vallási, illetve a sértő hozzászólás, amit törölni vagy csonkítani foguk, a fórum nem erre való. |
18597. DUPLA | 2009 jún 05. 12:34 | |
Nem magasságfüggő. Ahol van térerő, mindegyiken működik. Különben nem kellene kikapcsolni.
| ||
18596. seshat | 2009 jún 05. 12:31 | |
itt meg az volt a hirekben hogy vanakinek kiicsöng a mobilja:-o biztos kamu
| ||
18595. Aladár | 2009 jún 05. 12:22 | |
Ja, egy kérdés: ezen esetnél (9/11) is ezt mondták, más történetnél is hallottm, h a fedélzetről mobilon haza telefonált az utas, és szólt, h zuhannak, vagy tenorista van vagy akármi. Van olyan repcsi, aminek a fedélzetén sokezer méterem műx a mobil telefon?
| ||
18594. Aladár | 2009 jún 05. 12:17 | |
Én, mint Lost fanatikus aszondom, egy szigeten vannak.
| ||
18593. seshat | 2009 jún 05. 11:47 | |
lehet, hogy belerepültek az időrésbe, mint a langolierekben.
az jobb, mint lezuhanni :-I | ||
18592. Dijjja | 2009 jún 05. 11:35 | |
Az azért tényleg furi, hogy sehol egy csomag, vagy üdítősflakon, csak az az olajfolt.. Ennek ellenére szerintem tényleg lezuhant a gép, csak nem ott lehet, ahol keresik. De ennyi sokdiplomás prof nem tudja megmondani, hogy mi a fene történt?
| ||
18591. Vanek | 2009 jún 05. 11:29 | |
Hát igen, erre is bőven van esély.
Mondjuk utazott a gépen olyan, akinek célszerű volt nem megérkeznie... | ||
18590. Aladár | 2009 jún 05. 11:04 | |
Khmmmm
| ||
18589. DUPLA | 2009 jún 05. 11:03 | |
Én is erre hajazok. A fellelt roncsokból csak a baj van. Annak idején a 9/11-nél is hülye kérdéseket tettek fel az újságírók, hogy az utolsó gépnél (amit már ami vadászok tűzparanccsal követtek, de a hős utasok végül maguk lezuhantatták magukat, mert éppen alklamas volt és nem lakott terület felett repültek) a feketedoboz, meg a farok hogyan pattant akkorát a becsapódáskor, hogy 54 kilométerre volt a gép fődrabjától?
| ||
18588. Aladár | 2009 jún 05. 10:56 | |
Vagy van fogalmuk, h mi történt, csak még nem akarják elmondani.
| ||
18587. elche | 2009 jún 05. 10:55 | |
És mi van a női nemmel?...
Egyébként valóban furcsa. De az is furcsa, hogy tegnap még "biztosan megtalálták" a roncsmaradványokat, ma már biztosan nem... Eltűnődött repülőgép?... | ||
18586. DUPLA | 2009 jún 05. 10:53 | |
Ha már elméletek. Azért az nem volt túl életszerű, hogy pár órával az eltűnés után egyetlen információt tudott kijelentő módban mondani az Air France elnöke, meg a miniszterelnök: biztosan nem terrortámadás volt! Fogalmuk sincs, hol a gép (akkor még a levegőben is lehetett volna), fogalmuk sincs mi történt, de terror az tuti nem volt, nyakat rá! Ez honnan van?. Köremailt küldtek a terroristáknak? Vagy a CIA tudta, hogy mind szabin van? Ebben a szakmában -konkrét cél nélkül - addig nem mondunk nemet, amig nem tudunk legalább egy igent is. Sok igenből kijöhet egy fix nem, de sok nemből soha nem lesz egy igen.
| ||
18585. Edka | 2009 jún 05. 10:38 | |
Ez a kolumbiai verzió tecc. Így lenne remény. Legyen így!
| ||
18584. Vanek | 2009 jún 05. 10:31 | |
Azt nem tudom, hogy volt-e ilyen, de még egy hét sem telt el és azért jópárezer négyzetkilométert kell átmolyolni és lehet, hogy tényleg csak néhány apróbb-nagyobb roncsdarab úszkál a vízen. Szerintem azért kell még időt adni nekik.
