»» ««
  fórumok / Hírek fórumai / 2014-03-16 Titokzatos rengés

Kínai kutatók szerint mozgás volt a tengerfenéken az eltűnés idején.

Tovább a teljes cikk olvasásához.

A Fórum érdeklődés hiányában bezárt, már csak archívumként üzemel.


 12. Káplán 2014 már 18. 11:32  
Áttennék egy másikba és megröptetnék és azután rádobnák 1.000 m magasról egy sziklára. :)  Az ember találékony.
 11. Bunny 2014 már 18. 09:11  
Először is van már sárga doboz, narancssárga, rögtön kettő is, és a "fekete doboz" az. A neve ellenére ugyanis nem fekete, az csak azért ragadt rá mert mindig balesetnél kerül elő. Lásd fekete humor.
Másodszor csak a transzpondert lehet kikapcsolni, ami egy intelligens rendszámtábla a repcsinél nem az adatrögzítőt. Csak ugye meg kéne találni a roncsokat, hogy ez utóbbiból adatot lehessen kinyerni.
Harmadszor van automatikus jeladó ami lezuhanás után sugároz jeleket még víz alatt is, de annak van hatósugara. Szóval kívánságaid teljesítve vannak. Egyébként én se magamtól vagyok ilyen "marha okos(kodó)" csak van egy jó sorozat, a "Katasztrófák nyomában" amiből elég sokat meg lehet tudni a repülésről.

Ami számomra inkább elgondolkoztató, hogy egy ilyen repcsi nem olcsó, szóval elég sok minden belefér a büdzsébe. Mint a hírekből megtudtuk a hajtóművek hazabeszélnek, gondolom műholdakon keresztül.
Miért nincs a repülőkben olyan fekete doboz ami műholdakon keresztül a repülés során azonnal, kikapcsolhatatlanul és folyamatosan tolná az adatokat gps koordinátával és repülési adatokkal együtt. Költségbe belefér, technikailag bőven megoldható hiszen a hajtóművek is megteszik ami egyébként számomra döbbenetes infó volt. Civil gép, tehát nincs oka titkolni a hollétét, és könnyebb lenne a kutatók, baleseti elemzők, üzemeltetők vagyis kb. mindenki dolga nem csak balesetnél.
Ugyanígy felmerült már sokszor bennem amikor pl. elfagytak/leragasztották a műszerek érzékelői és ezért hamis magasságadatot kapott a pilóta és lezuhant, hogy miért nincs egy gps alapú egyszerű kontroll, ami elkezd kiabálni ha az általa mért sebesség, magasság, irány adatok gyökerest eltérnek a műszerek adataitól. A gps persze messze nem olyan pontos (a civil) mint egy műszer, de amikor ezer méteres különbség van azt nehéz erre a számlára írni.
 10. Jules 2014 már 18. 05:45  
 9. Káplán 2014 már 17. 17:16  
Ecerű. A sárgát is kikapcsolnák.
 8. Bárónő 2014 már 17. 17:04  
Ami nekem furcsa: állítólag - tehát pletyka - ki tudta a pilóta kapcsolni az azonosítást küldő jeleket. Mikor van már fekete doboz, miért nincs egy sárga is, ami mindaddig működne míg a gép ezerrel a földhöz nem vágná magát - és még azután is.
Banderas szavaival élve: meg tudom csinálni!
 7. elche 2014 már 16. 21:59  
Naná, ilyenkor minden tele van okos elmélettel. Már láttam valahol a Bermuda-háromszöget is belekeverni, pedig az jó messze van oda...
 6. Mirci 2014 már 16. 20:16  
Na, ja... Olvastam olyat is, hogy az eltűnés helyétől nem messze van valami angol-amerikai támaszpont, esetleg oda terelték. Egyrészt tele volt kínai nagykoponyákkal, akiket szépen beszippantanak, vagy a gyanús alakok szimplán támadni akartak, de időben lelőtték őket.
 5. Bunny 2014 már 16. 19:52  
Érdekes lesz végül hol találják meg. De egyre inkább az eltérítéses teória hódít, a kérdés hogy amellett lezuhant valahol vagy sikerült leszállni. És ha sikerült, akkor mi a rákot akarnak a repcsivel ha nem kérnek váltságdíjat. Az se világos, hogy most akkor meddig kaptad adatot a gépről, most akkor katonai radarok látták-e, ha igen mi a ráknak keresték ott ahol elfogyott a jelzés amikor a katonák látták másfele, szóval ... nagy a keverés valóban az egész körül, sok totál ellentmondó infóval.
 4. Garfield33 2014 már 16. 19:20  
Pedig csak annyi lehet, hogy lezuhant és szépen elsüllyedt.
De a Lost óta már bármi elképzelhető.
 3. elche 2014 már 16. 18:39  
Szerintem már mindenki ötletel, annyira értelmezhetetlen, hogy eltűnik egy gép, és sehol semmi nyoma.
 2. Garfield33 2014 már 16. 18:20  
Kizart dolog, hogy egy gep rengest okozzon. Foleg sullyedve. Az  szeizmologiai mertekkel csak egy lepkefing.
 1. Bunny 2014 már 16. 17:08  
EZ azért fura. Ha mondjuk a tengerbe csapódik a gép nagy sebességgel akkor széttörik a francba a felszínen. Ha lapos szögben egészben landolt majd lassan lesüllyedt azt meg kétlem, hogy mérné bármi földrengésjelző szenzor kínában. A szárazföldre esett akkor meg csak észrevette volna valaki, manapság lakatlan területek nem igen vannak. Szóval kicsit meglepő nekem az összefüggés.
Fórum v1.105 - © 2007-2018 Bunny

Merülőhelyek

Anga Faru /Shark Nursery

Maldives

1/1 db alapján:kimagaslóan érdekes(átlag: 5) átlagos nehézségű
max: 24m, látótáv: 10-25m , áramlás

napihajós megközelítésfal merüléskorallos, trópusi élővilág sziklás, hasadékos élőhelycápa

Látogasd meg és lájkold facebook csoportunkat, videóinkat pedig a Vimeo csatornánkon is elérheted.
A fórumban leírtakért a divecenter.hu felelősséget nem vállal, az kizárólag a hozzászóló magánvéleménye.

Powered by babelrabbit engine © 2004-2024 Bunny - All rights reserved
Az oldal szöveges és képi tartalmának felhasználásáról az impresszumban tájékozódhatsz.
Impresszum / Adatkezelés