Régebben a klubban előfordult, hogy az egyik vitorlást letérte a vihar a horgonyról egy este, azaz jól eltűnt a hajó a Balatonon. Másnap keresték motorcsónakokkal, helikopterrel(!) és majd egy napig nem találták. Pedig méterre pontosan tudták, hogy honnan szakadt le, ismert volt a szélirány, tehát praktikusan egy néhány kilométer széles, max 8 km hosszú sávban kellett keresni egy 7 méteres hajót. Ehhez képest egy repülőgéproncsot az óceánban... (Végül meglett, a Siófoki mólótól néhány száz méterre...) Amúgy az is remek összeesküvéselmélet lehet, hogy ügyes géprablók a radarok vakzónájában gépet megszerzik, transzponder kikapcs, rádió kikapcs, majd szépen alacsonyan elrepülnek valahova Kolumbiába, vagy akárhova és pár hét múlva jön a váltságdíjasdi. | ||
18583. Aladár | 2009 jún 05. 10:23 | |
Ja persze, valszeg rossz helyen keresik. Nekem kicsit amolyan sok bába között elveszik a gyerek érzésem van az egésztől. Kapkodnak össze-vissza.
| ||
18582. pygmy | 2009 jún 05. 10:22 | |
az egy jó sorozat, szeretem, ha lehet ilyet rá mondani. nem félek a repüléstől, pedig tényleg vannak durva dolgok
most ez gebasz, mert csak találgatnak, és biztos vannak olyanok, akik félnek (óvatosabbak)...most azon törik a fejüket: ne repüljek Airbus-szal, vagy annak e konkrét típusával, esetleg az Air France a ludas, vagy emberi hiba (képzés)? vagy ennyire durva lehet egy zivatar, vagy UFO-k, vagy mi? | ||
18581. DUPLA | 2009 jún 05. 10:21 | |
Oké, de én még nem hallottam olyan repülőgép katasztrófáról, ahol nem találták meg a járgányt és nem tudták azonosítotani a becsapódás helyét sem.
| ||
18580. Aladár | 2009 jún 05. 10:19 | |
Olyan buta dolgok történhetnek emberi hibából a repülésben is, hogy csak na. Persze, nem a leghitelesebb forrás, de a NatGeo Aircrush investigation sorozata néha nagyon kemény dolgokra mutat rá.
| ||
18579. DUPLA | 2009 jún 05. 10:15 | |
Hát ez az, hogy semmit sem találtak.
| ||
18578. Vanek | 2009 jún 05. 10:15 | |
Azért el tudok képzelni olyan esetet, hogy a személyzetnek nincs ideje semmiféle vészjelzést leadni, bár tényleg csekély eséllyel.
| ||
18577. Edka | 2009 jún 05. 10:14 | |
és találtak is ilyen helyet? mert mindenhonnan más hír jön
| ||
18576. DUPLA | 2009 jún 05. 10:13 | |
Szerintem, pont fordítva van. Egy ekkora böszme jószág nem tűnhet el egyetlen nyom nélkül, ha lezuhant. Ha lezuhant, az 2-5 percig tart, ez elég idő, hogy vészjelzést adjon a személyzet, nemt tette. Ha lezuhant, az egész vas egy helyre esik, törik, valszeg robban is, de nem egyben merül el, tehát viszonylag kis területen kellene pozitiv felhajtóerővel bíró tárgyaknak szétszóródva a felszínen maradni, és ilyen azért bőven van egy utasszállítón.
| ||
18575. Vanek | 2009 jún 05. 10:13 | |
Miért nem süllyednel el egyes darabok? Ugyanazért, amiért egy fejjel lefelé fordított pohár sem süllyed el. Vagy egy acélkonténer, amit a hajók előszeretettel elhagynak. Pedig azok sem hermetikusan zárnak, ha nem tévedek.
| ||
18574. Vanek | 2009 jún 05. 10:11 | |
Erre nem. Jó nagy hólyag kéne. Valszeg túl nagy.
| ||
18573. Vanek | 2009 jún 05. 10:10 | |
Nem. Aladár nem lehet magántitkár, maximum a titkárnők gyöngye.
| ||
18572. Edka | 2009 jún 05. 10:10 | |
de pl. jól fenntartaná a hólyagja a roncsot is a felszínen, erre nem gondoltál?
| ||
18571. Vanek | 2009 jún 05. 10:09 | |
Felfúvódik? Nem sokat érne, ha a roncs belsejében van. Maximum az "aktuális plafonhoz" tapadna.
| ||
18570. Vanek | 2009 jún 05. 10:07 | |
Azért a műhold sem mindenható és nem biztos, hogy ippeg az óceán egy nem túlzottan érdekes pontja felett repkedett az aktuális kémműhold.
| ||
18569. Edka | 2009 jún 05. 09:46 | |
Mégiscsak Mircinek lesz igaza, és a Bermuda-rejtéllyel lesz összefüggésben. Milyen roncsok lehetnek a felszínen amik nem süllyednek el nyomban, én már innentől nem értem. Mitől lebegnének a fémdarabok, meg a műanyagok, amik apróra zúzódtak? Még a bőröndök ha levegővel volnának tele, akkor sem vízhatlanok, szóval mi maradhat egy robbanás után a felszínen?
| ||
18568. pygmy | 2009 jún 05. 09:35 | |
ez azért lenne szomorú (bosszantó), mert a legtöbb esetben alapos kivizsgálás majd a tanulságok levonása jön
valahogy mindig előreléptek egy-egy baleset után, úgy érezhettük, egyre biztonságosabb a repülés, mert egy újabb hiba feltárult és talán később kiküszöbölésre került... | ||
18567. elche | 2009 jún 05. 09:33 | |
Bennem is fura összeesküvéselméletek merültek fel azóta, hogy már olyat is hallottam, azért zuhant le, mert túl lassan repült bele a viharfelhőbe. Legutóbb meg azt, hogy azért, mert túl gyors volt...
| ||
18566. DUPLA | 2009 jún 05. 09:32 | |
Azért az megelehetősen furcsa, hogy előtte tíz perccel és után tíz perccel - ugyanazon az útvonalon - gond nélkül átmegy egy Lufi és egy brazil gép, ez meg úgy eltűnik, mint a kámfor. Még az amerikai műholdak se látták, pedig amit azok nem látnak az nincs is.
| ||
18565. Mirci | 2009 jún 05. 09:30 | |
Sztem elég nagy a sunnyogás az ügy körül...
Majd 10 év múlva a Légikatasztrófák sorozatból megtudjuk, mi is történt. | ||
18564. Edka | 2009 jún 05. 09:30 | |
Elég volna, hacsak a légzsák mintájára, ha ütés éri, felfúvódna körülötte a cucc, mint a gumicsónakoknál. Olcsóbb és egyszerűbb. Persze az gáz, ha még a repülőben aktivizálódik, de nyilván ki lehet méricskélni milyen ütésre/zuhanásra kell beinduljon. Mit te szólsz?
Mikor katapultálna? Üzemzavar esetén attól esik le a gép, mert mondjuk a feketedoboz önálló életre kel és katapultával lyukat üt a repülőre. Murphynél maradva, ugye régóta tudjuk, ami elromolhat, az el is romlik. | ||
18563. pygmy | 2009 jún 05. 09:28 | |
ha azzal a Nokiával fényképet is lehet csinálni, engem érdekel, mint vízalatti kamera:)
hhm, durva, nem gondoltam volna, hogy ez ennyire nehéz (megtalálni), pl. minek annyi műhód, egy sem látja? egyébként szép hányada zajlik a légiforgalomnak víz felett, tényleg érdekes, hogy minimum nem lebeg fel... | ||
18562. Mirci | 2009 jún 05. 09:26 | |
Lehet, hogy eltévedtek és berepültek a Bermuda-háromszögbe :-D
És most egy másik dimenzióban élvezik az életet, majd 50 év múlva visszajönnek... Mindenesetre innen nézve ez az egész történet nagyon megrázó. | ||
18561. áááááávadász | 2009 jún 05. 09:22 | |
amíg nem mondjuk ki, hogy luci egy intézmény (mint az alcatraz), addig joggal hívhatjuk aladárt magántitkárnak.
| ||
18560. DUPLA | 2009 jún 05. 09:08 | |
Ez konstruktív volt. Feketedoboz katapult, ejtőernyő?
Amúgy friss hír, hogy a brazilok hivatalosan megerősítették, hogy az olajfolt, meg a roncsok - közleről is megnézve - egy hajóról származnak, és tuti nem az airbus roncsai. Szóval fogalmuk sincs róla hol a vas. Egy francia utas mobilja - a felesége szerint - meg még két nappal ezelőtt is kicsöngött. (Lehet, hogy a Nokiától kéne rendelni ezeket a feketedobozokat?) | ||
18559. Garfield33 | 2009 jún 05. 08:41 | |
Mert benne van a gépben, az meg úgy van megcsinálva, hogy zuhanjon.
Oszt mégis... | ||
18558. DUPLA | 2009 jún 05. 08:16 | |
Én azt nem értem, hogy ha még sosem sikerült 3000 méter alól felhozni feketedobozt, akkor miért van úgy szerkesztve a jószág, hogy elsüllyedjen?
| ||
18557. pygmy | 2009 jún 05. 08:01 | |
egy kicsit folytatnám, ma a bulvártévében Czakó úr elmesélte, hogy kell a roncsokat feltárni, esetleg felhozni...
és feltűnt egy gép pilótája és utasa, akik robbanást láttak valahol arra, valamikor | ||
18556. Aladár | 2009 jún 05. 07:55 | |
Jaaaaa. Asse. Lucisegéd.
| ||
18555. seshat | 2009 jún 05. 06:31 | |
pont azért nem jó semmire... nem mondom hogy a kütyük megbízhatóbbak (digit nyomásmérő, computer stb), de ebben az esetben lehet, hogy igen. ha 2x kiszámolod vele és ugyanaz jön ki, akkor csak jó már...
| ||
18554. Dijjja | 2009 jún 04. 23:22 | |
Tudja valaki, hogy melyik az a videó, amelyikben a cápa dörgölőzik a búvárhoz, mint egy kismacska? Már 2 órája keresem, de nem találom.
| ||
18553. Vanek | 2009 jún 04. 22:24 | |
Nana! Azért ne keverd össze A Magántitkárt egy titkárnővel. Még akkor sem, ha Aladár az a bizonyos titkárnő...
| ||
18552. áááááávadász | 2009 jún 04. 22:22 | |
hát játszod itt a levelező titkárt.
| ||
18551. Kékbálna | 2009 jún 04. 21:50 | |
Nézgélődök a neten és mit látok! Hát a Főszerkesztő Úr életéről film készült. Lehet, hogy benne leszek a moziban. Na jó csak a Garf, meg a Nyúl!
Íme a hírforrás: http://www.port.hu/che_-_az_argentin_che:_part_one_(the_argentine)/pls/fi/films.film_page?i_where=2&i_film_id=94849&i_city_id=3372&i_county_id=-1&i_topic_id=0 | ||
18550. Aladár | 2009 jún 04. 21:27 | |
Erre a hibás következtetésre hogy jutottál? Max ő pályázhatna az enyémre.
| ||
18549. Luciferin | 2009 jún 04. 19:31 | |
18548. áááááávadász | 2009 jún 04. 18:10 | |
látom Vanek poziciójára pályázol...
| ||
Egypt, Red Sea
2/3 db alapján:(átlag: 3.7) átlagos nehézségű
max: 16m, látótáv: 25m felett , áramlás , driftes